Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66335 razy)

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #330 dnia: 2023/09/25 09:17 »
Advertisement
Mave,
nie gniewaj się ale masz durne wymagania.
"Zużycie na 100 km za jednym razem bez doładowywania z gniazdka", "zużycie na 100 km podczas  ładowania baterii w trakcie jazdy",

...co w tym durnego ? ... zaczynasz jadę z pełna baterią i nie doładowujesz jej przez 100 km z gniazdka tylko silnikiem spalinowym to jakiś problem ?

... może jeszcze z rozbiciem na: pod górę, z górki, pod wiatr, z wiatrem od północy i z południa, ze średnią 90 a może 120 albo 180?[/size]


...nic takiego nie pisałem,  ale fakt to by były durne wymagania.


Jak pytasz "spalinowca" też takie masz wymagania? Czy raczej zadowoli Ciebie jego wynik długoterminowy? Ewentualnie z rozbiciem na spalanie
"w mieście" i "w trasie".


...nie mam takich "wymagań"  bo w spalinowym nie ma baterii trakcyjnej, więc wystarczy ile spalił po przejechaniu 100 km ? przecież to normalne lilitrażowanie.

PHEV w mieście najczęściej spala 0L/100.
W trasie 4-6L/100 - oczywiście zależnie od prędkości bo może nawet i 8-9L/100. A jak zaszalejesz to i ponad 10.
Jak każdy inny spalinowiec.


...to już wiemy ale ile spali pod dodatkowym obciążeniem - ładowanie baterii w czasie jazdy ?

A wiesz, że podobno nowy Tiguan na 100 km też może spalić 0?...
Dla niego zażyczysz sobie testu na 200 km?


... wiem o nowym Tiguanie, nie bede życzył sobie testu na 200 km, bo pytam ile pali podczas ładowania baterii w czasie jazdy a żeby spalił 0 paliwa taka sytuacja nie występuje.

1,4/100 to wynik przy określonym założeniu: codzienna jazda elektryczna + incydentalna na spalinie. Przyjęto jakieś założenia ze średniej rocznej statystycznego usera i na tej podstawie skalkulowano spalanie. Czy to możliwe? Oczywiście...

nie masz racji i pojęcia jak są obliczane fabryczne dane zużycia paliwa, są to dane według zasad testu WLTP czyli na odcinku 23 km więc równie dobrze w tym przypadku mogli wpisać 0/100km.

----------------------------------------------

Podstawowe informacje o WLTP.
  • Temperatura w komorze testowej wynosi 23° C.
  • Pokonywany dystans to 23 km.
  • Cykl trwa 30 minut.
  • Cykl składa się z czterech faz (low, medium, hight, extra-hight).
  • Prędkość średnia wynosi 47 km/h.
  • Samochód stoi przez 13% czasu.
  • Prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h.
  • Punkty zmiany przełożeń są wyliczane indywidualnie dla każdego samochodu.
  • Uwzględniana jest masa samochodu i wyposażenie dodatkowe.
  • Testowane są wszystkie możliwe kombinacje silników i skrzyń biegów.
p.s - po prostu chcę zweryfikować dane podawane przez dziennikarzy motoryzacyjnych że Passat GTE potrafi spalić nawet 12/100 km podczas ładowania baterii trakcyjnej w czasie jazdy - tylko tyle ...chociaż mnie się wydaje że trochę przesadzili.

[mod: tylko uporządkowałem...]
« Ostatnia zmiana: 2023/09/25 09:36 wysłana przez van_daal »
 


van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #332 dnia: 2023/09/25 09:46 »
... Są to dane według zasad testu WLTP czyli na odcinku 23 km więc równie dobrze w tym przypadku mogli wpisać 0/100km...
 
Prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h.


OK. W takim razie nie mogli bo powyżej 140 km/h tryb spalinowy jest wymuszony. Pewnie stąd coś tam w zużyciu się pojawia.

Passat GTE potrafi spalić nawet 12/100 km podczas ładowania baterii trakcyjnej w czasie jazdy

Potwierdzam. Może. Oczywiście to jest wartość chwilowa czyli najgorsza z możliwych - ruszasz na pustej baterii, cały czas ładujesz i kończysz jazdę, gdy jest naładowana, bez jazdy w trybie EV (więc po jaką cholerę ją ładować? Taka sytuacja jest ekstremalnie rzadka i kompletnie irracjonalna). Jeśli zaś po takim naładowaniu pojeździsz elektrycznie to średnie spalanie z jazdy poleci na łeb na szyję. A na koniec będzie grubo poniżej 10L/100km.

