FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 20xx => Wątek zaczęty przez: sxill w 2019/01/23 22:35

Tytuł: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: sxill w 2019/01/23 22:35
Myślicie, że opisane problemy 1.5 TSI + manual mogą występować również w Tiguanie? Znalazłem to na forum Kodiaqa.


(https://i.ibb.co/vDmJG16/1.jpg)
(https://i.ibb.co/x5DBcgm/2.jpg)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: piotrek_TDI w 2019/01/25 15:14
Zaaz wycofają manual wogóle z oferty na rzecz DSG bo nie będą w stanie rozwiązać problemu .... ;-)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/02/18 19:58
Myślicie, że opisane problemy 1.5 TSI + manual mogą występować również w Tiguanie? Znalazłem to na forum Kodiaqa.
Hej - potwierdzam. Zaobserwowałem to u siebie (1.5 TSI ACT 150 KM MANUAL. Produkcja listopad 2018). Na zimnym silniku (chodzi o czas kiedy silnik pracuje na nieco wyższych obrotach po uruchomieniu). Schemat jest taki:

1. ruszasz delikatnie tylko na sprzęgle lub lekkim gazie,

2. puszczasz gaz - auto samo jedzie na jedynce (wtryskuje tyle paliwa ile trzeba) kilka metrów

3. następnie delikatnie dodajesz gazu.

W tym momencie auto zaczyna skakać (jak L'ka na nauce jazdy). Po przejechaniu 300-400 metrów problem ustępuje. Problem jest znany nie tylko w Tiggym, na forum T-Roca chłopaki też mają na to wątek.
Generalnie VW leci w kulki. Ja na dniach chcę nagrać ten objaw i jadę do ASO.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/02/19 00:16
Generalnie VW leci w kulki.
Co masz na myśli ??
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/02/19 07:05
Generalnie VW leci w kulki.
Co masz na myśli ??
To, że problem jest znany VW od prawie roku a VW Polska (ale nie tylko) udaje, że go nie ma i odsyła do dealerów (tak wnioskuje z lektury polskich i niemieckich grup T-Roc/Tiguan - w DE również wiele osób było odsyłane z kwitkiem jeszcze pod koniec ubiegłego roku i dopiero po kłótniach w serwisie dostawali jakieś mgliste zapewnienia, że "faktycznie jest problem ale postarają się coś z tym zrobić w Q2 2019").
Nie jest dla mnie problemem to, że są jakieś usterki - w końcu to nowy silnik. Ale chowanie głowy w piasek w takiej sytuacji to nie jest dobre rozwiązanie.


Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/02/19 17:09
oj tam, oj tam
Przecież świadomie decydowałeś się na VW.
Na forach jest o stukaniu zawieszenia, o braku działania rozpoznawania znaków, o oferowanym i niedziałającym podświetleniu dachu, o wieszających się czujnikach parkowania itd
VW PL ma  na wszystko jedną odpowiedź  - na dzień dzisiejszy taki stan techniki
 Nie słyszałeś o oszukiwaniu klientów w USA (afera z oprogramowaniem do fałszowania testów emisji spalin), myślałeś, że EU to nie dotyczy?
To taka marka, która nie specjalnie zabiega o klienta w EU, szkoda tylko, że nie w cenie DACI bo łatwiej było by przełknąć te babole.

Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/02/19 17:55
oj tam, oj tam
Przecież świadomie decydowałeś się na VW.
Na forach jest o stukaniu zawieszenia, o braku działania rozpoznawania znaków, o oferowanym i niedziałającym podświetleniu dachu, o wieszających się czujnikach parkowania itd
VW PL ma  na wszystko jedną odpowiedź  - na dzień dzisiejszy taki stan techniki
 Nie słyszałeś o oszukiwaniu klientów w USA (afera z oprogramowaniem do fałszowania testów emisji spalin), myślałeś, że EU to nie dotyczy?
To taka marka, która nie specjalnie zabiega o klienta w EU, szkoda tylko, że nie w cenie DACI bo łatwiej było by przełknąć te babole.
Tak, świadomie - to mój 4 VW (plus Skoda, która tez w sumie pochodzi spod VW). Kwestie oszukiwania na spalinach znam aż za dobrze z paska B7 TDI, którym też jeżdżę.Ale 'aferę spalinową' miałem w sumie w nosie bo nie decydowała o bezpieczeństwie - a strzelanie 'kangura' przy włączaniu się do ruchu - niestety owszem.


Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: zibik w 2019/02/20 12:58
Powiem tak - kilka razy zdarzył się efekt szarpania lecz nie mogę powiedzieć, że występuje to często i tylko na zimnym silniku (miałem taki przypadek także na rozgrzanym). Ponadto 2 razy miałem przypadek, że przy ruszaniu po puszczeniu sprzęgła obroty spadły i samochód nie reagował w ogóle na gaz i dopiero po ponownym wciśnięciu sprzęgła i przegazowaniu "obudził się". Obecnie po przejechanych 2 tys. km i pewnie wyczuciu samochodu problem dla mnie nie jest bardzo uciążliwy więc nigdzie tego nie zgłaszałem ale obserwuję temat. Gdzieś czytałem, że w marcu ma wyjść aktualizacja softu silnika w związku z sygnalizowaniem tych usterek przez użytkowników.  Z pozytywnych rzeczy powiem, iż silnik jest oszczędny - przy mojej eksploatacji mniej pali niż Opel Astra J 1,4 turbo, którą również użytkuje i jest bardziej elastyczny od astry.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/02/20 23:08
Poniżej link do filmiku z 'kangurowniem' na zimnym silniku, który dziś nagrałem:
 
 https://youtu.be/DSG3gs6VduY (https://youtu.be/DSG3gs6VduY)

Scenariusz: Ruszamy - lekko operujemy sprzęgłem na jedynce i sprawiamy że auto toczy się bez gazu i jest OK - auto jedzie jednostajnie, silnik pracuje równo. I teraz zaczynamy delikatnie dodawać gazu - w tym momencie auto zaczyna skakać (jak L-ka przy nauce ruszania). Po kilkuset metrach efekt ustępuje - nie da się już go wywołać dopóki nie ostudzimy silnika.

Jakość nie jest za dobra, ale generalnie widać o co chodzi. Dobrze puścić go dodatkowo w tempie 0.75 - wtedy lepiej widać jak zachowuje się obrotomierz.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/03/04 21:15
Aktualizacja: Zgłosiłem dziś problem w ASO - Panowie potwierdzili szarpanie, potwierdzili, że nie mają rozwiązania. Aktualnie jest na to ogłoszona informacja techniczna przez VW (TPI 2048749/5).
 VW zabrania wykonywania napraw na własną rękę przez ASO. Informuje o aktualizacji sterownika silnika, która ma się pojawić niebawem (nie ma informacji o 2Q2019, nie ma żadnego horyzontu czasowego). Przestrzega przed wymianą całego sterownika, gdyż nie w nim jest problem.
 Czyli podsumowując - problem istnieje, VW go bada (od października 2018).
 
