Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Galon dnia 2023/09/25 11:40 »
@Mave mnie nie denerwują pytania, mogę odpowiadać. Jak ja zastanowiłem się nad phevem brakowało wówczas wypowiedzi użytkowników, były testy motoryzacyjne, ale one okazały się nie wyczerpujące temat, a nawet zupełnie w konkluzjach odmienne od tego z czym spotkałem się w codziennej praktyce.
Ożywiają mą aktywność powielane, choć niektualme już wypowiedzi czyli stereotypy, Jak np. o cenach phevów.
92
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Galon dnia 2023/09/25 11:24 »
teraz każda dłuższa jazda eHybridem jest przez mnie mile widziana, bo nie jest jak poprzednia, bawię się ustawieniami. Planuje przy następnej okazji zablokować pobór energii z akumulatora na 80% czyli zostawię jakieś 20% dla odzysku energii w czasie podróży,  to chyba tyle co mniej więcej mają akumulatory w HEVach i zobaczę jaki wynik będzie z tego ustawienia.
93
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez van_daal dnia 2023/09/25 10:40 »
Bardziej interesuje mnie sytuacja kiedy wyjeżdżasz na pełnej baterii robisz jakiś dystans powiedzmy  100-200 km i kończysz na naładowanej baterii
...a po taką cholerę aby na miejscu mieć możliwość jazdy w trybie elektrycznym.
Taka sytuacja jest jak najbardziej możliwa i nie jest niczym szczególnym ale nie o to pytałeś. Chciałeś wiedzieć ile pali ładując baterię - odniosłem wrażenie, że ładując ciągle.

Jazda z utrzymaniem lub lekkim podniesieniem poziomu naładowania na dłuższym dystansie to ok. 5-6L/100km.

Oczywiście jazda przez 50 km tylko na prądzie a potem jazda z ładowaniem do pełna to działanie całkowicie irracjonalne (podobnie do jazdy na ręcznym).
Ja takiego testu na pewno nigdy nie zrobię albowiem...

jak wyjeżdżam i wiem, że u celu będę potrzebować całej baterii to (podobnie jak @Galon i pewnie wielu innych):
- ruszam na EV
- tak szybko jak to możliwe przełączam na napęd hybrydowy (raczej w okolicach max. 85% baterii by hybryda miała przestrzeń do wydajnej pracy)
- jadę trasę na hybrydzie i ew. trochę pod koniec wymuszam ładowanie by mieć możliwie blisko 100%
- kończę trasę na EV.
Gwarantuję średnie spalanie na poziomie jak wyżej.

Cytat: van_daal w Dzisiaj o 09:46:56

OK. W takim razie nie mogli bo powyżej 140 km/h tryb spalinowy jest wymuszony. Pewnie stąd coś tam w zużyciu się pojawia.
-----------------------------------------------
...mogli bo 139 km/h jest powyżej 130 a poniżej 140 km/h  ;D

No, skoro wykazali jakieś tam spalanie to jednak najwyraźniej NIE MOGLI.  ;D
94
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mave dnia 2023/09/25 10:19 »


OK. W takim razie nie mogli bo powyżej 140 km/h tryb spalinowy jest wymuszony. Pewnie stąd coś tam w zużyciu się pojawia.


...mogli bo 139 km/h jest powyżej 130 a poniżej 140 km/h  ;D
 
Potwierdzam. Może. Oczywiście to jest wartość chwilowa czyli najgorsza z możliwych - ruszasz na pustej baterii, cały czas ładujesz i kończysz jazdę, gdy jest naładowana, bez jazdy w trybie EV (więc po jaką cholerę ją ładować? Taka sytuacja jest ekstremalnie rzadka o ile nie kompletnie irracjonalna). Jeśli po takim naładowaniu pojeździsz elektrycznie to średnie spalanie z jazdy poleci na łeb na szyję. A na koniec będzie grubo poniżej 10L/100km.

Mnie to się jeszcze nigdy nie przytrafiło.


Bardziej interesuje mnie sytuacja kiedy wyjeżdżasz na pełnej baterii robisz jakiś dystans powiedzmy  100-200 km i kończysz na naładowanej baterii
...a po taką cholerę aby na miejscu mieć możliwość jazdy w trybie elektrycznym.


Jeszcze taka uwaga: można oczywiście zaspokoić swoją ciekawość i zrobić taki test. Będzie to jakaś wiedza - IMHO równie bezużyteczna do tej ile spali samochód jadący z zaciągniętym ręcznym.

...ładowanie baterii podczas jazdy jest przewidziane w ustawieniach więc jest to opcja możliwa do zastosowania więc i dane z takiego testu są pozytywną wiedzą,  a porównywanie jej do jazdy z zaciągniętym ręcznym jest co najmniej dziwne żeby nie powiedzieć -nie gniewaj się - durne  ;)
95
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez van_daal dnia 2023/09/25 09:59 »
Jeszcze taka uwaga:
można oczywiście zaspokoić swoją ciekawość i zrobić taki test. 
Będzie to jakaś wiedza - IMHO równie bezużyteczna do tej ile spali samochód jadący z zaciągniętym ręcznym.
96
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez van_daal dnia 2023/09/25 09:46 »
... Są to dane według zasad testu WLTP czyli na odcinku 23 km więc równie dobrze w tym przypadku mogli wpisać 0/100km...
 
Prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h.


OK. W takim razie nie mogli bo powyżej 140 km/h tryb spalinowy jest wymuszony. Pewnie stąd coś tam w zużyciu się pojawia.

