Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66773 razy)

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #510 dnia: 2024/03/10 15:29 »
Advertisement
OK. Podają oddzielnie bo podają - nie wiem czemu. Chyba tylko po to, by człowiek wiedział z czego się składa cały napęd.

Niemniej auto jest całością: buda, koła, zbiornik z paliwem, bateria, silnik#1+silnik#2 itd.

I tę całość napędza napęd PHEV czyli HYBRYDOWY a nie sam silnik spalinowy.

Już częściej (w moim przypadku najczęściej) zdarza się, że sam silnik elektryczny napędza całość. Zresztą sam producent nie daje takiej możliwości by sam silnik spalinowy napędzał całość...

Nie pojmuję skąd ta maniera oceniania tego napędu z perspektywy samego członu spalinowego.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #511 dnia: 2024/03/10 15:40 »
Chyba któryś raz o tym juz rozmawiamy, trochę to już bezcelowe.
VW nie sprzedaje jak narazie benzynowego silnika spalinowego o wiekszej mocy niż 150KM, jeśli ktoś chce więcej mocy, a nie chce Diesla to niestety obecnie jest SKAZANY na PHEV nawet jeśli nie ma go gdzie ładować w domu. Wtedy taki rozładowany PHEV nie będzie jeździł tylko na silniku elektrycznym, a bardziej jak klasyczna hybryda (trochę podobnie do Toyoty?).
W takiej sytuacji informacja jaki jest tam silnik spalinowy jest kluczowa. PHEV wtedy przyspiesza zamiast 9s (dla 1,5tsi) to 8s (dla PHEV) więc oczywiscie lepsza jest dynamika.

 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #512 dnia: 2024/03/10 15:53 »
Wtedy taki rozładowany PHEV
To po co go rozładowywać? To tak samo celowe jak wyjeżdżanie do zera paliwa ze zbiornika.

PHEV wtedy przyspiesza zamiast 9s (dla 1,5tsi) to 8s (dla PHEV)
Nigdy (przez dwa lata) nie miałem takiej sytuacji by przyspieszenie w moim T zauważalnie spadło.
Ani w mieście ani w dłuższej trasie.

Nie wiem o czym piszesz.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #513 dnia: 2024/03/10 16:22 »
Ja się poddaję, a jestem cierpliwy człowiek. Chyba że nie potrafię przekazać jasno swoich myśli.
Ad 1.
Jeśli przez kilka miesiecy nie będę podłączał PHEV do gniazdka bo nie mam gdzie, a jednocześnie cały czas nim jeździł to raczej niewiele km zrobię na prądzie (dla przypomnienia VW nie ma mocniejszej benzyny niż 150KM)
Ad 2.
Porównuję 1,5tsi 150KM (9s do 100km/h) do PHEV 204KM (8s do 100km/h) nikomu nic nie spada he he, ani Tobie ani mam nadzieję i mnie.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #514 dnia: 2024/03/10 16:31 »
Ad. 1. Nawet wtedy możesz mieć baterię naładowaną w dowolnym stopniu (wiesz że można ładować baterię z silnika spalinowego?). Już 20% (a może i mniej) wystarczy, by w razie potrzeby mieć do dyspozycji pełną moc i moment.
Ad. 2. 204KM w Tigu PHEV to marnotrawstwo możliwości czyli głupota producenta. Po co to? Nie wiem bo rzadko potrafię odgadnąć intencje głupców...  ;D
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #515 dnia: 2024/03/10 18:02 »
VW miał PHEV'a z 4-Motion w postaci conceptu Tiguan GTE Active ... w 2016 roku! Bazowało to na jednym silniku elektrycznym z przodu i drugim z tyłu.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #516 dnia: 2024/03/10 18:12 »
Aż się prosi by ten mocniejszy PHEV 272KM miał napęd 4Motion
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #517 dnia: 2024/03/10 18:12 »
VW miał PHEV'a z 4-Motion w postaci conceptu Tiguan GTE Active ... w 2016 roku!
:o O proszszsz... Nie wiedziałem. Ergo: głupota w czystej postaci.
Nie pierwsza i pewnie nie ostatnia w koncernie VAG.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #518 dnia: 2024/03/10 18:14 »
Ja powoli VAG spisuje na straty, przestałem w nich wierzyć
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
 
The following users thanked this post: van_daal, Galon

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #520 dnia: 2024/03/10 20:47 »
No żal dupę ściska...  :(

Ciekawe co stanęło na przeszkodzie? Kasa?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #521 dnia: 2024/03/10 21:03 »
Zakładam że dodanie tak mocnego silnika na tył wysysało energię momentalnie. Ale nigdzie nie znalazłem na tą własną teorię potwierdzenia.

Zobacz że generalnie większość producentów na siłę dodaje silniki elektryczne na osi pojazdu. BMW dało go znów przed skrzynią biegów. Tesla w przeciwieństwie do wszystkich innych nie marnuje energii na konwersję DC (bateria) do AC (silnik), bo dali silniki DC. Pozostali pchają AC.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #522 dnia: 2024/03/10 21:06 »
Jestem zdziwiony dlaczego VW przy mocniejszej eHybrid tej koło 270KM nie dał 4x4
chyba z uwagi na budowę podwozia, aku jest pod kanapą w możliwie niskim położeniu, a bak w bagażniku. Brak miejsca na 4x4.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #523 dnia: 2024/03/10 21:30 »
Ja powoli VAG spisuje na straty, przestałem w nich wierzyć
i słusznie, trzeba mieć otwarty umysł i nie ograniczać sobie wyboru do jakiejkolwiek marki. Taki Lexus jest świetnie wykonany i ekstremalnie niezawodny, ale za technologię podobną do VW trzeba więcej zapłacić, do tego ta stylistyka ostatnich Lexusów szybko się starzeje, jest w niej coś ponad miarę, co u mnie kojarzy się z krzykliwą sztucznością. Mam dużo więcej zaufania do japończyków niż VW, i co zrobiłem...wydałem na Tiguana. VW jest zatem u mnie na okresie próbnym.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #524 dnia: 2024/03/11 00:00 »
Zakładam że dodanie tak mocnego silnika na tył wysysało energię momentalnie. Ale nigdzie nie znalazłem na tą własną teorię potwierdzenia.
Nie gniewaj się ale to dość durna teoria więc może dlatego?  ;)   


Pozostali pchają AC.
Silniki AC (a właściwie to EC) nie mają komutatorów. Są mniej awaryjne i żywotniejsze.