Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66278 razy)

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #345 dnia: 2023/09/25 21:50 »
Advertisement
Dawno mnie tu nie było więc pare stron musiałem przeczytać. I co z tego widzę strasznie to się pokomplikowało . Ile pali jak ładuje ile pali jak nie ładuje . Na długie trasy (hybryda oczywiście )pali więcej jak podobny benzyniak lepiej kupić 2.0 tsi ,jeżdżę więcej po trasie a tylko 25 % po mieście więc hybryda jest BE .Tak więc zastanawiam się co niektórzy z was szukają na forum hybrydy , chcą nam użytkownikom tych pojazdów udowodnić że dokonaliśmy złego wyboru , że powinniśmy kupić auto z innym silnikiem (najlepiej 3 litrowym ) bo ten nie ma mocy ,że niepotrzebnie dopłaciliśmy za dodatkowy silnik elektryczny , no i co że dopłaciliśmy - było warto . Ja mam hybrydę już ponad rok i ok 30 tyś km i tak jestem zbulwersowany, że zatankowałem benzynę drożej jak jest teraz ,powiecie że przed wyborami jeszcze stanieje i zatankuję .Niestety nie zdążę bo tankuję co jakieś 3 miesiące ,a do wyborów bliżej. Ktoś tu wspomniał o radości z jazdy że ma 2 litry tsi 190 koni i to jest ta radość .Współczuję tak małej radości i tak małej możliwości wyboru. Spytacie jaki ja mam wybór , ano mam 245 km jak tylko zechcę ok 500 nm momentu dostępne o razu i płacę za to  spalaniem 1,4 l /100 km od ostatniego tankowania czyli 1264 km temu .Oczywiści ktoś powie prąd kosztuje , racja , niestety nie wiem ile zł za 100 km ale wiem że rachunek za prąd płacę 75 zł miesięcznie I do tego jeszcze jak to kolega Galon napisał (super post lepiej bym tego wszystkiego nie ujął ) Jak ruszam spod świateł a obok mnie tacy co mają auto dla ,,radości z jazdy ,, 200 koni i więcej i w lusterku wstecznym widzę ich zdziwioną minę jak to co się stało taki wielki suv z małym 1,5 litrowym silnikiem zniknął w oddali . Albo jak wjeżdżam na A8 prawym pasem i chcę się wbić przez środkowy na lewy pas ,a za mną nie czekając aż skończy się ciągła próbuje się wcisnąć jakiś mistrz kierownicy rycząc okrutnie swoim  kocącym ropniakiem ,Ale po naciśnięciu guziczka pod pedałem gazu robi się magia , ci co mają hybrydę doskonalę wiedzą o jaką magie chodzi .Reszta może i dobrze że nie wiedzą .Podsumowując hybryda Tiguana jest według mnie autem które ma w sobie cechy kilku aut w jednym nadwoziu. Ok już nie przynudzam jutro sobie  to forum jeszcze raz na chłodno poczytam. Pozdrawiam
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #346 dnia: 2023/09/25 22:10 »
Może i dużo postów powstało, ale takiego słowotoku jeszcze nie widziałem ;-) Dobrej nocy @Wojmar!
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #347 dnia: 2023/09/25 22:30 »
@arekp czasem odnosiłem wrażenie, że hybrydowców wrzuca się do worka z napisem oszołomy, czyli uogólnia do jednej cechy; mamy jednak różne osobowości 🎭. Wyginamy śmiało ciało, aby na krótkie pytania odpowiadać wyczerpująco. Trzeba też nam powtarzać pewne rzeczy, bo dochodzą forumowicze, a pytania lub bzdury te same. Stąd te przydługie, a nawet nużące posty. Proponuje uwzględnienie tego, a będzie na tym forum więcej forumowiczów.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #348 dnia: 2023/09/26 08:59 »
Dobrze, że nie masz wentylowanych foteli z opcją grzania, podgrzewanych podłokietników środkowego i tych w drzwiach, a już w ogóle to podgrzewania kierownicy.
Mam podgrzewane fotele i kierownicę. Na szczęście grzeją tylko wtedy kiedy ja chcę.