 
 Prośba do wszystkich, którzy tego doświadczają o zgłaszanie w ASO powołując się na numerek z TPI. Zgłosić moim zdaniem warto bo bez tego nie da się dalej pociągnąć tematu. Im więcej nas będzie tym lepiej. Bez zgłoszenia w przyszłości stracicie jakiekolwiek szanse na rekompensatę za np. uszkodzenia sprzęgła. Dodatkowo zgłaszając to wcześnie macie domniemanie, że auto miało wadę od nowości, co również jest na Waszą korzyść.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: LS w 2019/03/04 22:21
Dzisiaj byłem na zgłoszeniu tej usterki. Wpierw serwis powiedział ze nie wie o co chodzi, a już w następnym zdaniu (niby nie wiedząc o co chodzi) - odparł ze to normalne. Spodziewam się jeszcze uwagi ze nie umiem ruszać samochodem. Zostawiam na noc samochód żeby zademonstrować problem od rana. Samochód ma 600km...Można by ten problem przeboleć, gdyby nie to że w salonach idą w zaparte. Przy wyszukiwaniach TPI 2048749/5 piszą o tym wszędzie. To smutne że polscy dealerzy jeszcze próbują z ludzi robić idiotów. Informacje są póki co tylko na forach, czasopisma chyba obawiają sie pisać nie do końca jeszcze potwierdzone informacje, ale z tego chyba się kroi grubszy skandal 
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/03/04 23:01
W ASO mam często wrażenie, że ludziom się nie chce zaglądać do komputera.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/03/05 06:51
Samochód ma 600km...Można by ten problem przeboleć, gdyby nie to że w salonach idą w zaparte.
Powiem Ci szczerze, że ja to średnio mogę przeboleć, bo to jest nie tylko nieprzyjemne ale niebezpieczne. Moja żona boi się jeździć tym autem (na co dzień jeździ swoim) bo po przesiadce przy każdym ruszeniu na zimnym panikuje i nie wie czy wciskać gaz czy puszczać żeby nie zgasł. Generalnie jak ktoś wsiada to tego auta sporadycznie to może zwyczajnie wywinąć coś głupiego np. przy włączaniu się do ruchu.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/03/05 08:12
Moze to i blad w sztuce ale chyba mi sie nie zdaza odpuscic sprzeglo na 1 zazwyczaj wrzucam 2 albo jade na polsprzegle. Wada jest ewidentna ale czy az trzeba wpadac w panike?


Tak jeszcze apropo artykułu to wg niego w tym simniku jest półtora cylindra ; )
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/03/05 08:29
Moze to i blad w sztuce ale chyba mi sie nie zdaza odpuscic sprzeglo na 1 zazwyczaj wrzucam 2 albo jade na polsprzegle. Wada jest ewidentna ale czy az trzeba wpadac w panike?
Tak jak Ty staram się jak najszybciej wrzucić dwójkę, ale czasem jest to niemożliwe ze względu na to, że chcesz jechać z mniejszą prędkością. Zaraz za domem mam wysoki próg zwalniający, próba przejechania na dwójce kończy się podbiciem - wolę oszczędzić wahacze:) Tym bardziej zaraz po odpaleniu na zimnym kiedy silnik ma większą prędkość obrotową. Co do jazdy w półsprzęgle - raczej unikam, szkoda sprzęgła i mojej nogi :)


Co do wpadania w panikę - jeśli wiesz, że takie coś się zdarza, to wiesz jak reagować, jeśli jednak jeździsz tym autem okazjonalnie (jak moja żona) to Cię to zaskakuje. Sam wiem po sobie - jak mi się to pierwszy raz zdarzyło to przez chwilę nie wiedziałem czy wciskać gaz czy puszczać go.


Co do artykułu - ewidentnie puszczony przez automatycznego tłumacza, w oryginale czyta się lepiej  :D
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2019/03/07 09:32
włos mi się jeży jak to czytam , szybciej takich objawów spodziewałbym się po DSG .
wbrew pozorom to bardzo poważna usterka .wiem wybiegam może za bardzo -wolę zapobiegać niż stanąć przed faktem dokonanym

Moze to i blad w sztuce ale chyba mi sie nie zdaza odpuscic sprzeglo na 1 zazwyczaj wrzucam 2 albo jade na polsprzegle. Wada jest ewidentna ale czy az trzeba wpadac w panike?

ileż można? w końcu nastąpi moment że wkoło, rozejdzie się zapach mocznika, a sprzęgło będzie spalone/zjechane  szybciej niż powinno -VW na bank nie weźmie reklamacji pod uwagę.
co będzie ? kiedy ktoś nie zareaguje dostatecznie szybko ,i przy efekcie ,,kangura"po prostu wjedzie komuś w 4 litery lub zajedzie komuś drogę bo przód, nagle wystaje za bardzo do przodu ?  auto rozbite Twoja wina kto ponosi koszty ? TY
BMW ma problem z zapalającymi się silnikami trzeba mieć extra polisę aby objęła tego skutki  99% nie uznaje zapłonu wewnątrz pojazdu -producent się miga i kombinuje część salonów w porozumieniu z producentem daje auto zastępcze bo ludzie  po prostu boją się ,daje jak ma ,bo wielu niema lub nie chce.
tu według mnie sytuacja podobna -Ja  naprawdę nie mądrzę się- pojechałbym  do sprzedawcy jeśli potwierdzają usterkę i wadę zostawiam auto i żądam auto zastępcze bo moje stanowi zagrożenie dla ruchu drogowego i użytkowników .
jeśli odmawiają proszę mi to napisać czarno na białym że biorą na siebie odpowiedzialność i pokrywają koszta
Ludzie to jest taki sam towar jak choćby zwykłe buty -czemu nie zaczniecie od podstaw takich jak federacja konsumenta ?wierzcie mi to działa sami będziecie odbijać się od muru ,zapłaciliście /płacicie kupę kasy a towar jest towarem i podlega takim samym prawom i ustawom- nie słuchajcie pierdół ze z nimi się nie wygra ,to samo słyszałem Polsat ? daj sobie luz    wygrałem i z Polsatem i z Play i Plusem i z Nissanem bez adwokatów ale z pomocą UKE i Federacji konsumenta ,pewnie trwało to około 2 miesięcy +- i w każdym przypadku kończyło się to tak,,dzień dobry jestem  dyrektorem komórki do spraw kontaktów z UKE /Federacji k. nie zgadzamy się ze stanowiskiem..... ale postanowiliśmy załatwić sprawę ugodowo czy zgadza się Pan ....)kumacie Oni mają specjalne komórki do obsługi takich upierdliwych i upartych klientów  :D
nie dajcie się zbywać bo macie swoje prawa i jeszcze jak słyszę bo Żona boi się jeździć  >:( [size=78%] [/size]
 
