Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)  (Przeczytany 24034 razy)

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #60 dnia: 2023/08/30 11:29 »
Advertisement
Bądź spokojny, stopy zaświecają się.
Niestety ale nie zapalają się . Sprawdzałem to w czasie ostatniej jazdy w nocy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #61 dnia: 2023/08/30 11:33 »
Zapalają, tylko rekuperacja musi być konkretna i wyraźnie wyhamowywać samochód.
 Też sprawdzałem.

Gdyby było inaczej to przez ten rok jeżdżenia miałbym już kogoś w du..ie albo byłbym wielokrotnie strąbiony.
Nigdy nie miałem jakiejkolwiek, choćby nawet mało groźnej sytuacji tego rodzaju.
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #62 dnia: 2023/08/30 11:34 »
Ok. Wydawało mi się ze rekuperacja jest silna i samochód bardzo zwolnił. Ale może hamowanie było za słabe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
« Ostatnia zmiana: 2023/08/30 12:00 wysłana przez Peterka »
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #63 dnia: 2023/11/21 18:35 »
Witam wszystkich. Nie mam jeszcze Tiguan PHEV. Dostalem natomiast do jazd firmowy samochd KIA Optima PHEV. I zaobserwowalem taki objaw w tej KIA. Ja uruchamiam rano ( samochod w garazu podziemnym - temp ok 14 stopni) uruchamia mi sie silnik spalinowy, mimo ze ma wybrany tryb elektryczny i w pelni naladowany akumulator. Nie pytam czy jest to prawidlowe w KIA, bo to nie miejsce na to , ale moje pytanie dotyczy Tiguana. Czy wy macie podbnie przy obecnych temeperaturach ? tzn ze od rqazu wlacza sie silnik spalinowy? co prawda w KIA wwidze ze energia jst przekazywana na akumulator, ale silnik pracuje kilka dobrych minut.
Pewnie amietacie, ze testowalem Tiguana w sierpniu. Duzo wyzsze temperatuty i tam nie pamietam takigomobjawu, Jka byl wybrany tryb elektryczny to dzialal tylko elektryczny.
Jakie sa wasze doswiadczenia?
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #64 dnia: 2023/11/21 22:16 »
Kiedyś czytałem, że KIA tak ma...tzn. rozgrzewa silnik cieplny do ewentualnego dalszego użycia przy dynamicznej jeździe. Robi to podobno za każdym razem w celu zabezpieczenia tego silnika przed gwałtownym suchym uruchomieniem .
W moim VW taka procedura nie występuje, aczkolwiek poprzedniej zimy, w mroźny poranek po przejechaniu kilku kilometrów przełączyłem Tiguana z trybu EV na HEV i od razu włączył się silnik spalinowy. Ponieważ stałem w korku, nie chciałem bez potrzeby zużywać benzyny i produkować spaliny. Nie mogłem jednak dedykowanym przyciskiem wrócić do jazdy elektrycznej. Tiguan chciał zakończyć procedurę, przypuszczam że smarowania od dawna nie używanego silnika spalinowego i doładowania akumulatora rozruchowego. W tym trybie pracował jeszcze przez kilka kilometrów, aż dojechałem na miejsce i wyłączełem zapłon. Wcześniej i później taka sytuacja nie wystąpila.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #65 dnia: 2023/11/21 22:24 »
W skrócie. Tiguan jeżeli "ma prąd" jedzie wyłącznie w trybie EV, to ustawienie fabryczne i nadrzędne. Kierowca może je zmienić na HEV, ale musi to robić za każdym razem, po uruchomieniu auta - nie zachowuje się w pamięci ustawień.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #66 dnia: 2023/11/22 13:02 »
W BMW można sobie zdecydować w ustawieniach co jest trybem domyślnym, EV czy PHEV. Co prawda jeszcze nie wiem jak się zachowa przy minus kilkunastu, ale przy minus kilku nadal kulał się na prądzie - po całej nocy pod wiatą, a nie w garażu.

Benzyna odpaliła się dopiero przy mocniejszym przyśpieszeniu z 40 do 70km/h i po kilku minutach zgasła. Przy czym tak to działało też latem, że jeżeli nastąpiło to pierwsze od dłuższego postoju odpalenie silnika, to chwile popracował przed powrotem do elektryka - nie wiem czy chodzi o smarowanie czy rozgrzanie, czy może jedno i drugie.



PS tak, musiałem ;-)
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź (PHEV)
« Odpowiedź #67 dnia: 2023/11/22 13:27 »
W BMW można sobie zdecydować w ustawieniach co jest trybem domyślnym, EV czy PHEV.

Jakie Ty masz to BMW ?

Ok juz widze . :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
« Ostatnia zmiana: 2023/11/22 16:12 wysłana przez Peterka »