Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku

Zaczęty przez sxill, 2019/01/23 22:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

Sylvek.K


Rocko

Cytat: Sylvek.K w 2020/02/07 07:12
Wcale nie wygładza.
Z czasem to zaobserwujesz.
Szwagier przejechał już 30 tys km na DSG i żadnych objawów szarpania czy kangurowania nie zauważył, więc nie wiem o jakich obserwacjach mówisz 🙂

Charls

Cytat: Mullrof w 2020/02/06 15:16Skrzynia automatyczna to wygładza
Pierwsze słyszę aby DSG cokolwiek wygładzała, sprzęgło hydrokinetyczne w tiptronicu owszem. Jakby miało szarpać to i w DSG będzie szarpać. Auta z DSG mają inne oprogramowanie ECU i to raczej jest powód że nie szarpią

Mullrof

dobrze,
dostanę octavię z 1.5TSI i DSG 150km na tydzień jako zastępcze na czas naprawy toledo to zobaczę jak to jest z tym szarpaniem w automacie

Charls

Cytat: Mullrof w 2020/02/07 22:21zobaczę jak to jest z tym szarpaniem w automacie
Jadąc bardzo wolno w korku na D1 i D2 po dodaniu gazu mój robi kangurki

Mullrof

zapomniałem odpisać.
octavia którą miałem była niestety na 1.4.
Przy okazji, coś u kogoś się zmieniło?

tutaj jakieś nowości, że coś niby jest?
https://www.honestjohn.co.uk/news/new-cars/2020-03/volkswagen-announces-fix-for-15-tsi-engine-hesitation-issues/

byq84

Jeżdzę o stycznia DSG w 1.5 TSI i kangurowania nie zauważyłem.

pryzma

U mnie na dsg jest czesto kangur / szarpniecie przy ruszaniu ... ale tylko i wylacznie na zimnym silniku. Tylko wtedy ... hmmmm

Preszus

Cytat: pryzma w 2020/05/14 17:54
U mnie na dsg jest czesto kangur / szarpniecie przy ruszaniu ... ale tylko i wylacznie na zimnym silniku. Tylko wtedy ... hmmmm


Może szarpie dlatego, że trzymają hamulce a Ty wciskasz cały czas gaz. Podczas ruszania należy musnąć pedał gazu, to hamulce odpuszczą i dopiero potem można normalnie dodać gazu. Nie ma wtedy efektu szarpnięcia.

pryzma

Hmmmmm moze i cos w tym jest ... bo wystepuje tylko jedno szarpniecie na poczatku. Pozniej juz nic ... absolutnie nic. Czyli moze to nie kangur silnikowy tylko hamulcowy ?

Preszus

Cytat: pryzma w 2020/05/18 22:35Czyli moze to nie kangur silnikowy tylko hamulcowy

Zdecydowanie. Mój też tak się zachowuje. Wsłuchaj się, to usłyszysz jak puszczają kocki podczas tego "kangura". Polecam najpierw delikatne pyknięcie padału gazu, to hamulce puszczą a potem można wciskać do oporu i "kangurka" nie będzie.   

pryzma

Chyba masz racje ... gdy ruszam super delikatnie to nie ms tego efektu ... ale wystarczy lekkie (nie mocne) to juz lekko szarpnie. Taki chyba to urok
I dziekuje za uspokojenie

Preszus

Po prostu ruszając nie wciskaj pedału gazu jednym ciągiem, tylko szybko i płytko naciśnij i puść i potem znów wciśnij tak mocno jak chcesz szybko ruszyć. W chwili cofnięcia stopy hamulce postojowe delikatnie puszczają i nie będzie żadnego efektu szarpnięcia. Kwestia zapamiętania i przyzwyczajenia się do tej opcji płynnego ruszania :)

pryzma

Tylko, ze u mnie jest troche inaczej : ruszajac nie wciskam gazu gdyz samochod sam sie toczy i operuje tylko hamulcem by zmniejszyc jego i tak mala predkosc by nie szarpnal. Dopiero chwilke pozniej dodaje gaz. Nie wiem czy dobrze to opisalem ?

Ekhangel

U mnie DSG przy ruszaniu też pracuje z ledwie wyczuwalnym kangurem. Trochę klops z tą skrzynią, z Tiptroniciem w A6 C6 było lepiej. Ogólnie jestem zawiedziony, przełożenia często są wyczuwalne zdecydowanie za bardzo. Bywają też okresy wysokiej kultury. Kij wie od czego to zależy (nie od temperatury). Natomiast jakbym miał problemy takie jak ludzie z manualami, to bym chyba wysłał list z bombą do Wolfsburga. Zwłaszcza że manuale niektórzy wybierają licząc na większą niezawodność.