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/03/07 20:21
  WOLF (https://tiguan-forum.pl/index.php?action=profile;u=9) jak jesteś konsumentem to sprawa jest prosta, ale jak już kupiłeś na firmę to jest trudniej ale tak jak piszesz tu już wchodzą w grę kwestie bezpieczeństwa i nie wiem czy nie powinna zająć się tym jakaś instytucja. Tym bardziej, że świadoma jazda niesprawnym autem może powodować kłopoty z wypłatą odszkodowania (rażące niedbalstwo czy jakoś tak)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2019/03/08 07:47
tak dokładnie, masz rację Federacja nie chce zajmować się sprawami firmowymi i odsyła do Sądu .UKE zajmuje się również firmą nie rozdziela w moim wypadku abonent tel. internet były na firmę i sprawy załatwione pozytywnie ,za to miłe Panie z federacji  pomagały dobrą  radą  -i co uczyniły również wczoraj ,będąc niedaleko zaszedłem spytać wczoraj by choć trochę wspomóc Kolegów tak więc-
podsunęły radę ,jeśli auto jest w leasingu, tudzież  kredyt- WŁAŚCICIELEM auta jest Leasingodawca lub Bank który udziela kredytu i powinien się wypowiedzieć co z tym fantem zrobić ? ba zaznaczyły (kilka babek i burza mózgów) o ważnym w tym wypadku zapisie prawa ,,jeżeli zauważymy awarię,usterkę mamy obowiązek zgłosić to w terminie" nie pamiętam ,30 dni? w przeciwnym wypadku oskarżą nas o celową dewastację powierzonego mienia -kolejna sprawa jeśli  auto jest  niesprawne co warsztat przecież potwierdza,  tak ? to oddając w ręce użytkownika   powinien poinformować Go o tym- i tu jest ten haczyk !!jeśli odbierasz- cała odpowiedzialność za skutki spada na Ciebie !!świadomie i z pełną wiedzą przyczyniasz się kolejnych możliwych szkód ,  tu się powinno zażądać kontaktu z właścicielem, bank itd. i jego decyzja mam odebrać? biorą to na siebie ?czy auto zostaje ?i dostaję zastępcze na ich koszt co mam robić PŁACĘ I WYMAGAM żadna łaska to tak nie działa!! muszą się wywiązać ze zobowiązań wobec klienta nie tylko kasę brać co miesiąc !! oczywiście na piśmie nie na ,,gębę" jak powiedziały Babki to jest ten moment kiedy możemy się odegrać za comiesięczne raty to Bank ma problem nie my  ;)  jeśli chodzi o klienta indywidualnego pomogą bo to jest w ich gestii -jak zauważyła jedna z Pań ,, a jak Pan kupi telewizor i działa tylko dzielony ekran to też będzie się Pan prosił ?? żadna łaska muszą wymienić a my po to jesteśmy" klient ma swoje prawa i nawet nie wie jak duże!! Oni tak oj tak,zatrudniają w końcu fachowców , i tą niewiedze wykorzystują
proponuję jeszcze popytać ,zarys wstępny Macie mam nadzieje że trochę pomogłem , próbować warto i postawić się też,w końcu to Wasze nie lekko zarobione pieniądze 


 
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/03/08 08:40
Dobrze mówisz, trzeba walczyć o swoje. Nieważne czy to jest auto za ponad 100k czy toster lub buty za 100 zł. ;)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/03/09 10:51
Dobrze mówisz, trzeba walczyć o swoje. Nieważne czy to jest auto za ponad 100k czy toster lub buty za 100 zł. ;)
Dokładnie tak zamierzam robić  ;) Im więcej nas jednak będzie tym lepiej - prośba do wszystkich forumowiczów z takimi silnikami - opiszcie czy u Was to występuje. Jeśli jesteście pewni, że nie występuje - również napiszcie (piszę o pewności, ponieważ Kolega z forum T-Roca dopiero po moich instrukcjach potwierdził, że jego jednak też problem dotyczy.)

Wg mnie problem dotyczy wszystkich aut z ta konfiguracją skrzyni/silnika i nie jest to kwestia oprogramowania tylko czegoś na pograniczu skrzyni/silnika/sprzęgła. Nie chodzi tu o nierówno pracujący/gasnący silnik (to dałoby się wysterować) ale o ewidentnie mechaniczne szarpnięcia. I wg mnie nie chodzi o temperaturę silnika czy oleju ale raczej tarczy sprzęgła(?!).

Szarpnięć nie ma w półsprzęgle (czego nie da się wysterować przecież w manualu) i przy wyższych obrotach (obroty wyższe da się wysterować, ale spowoduje taki efekt, że auto po puszczeniu sprzęgła na jedynce będzie jechać dużo szybciej niż obecnie, co też nie jest raczej dobrym rozwiązaniem).
Mimo wszystko czekam z utęsknieniem na poprawki magików z Wolfsburga  ;) , może jednak potrafią dokonać niemożliwego.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2019/03/09 12:15
Zawsze można wystąpić z pismem ,,przed Sądowym/ przedprocesowym „ o zamiarze wszczęcia postępowania zbiorowego do VW  ,nie trzeba prawnika wzory znajdziecie w necie
Podziała lepiej niż zimny prysznic 👌😉 i może Wam znacznie pomóc .
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/03/09 12:40
zgłoście swoje żądania na piśmie i zobaczcie jaka jest oficjalna odpowiedź, ba jak na chwile obecną to tylko są jakieś info. medialne i pogadanki z panami w ASO
powiadomcie o zaistniałej sytuacji UOKIK
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2019/03/09 20:32
zgłoście swoje żądania na piśmie i zobaczcie jaka jest oficjalna odpowiedź, ba jak na chwile obecną to tylko są jakieś info. medialne i pogadanki z panami w ASO
powiadomcie o zaistniałej sytuacji UOKIK
Dokładnie tak! nie zawracać sobie głowy pogadankach z ASO bo Oni z góry na szkoleniu mają ,, niech klient się wygada potakujcie poobiecujcie coś nie zobowiązującego i niech idzie w ..... czas działa na naszą korzyść „
Dopóki nie będziecie mieli oparcia w konkretnym urzędzie będą Was delikatnie mówiąc olewali
Widzę że nie macie doświadczenia w walce z ,,korpo,, nie mam wykształcenia prawniczego tylko lata praktyki i doświadczenie z takimi cwaniakami w białych kołnierzykach .
Pierwszy krok który który Ja bym zrobił to tak
Zgłoszenie i opis całej sytuacji ,jak najwięcej danych tj.daty wizyt ,rozmów tel odpowiedzi ASO do UOKiK być może podpisy zainteresowanych na jednym piśmie ? To nie problem ustalcie  jedną osobę która was reprezentuje-piszcie  pismo wysyłacie kolejno do siebie e-mail podpis skan ,i do kolejnego itd.dane kontaktowe i do UOKiK na elektroniczne biuro i Ważne !!! Kolejny adresat pisma to VW polska i VW Niemcy aby wiedzieli że robi się smród koło 4 liter a żarty się skończyły i wysyłacie kopie do nich ale tak by był zaznaczony główny odbiorca czyli UOKiK ,a to jest tylko  dla ich informacji bo w sumie przeciesz ich to nie interesuje? - ( i znowu admin mnie zje...że poematy piszę)
Tym sposobem VW nie może zbagatelizować a UOKiK musi zacząć działać
A może to pismo do paru redakcji ? No i co? I czekamy ooo mam jeszcze pomysła a może jedno te samo pismo ? Tylko dane każdy swoje ?i każdy wysyła to samo indywidualnie ?i zasypać ich !!!  A co !?
 ;D Czemu się się śmieję ?bo z góry wiem jaka będzie pierwsza odpowiedź producenta
,, pragniemy poinformować iż z całą starannością zapoznaliśmy się z pismem ,problem jest nam .....bleble pracujemy na tym  ;) .” Normaaaa nie zrażać się !
Sorry admin  ;)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: pit23 w 2019/03/14 23:53
@WOLF - co ty piszesz ? Jaka redakcja ?

