Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66685 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #480 dnia: 2024/03/07 20:43 »
Advertisement
Z tego co znalazłem, Plug&Charge jest też dostępne w kompatybilnych VW.

https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/we-charge.html/__layer/layers/vx/plug-and-charge/master.layer
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #481 dnia: 2024/03/08 09:59 »
Czyli elektryk jakieś 17 kWh/100km, przy wolniejszym tempie, więcej chyba stał więcej w korkach. Jeżeli to aktualne dane-początek marca, to jazda za około 17~25 złotych za 100km dystansu. Taniej niż phevem.
... no tak, pod warunkiem że nie ładowany na miejskiej ładowarce  ;) 
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #482 dnia: 2024/03/08 10:05 »
Mave strasznie wolniutko ten elektryk jedzie ,ciekawe jakie będzie zużycie przy średniej ok 35 km/h
... takie warunki były w mieście a to jego główne miejsce użytkowania) dlatego tak wolno, przy prędkości 110 km/h na każdy przejechany kilometr z zasięgu znika 1,5 km  :(  więc i zużycie zapewne podobnie się zmieni ...
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #483 dnia: 2024/03/08 10:14 »
Karta generalnie jest przypisana do użytkownika - billing - który płaci, a do kontraktu przypisujesz pojazd przy pierwszej aktywacji karty dla uzyskania bezpłatnego abonamentu przez pierwszy rok.

Nie zgłębiałem jeszcze tematu bardziej, bo moim zdaniem, przy moim konkretnie aucie z tak wolną ładowarką, ładowanie publiczne jest bez sensu.

Ale cały proces nazywa się Plug&Charge i nie wymaga użycia później kart RFID czy aplikacji.

Ale tak, po aktywacji mojej karty, z mojego abonamentu i na mój koszt ładowaliśmy Teslę po stawkach z mojego abonamentu.




PS https://www.youtube.com/watch?v=pdDyJV615rg
...teraz rozumie ...czyli tylko abonament jest bezpłatny (na rok) a za ładowanie płacisz ... OK, więc to też nie zmienia faktu nieopłacalności ładowania na mieście będąc mieszkańcem bloku  :)
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #484 dnia: 2024/03/08 10:31 »
Abstrahując od polityki ...
Dobrym podsumowaniem naszych rozważań jest wypowiedź Pani minister Klimatu i Środowiska Anity Sowińskiej :-)
https://youtube.com/shorts/eFDGlTqnk7Q?si=piRbJhxQi3YsyuwI
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #485 dnia: 2024/03/08 14:35 »
...teraz rozumie ...czyli tylko abonament jest bezpłatny (na rok) a za ładowanie płacisz ... OK, więc to też nie zmienia faktu nieopłacalności ładowania na mieście będąc mieszkańcem bloku  :)

Przy ładowarce 11kWh w nowym modelu, akumulator Tiguana, nie chce mi się szukać, załóżmy 20kWh, naładujesz za 37,4 PLN w ciągu około 2 godzin i przejedziesz na tym powiedzmy 100km (zużycie nowego według WLTP 17,3kWh).

Do tej ceny, według cennika VW musisz dodać koszt miesięczny na poziomie 13,99PLN w ofercie VW która zapewnia ładowanie AC w cenie 1,87kWh.