Mnie to się jeszcze nigdy nie przytrafiło.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #333 dnia: 2023/09/25 09:59 »
Jeszcze taka uwaga:
można oczywiście zaspokoić swoją ciekawość i zrobić taki test. 
Będzie to jakaś wiedza - IMHO równie bezużyteczna do tej ile spali samochód jadący z zaciągniętym ręcznym.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #334 dnia: 2023/09/25 10:19 »


OK. W takim razie nie mogli bo powyżej 140 km/h tryb spalinowy jest wymuszony. Pewnie stąd coś tam w zużyciu się pojawia.


...mogli bo 139 km/h jest powyżej 130 a poniżej 140 km/h  ;D
 
Potwierdzam. Może. Oczywiście to jest wartość chwilowa czyli najgorsza z możliwych - ruszasz na pustej baterii, cały czas ładujesz i kończysz jazdę, gdy jest naładowana, bez jazdy w trybie EV (więc po jaką cholerę ją ładować? Taka sytuacja jest ekstremalnie rzadka o ile nie kompletnie irracjonalna). Jeśli po takim naładowaniu pojeździsz elektrycznie to średnie spalanie z jazdy poleci na łeb na szyję. A na koniec będzie grubo poniżej 10L/100km.

Mnie to się jeszcze nigdy nie przytrafiło.


Bardziej interesuje mnie sytuacja kiedy wyjeżdżasz na pełnej baterii robisz jakiś dystans powiedzmy  100-200 km i kończysz na naładowanej baterii
...a po taką cholerę aby na miejscu mieć możliwość jazdy w trybie elektrycznym.


Jeszcze taka uwaga: można oczywiście zaspokoić swoją ciekawość i zrobić taki test. Będzie to jakaś wiedza - IMHO równie bezużyteczna do tej ile spali samochód jadący z zaciągniętym ręcznym.

...ładowanie baterii podczas jazdy jest przewidziane w ustawieniach więc jest to opcja możliwa do zastosowania więc i dane z takiego testu są pozytywną wiedzą,  a porównywanie jej do jazdy z zaciągniętym ręcznym jest co najmniej dziwne żeby nie powiedzieć -nie gniewaj się - durne  ;)
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #335 dnia: 2023/09/25 10:40 »
Bardziej interesuje mnie sytuacja kiedy wyjeżdżasz na pełnej baterii robisz jakiś dystans powiedzmy  100-200 km i kończysz na naładowanej baterii
...a po taką cholerę aby na miejscu mieć możliwość jazdy w trybie elektrycznym.
Taka sytuacja jest jak najbardziej możliwa i nie jest niczym szczególnym ale nie o to pytałeś. Chciałeś wiedzieć ile pali ładując baterię - odniosłem wrażenie, że ładując ciągle.

Jazda z utrzymaniem lub lekkim podniesieniem poziomu naładowania na dłuższym dystansie to ok. 5-6L/100km.

Oczywiście jazda przez 50 km tylko na prądzie a potem jazda z ładowaniem do pełna to działanie całkowicie irracjonalne (podobnie do jazdy na ręcznym).
Ja takiego testu na pewno nigdy nie zrobię albowiem...

jak wyjeżdżam i wiem, że u celu będę potrzebować całej baterii to (podobnie jak @Galon i pewnie wielu innych):
- ruszam na EV
- tak szybko jak to możliwe przełączam na napęd hybrydowy (raczej w okolicach max. 85% baterii by hybryda miała przestrzeń do wydajnej pracy)
- jadę trasę na hybrydzie i ew. trochę pod koniec wymuszam ładowanie by mieć możliwie blisko 100%
- kończę trasę na EV.
Gwarantuję średnie spalanie na poziomie jak wyżej.

