Autor Wątek: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 8464 razy)

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Advertisement
Odebrałem mojego Tiguana na początku stycznia. Szarpanie zauważyłem po około miesiącu. W marcu zgłosiłem problem do ASO.
Wszystkie objawy identyczne jak opisywaliście plus awaria czujników parkowania i ściąganie w prawo. Dodatkowo zauważyłem, że z trudnością wbija się 2 bieg. Kiedy samochód toczy się powoli na 2 biegu i chcę przyspieszyć to jest chwilowe zamulenie, brak reakcji.
W ASO przyznali, że nie jestem pierwszy z tym problemem, ale nie mogą na chwile obecną tego naprawić. Więc dale czeka mnie irytacja zamiast radość z jazdy.Ļp
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 295
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
ściąganie w prawo

tego też nie są w stanie zrobić??
 

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Zrobili update oprogramowania czujników i teraz są ok. Zrobili geometrię kół, ale z szarpaniem dalej nic.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 295
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
obawiam się, że to może być trudny temat
silnik chyba potrzebuje innego softu, a co w tym przypadku z normami np. WLTP

 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Mi jak zmieniali soft w Golfie to nie naruszyło to homologacji (wg ASO). Pewnie zatem testują silnik z nowym softem jeszcze raz pod kątem norm WLTP, jeśli jest potrzeba. Co prawda to oszukańcza firma, ale obecnie chyba za bardzo boją się coś odwalić i sporo organizacji patrzy im na ręce.

W Golfie wypuszczenie softu w 100% usuwającego problem zajęło 2 lata (pierwszy soft rozwiązujący problem częściowo ale w miarę OK to ponad rok).
« Ostatnia zmiana: 2019/04/13 22:06 wysłana przez rk »
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Aktualizacja: pod filmikiem, który umieściłem na YT wpisują się userzy, którzy potwierdzają, że problem dotyczy też wersji 1.5 ACT 130KM. Gdzieś słyszałem, że to tak na prawdę ten sam silnik tylko z inną mapą - jest w stanie to ktoś potwierdzić?
 

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Na FB była reklama VW T-Cross i ludzie pisali swoje komentarze. Z mojej strony jako komentarz załączyłem link do strony HonestJohn opisujący problem z silnikiem !.5 i zgadnijcie co się stało z moim komentarzem?
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 295
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
zgadnijcie co się stało z moim komentarzem?
pewno po nim naprawili Ci samochód   :D   
« Ostatnia zmiana: 2019/04/21 22:08 wysłana przez asta »
 

Tiguananiechcęjużmieć

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Usunęli mój komentarz.  >:(  Ewidentnie chcą zamieść temat pod dywan.
 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 295
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Usunęli mój komentarz. 
to wstaw kolejny
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Mały update (za komentarzami w https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/):
 

 Podobno w UK wgrywają poprawkę ECU (narazie Skoda Karoq) - poprawka polega na podbiciu obrotów biegu jałowego ponad 1200 na starcie.
 Na razie ciężko powiedzieć czy jest skuteczna. Z wypowiedzi osoby, której to zaaplikowano, więcej się popsuło niż naprawiło:

Cytat: "The engine now idles from a cold start at 1250rpm whereas before the update it was 1000rpm, will see how the Karoq performs over a few more miles but I have a feeling the update I received has caused other lack of fuel / timing and other ECU related issues. Needless to say I am not impressed or happy with the outcome of THAT update."
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Mała aktualizacja: w zeszłym tygodniu serwis (Porsche Krańcowa Poznań) dzwonił do mnie i umówili mnie na aktualizacje sterownika silnika, która odbyła się wczoraj. Trwała jakieś 30 min.
 Procedura opisana na zleceniu to (pisownia oryginalna) "AKTUALIZACJA SOFTA"...
 
 
 Co do rezultatów - wg mnie nic się nie zmieniło, auto dalej szarpie przy ruszaniu w wolnej jeździe 1-2 (ale w sumie tego nie zgłaszałem), dalej przyspieszanie jest "gumowe". Co do "kangura" na zimnym (to zgłaszałem) - dalej występuje (dziś rano sprawdzałem).
 Nie potwierdzam, że auto jest dynamiczniejsze.
 
 
 Z ciekawych rzeczy - serwis zmienił strategię. Teraz szarpanie w 1.5 TSI to "znany problem" i "wszyscy o tym wiedzą". Na moją sugestię, że wiem o osobach, którym w tym serwisie mówili co innego (nawet dokładnie ten sam doradca serwisowy) pan stwierdził - i tu cytat, "to bzdury".
 
 
 
 Ciekawe rzeczy dzieją się też z TPI - to, które było wcześniej (TPI 2048749/5) zniknęło w niewyjaśnionych okolicznościach. Teraz jest nowe - ale wiem o tym, tylko dlatego, że sam wykupiłem sobie dostęp do erWina. Kierownik serwisu stwierdził, że nie udzieli mi takich informacji bo to "dokumenty wewnętrzne". Dodatkowo zasugerował, że w treść poprzedniego TPI wszedłem "w sposób nieuprawniony" - tu generalnie nie wiem o co chodzi, bo sami dali mi te papiery przy okazji zgłoszenia problemu :).
 