Przecież wszystkie polskie motoryzacyjne redakcje prasowe i TV są uzależnione od producentów samochodów, którzy tym redakcjom pism samochodowych użyczają swoje nowe auta do tzw. pseudo-testów. Po odbyciu tych "testów" "szanowni Panowie" redaktorzy mają tzw. obowiązek napisać w swoich wypocinach jak najwięcej pozytywów o danym nowym modelu samochodowym, tak aby taki konsument jak ty, ja czy inni koledzy na tym forum, skusili się na zakup danego pojazdu.

Wizyta u rzeczoznawcy w PZMocie też nie ma sensu, gdyż oni też są na garnuszku koncernów motoryzacyjnych, które udostępniają poszczególnym rzeczoznawcom różnej tajniki budowy swoich pojazdów. W przypadku gdy dany rzeczoznawcza PZMot zacznie współpracować z jakimś niezadowolonym konsumentem (nie daj Boże przed sądem) to taki rzeczoznawca automatycznie zostaje pozbawiony współpracy z danym koncernem samochodowym i nie jest jest zapraszany na tzw. "szkolenia", czyli zostaje pozbawiony dostępu do nowinek technologicznych, a w związku z tym PZMot może mu wypowiedzieć umowę o pracę.

Tak więc - ręka rękę myje.

Na UOKiK również nie ma co liczyć. Za mało jest tam pracowników, a za dużo jest tam spraw do rozpatrzenia - i dlatego 99% pism jest tam załatwiana na zasadzie - aby tylko coś tam konsumentowi odpisać w ustawowo przewidzianym terminie.

Niestety, ale w Polsce z tym tzw. dziadoskim systemem, bardzo rzadko szaremu obywatelowi udaje się cokolwiek wygrać.

Ostatnio rozmawiałem na podobny temat z profesorem prawa na Uniwersytecie w moim mieście i on opowiadał mi swój przypadek jaki go spotkał. Pisał po kolei (swoim prawniczym językiem) skargi do wszystkich możliwych instytucji i nie wskórał nic. W końcu dał sobie na spokój.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2019/03/15 06:42
mimo wszystko bym spróbował lepiej to ,niż siąść i płakać -przynajmniej  będę wiedział że robiłem co mogłem , podobne opinie słyszałem jak już wspomniałem kiedy podjąłem walkę uznaną przez innych z góry za przegraną w najgorszym wypadku trwało to trzy miesiące .
widzisz należę do pokolenia gdzie mówiło się ,,jak wyrzucą Cię drzwiami to wejdź oknem" obecne -z góry zakładają po co ? szkoda czasu ,za dużo wysiłku -a już o tych którzy za +500 dają się wydy.... i wolą żyć na koszt innych to już lepiej nie wspominać -My po prostu braliśmy drugi etat bo wstyd i hańbą było żyć na koszt innych .
Ludzie co z Wami ??!! ot tak lepiej poddać się bez walki ? ja pierniczę, to co dalej ? nie wspomnę że w kupie siła ,Profesor był sam i dodam jeszcze jedno UOKiK ma swoje odziały regionalne przez centralę w Warszawie to 99% pism ..... Panowie Oknem !! oknem
i tym miłym akcentem pozdrawiam nie zniechęcam bo wolę wspierać 
każdy ma swój rozum i zrobi co uważa
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/03/15 07:50
@WOLF - co ty piszesz ? Jaka redakcja ?

Ostatnio rozmawiałem na podobny temat z profesorem prawa na Uniwersytecie w moim mieście i on opowiadał mi swój przypadek jaki go spotkał. Pisał po kolei (swoim prawniczym językiem) skargi do wszystkich możliwych instytucji i nie wskórał nic. W końcu dał sobie na spokój.
Bo nie tędy droga.

Owszem - najpierw trzeba przejść oficjalną ścieżkę, bo bez niej zawsze Cię cofną - czyli: zgłoszenie gwarancyjne w ASO, reklamacja w ramach rękojmi. Ale równolegle trzeba działać i przede wszystkim zbierać więcej przypadków. Jednego czy dwóch zgłaszających to niezależnie gości oleją, ale jak im wjedzie jednego dnia 15 'skaczących tiguanów' do ASO to będą mieli problem  ;)

Jak napisał kolega: "w kupie siła".

Dodatkowo żyjemy w czasach kiedy łatwo jakiś temat 'umedialnić' za pomocą facebook'a, youtube itp. Tylko musimy nagrywać, wrzucać i podpinać się z pytaniami o tę usterkę np. na https://pl-pl.facebook.com/VolkswagenPolska/
Pisanie samodzielnie do instytucji, tym bardziej "prawniczym językiem" da tyle, że odpiszą Ci w tak samo niezrozumiałej formie.Co innego pytania od grupy skierowane w formie upublicznionej - tak, żeby cały świat widział co Ty do nich napisałeś i co oni Ci odpisali.




Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2019/03/15 09:31
Dodatkowo żyjemy w czasach kiedy łatwo jakiś temat 'umedialnić' za pomocą facebook'a, youtube itp. Tylko musimy nagrywać, wrzucać i podpinać się z pytaniami o tę usterkę np. na https://pl-pl.facebook.com/VolkswagenPolska/ (https://pl-pl.facebook.com/VolkswagenPolska/)

dokładnie tak -macie mnóstwo możliwości w postaci grup /forum społecznościowych, nie trzeba być psychologiem by wiedzieć że wielkie firmy bazują na tym co przez lata budowali  -bez sensu to nic nie da,zjedzą nas , nachodzę się ,napiszę i nic to nie da, na to liczą na zniechęcenie i brak inicjatywy własnej  - zobaczcie ile g.. potrafią ludziom sprzedać ?! i jeszcze klient jest szczęśliwy (do czasu) dopiero kiedy znajdzie się ktoś kto na to się nie godzi ,o to wtedy działają ,a wiecie  czemu!?? bo stara zasada wciąż działa ,,jeden niezadowolony klient,to dziesięciu innych straconych"
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2019/03/15 09:50
Jeśli zajdzie potrzeba, możemy na forum wyznaczyć miejsce dla określonej grupy, zamkniętej dla publica.

Moglibyście się tam wymienić dodatkowymi informacjami jak numery VIN/rejestracyjne czy info o ASO w których zgłaszacie problem.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: WOLF w 2019/03/15 12:49
dobry pomysł -im więcej oczu patrzy na numery tym lepiej -może ktoś dopatrzy się zależności jednych i drugich ? dat ,serii ? czegoś co mogło umknąć producentowi
dziś czytałem info o przesunięciu premiery nowego Golfa z powodów technicznych -może coś na rzeczy ??
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/03/20 23:21
Dla zainteresowanych: jeszcze jedno studium przypadku:
https://www.youtube.com/watch?v=SAAjwKHmbM0
Dokładnie widać kiedy problem ustępuje.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiguananiechcęjużmieć w 2019/04/07 17:06
Odebrałem mojego Tiguana na początku stycznia. Szarpanie zauważyłem po około miesiącu. W marcu zgłosiłem problem do ASO.
Wszystkie objawy identyczne jak opisywaliście plus awaria czujników parkowania i ściąganie w prawo. Dodatkowo zauważyłem, że z trudnością wbija się 2 bieg. Kiedy samochód toczy się powoli na 2 biegu i chcę przyspieszyć to jest chwilowe zamulenie, brak reakcji.
W ASO przyznali, że nie jestem pierwszy z tym problemem, ale nie mogą na chwile obecną tego naprawić. Więc dale czeka mnie irytacja zamiast radość z jazdy.Ļp
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/04/07 20:21
ściąganie w prawo

tego też nie są w stanie zrobić??
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiguananiechcęjużmieć w 2019/04/07 21:47
Zrobili update oprogramowania czujników i teraz są ok. Zrobili geometrię kół, ale z szarpaniem dalej nic.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/04/08 00:46
obawiam się, że to może być trudny temat
silnik chyba potrzebuje innego softu, a co w tym przypadku z normami np. WLTP

Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/04/11 16:14
Mi jak zmieniali soft w Golfie to nie naruszyło to homologacji (wg ASO). Pewnie zatem testują silnik z nowym softem jeszcze raz pod kątem norm WLTP, jeśli jest potrzeba. Co prawda to oszukańcza firma, ale obecnie chyba za bardzo boją się coś odwalić i sporo organizacji patrzy im na ręce.

W Golfie wypuszczenie softu w 100% usuwającego problem zajęło 2 lata (pierwszy soft rozwiązujący problem częściowo ale w miarę OK to ponad rok).
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/04/13 14:36
Aktualizacja: pod filmikiem, który umieściłem na YT wpisują się userzy, którzy potwierdzają, że problem dotyczy też wersji 1.5 ACT 130KM. Gdzieś słyszałem, że to tak na prawdę ten sam silnik tylko z inną mapą - jest w stanie to ktoś potwierdzić?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiguananiechcęjużmieć w 2019/04/20 22:47
Na FB była reklama VW T-Cross i ludzie pisali swoje komentarze. Z mojej strony jako komentarz załączyłem link do strony HonestJohn opisujący problem z silnikiem !.5 i zgadnijcie co się stało z moim komentarzem?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/04/21 13:29
zgadnijcie co się stało z moim komentarzem?
pewno po nim naprawili Ci samochód   :D   
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiguananiechcęjużmieć w 2019/04/22 18:12
Usunęli mój komentarz.  >:(  Ewidentnie chcą zamieść temat pod dywan.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: asta w 2019/04/22 22:02
Usunęli mój komentarz. 
to wstaw kolejny
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/05/06 23:17
Mały update (za komentarzami w https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/):
 

 Podobno w UK wgrywają poprawkę ECU (narazie Skoda Karoq) - poprawka polega na podbiciu obrotów biegu jałowego ponad 1200 na starcie.
 Na razie ciężko powiedzieć czy jest skuteczna. Z wypowiedzi osoby, której to zaaplikowano, więcej się popsuło niż naprawiło:

Cytat: "The engine now idles from a cold start at 1250rpm whereas before the update it was 1000rpm, will see how the Karoq performs over a few more miles but I have a feeling the update I received has caused other lack of fuel / timing and other ECU related issues. Needless to say I am not impressed or happy with the outcome of THAT update."
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/06/25 08:08
Mała aktualizacja: w zeszłym tygodniu serwis (Porsche Krańcowa Poznań) dzwonił do mnie i umówili mnie na aktualizacje sterownika silnika, która odbyła się wczoraj. Trwała jakieś 30 min.
 Procedura opisana na zleceniu to (pisownia oryginalna) "AKTUALIZACJA SOFTA"...
 
 
 Co do rezultatów - wg mnie nic się nie zmieniło, auto dalej szarpie przy ruszaniu w wolnej jeździe 1-2 (ale w sumie tego nie zgłaszałem), dalej przyspieszanie jest "gumowe". Co do "kangura" na zimnym (to zgłaszałem) - dalej występuje (dziś rano sprawdzałem).
 Nie potwierdzam, że auto jest dynamiczniejsze.
 
 
 Z ciekawych rzeczy - serwis zmienił strategię. Teraz szarpanie w 1.5 TSI to "znany problem" i "wszyscy o tym wiedzą". Na moją sugestię, że wiem o osobach, którym w tym serwisie mówili co innego (nawet dokładnie ten sam doradca serwisowy) pan stwierdził - i tu cytat, "to bzdury".
 
 
 
 Ciekawe rzeczy dzieją się też z TPI - to, które było wcześniej (TPI 2048749/5) zniknęło w niewyjaśnionych okolicznościach. Teraz jest nowe - ale wiem o tym, tylko dlatego, że sam wykupiłem sobie dostęp do erWina. Kierownik serwisu stwierdził, że nie udzieli mi takich informacji bo to "dokumenty wewnętrzne". Dodatkowo zasugerował, że w treść poprzedniego TPI wszedłem "w sposób nieuprawniony" - tu generalnie nie wiem o co chodzi, bo sami dali mi te papiery przy okazji zgłoszenia problemu :).
 
 
 Jeżeli więc chcecie zgłosić, że wasz 1.5 TSI skacze jak mój to zapraszam do Poznania.
 