Jak dla mnie to całkiem sensowna oferta. Tym bardziej, że przy napędzie Hybrydowym możesz liczyć na zniżki przy parkowaniu, więc koszt abonamentu za ładowarki pewnie z nawiązką się zwróci z tego tytułu.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #486 dnia: 2024/03/09 11:46 »
...u nas tylko elektryki mają ulgi parkingowe  :)
...trzeba jeszcze doliczyć różnice w cenie zakupu autka ...
...ale ok , daje to jakieś rozeznanie  ;)
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #487 dnia: 2024/03/09 12:31 »
trzeba jeszcze doliczyć różnice w cenie zakupu autka
Niekoniecznie TRZEBA. Owszem, można.
Niektórzy wybierając model, rodzaj napędu etc. nie kierują się wyłącznie kalkulatorem.
Niektórzy wybierają samochód tak jak garderobę (to mi się podoba a tamto nie) albo danie w restauracji (na to mam chęć a na tamto nie).
Nie każdy jest taryfiarzem.
Dla niektórych samochód to tylko dupowóz.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #488 dnia: 2024/03/09 14:52 »
...u nas tylko elektryki mają ulgi parkingowe 
Nie do końca prawda. Ulgi mają auta, które spełniają określone normy, phev-y je spełniają.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #489 dnia: 2024/03/09 14:56 »
...trzeba jeszcze doliczyć różnice w cenie zakupu autka ...
Można policzyć ale raczej i tak wyjdzie, że lepiej nowego nie kupować, taniej zostać przy starym.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #490 dnia: 2024/03/09 17:21 »
Nie do końca prawda. Ulgi mają auta, które spełniają określone normy, phev-y je spełniają.
...u nas nie spełniają ...
tylko elektryki parkują za free...


Zgodnie z art. 13, ust. 3 pkt 1 lit. e znowelizowanej ustawy, od opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania zwolnione zostały pojazdy elektryczne. Przepis precyzuje, że muszą to być pojazdy spełniające wymogi definicji zawartej w Ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, czyli wykorzystujące do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania.
« Ostatnia zmiana: 2024/03/09 17:42 wysłana przez Mave »
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #491 dnia: 2024/03/09 17:40 »
Niekoniecznie TRZEBA. Owszem, można.
Niektórzy wybierając model, rodzaj napędu etc. nie kierują się wyłącznie kalkulatorem.
Niektórzy wybierają samochód tak jak garderobę (to mi się podoba a tamto nie) albo danie w restauracji (na to mam chęć a na tamto nie).
Nie każdy jest taryfiarzem.
Dla niektórych samochód to tylko dupowóz.
...fakt zawsze wybieram pojazd który mi się podoba, ale ... kalkulator nie jest istotny kupując samochód na firmę, ale kupując prywatnie, kosztów nigdzie nie odliczysz ...i budżet rodzinny nie zawsze jest z gumy i różnice w cenie można wydać w ciekawszy sposób ...
 
The following users thanked this post: Kabe

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #492 dnia: 2024/03/09 19:02 »
Nie do końca prawda. Ulgi mają auta, które spełniają określone normy, phev-y je spełniają.

Niestety wszystko zależy od gminy. SPP są w ich lokalnej dyspozycji, więc nie ma tu jednolitości.

Jak pisałem wcześniej, PHEV w:

- Szczecinie ma ulgowy abonament 50 PLN/miesiąc - w porównaniu z normalną opłatą za strefę A w wysokości 240 PLN/miesiąc dla całej SPP lub 360 PLN/rok za konkretną ulicę zgodną z miejscem zamieszkania

- Koszalinie 50 PLN/rok - w porównaniu do 250 PLN/miesiąc dla wszystkich lub 150 PLN miesięcznie dla posiadaczy Koszalińskiej Karty Mieszkańca; w obu przypadkach dla całej SPP
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #493 dnia: 2024/03/09 19:23 »
@Mave wklejony fragment ustawy dotyczy zwolnienia z opłat, natomiast są jeszcze ulgi między innymi przysługujące phev-om, o których napisał arekp.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #494 dnia: 2024/03/09 20:24 »
... kupując prywatnie, kosztów nigdzie nie odliczysz ...i budżet rodzinny nie zawsze jest z gumy i różnice w cenie można wydać w ciekawszy sposób
Oczywiście na potrzeby domowe kupujesz takiego jaki ci jest (powiedzmy) potrzebny i na jakiego cię stać. To oczywiste i logiczne.
I kupując (konfigurując) każdy samochód trzeba ważyć chęci na możliwości.
No, chyba że się jest/było np. wszystkomogącym prezesem jakiejś spółki skarbu państwa.  ;)

Ale możliwości finansowe to nie to samo co "opłacalność". A twoje rozważania trąciły kalkulowaniem opłacalności co w odniesieniu do pojęcia "budżetu domowego" nie ma racji bytu bo (najczęściej) najbardziej opłacalne jest niekupowanie auta wcale i poleganie na zbiorkomie.