Rozumiem że gdyby grzały permanentnie nawet latem też by Ciebie to nie wnerwiało?  ::) Nawet jeśli to Ty za to ogrzewanie płacisz?.. 
No cóż... Kto bogatemu zabroni?  :P 
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #349 dnia: 2023/09/26 16:08 »
Może i dużo postów powstało, ale takiego słowotoku jeszcze nie widziałem ;-) Dobrej nocy @Wojmar!


No i czego nie zrozumiałeś . Napisz to Ci wytłumaczę.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #350 dnia: 2023/09/26 17:48 »
Jake to forum zmienne, gdy już wydaje się, że wszystko padło, brak aktywności...odpalamy iskierkę i wkrótce płonie temat, a zaczęło się tak niewinnie od Nowego Tiguana III Gen., by skończyć na elementach ogrzewanych...
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #351 dnia: 2023/09/26 18:54 »
No i czego nie zrozumiałeś . Napisz to Ci wytłumaczę.

Jak przestanę rozumieć, to po prostu wyłączę światło uznając, że to nie ma sensu.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #352 dnia: 2023/09/26 21:53 »
Tak więc zastanawiam się co niektórzy z was szukają na forum hybrydy...
...ale gdzie to pisze że to forum hybrydy ? gdyby tak było w życiu bym się nie zarejestrował ... nie posiadając hybrydy 😁
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #353 dnia: 2023/09/26 23:11 »
Coś czuję że to ja uraziłem hybrydowców ...
Dla jasności, pisałem nie w tym temacie a w wątku o Nowym Tiguanie 3 gdzie zastanawiałem się czy jest sens kupić hybrydę jeśli nie ma się go gdzie ładować (stąd porównania do TSI). Czy bez ładowania będzie zachowywała się jak hybrydy Toyoty czy bateria będzie pomijana?
W efekcie tej tematyki - dyskusja została przesunięta do wątku o eHybrid.
Nie rozumiem tej irytacji, ale cóż.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #354 dnia: 2023/09/27 07:06 »
Coś czuję że to ja uraziłem hybrydowców ...
Absolutnie niczym nie urazileś, chodzi jedynie o schematyczność wyrażania poglądów, które już nie są aktualne (i nie dotyczy to Twoich postów). Po mojej stronie irytacji nie ma. Wyraziłem zadowolenie, gdy podśmiechiwałem się, jak dyskusja o codziennym użytkowaniu hybryd ładowalnych  wartko się przetoczyła, a zaczęło się zupełnie o czymś innym. Teraz gaśnie.
Nie kupuj pheva jak nie masz możliwości ładowania go przez kilka godzin w domu czy pracy czy gdziekolwiek. To pogląd powszechny i ja się z nim zgadzam, od siebie dodam, że nie bierz też pod uwagę ładowania w komercyjnych ładowarkach. Kolejne modele mają coraz lepsze możliwości pobierania prądu do akumulatora, ale ceny prądu komercyjnego są dość zróżnicowane, zmienne i trudno oszacować koszty.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #355 dnia: 2023/09/27 07:12 »
Dzięki, pierwszy raz słyszę tak trzeźwe podejście.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #356 dnia: 2023/09/27 07:14 »
@Kabe , a wracając do postu gdzie wyjaśniłeś, dlaczego TSI a nie TDI proszę dokończ tutaj co z czym porównywałeś, czy 1.4TSI z 1.6TDI czy z 2.0TDI. Ja zrozumiałe, że z 2.0.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #357 dnia: 2023/09/27 07:37 »
Tak, wybierałem pomiedzy 1,4tsi 150KM a 2,0tdi 150KM, nie rozpatrywałem auta poniżej 150KM do tak dużego auta. Jak kupowałem to nie było 1,6tdi tylko 2,0tdi 115KM
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #358 dnia: 2023/09/27 08:06 »
Dzięki, czyli brałeś pod uwagę nie analogiczną pojemność, a wydajność i osiągi, słusznie.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #359 dnia: 2023/09/27 18:09 »
...ale gdzie to pisze że to forum hybrydy ? gdyby tak było w życiu bym się nie zarejestrował ... nie posiadając hybrydy 😁
Nie wiem jak u Ciebie ,ale u mnie ten wątek znajduje się w ,, Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV ,,