AllSpace 1,5 TSI ma silnik z odlaczaniem dwoch cylindrów. Jak to jest komunikowane na desce rozdzielczej? Skad wiadomo ze pracują tylko dwa cylindry?
Za pomocą ikonki EKO lub komunikatu tekstowego w wyświetlaczu między zegarami (lub AID), jak jest ustawiony odpowiedni tryb (informacje o pojeździe). Z punktu użytkownika ta informacja jest zwykle mało istotna, chyba, że widzisz jakieś praktyczne zastosowanie?. Zmienia się też brzmienie silnika i sporadycznie można to wyczuć po wibracjach (chyba, że to już VW na 100% dopracował).
Proponuję, abyś trochę bardziej wnikliwie poczytał to forum. Wiele z odpowiedzi na twoje pytania dostępnych jest też w instrukcji obsługi, która jest dość szczegółowa (są linki na forum, ew. poszperaj w internecie lub pożycz od dealera).
Witam
Od miesiąca jestem posiadaczem nowego Tiguana z silnikiem 1.5 TSI 150KM ACT. Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Mam pytanie odnośnie systemu ACT. Mając 4 cylindry ten tryb chodzi tylko na 2 ciagle tych samych i czy one są jakos wzmacniane? Tych informacji nie znalazłem na żadnych forum. Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Większość czasu w silniku pracują 4 cylindry. Jedynie w przypadku małego obciążenia system wyłącza 2 cylindry i silnik działa na 2 cylindrach. U mnie pojawia się wtedy na wyświetlaczu pomiędzy zegarami ikonka ECO a jak wejdę w spalanie to jest napis informujący, że silnik działa w trybie 2 cylindrów.
Wiem jak działa ten tryb. Trochę mnie nie zrozumiałeś, albo źle sprecyzowałem pytanie. Jadąc sobie w trybie eco na 2 cylindrach przy czym pozostałe 2 są odłączone to przy kolejnym włączeniu eco praca cylindrów się zmienia? Trochę zagmatwane, ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć :D
Zawsze działają cylindry 1 i 4, odłączane są 2 i 3.
Link do filmu instruktażowego:
https://youtu.be/yoohR8sar5g
Są one wzmacniane, ze po dłuższej eksploatacji nie padną szybciej niż pozostałe 2?
Raczej trzeba się zastanowić, czy VW te 2 odłączane nie zrobił gorsze niż pozostałe dwa bo mniej będą pracować niż standardowo w silniku ;D
Mamy 21wiek i każdy producent szuka oszczędności, a nie powodu by coś zrobić drożej niż dotychczas.
Dzięki za pomoc :)
Ja bym się tam nie przejmował. Te cylindry i tak działają przy bardzo małym obciążeniu. A jak już o tym mówimy to warto wspomnieć, że przy wyłączeniu dwóch cylindrów turbina daje większe ciśnienie.
Cytat: Marysiabyla w 2020/01/27 20:51Są one wzmacniane, ze po dłuższej eksploatacji nie padną szybciej niż pozostałe 2?
A po co? Zawsze pracują 4 cylindry tylko jest odcinana dawka paliwa, pompa oleju działa zawsze i smaruje wszystkie cylindry nawet te pracujące bez mieszanki paliwowo-powietrznej. Szkoda życia żeby sobie zaprzątać głowę takimi sprawami
Cytat: Mullrof w 2020/01/27 21:37A jak już o tym mówimy to warto wspomnieć, że przy wyłączeniu dwóch cylindrów turbina daje większe ciśnienie.
Ale warto też wspomnieć dlaczego, nie dlatego że turbina raptem zwiększa obroty i ciśnienie doładowania, tylko dlatego, że krzywka walka rozrządu się przestawia i przestaje popychać i otwierać zawory a owe powietrze z doładowania trafia tylko do 1 i 4 cylindra. Drugie pytanie czy oby na pewno, ponieważ na bardzo małym obciążeniu turbosprężarka pracuje w bardzo małym zakresie
(wartości losowe :) )Ciśnienie doładowania turbiny się zmniejszy, bo jeśli było np1 to będzie 1, natomiast zwiększy się ciśnienie w układzie z np 0,9 do 1,4, co teoretycznie powinno zmniejszyć minimalnie ciśnienie turbiny bo spadnie zapotrzebowanie koniec końców. Na pewno w jakiś sposób wpływa to na żywotność układu, ale w bardzo minimalnym, silnik to trochę odczuje tak jakby było dodatkowe przyśpieszenie/zwolnienie obrotów silnika
ciekawie temat się rozwija widzę.
niestety nie wiem gdzie to ciśnienie jest mierzone.
posiłkuję się tym co seat dał mi na infotainment
Ciśnienie turbiny mierzone jest gdzieś na turbinie. Ciśnienie w układzie zawsze będzie inne, No chyba ze byłby tak układ zamknięty (a nie jest). Jeżeli turbina pompuje powietrze z ciśnieniem np 2 barów to wcale nie znaczy ze w układzie takie jest. Prosty przykład: pompowanie koła, popularne na stacjach urządzania w trakcie pompowania podają np 5 barów mimo ze rzeczywiste ciśnienie w kole może być 1 albo 3 :)
Cytat: mms1994 w 2020/01/28 23:13Ciśnienie turbiny mierzone jest gdzieś na turbinie.
w kolektorze
W układzie z turbiną mamy dwa kolektorzy (wlotowy i wylotowy)
sorry że od razu nie dopisałem :) - czujnik ciśnienia doładowania znajduje się w układzie dolotowym, tam gdzie znajduje się turbina i gdzie spręża powietrze do komór spalania, myślałem że to oczywiste :D
Cytat: mms1994 w 2020/01/30 15:09W układzie z turbiną mamy dwa kolektorzy (wlotowy i wylotowy)
w każdym silniku spalinowym bez względu czy jest turbina czy jej nie ma, jest układ dolotowy którego zasadniczym celem jest doprowadzenie a w przypadku turbodoładowanego wstępne sprężenie powietrza do cylindrów silnika, oraz układ wydechowy (inaczej wylotowy)