Cytat: van_daal w Dzisiaj o 09:46:56

OK. W takim razie nie mogli bo powyżej 140 km/h tryb spalinowy jest wymuszony. Pewnie stąd coś tam w zużyciu się pojawia.
-----------------------------------------------
...mogli bo 139 km/h jest powyżej 130 a poniżej 140 km/h  ;D

No, skoro wykazali jakieś tam spalanie to jednak najwyraźniej NIE MOGLI.  ;D
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #336 dnia: 2023/09/25 11:24 »
teraz każda dłuższa jazda eHybridem jest przez mnie mile widziana, bo nie jest jak poprzednia, bawię się ustawieniami. Planuje przy następnej okazji zablokować pobór energii z akumulatora na 80% czyli zostawię jakieś 20% dla odzysku energii w czasie podróży,  to chyba tyle co mniej więcej mają akumulatory w HEVach i zobaczę jaki wynik będzie z tego ustawienia.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #337 dnia: 2023/09/25 11:40 »
@Mave mnie nie denerwują pytania, mogę odpowiadać. Jak ja zastanowiłem się nad phevem brakowało wówczas wypowiedzi użytkowników, były testy motoryzacyjne, ale one okazały się nie wyczerpujące temat, a nawet zupełnie w konkluzjach odmienne od tego z czym spotkałem się w codziennej praktyce.
Ożywiają mą aktywność powielane, choć niektualme już wypowiedzi czyli stereotypy, Jak np. o cenach phevów.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #338 dnia: 2023/09/25 11:57 »
Cytat: Mave w Dzisiaj o 10:19
Cytat: van_daal w Dzisiaj o 09:46:56

OK. W takim razie nie mogli bo powyżej 140 km/h tryb spalinowy jest wymuszony. Pewnie stąd coś tam w zużyciu się pojawia.
-----------------------------------------------
...mogli bo 139 km/h jest powyżej 130 a poniżej 140 km/h 

No, skoro wykazali jakieś tam spalanie to jednak najwyraźniej NIE MOGLI. 

Masz rację nie mogli, bo jest silnik spalinowy i jakieś spalanie musieli wykazać aby uzyskać dobry wynik emisji CO2 (niskie opłaty za emisje)
ustalili że spalanie jest w granicach 1,4 - 1,7 wtedy CO2 wynosi 31-38 takie dane są w homologacji, ciekawe ile PHEV-ów się w tym mieści a skoro samochód pali więcej nawet w wynikach długodystansowych, to i emisja CO2 zdecydowanie rośnie więc samochód nie spełnia norm na podstawie których został dopuszczony do ruchu ?  ...ale to już inna bajka.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #339 dnia: 2023/09/25 12:05 »
Galon, Ty (i paru kolegów) podzieliłeś się z nami danymi które zweryfikowałeś na własnej skórze i dzięki Ci za to, co do ceny to wiesz jedni kupują bo chcą posiadać inni bo im się opłaca, jeszcze inni bo im się tak podobało a jeszcze inni dostali takie auto w użytkowanie i nie za bardzo mieli wpływ na to ... a ja pytam i dyskutuje dla zaspokojenia własnej ciekawości i zgłębienia tematu bezpośrednio u użytkowników a po to chyba jest to forum.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #340 dnia: 2023/09/25 12:13 »
Nie rozumiem czemu to Was tak irytuje. Nie po to wymyślono PHEVy, by ich nie ładować!

Bo PHEVa się kupuje do jazdy mieszanej, a nie tylko elektrycznej wypinając wszystkie możliwe kostki, np. od klimy ;-)

Od kwietnia połowa mojego przebiegu to trasy, minimum po 180km w jedną stronę, także spalanie kiedy prądu nie ma, ma znaczenie przy wyborze. Dla mnie najważniejsze, że dokonany wybór do tej pory wpisuje się w pierwotne założenia, zobaczymy jak to będzie wyglądać po roku użytkowania.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #341 dnia: 2023/09/25 13:17 »
wypinając wszystkie możliwe kostki, np. od klimy ;-)
Tylko jedną przyjacielu! Tylko jedną... 
 
Nie lubię bezsensownego marnowania energii. Coś w tym złego?
W domu też gaszę światło jak go nie potrzebuję. A że w tym aucie uparli się na marnotrawstwo, to - no cóż - pozostaje wypięcie wtyczki.  ;)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #342 dnia: 2023/09/25 19:32 »
Dobrze, że nie masz wentylowanych foteli z opcją grzania, podgrzewanych podłokietników środkowego i tych w drzwiach, a już w ogóle to podgrzewania kierownicy. Kurcze, ile to musi brać prądu ... oh, wait, who cares! :D
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #343 dnia: 2023/09/25 19:59 »
...no to ciekawi mnie jeszcze zużycie na 100 km podczas  ładowania baterii w trakcie jazdy,
...dlaczego długo trwa ? średnio zasięg 1 km po przejechaniu 2 km
...może jeździć tylko na prądzie OK, ale tylko 50 km  od gniazdka, 100 km nie przejedzie na samej baterii.


