Autor Wątek: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)  (Przeczytany 877 razy)

Peterka

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Thanked: 1 times
  • Czy będzie Tig Allspace 2.0 TSI DSG 190KM i 4x4?
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WK
Advertisement
AllSpace 1,5 TSI ma silnik z odlaczaniem dwoch cylindrów. Jak to jest komunikowane na desce rozdzielczej? Skad wiadomo ze pracują tylko dwa cylindry?
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 988
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/06/04 12:11 »
Za pomocą ikonki EKO lub komunikatu tekstowego w wyświetlaczu między zegarami (lub AID), jak jest ustawiony odpowiedni tryb (informacje o pojeździe). Z punktu użytkownika ta informacja jest zwykle mało istotna, chyba, że widzisz jakieś praktyczne zastosowanie?. Zmienia się też brzmienie silnika i sporadycznie można to wyczuć po wibracjach (chyba, że to już VW na 100% dopracował).


Proponuję, abyś trochę bardziej wnikliwie poczytał to forum. Wiele z odpowiedzi na twoje pytania dostępnych jest też w instrukcji obsługi, która jest dość szczegółowa (są linki na forum, ew. poszperaj w internecie lub pożycz od dealera).
 

Marysiabyla

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: KR
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #2 dnia: 2020/01/27 20:28 »
Witam


Od miesiąca jestem posiadaczem nowego Tiguana z silnikiem 1.5 TSI 150KM ACT. Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Mam pytanie odnośnie systemu ACT. Mając 4 cylindry ten tryb chodzi tylko na 2 ciagle tych samych i czy one są jakos wzmacniane? Tych informacji nie znalazłem na żadnych forum. Z góry dziękuje za odpowiedzi  :)
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 234
  • Thanked: 10 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #3 dnia: 2020/01/27 20:32 »
Większość czasu w silniku pracują 4 cylindry. Jedynie w przypadku małego obciążenia system wyłącza 2 cylindry i silnik działa na 2 cylindrach. U mnie pojawia się wtedy na wyświetlaczu pomiędzy zegarami ikonka ECO a jak wejdę w spalanie to jest napis informujący, że silnik działa w trybie 2 cylindrów.
 

Marysiabyla

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: KR
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #4 dnia: 2020/01/27 20:43 »
Wiem jak działa ten tryb. Trochę mnie nie zrozumiałeś, albo źle sprecyzowałem pytanie. Jadąc sobie w trybie eco na 2 cylindrach przy czym pozostałe 2 są odłączone to przy kolejnym włączeniu eco praca cylindrów się zmienia? Trochę zagmatwane, ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć  :D
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 609
  • Thanked: 49 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #5 dnia: 2020/01/27 20:48 »
Zawsze działają cylindry 1 i 4, odłączane są 2 i 3.
Link do filmu instruktażowego:
https://youtu.be/yoohR8sar5g
 

Marysiabyla

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: KR
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #6 dnia: 2020/01/27 20:51 »
Są one wzmacniane, ze po dłuższej eksploatacji nie padną szybciej niż pozostałe 2?
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 609
  • Thanked: 49 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #7 dnia: 2020/01/27 20:54 »
Raczej trzeba się zastanowić,  czy VW te 2 odłączane nie zrobił gorsze niż pozostałe dwa bo mniej będą pracować niż standardowo w silniku  ;D 
Mamy 21wiek i każdy producent szuka oszczędności, a nie powodu by coś zrobić drożej niż dotychczas.
 

Marysiabyla

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: KR
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #8 dnia: 2020/01/27 21:20 »
Dzięki za pomoc  :)
 

Mullrof

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • Thanked: 3 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #9 dnia: 2020/01/27 21:37 »
Ja bym się tam nie przejmował. Te cylindry i tak działają przy bardzo małym obciążeniu. A jak już o tym mówimy to warto wspomnieć, że przy wyłączeniu dwóch cylindrów turbina daje większe ciśnienie.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 609
  • Thanked: 22 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #10 dnia: 2020/01/28 10:46 »
Są one wzmacniane, ze po dłuższej eksploatacji nie padną szybciej niż pozostałe 2?
A po co? Zawsze pracują 4 cylindry tylko jest odcinana dawka paliwa, pompa oleju działa zawsze i smaruje wszystkie cylindry nawet te pracujące bez mieszanki paliwowo-powietrznej. Szkoda życia żeby sobie zaprzątać głowę takimi sprawami
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 609
  • Thanked: 22 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #11 dnia: 2020/01/28 11:25 »
A jak już o tym mówimy to warto wspomnieć, że przy wyłączeniu dwóch cylindrów turbina daje większe ciśnienie.
Ale warto też wspomnieć dlaczego, nie dlatego że turbina raptem zwiększa obroty i ciśnienie doładowania, tylko dlatego, że krzywka walka rozrządu się przestawia i przestaje popychać i otwierać zawory a owe powietrze z doładowania trafia tylko do 1 i  4 cylindra. Drugie pytanie czy oby na pewno, ponieważ na bardzo małym obciążeniu turbosprężarka pracuje w bardzo małym zakresie
 

mms1994

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 260
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #12 dnia: 2020/01/28 11:52 »
(wartości losowe :) )Ciśnienie doładowania turbiny się zmniejszy, bo jeśli było np1 to będzie 1, natomiast zwiększy się ciśnienie w układzie z np 0,9 do 1,4, co teoretycznie powinno zmniejszyć minimalnie ciśnienie turbiny bo spadnie zapotrzebowanie koniec końców. Na pewno w jakiś sposób wpływa to na żywotność układu, ale w bardzo minimalnym, silnik to trochę odczuje tak jakby było dodatkowe przyśpieszenie/zwolnienie obrotów silnika
 

Mullrof

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • Thanked: 3 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #13 dnia: 2020/01/28 22:04 »
ciekawie temat się rozwija widzę.

niestety nie wiem gdzie to ciśnienie jest mierzone.
posiłkuję się tym co seat dał mi na infotainment
 

mms1994

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 260
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: System aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)
« Odpowiedź #14 dnia: 2020/01/28 23:13 »
Ciśnienie turbiny mierzone jest gdzieś na turbinie. Ciśnienie w układzie zawsze będzie inne, No chyba ze byłby tak układ zamknięty (a nie jest). Jeżeli turbina pompuje powietrze z ciśnieniem np 2 barów to wcale nie znaczy ze w układzie takie jest. Prosty przykład: pompowanie koła, popularne na stacjach urządzania w trakcie pompowania podają np 5 barów mimo ze rzeczywiste ciśnienie w kole może być 1 albo 3 :)