 Doradca, który twierdzi, że "problem jest znany" i dziś mnie obsługiwał to pan Radosław. Telefon/maila znajdziecie na poniższej stronie.
 
 http://www.vwpoznan.pl/serwis/dane-kontaktowe/ (http://www.vwpoznan.pl/serwis/dane-kontaktowe/)
 
 Porsche Krańcowa
 ul. Krańcowa 40/42
 61-037 Poznań
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2019/06/25 10:09
Dodatkowo zasugerował, że w treść poprzedniego TPI wszedłem "w sposób nieuprawniony"

Mogłeś mu przytaknac i powiedzieć, że jestes taki kozak, ze potrafisz wlamac sie do wewnetrznej sieci VW ale niestety nawet takie umiejetnosci nie sa w stanie pomoc oprogramowaniu ich silnikow...
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/10/08 20:39
kilka dni temu otrzymałem oficjalne wezwanie serwisowe 24EP (w VW jest to 24ER a w skoda 24EV)akcja odbyła się poprzez zmianę oprogramowania sterownika.

samochód odebrałem i ogólne moje wrażenie zaraz po aktualizacji jest jednak nieco pozytywne.
silnik może i stał wyżej na obrotach ale... tak naprawdę to nie wiem jak było wcześniej. Wydaje mi się, że też sporo czasu na jałowym grzał powyżej 1k obrotów.

Samochód na niskich obrotach... no kurcze zachowuje się tak normalniej. Jak się uprę i szukam to kangur mały też jest ale gdybym nie wiedział to naprawdę nic do zarzucenia bym nie miał.
Po chwili jazdy przerzuciłem w tryb ECO(w celu zniwelowania kangura jeździłem na sporcie co poprawiało sytuację) i okazało się, że no... dalej da się jechać. Zacząłem go testować na niższych obrotach i wydaje się, że przestał się tak głupio dławić. Mimo wciśnięcia gazu - turbo przyspieszenia nie dostawał ale też się nie dławił jak wcześniej. Po prostu nic za bardzo się nie działo (jak to zwykle być powinno), tylko lekko wcinając te litry benzyny przyspieszał.
Żeby tak naprawdę dobrze to sprawdzić to potrzebuję jeszcze ze dwa tygodnie ponieważ samochód na co dzień użytkuje żona a ja jeżdżę okazyjnie natomiast:
...sam fakt tego, że dzisiaj do mnie żona rano zadzwoniła i powiedziała, że z bólem serca i że w ogóle w gardle ją ściska ale jednak przyznaje mi rację że coś na rzeczy musi być daje świadectwo że jednak poprawa jest znacząca. Ogólnie zawsze uważała, że wymyślam i przesadzam. Że nie ma żadnego problemu a jej największym szczęściem jest to, że akcja się pojawiła bo może się odczepię. Okazało się że sama doświadczyła różnicy i to sporo na pozytyw. Też stwierdziła, że samochód "tak jakoś nie szarpie" - zdanie kobiety. :)
Jedyne co jeszcze spędza mi sen z powiek - po cenniku spojrzałem, że samochody z my20 na 1.5 TSI mają spalanie WLTP około 0.5 litra mniejsze.
Czyste podbicie momentu na niższych obrotach powinno skutkować wręcz zwiększonym spalaniem więc o co tu chodzi?Czyżby silniki 1.5 między my19 a my20 różniły się konstrukcyjnie?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/10/09 08:59
Wyjaśniając:

1. akcja na którą się załapałeś wynika z niewystarczającego momentu obrotowego związanego z pracą alternatora 180A a nie kangurowania. O ile wiem dotyczy aut z maja-czerwca 2019. Ale to dealer wysyła wezwania do właścicieli, więc mogli to puścić do wszystkich użytkowników 1.5 TSI, a nie tylko do tych wyprodukowanych w 05/06-19.

2. aktualizacja sterowników odnośnie kangurowania rozpoczęła się z początkiem września, ale VW uznał, że nie jest to problem wpływający na bezpieczeństwo dlatego nie było akcji przywoławczej. Po prostu wgrywają soft ludziom jak się o to upomną.

3. też mam nowe oprogramowanie  (dotyczy wersji 1.5 TSI DADA MANUAL GPF MY2019, Sterownik: 05E 906 018 AF  Nowa wersja softu: 9834, poprzedni soft: 7418). Po 3 tygodniach po updacie wrześniowym stwierdzam, że  kangur na zimnym dalej występuje jednak z uwagi na to, że obroty po starcie podtrzymywane są nieco wyżej to występuje nieco rzadziej (teraz, żeby go uzyskać trzeba po starcie odczekać koło 15 sekund, bezpośrednio po uruchomieniu silnika i starcie przestał występować). Szarpanie po zmianie 1-2 bieg występuje nadal.
 Wg mnie jak na rok pracy inżynierów VW to efekt jest na żenującym poziomie.

PS: Wreszcie znalazł się rzetelny dziennikarz (a nie 'Pertyny' i 'Zachary' pitolące o skrzypiącej rączce drzwi zamiast skupić się na konkretach), który w teście wskazał na problem:

https://www.youtube.com/watch?v=8GXUzHlTU6U (https://www.youtube.com/watch?v=8GXUzHlTU6U)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/10/09 20:54
to tak...
dzisiaj doszedłem do wniosku, że poprawiło to sprawę ale nie do końca. Dalej nieco szarpie.

ale w związku z tym co napisałeś mam pytanie -
aktualizacja dot. kangurowania to inny soft niż ten do alternatora?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/10/09 21:03

ale w związku z tym co napisałeś mam pytanie -
aktualizacja dot. kangurowania to inny soft niż ten do alternatora?

Wg mnie tak (tzn. ten sam soft). Jeżeli masz OBD Eleven możesz sprawdzić jaką masz wersję sterownika silnika i wersję oprogramowania.
Tutaj masz tabelę z wersjami ECU i SW (Software):

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/page/104/?tab=comments#comment-5300559 (https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/page/104/?tab=comments#comment-5300559)

Tak jak napisałem - ja mam takie: Sterownik: 05E 906 018 AF  Nowa wersja softu: 9834, poprzedni soft: 7418
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/10/10 06:33
kupiłem jakoś rok temu interfejs więc chyba mogę sprawdzić.

problem, że nie umiem z niego korzystać - jeszcze nigdy go nie używałem.

muszę poszukać jakiegoś manuala. czy coś. (może do tygodnia się wyrobię)
przy okazji. gdzie jest gniazdo do wpięcia się?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/10/10 07:31
kupiłem jakoś rok temu interfejs więc chyba mogę sprawdzić.

problem, że nie umiem z niego korzystać - jeszcze nigdy go nie używałem.

muszę poszukać jakiegoś manuala. czy coś. (może do tygodnia się wyrobię)
przy okazji. gdzie jest gniazdo do wpięcia się?
Nie wiem jak jest w Terraco (sądzę że podobnie), ale w Tiguanie jest pod deską rozdzielczą od strony drzwi (najlepiej kucnąć przy otwartych drzwiach kierowcy i zajrzeć pod deskę). Będzie tam fioletowy wtyk interfejsu OBD2.
Jak się połączysz w OBDEleven to wystarczy wejść (piszę z pamięci) "Elektronika silnika" i "Informacje".
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/10/10 08:51
ja niestety mam VCDS
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Tiggy w 2019/10/10 09:15
ja niestety mam VCDS

To jeszcze prościej: po połączeniu wchodzisz w "Engine". Po chwili w polu "VAG Number" będziesz miał typ ECU a ostatnie cyfry z pola "Component" to numer wersji oprogramowania.

