Mave,
nie gniewaj się ale masz durne wymagania.
"Zużycie na 100 km za jednym razem bez doładowywania z gniazdka", "zużycie na 100 km podczas ładowania baterii w trakcie jazdy",
...co w tym durnego ? ... zaczynasz jadę z pełna baterią i nie doładowujesz jej przez 100 km z gniazdka tylko silnikiem spalinowym to jakiś problem ?
... może jeszcze z rozbiciem na: pod górę, z górki, pod wiatr, z wiatrem od północy i z południa, ze średnią 90 a może 120 albo 180?[/size]
...nic takiego nie pisałem, ale fakt to by były durne wymagania.
Jak pytasz "spalinowca" też takie masz wymagania? Czy raczej zadowoli Ciebie jego wynik długoterminowy? Ewentualnie z rozbiciem na spalanie
"w mieście" i "w trasie".
...nie mam takich "wymagań" bo w spalinowym nie ma baterii trakcyjnej, więc wystarczy ile spalił po przejechaniu 100 km ? przecież to normalne lilitrażowanie.
PHEV w mieście najczęściej spala 0L/100.
W trasie 4-6L/100 - oczywiście zależnie od prędkości bo może nawet i 8-9L/100. A jak zaszalejesz to i ponad 10.
Jak każdy inny spalinowiec.
...to już wiemy ale ile spali pod dodatkowym obciążeniem - ładowanie baterii w czasie jazdy ?
A wiesz, że podobno nowy Tiguan na 100 km też może spalić 0?...
Dla niego zażyczysz sobie testu na 200 km?
... wiem o nowym Tiguanie, nie bede życzył sobie testu na 200 km, bo pytam ile pali podczas ładowania baterii w czasie jazdy a żeby spalił 0 paliwa taka sytuacja nie występuje.
1,4/100 to wynik przy określonym założeniu: codzienna jazda elektryczna + incydentalna na spalinie. Przyjęto jakieś założenia ze średniej rocznej statystycznego usera i na tej podstawie skalkulowano spalanie. Czy to możliwe? Oczywiście...
nie masz racji i pojęcia jak są obliczane fabryczne dane zużycia paliwa, są to dane według zasad testu WLTP czyli na odcinku 23 km więc równie dobrze w tym przypadku mogli wpisać 0/100km.
----------------------------------------------
Podstawowe informacje o WLTP.
- Temperatura w komorze testowej wynosi 23° C.
- Pokonywany dystans to 23 km.
- Cykl trwa 30 minut.
- Cykl składa się z czterech faz (low, medium, hight, extra-hight).
- Prędkość średnia wynosi 47 km/h.
- Samochód stoi przez 13% czasu.
- Prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h.
- Punkty zmiany przełożeń są wyliczane indywidualnie dla każdego samochodu.
- Uwzględniana jest masa samochodu i wyposażenie dodatkowe.
- Testowane są wszystkie możliwe kombinacje silników i skrzyń biegów.
p.s - po prostu chcę zweryfikować dane podawane przez dziennikarzy motoryzacyjnych że Passat GTE potrafi spalić nawet 12/100 km podczas ładowania baterii trakcyjnej w czasie jazdy - tylko tyle ...chociaż mnie się wydaje że trochę przesadzili.
[mod: tylko uporządkowałem...]