Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66347 razy)

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #285 dnia: 2023/09/24 09:01 »
Advertisement
Czy 1,6TDI ma 150KM? Przecież ten silniczek ma tylko 115KM :)  nie idźmy tą drogą,  bo rozmowa jest na inną dyskusję i inny dział. A dla mnie zbędna.

Kilka faktów
W 2016 roku jak zamawiałem auto były silniki: 
1,4tsi 125KM (10,5s do 100, V max = 190km/h)
1,4tsi 150KM (9,2s do 100, V max = 202km/k)
...
2,0TDI 115KM (10,9s do 100, V max = 185km/h)
2,0TDI 150KM (9,3s do 100, V max = 203km/h)
Jaki miałem porównać z jakim? Dla mnie auto o takich gabarytach musiało mieć minimum 150KM i tylko takie brałem pod uwagę (miałem jazdę próbną słabszym, żeby nie było). A prywatnie mam od dużo wcześniejszego czasu dodatkowe kryterium że jeśli przyspieszenie w danych technicznych jest powyżej 10s to takiego silnika w ogóle nie rozpatruje.

Dla porównania silnik o którym wspomniałeś (później dostępny):
1,6TDI 115KM (11,4s do 100, V max = 185km/h) Serio 11,4s? Nie wiedziałem, że coś takiego produkowali nawet ...ale może jest jakaś wąska grupa odbiorców.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #286 dnia: 2023/09/24 09:20 »
Pokazałem, że prąd nadal jest,  nie kończy się po 45 km.  I jeszcze raz, eHybrid w wersji R-line w cenniku VW jest droższy tylko od 1.5TSI.

Pokazałeś, że w trybie miejskim/podjmiejskim na odcinku 126km zrobiłeś 100km na prądzie. Pewnie przy średniej max 40km/h, co nie jest jakimś szczególnym osiągnięciem.

Nadal nie rozumiem dlaczego próbujesz zakrzywiać rzeczywistość. Jeżeli auto ma być do jazdy miejskiej/podmiejskiej, to faktycznie przez chwilę możesz je porównywać mocami. Jeźeli wyjedziesz na drogi klasy A/S, to szybko staje się to ociążałą wersją "słabszej" wersji samej siebie, gdyż przy prędkościach ekspresowych nie polecisz już bezemisyjnie. W sumie polecisz, ale będziesz jak te wszystkie pseudo elektryki od VW, BMW/MINI, Mercedesa czy niedokształceni użytkownicy Tesli jadący prawym nie przekraczając 100km/h - gdzie Ci pierwsi mają tak marne zasięgi, że ciężko do kolejnej ładowarki dojechać, a tym od Tesli szkoda zapłacić 1,8-2,5 PLN/kWh ze słupka bo przecież w domu to oni "za darmo" się naładują.

Ale spokojnie, rozumiem. Kupiłeś, jesteś zadowolony i chwalisz. Cieszę się, i niech się kula. Choć z racji tekstu pisanego, a nie mówionego, pewnie uznasz to za nieprawdziwe.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #287 dnia: 2023/09/24 09:44 »
Ciekawa dyskusja ciekawa, dziękuję.
Pod moje potrzeby to jednak 2.0TSI jest bardziej odpowiedni, tylko że muszę się chyba spieszyć bo niedługo już takich nie będzie :)
Jeżeli myślisz o Tiguanie to spokojnie, silnik 2.0 TSI ma zostać. Przynajmniej wg tych informacji:


https://www.autobaza.pl/page/auto-komis/volkswagen-tiguan-3-generacji-wyglad-dane-techniczne-ceny/


Szkoda tylko, że do PHEVa znowu nie dadzą napędu 4x4.
 
The following users thanked this post: Kabe

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #288 dnia: 2023/09/24 10:02 »
Jeżeli myślisz o Tiguanie to spokojnie, silnik 2.0 TSI ma zostać. .
.
Szkoda tylko, że do PHEVa znowu nie dadzą napędu 4x4.

Nowy Tiguan mnie nie oczarował właśnie. Ale to już od 1,5 roku komunikuje że konkurencja odjechała VW'owi, on goni goni i dogonić nie umie. 
Jeśli by to był nowy VW Tiguan to 2,0 TSI 204KM
Ale podoba mi się też np. Mercedes GLC (konkurentem tu bedzie GLC 200 4matic - benzyna 4x4 204KM + 23KM mild hybrid). Wnętrze GLC bardziej do mnie przemawia i robi wrażenie mniej plastikowego, a na plastikowość najnowszego Tiguana już zwrócili uwagę zagraniczni dziennikarze na prezentacji, słuchałem już o tym na filmikach na Youtube)
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #289 dnia: 2023/09/24 10:12 »
Pokazałeś, że w trybie miejskim/podjmiejskim na odcinku 126km zrobiłeś 100km na prądzie. Pewnie przy średniej max 40km/h, co nie jest jakimś szczególnym osiągnięciem.

Nadal nie rozumiem dlaczego próbujesz zakrzywiać rzeczywistość.
wyprostuję dla Ciebie zatem bo dopisujesz resztę, nieprawdziwą zresztą. To nie 126 km a 100  km (widać na danych), przy średniej 60 km/h, zrobiłem zdjęcie danych w momencie, gdy auto przejechało 100 km i nie w ruchu miejskim, a na drodze krajowej w godzinach wieczornych, w pierwszej połowie września. O tym wspomniałem zresztą pod wklejonym zdjęciem.