 
 Jeżeli więc chcecie zgłosić, że wasz 1.5 TSI skacze jak mój to zapraszam do Poznania.
 
 Doradca, który twierdzi, że "problem jest znany" i dziś mnie obsługiwał to pan Radosław. Telefon/maila znajdziecie na poniższej stronie.
 
 http://www.vwpoznan.pl/serwis/dane-kontaktowe/
 
 Porsche Krańcowa
 ul. Krańcowa 40/42
 61-037 Poznań
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Dodatkowo zasugerował, że w treść poprzedniego TPI wszedłem "w sposób nieuprawniony"

Mogłeś mu przytaknac i powiedzieć, że jestes taki kozak, ze potrafisz wlamac sie do wewnetrznej sieci VW ale niestety nawet takie umiejetnosci nie sa w stanie pomoc oprogramowaniu ich silnikow...
 

Mullrof

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 63
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
kilka dni temu otrzymałem oficjalne wezwanie serwisowe 24EP (w VW jest to 24ER a w skoda 24EV)akcja odbyła się poprzez zmianę oprogramowania sterownika.

samochód odebrałem i ogólne moje wrażenie zaraz po aktualizacji jest jednak nieco pozytywne.
silnik może i stał wyżej na obrotach ale... tak naprawdę to nie wiem jak było wcześniej. Wydaje mi się, że też sporo czasu na jałowym grzał powyżej 1k obrotów.

Samochód na niskich obrotach... no kurcze zachowuje się tak normalniej. Jak się uprę i szukam to kangur mały też jest ale gdybym nie wiedział to naprawdę nic do zarzucenia bym nie miał.
Po chwili jazdy przerzuciłem w tryb ECO(w celu zniwelowania kangura jeździłem na sporcie co poprawiało sytuację) i okazało się, że no... dalej da się jechać. Zacząłem go testować na niższych obrotach i wydaje się, że przestał się tak głupio dławić. Mimo wciśnięcia gazu - turbo przyspieszenia nie dostawał ale też się nie dławił jak wcześniej. Po prostu nic za bardzo się nie działo (jak to zwykle być powinno), tylko lekko wcinając te litry benzyny przyspieszał.
Żeby tak naprawdę dobrze to sprawdzić to potrzebuję jeszcze ze dwa tygodnie ponieważ samochód na co dzień użytkuje żona a ja jeżdżę okazyjnie natomiast:
...sam fakt tego, że dzisiaj do mnie żona rano zadzwoniła i powiedziała, że z bólem serca i że w ogóle w gardle ją ściska ale jednak przyznaje mi rację że coś na rzeczy musi być daje świadectwo że jednak poprawa jest znacząca. Ogólnie zawsze uważała, że wymyślam i przesadzam. Że nie ma żadnego problemu a jej największym szczęściem jest to, że akcja się pojawiła bo może się odczepię. Okazało się że sama doświadczyła różnicy i to sporo na pozytyw. Też stwierdziła, że samochód "tak jakoś nie szarpie" - zdanie kobiety. :)
Jedyne co jeszcze spędza mi sen z powiek - po cenniku spojrzałem, że samochody z my20 na 1.5 TSI mają spalanie WLTP około 0.5 litra mniejsze.
Czyste podbicie momentu na niższych obrotach powinno skutkować wręcz zwiększonym spalaniem więc o co tu chodzi?Czyżby silniki 1.5 między my19 a my20 różniły się konstrukcyjnie?
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Wyjaśniając:

1. akcja na którą się załapałeś wynika z niewystarczającego momentu obrotowego związanego z pracą alternatora 180A a nie kangurowania. O ile wiem dotyczy aut z maja-czerwca 2019. Ale to dealer wysyła wezwania do właścicieli, więc mogli to puścić do wszystkich użytkowników 1.5 TSI, a nie tylko do tych wyprodukowanych w 05/06-19.

2. aktualizacja sterowników odnośnie kangurowania rozpoczęła się z początkiem września, ale VW uznał, że nie jest to problem wpływający na bezpieczeństwo dlatego nie było akcji przywoławczej. Po prostu wgrywają soft ludziom jak się o to upomną.

3. też mam nowe oprogramowanie  (dotyczy wersji 1.5 TSI DADA MANUAL GPF MY2019, Sterownik: 05E 906 018 AF  Nowa wersja softu: 9834, poprzedni soft: 7418). Po 3 tygodniach po updacie wrześniowym stwierdzam, że  kangur na zimnym dalej występuje jednak z uwagi na to, że obroty po starcie podtrzymywane są nieco wyżej to występuje nieco rzadziej (teraz, żeby go uzyskać trzeba po starcie odczekać koło 15 sekund, bezpośrednio po uruchomieniu silnika i starcie przestał występować). Szarpanie po zmianie 1-2 bieg występuje nadal.
 Wg mnie jak na rok pracy inżynierów VW to efekt jest na żenującym poziomie.

PS: Wreszcie znalazł się rzetelny dziennikarz (a nie 'Pertyny' i 'Zachary' pitolące o skrzypiącej rączce drzwi zamiast skupić się na konkretach), który w teście wskazał na problem:

https://www.youtube.com/watch?v=8GXUzHlTU6U