Te warianty pytań to następstwo mojej mało precyzyjnej wypowiedzi, pewnie w dyskusji bezpośredniej lepiej byśmy się zrozumieli. Postaram się wyjaśnić:
ad 1...nie wiem, bo nie ładowałem z silnika na tyle długo aby mieć wynik wskazujący na wpływ zwiększonego obciążenia silnika na spalanie benzyny, ale na wątku o spalaniu hybryd jeden  z nieaktywnych obecnie na forum kierowców Tiguana, podawał coś około 1,5 litra wiecej  i uznał to za wynik dobry, bo mógł później jechać na prądzie co ostatecznie w kosztach miało się skompensować,
2...długa trwa, ale na komercyjnej ładowarce, o to mi chodziło w poście do którego się odniosłeś. Może czegoś nie rozumiem,
3...hm. zależy jak na to spojrzeć, mi 50 km nie przejeżdża ale ma tyle prądu, że starcza na 2 dni jazd. Fakt nie przejedzie 100 km na prądzie, tak ferrari 500 km itd itp. Jednak ta koncepcja pheva jest dobrze pomyślana, bo wpisuje się w potrzeby nawet tych co przejażdżają więcej niż 5o km dziennie. Ja mieszkam i pracuję w mieście, ale znam kierowców którzy dojeżdżają do tej roboty dziennie kilkadziesiąt i wydaje się, że phev jest za "krótki" dla nich, a jednak nie. Mają możliwość jechać na benzynie tam gdzie motor jest najefektywniejszy, a na prądzie tam gdzie dystans jest krótki (miasto) i elektryk sprawdza się najlepiej. Jak już napisałem wcześniej te pierwsze 100 to trudno przekroczyć 4 litry, ale przyjmijmy nawet 4,5. To dużo mniej niż jazda wyłącznie na spalinowym silniku. Rzucę, że to oszczędność około 6 litrów paliwa codziennie, codziennie, codziennie...w takim scenariuszu. Ale można też inaczej, jeździć codziennie dieslem mieszkając i pracując w mieście, bo przecież na wakacje nad morze Bałtyckie czy Adriatyckie to idealny napęd. Napisałem tak, bo to jedna z najczęstszych uwag jakie spotykam u "cioci na imieninach". Właśnie ten brak zrozumienia prawdziwych własnych scenariuszy jazd najczęstszych [size=78%]świadczy o tym jak czasami mamy zamknięte umysly i nie potrafimy wyzwolić się w procesie ważenia własnych potrzeb z utartego przekonania co jest od zawsze dobre w danym zagadnieniu. Ja też, zresztą przed decyzją, że teraz pług-in hybryda i oczekiwaniem na jej dostawę miałem mętlik, np. obawiałem się, że z lenistwa nie będę regularnie lądował auta, bo wyobrażałem sobie to jako codzenną nużącą procedurę z kablami. Stało się odwrotnie, nie jest to problem, gorzej z odwiedzeniem stacji paliw, trzeba zostawić konkretną kwotę, dojechać tam, stanąć w kolejce do dystrybutora, do kasy i wykonać o wiele więcej czynności. Takie rzeczy dostrzegamy dopiero przy zmianach w danej płaszczyźnie życia. Jak np. ponowna przejażdżka samochodem z ręczną skrzynią biegów. Kiedyś zarzekałem się, że lubię nią operować, a automat odbiera  przyjemność i kontrolę nad wozem. Dzisiaj się z tego śmieję. Trzeba jednak uwolnic umysł, spróbować a nie gasić cokolwiek nieznanego.[/size]
[size=78%]
[/size]
Przesadziłem..ale wracając do magicznych 100 km, nie przejedzie tyle na prądzie, bo ma go za mało, o czym w danych technicznych informuje VW. Przejdzie jednak ten dystans nawet ponad 80% bezemisyjnie, co jest cudowne dla nas wszystkich i wszędzie.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #344 dnia: 2023/09/25 20:01 »
a już w ogóle to podgrzewania kierownicy. Kurcze, ile to musi brać prądu ... oh, wait, who cares! :D
A ma to też Tiguan.