Tu masz mały tutorial:https://store.034motorsport.com/checking-ecu-tcu-box-code-software-version-audi-volkswagen/

Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/11/07 07:28
udało mi się to w końcu zrobić... wygląda na to, że mam wersję oprogramowania 7418
czyli nie taką jak ty.nie mniej jednak będąc obiektywnym po już dosyć sporym czasie od update muszę powiedzieć, że no naprawdę jest różnica i to na plus.spalanie nie wzrosło. kangur jest ale bardzo mały. gdybym nie wiedział o problemie to bym się na 100% nie kapnął.
a sam silnik uzyskał elastyczność przy niskich obrotach której mi brakowało.
zgłoszę sprawę do ASO, że mały kangur jeszcze jest ale dla mnie zmiana na plus.
niech potwierdza to jeszcze fakt, że nawet moja żona widzi różnicę.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Beckett1 w 2019/11/24 10:07
Ja jade w tej sprawie we wtorrk do serwisu na aktualizacje oprogramowania. Zobaczymy czy pomoze.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Beckett1 w 2019/12/03 08:43
Auto trzymali mi prawie 3 dni i zrobili ponad 80km ale efekt jest zadowalający. Aktualizacja oprogramowania całkowicie wyeliminowała ten problem.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/12/04 08:28
jaką wersję oprogramowania dostałeś?jesteś wstanie to jakoś sprawdzić? u mnie nie jest całkowicie wyeliminowane.teraz zrobiło się chłodniej i nawet nie koniecznie na zimnym problem dalej występuje.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Beckett1 w 2019/12/21 18:32
W jaki sposób sprawdzić jakie mam oprogramowanie?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2019/12/21 22:07
niestety tylko jakimś interfejsem diagnostycznym.
ew. może powiedzą ci w ASO co wgrali
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/02/06 12:17
Tiggy,czy coś zmieniło się w temacie?
Teraz okresem zimowym (kiedy i tak nie jest bardzo zimno) problem wydaje się wracać.

Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: byq84 w 2020/02/06 13:06
czy przy DSG tez wystepuje ten problem? Auto zakupione w styczniu na wyprzedazy 2019. Szczerze żadnego kangurowania nie zauważyłem
Samochód jest trzymany w garażu.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/02/06 15:16
przy DSG problemu nie ma.Skrzynia automatyczna to wygładza
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Sylvek.K w 2020/02/07 07:12
Wcale nie wygładza.
Z czasem to zaobserwujesz.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2020/02/07 07:23
Wcale nie wygładza.
Z czasem to zaobserwujesz.
Szwagier przejechał już 30 tys km na DSG i żadnych objawów szarpania czy kangurowania nie zauważył, więc nie wiem o jakich obserwacjach mówisz 🙂
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2020/02/07 08:21
Skrzynia automatyczna to wygładza
Pierwsze słyszę aby DSG cokolwiek wygładzała, sprzęgło hydrokinetyczne w tiptronicu owszem. Jakby miało szarpać to i w DSG będzie szarpać. Auta z DSG mają inne oprogramowanie ECU i to raczej jest powód że nie szarpią
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/02/07 22:21
dobrze,
dostanę octavię z 1.5TSI i DSG 150km na tydzień jako zastępcze na czas naprawy toledo to zobaczę jak to jest z tym szarpaniem w automacie
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2020/02/08 07:54
zobaczę jak to jest z tym szarpaniem w automacie
Jadąc bardzo wolno w korku na D1 i D2 po dodaniu gazu mój robi kangurki
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/05/12 13:40
zapomniałem odpisać.
octavia którą miałem była niestety na 1.4.
Przy okazji, coś u kogoś się zmieniło?

tutaj jakieś nowości, że coś niby jest?
https://www.honestjohn.co.uk/news/new-cars/2020-03/volkswagen-announces-fix-for-15-tsi-engine-hesitation-issues/
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: byq84 w 2020/05/14 10:16
Jeżdzę o stycznia DSG w 1.5 TSI i kangurowania nie zauważyłem.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: pryzma w 2020/05/14 17:54
U mnie na dsg jest czesto kangur / szarpniecie przy ruszaniu ... ale tylko i wylacznie na zimnym silniku. Tylko wtedy ... hmmmm
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Preszus w 2020/05/18 08:14
U mnie na dsg jest czesto kangur / szarpniecie przy ruszaniu ... ale tylko i wylacznie na zimnym silniku. Tylko wtedy ... hmmmm


Może szarpie dlatego, że trzymają hamulce a Ty wciskasz cały czas gaz. Podczas ruszania należy musnąć pedał gazu, to hamulce odpuszczą i dopiero potem można normalnie dodać gazu. Nie ma wtedy efektu szarpnięcia.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: pryzma w 2020/05/18 22:35
Hmmmmm moze i cos w tym jest ... bo wystepuje tylko jedno szarpniecie na poczatku. Pozniej juz nic ... absolutnie nic. Czyli moze to nie kangur silnikowy tylko hamulcowy ?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Preszus w 2020/05/19 12:19
Czyli moze to nie kangur silnikowy tylko hamulcowy