 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #290 dnia: 2023/09/24 10:27 »
przy średniej 60 km/h, zrobiłem zdjęcie danych w momencie, gdy auto przejechało 100 km i nie w ruchu miejskim, a na drodze krajowej w godzinach wieczornych
To ja niestety jeżdżę szybciej na drogach krajowych
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #291 dnia: 2023/09/24 10:40 »
Jeźeli wyjedziesz na drogi klasy A/S, to szybko staje się to ociążałą wersją "słabszej" wersji samej siebie, gdyż przy prędkościach ekspresowych nie polecisz już bezemisyjnie.
kolejny nieprawdziwe stwierdzenie dotyczące ociężałej wersji. Otóż, z mojego doświadczenia z jazd na A i S, zresztą podobnego stylu ich pokonywania opisanego przez arekp, auto nie nabiera ociężałości (?) słabszej wersji samej siebie (? kuriozum) i nie traci prądu, taka sytuacja nie występuje w jazdach po drogach publicznych, przy najmniej w Tiguanie, bo jego użytkowanie opisuję. Auto na tempomacie, także bez blokowania stanu naładowania akumulatora trakcyjnego, podładowuje go w każdym momencie,  w którym inny napęd traci energię kinetyczną zamieniając ją w ciepło na tarciu w hamulcach czyli w energię cieplną dostosowując jazdę do aktualnej sytuacji na drodze  A czy S; robi to także, gdy utrzymuje prędkość a silnik benzynowy akurat dysponuje nadmiarem mocy lub radar odległości wykrył wolniejszy pojazd z przodu lub nawigacja zjazd, ograniczenie prędkości, bramki na A , zakręty na zjazdach z S na A czy cokolwiek innego. W trybie D skrzyni DSG zdarzają się zaskakująco mnie długie odcinki jazdy w prędkościach autostradowych pokonywane z wyłączonym silnikiem spalinowym, bez pobierania energii lub z nieznacznym zaangażowaniem silnika wyłącznie elektrycznego. BMW na pewno też "w to umie". 
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #292 dnia: 2023/09/24 10:54 »
To ja niestety jeżdżę szybciej na drogach krajowych
to prędkość średnia, a nie jaką osiągam rozpędzając auto....też jadę szybciej, ale nie w miejscowościach, z szacunku do innych użytkowników drogi, zwłaszcza tych co akurat nie korzystają z niej w aucie. Sprawdź jakie średnie osiągasz, prędkości będą podobne.... Dynamika pheva jest dla niektórych kierowców jadących obok jak płachta na byka. Z żenadą przyznam, że zdarzają mi się dziecinady, np. zrównania z jakimś dieslem, obserwowania jak zaczyna dusić pedał, bo kopci wydech, a potem odjechanie dalej w czyste powietrze. Na drodze po wzniesieniu, to jeszcze ciekawsze są sytuacje. To daje 320 Nm z silnika elektrycznego i jego linowa charakterystyka. 


Proponuje wyciąć z tej ożywionej dyskusji nowy wątek, bo ten dotyczy jednak naszych ocen Tiga III   
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #293 dnia: 2023/09/24 11:17 »
Na potwierdzenie, ciągła jazda na drodze krajowej, 72 ze 100 km przejachane bez użycia silnika spalinowego.
...możesz pokazać spalanie silnika z tego przejazdu ? l
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #294 dnia: 2023/09/24 11:49 »
Odnalazłem, i dla wyjaśnienia jechałem dalej w kierunku wybrzeża, 1,5 h później po tych pierwszych 100 km zakończyłem podróż i takie to w historii zapisał system dane:
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #295 dnia: 2023/09/24 11:50 »
Każdy ma inną specyfikę użytkowania auta, ale ja jeżdżę albo w mieście 25%, albo na trasach drogi A lub S 75% (nie pamiętam kiedy jechałem drogami niższego rzędu, pewnie okazjonalnie). W moim przypadku tylko samochód spalinowy się sprawdzi, hybrydę plugin mogę mieć ale w drugim aucie którym bym robił większość tych km miejskich, tyle że ja nie potrzebuje 2 aut, a Tiguan eHybrid nie jest miejskim autem dla mnie.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #296 dnia: 2023/09/24 11:53 »
Odnalazłem, i dla wyjaśnienia jechałem dalej w kierunku wybrzeża, 1,5 h później zakończyłem podróż i takie to w historii zapisał system dane:
Taka trasa z takim tempem jazdy, to zwykły 1,5 TSI by miał podobne spalanie, max 6L, przepaści to nie robi
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #297 dnia: 2023/09/24 12:04 »
Taka trasa z takim tempem jazdy, to zwykły 1,5 TSI by miał podobne spalanie, max 6L, przepaści to nie robi

Przy dwa razy większym tempie, 2.0 TSI spala 1,5l/100km więcej ;-)
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #298 dnia: 2023/09/24 12:39 »
Przy dwa razy większym tempie, 2.0 TSI spala 1,5l/100km więcej ;-)
To proszę pokaz to z danych systemu, że przy średniej 120 km/h na trasie chociaż 100 km auto w wersji o jakiej wspominasz zużyje tylko 1,5 litr więcej. Przekonaj czymś obiektywnym, żeby rozgonić przechwałki.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #299 dnia: 2023/09/24 12:46 »
Publikowałem wielokrotnie w wątku o spalaniu, ale proszę, specjalnie dla Ciebie załącznik gdzieś z lutego. Jak bardzo Tobie zależy, to mogę poszukać więcej i pewnie jeszcze ciekawszych wyników - aczkolwiek historycznie sprawdź sobie moje posty to wiele ich znajdziesz na forum.