Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66462 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #465 dnia: 2024/03/05 17:55 »
Advertisement
8,5 l/100 przy 8 km do pracy
wynik bardzo dobry, w SanYntonio nie ma korków? Jak długo trwa ten przejazd i przy jakiej prędkości średniej?
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #466 dnia: 2024/03/06 09:45 »
Naliczyłem dwie osoby twierdzące/liczące, że ceny prądu spadną. Gratulacje Panowie, tak bezpodstawnego optymizmu dawno nie widziałem. No chyba, że to było takie nie wprost nawiązanie do taryfy powiązanej z ceną energii na giełdzie, wtedy to faktycznie jedyny moment gdy będzie można przez chwile obserwować spadki, do pary ze wzrostami.
 
The following users thanked this post: Mave

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #467 dnia: 2024/03/06 21:55 »
Wszystko wskazuje na to, że popyt na prąd będzie nadal rósł, więc jego cena również, wpływ na to mają też rządowe akcje regulacji cen prądu - tzn za to, że dzisiaj prąd pozornie kosztuje mniej, jutro zapłacimy realnie więcej.
 

mariobravox

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 40
  • Thanked: 1 times
  • Model: X6LCI/Tiguan II
  • Silnik: 2.0
  • Napęd: inny
  • Skąd: Białystok
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #468 dnia: 2024/03/07 09:00 »
A jak wygląda koszt naładowania takiego Tiguana przy dzisiejszej cenie prądu z gniazdka w domu bez paneli od 0 na 100% aby zrobić potem te ok. 100km.
Rozumiem że potrzebujemy gniazdka siłowego tak?
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #469 dnia: 2024/03/07 10:44 »
Tiguan zjada ok. 20kWh / 100km zależnie od pory roku i stylu jazdy.
Sprawność ładowania to ok. 80%.

Policz sobie.

Rozumiem że potrzebujemy gniazdka siłowego tak?
Nie.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #470 dnia: 2024/03/07 11:09 »
wydaje mi się że temat dotyczy Tiguana a tam producent nie dostarcza takich gratisów  :)
Eeeeee, na pewno?

EDIT:
Dobra, doczytałem że BMW daje 1-szy rok w gratisie.  ;D

VW nieeeee...
Ale jak wziąć pod uwagę różnicę w cenie BMW i VW to w VW w sumie masz całe życie gratis.  ;)
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #471 dnia: 2024/03/07 11:12 »
O,92zł za 1kWh - średnia cena w Enea w 2024 wg. portalu optimalenergy.
Taryfy uzależnione od pory dnia lub od dnia tygodnia w Enea nocna to 0,7368 zł/kWh, weekendowo-nocna to 0,5092 zł/kWh
Wystarczy przemnożyć.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #472 dnia: 2024/03/07 11:19 »
Ale nie chodzi raczej o aptekarskie wyliczenia. Dlatego pozwolę sobie zaproponować, że przy braku darmowego prądu, koszt przejechania w trybie EV dystansu 100 km Tiguana eHybrid wynosi między 20 a 30 zł.
Ładowanego np. w garażu lub na podjeździe ze zwykłego gniazdka sieciowego. To wygodne i tanie.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #473 dnia: 2024/03/07 13:42 »
wynik bardzo dobry, w SanYntonio nie ma korków? Jak długo trwa ten przejazd i przy jakiej prędkości średniej?
... to tak na szybko  :)   z kręcenia się wkoło komina ...wiem nie ten temat  ;) 
« Ostatnia zmiana: 2024/03/07 14:05 wysłana przez Mave »
 
The following users thanked this post: Galon

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #474 dnia: 2024/03/07 13:53 »
Eeeeee, na pewno?

EDIT:
Dobra, doczytałem że BMW daje 1-szy rok w gratisie.  ;D

VW nieeeee...
Ale jak wziąć pod uwagę różnicę w cenie BMW i VW to w VW w sumie masz całe życie gratis.  ;)
... tylko rok ?


...dlatego napisałem że to trochę dziwne porównanie Tiguana z BMW M5 ...
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #475 dnia: 2024/03/07 14:04 »
Nie ma znaczenia co ładujesz. Karta to tylko "uchwyt bilingowy". Działa przy każdej marce. Program w BMW czy Mercedesie jest dostarczany jako white label przez Digital Charging Solutions GmbH - jak i pewnie dla innych marek jak by dobrze poszukać.


PS nie aktywujesz karty BMW czy Mercedesa bez auta. W procesie jest potwierdzenie na Infotainment.


... to co miałeś na myśli pisząc...


Kwestia znalezienia takiego użytkownika PHEV w BMW czy Mercedesa, który nie korzysta z karty dostępowej, ale ją aktywował po zakupie auta ;-) Tym bardziej że ja po aktywacji karty już jej nie używam, gdyż auto się samo autoryzuje do słupka.



...to karta po autoryzacji nie jest przypisana do danego samochodu i możesz na nią ładować inne pojazdy ?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 830
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #476 dnia: 2024/03/07 14:53 »
...tak dla porównania apetyt elektryka w mieście
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #477 dnia: 2024/03/07 15:10 »
Czyli elektryk jakieś 17 kWh/100km, przy wolniejszym tempie, więcej chyba stał więcej w korkach. Jeżeli to aktualne dane-początek marca, to jazda za około 17~25 złotych za 100km dystansu. Taniej niż phevem.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #478 dnia: 2024/03/07 17:41 »
Mave strasznie wolniutko ten elektryk jedzie ,ciekawe jakie będzie zużycie przy średniej ok 35 km/h
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #479 dnia: 2024/03/07 19:58 »
...to karta po autoryzacji nie jest przypisana do danego samochodu i możesz na nią ładować inne pojazdy ?

Karta generalnie jest przypisana do użytkownika - billing - który płaci, a do kontraktu przypisujesz pojazd przy pierwszej aktywacji karty dla uzyskania bezpłatnego abonamentu przez pierwszy rok.

Nie zgłębiałem jeszcze tematu bardziej, bo moim zdaniem, przy moim konkretnie aucie z tak wolną ładowarką, ładowanie publiczne jest bez sensu.

Ale cały proces nazywa się Plug&Charge i nie wymaga użycia później kart RFID czy aplikacji.

Ale tak, po aktywacji mojej karty, z mojego abonamentu i na mój koszt ładowaliśmy Teslę po stawkach z mojego abonamentu.




PS https://www.youtube.com/watch?v=pdDyJV615rg