Zdecydowanie. Mój też tak się zachowuje. Wsłuchaj się, to usłyszysz jak puszczają kocki podczas tego "kangura". Polecam najpierw delikatne pyknięcie padału gazu, to hamulce puszczą a potem można wciskać do oporu i "kangurka" nie będzie.   
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: pryzma w 2020/05/19 16:11
Chyba masz racje ... gdy ruszam super delikatnie to nie ms tego efektu ... ale wystarczy lekkie (nie mocne) to juz lekko szarpnie. Taki chyba to urok
I dziekuje za uspokojenie
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Preszus w 2020/05/19 20:48
Po prostu ruszając nie wciskaj pedału gazu jednym ciągiem, tylko szybko i płytko naciśnij i puść i potem znów wciśnij tak mocno jak chcesz szybko ruszyć. W chwili cofnięcia stopy hamulce postojowe delikatnie puszczają i nie będzie żadnego efektu szarpnięcia. Kwestia zapamiętania i przyzwyczajenia się do tej opcji płynnego ruszania :)
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: pryzma w 2020/05/20 05:59
Tylko, ze u mnie jest troche inaczej : ruszajac nie wciskam gazu gdyz samochod sam sie toczy i operuje tylko hamulcem by zmniejszyc jego i tak mala predkosc by nie szarpnal. Dopiero chwilke pozniej dodaje gaz. Nie wiem czy dobrze to opisalem ?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/06/09 23:02
U mnie DSG przy ruszaniu też pracuje z ledwie wyczuwalnym kangurem. Trochę klops z tą skrzynią, z Tiptroniciem w A6 C6 było lepiej. Ogólnie jestem zawiedziony, przełożenia często są wyczuwalne zdecydowanie za bardzo. Bywają też okresy wysokiej kultury. Kij wie od czego to zależy (nie od temperatury). Natomiast jakbym miał problemy takie jak ludzie z manualami, to bym chyba wysłał list z bombą do Wolfsburga. Zwłaszcza że manuale niektórzy wybierają licząc na większą niezawodność.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/06/10 12:11
ja tam się naczytałem ohów i ahów w internecie od 'rzetelnych recenzentów' a później się okazało jak mnie robią w ciula.
coś tam wiedziałem, że problemy są ale Seat twierdził, że problemu już nie ma.
Na jeździe próbnej dałem się zwieść... gość odpalił samochód (silnik się grzał :) ) i zaczął mnie oprowadzać wokół samochodu pokazując coś.
Usiadłem, poruszałem, pohamowałem i było no właściwie ok.

no byłem przekonany nawet do tego manuala, raz, że parcia na automat nie miałem, dwa, że sporej dopłaty to wymagało gdzie już i tak budżet naginałem.


co zapytam o to w serwisie to twierdzą, że rozwiązanie nie istnieje... albo, że już było i nikt nie wierzy że dalej kanguruje.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/06/10 12:18
co zapytam o to w serwisie to twierdzą, że rozwiązanie nie istnieje... albo, że już było i nikt nie wierzy że dalej kanguruje.

To jeździć z GoPro na głowie i rejestrować! Aha, i z akcelerometrem z wizualizacją na szybie. Ja jak w A6 miałem problem ze słabawym wspomaganiem kierownicy, to już zaczynałem obmyślać jakby tu jakiś układ tensometryczny skombinować żeby facetowi wykazać, że jego pompa i zawór servotronica są do D.

Czego to czasami trzeba, żeby na tym świecie się o swoje doprosić... Producenci odwalają fuszerę i po prostu zakładają za każdym razem, że jakoś to łykniemy.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/06/10 23:00
ogólnie jestem za walką o swoje i przeważnie to robię. niestety życie obecnie mi na to nie pozwala.
a serwis... ręce mi opadają.kierownik serwisu powiedział mi po kilku razach, że no faktycznie problem istnieje. że u niego w samochodzie faktycznie problem jest taki sam. i co dalej? odmówił przyjęcia zgłoszenia twierdząc, że ten jest już gdzieś w systemie znany a ja ze swojej strony jeśli chcę to reklamować to on musi ten problem zobaczyć. Czyli mam mu zostawić samochód na noc żeby on mógł rano go odpalići zobaczyć czy problem istnieje.
na to by tak samochód zostawić niestety nie mogę sobie pozwolić a same testy kierownika serwisu już przerabiałem w innym samochodzie - "ja niczego nie widzę/ja niczego nie słyszę/ja niczego nie czuję".
i weź tu bądź mądry.

ja wiem, że to trzeba więcej zaangażowania i nawet mi tu nie podsuwajcie pomysłów. ja tematu nie odpuszczam ale nie mam niestety więcej czasu na to dodatkowe zaangażowanie.
mam jeszcze 4 lata gwarancji i obecnie mogę jeszcze zaczekać i zobaczyć jak się sprawy rozwiną niż zawalać inne sprawy bo muszę nagrać wiarygodny filmik i iść się z nim kłócić.
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/06/11 11:47
Ja cię doskonale rozumiem, mi samemu już czasami nawet nie chce się (nie mówiąc o braku czasu) dochodzić przyczyny i rozwiązania jakichś problemów z autem; po perypetiach z poprzednim 12-letnim A6 mam już pewnych spraw po dziurki w nosie. Najgorsze tylko, że producenci właśnie żerują na takim naszym podejściu i z tą myślą z tyłu głowy coraz mniej przykładają się do pracy. Więc trzeba gnojów cisnąć i jednocześnie nie dawać sobie wciskać ściemy przy wizytach w serwisie, bo wciskanie ściemy jest statystycznie chyba najczęstszym i najskuteczniejszym sposobem rozwiązywania wszelkich problemów z samochodami na gwarancji przez serwisantów...
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: mirus13 w 2020/09/25 14:34
Czy problem z szarpaniem na zimnym silniku został rozwiązany? widzę ostatnie wpisy z czerwca. Ktoś w Was odebrał ostatnio nowy samochód i może opisać czy nadal występuje szarpanie?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2020/09/26 10:35
Ostatnio przez 4 dni jezdziłem serwisowym T-rockiem 1,5 manual  - nie czułem żadnego szarpania.
Jedyne co sobie dość mocno uświadomiłem, to to że manual to jest przekleństwo do którego nigdy już nie zamierzam wracać !!!
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: mirus13 w 2020/09/26 11:04
Dlaczego manual to jest przekleństwo? co przez to rozumiesz?
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: pryzma w 2020/09/26 11:28
Ostatnio przez 4 dni jezdziłem serwisowym T-rockiem 1,5 manual  - nie czułem żadnego szarpania.
Jedyne co sobie dość mocno uświadomiłem, to to że manual to jest przekleństwo do którego nigdy już nie zamierzam wracać !!!
Dokladnie ... hehe
Moj Tig to pierwszy samochod z automatem i nigdy za zadne skarby nie kupie juz manuala. Nie wiem czy sa osoby, ktore wrocily do manuala z automatu ???
 Oczywiscie nie wliczajac to np. jakis sytuacji losowych czy przesiadki z innych przyczyn osobistych. Obecnie jesli musialbym podac najwazniejsza rzcz w samochodzi z wyposazoenia „dodatkowego” to bedzie juz zawsze automat
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/09/26 13:27
Nie wiem czy sa osoby, ktore wrocily do manuala z automatu
Ludzie kupujący auta typu 911, chociaż tam teraz tez coraz rzadziej z manualami
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: pryzma w 2020/09/26 15:39
Ale to raczej jako jeden z wielu samochodow ... wiec tu tez bylby wyjatek
Tytuł: Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/09/27 21:35
Jak dobry manual (nie haczy, precyzyjny), to raz po raz (weekendowa przejażdżka) nawet miło sobie pomachać. Na codzienne korki - daj pan spokój.