Passat GTE potrafi spalić nawet 12/100 km podczas ładowania baterii trakcyjnej w czasie jazdy

Potwierdzam. Może. Oczywiście to jest wartość chwilowa czyli najgorsza z możliwych - ruszasz na pustej baterii, cały czas ładujesz i kończysz jazdę, gdy jest naładowana, bez jazdy w trybie EV (więc po jaką cholerę ją ładować? Taka sytuacja jest ekstremalnie rzadka i kompletnie irracjonalna). Jeśli zaś po takim naładowaniu pojeździsz elektrycznie to średnie spalanie z jazdy poleci na łeb na szyję. A na koniec będzie grubo poniżej 10L/100km.

Mnie to się jeszcze nigdy nie przytrafiło.
98
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mave dnia 2023/09/25 09:17 »
Mave,
nie gniewaj się ale masz durne wymagania.
"Zużycie na 100 km za jednym razem bez doładowywania z gniazdka", "zużycie na 100 km podczas  ładowania baterii w trakcie jazdy",

...co w tym durnego ? ... zaczynasz jadę z pełna baterią i nie doładowujesz jej przez 100 km z gniazdka tylko silnikiem spalinowym to jakiś problem ?

... może jeszcze z rozbiciem na: pod górę, z górki, pod wiatr, z wiatrem od północy i z południa, ze średnią 90 a może 120 albo 180?[/size]


...nic takiego nie pisałem,  ale fakt to by były durne wymagania.


Jak pytasz "spalinowca" też takie masz wymagania? Czy raczej zadowoli Ciebie jego wynik długoterminowy? Ewentualnie z rozbiciem na spalanie
"w mieście" i "w trasie".


...nie mam takich "wymagań"  bo w spalinowym nie ma baterii trakcyjnej, więc wystarczy ile spalił po przejechaniu 100 km ? przecież to normalne lilitrażowanie.

PHEV w mieście najczęściej spala 0L/100.
W trasie 4-6L/100 - oczywiście zależnie od prędkości bo może nawet i 8-9L/100. A jak zaszalejesz to i ponad 10.
Jak każdy inny spalinowiec.


...to już wiemy ale ile spali pod dodatkowym obciążeniem - ładowanie baterii w czasie jazdy ?

A wiesz, że podobno nowy Tiguan na 100 km też może spalić 0?...
Dla niego zażyczysz sobie testu na 200 km?


... wiem o nowym Tiguanie, nie bede życzył sobie testu na 200 km, bo pytam ile pali podczas ładowania baterii w czasie jazdy a żeby spalił 0 paliwa taka sytuacja nie występuje.

1,4/100 to wynik przy określonym założeniu: codzienna jazda elektryczna + incydentalna na spalinie. Przyjęto jakieś założenia ze średniej rocznej statystycznego usera i na tej podstawie skalkulowano spalanie. Czy to możliwe? Oczywiście...

nie masz racji i pojęcia jak są obliczane fabryczne dane zużycia paliwa, są to dane według zasad testu WLTP czyli na odcinku 23 km więc równie dobrze w tym przypadku mogli wpisać 0/100km.

----------------------------------------------

Podstawowe informacje o WLTP.
  • Temperatura w komorze testowej wynosi 23° C.
  • Pokonywany dystans to 23 km.
  • Cykl trwa 30 minut.
  • Cykl składa się z czterech faz (low, medium, hight, extra-hight).
  • Prędkość średnia wynosi 47 km/h.
  • Samochód stoi przez 13% czasu.
  • Prędkość maksymalna wynosi ponad 130 km/h.
  • Punkty zmiany przełożeń są wyliczane indywidualnie dla każdego samochodu.
  • Uwzględniana jest masa samochodu i wyposażenie dodatkowe.
  • Testowane są wszystkie możliwe kombinacje silników i skrzyń biegów.
p.s - po prostu chcę zweryfikować dane podawane przez dziennikarzy motoryzacyjnych że Passat GTE potrafi spalić nawet 12/100 km podczas ładowania baterii trakcyjnej w czasie jazdy - tylko tyle ...chociaż mnie się wydaje że trochę przesadzili.

[mod: tylko uporządkowałem...]
99
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez van_daal dnia 2023/09/25 09:08 »
mnie też denerwuje, że WLTP nie wymusza na producentach pokazania ile spali paliwa jeżeli nie będzie ładowany.
Nie rozumiem czemu to Was tak irytuje. Nie po to wymyślono PHEVy, by ich nie ładować!
Do tego wymyślono zwykłe hybrydy oraz Nissana e-power. Nawiasem ten Nissanowy napęd uważam za bardzo fajny koncept.

To tak jak z wkrętakiem akumulatorowym. Wymyślono go po to, by korzystać z dobrodziejstwa energii elektrycznej. Robienie testów użytkowych z rozładowaną baterią takiego wkrętaka? No pewnie że można ale to jest... stupid.  ;D
100
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Galon dnia 2023/09/25 08:26 »
Ino miejcie na uwadze, że phevy są odpowiedzią na konieczność redukcji spalin, tych najwięcej bezproduktywnie wydobywa się z rur aut w miastach.  Dalej statystyki .wskazują, że większość przejeżdża dziennie nie więcej niż te 50 km. W PL nawet nie 40 chyba. To wszystko było w postach przypominane wielokrotnie.
Mnie zanim zostałem praktykiem w phevie też interesowało ile to zużyje paliwa bez prądu. Dzisiaj wiem, że to nic nie wnosi, bo jako ten przeciętniak i już codzienny prowadzący pheva zobaczyłem, iż prądu jeszcze nie zabrakło, także w trasie. Jest moc i siła, jest oszczędność i komfort. Jest też zabawa, tyle kombinacji do jazdy ma w ofercie takie auto. Wciąż jest pole do analiz...
Strony: 1 ... 8 9 [10]