Ostatnie wiadomości

#71
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/11/10 19:34
Odpisywałem :-)

Ludzie twierdzą, że elektryki są tylko dla tych którzy mają garaż z dostępem do prądu lub mieszkają w domkach. Jestem ciekaw na ile upierdliwe jest ładowanie na publicznych ładowarkach - choć po przejechaniu tylu kilometrów już wiem, że nie jest.

Drugi - i w sumie najważniejszy - powód, to faktura. Przy ładowaniu w domu jej nie otrzymasz. Pojazd jest zakupiony do firmy i służy głównie lokalnym przejazdom w przerzucaniu towaru między magazynem, a odbiorcami lokalnie lub na sortownie kurierskie. Szkoda mi było X5 do tego celu, a znów jeszcze tej drugiej działalności nie mam rozwiniętej na tyle, aby miało sens dedykowane auto dostawcze.
#72
Pokaż kodowanie na bajcie 5 w module silnika.
#73
Witam czy ktos poaiada wiedze na temat kodowania tempomatu przez obd eleven cos namieszalem i przestal mi dzialac tempomat. Wyskakuje cos takiego 
#74
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez Galon - 2024/11/10 06:47
Dzięki. Wracając do rzuconego wcześniej pytania, czy podłączasz X1 do domowej sieci elektrycznej? Koszt jest niższy, znacznie. 
#75
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/11/09 22:58
Jako że właśnie zakończyłem dłuższą niż wcześniej wspominana trasa, to wypada się podzielić garścią informacji.

Trasa ~190km, przy czym ~170km jednostajną prędkością 120km/h. Temperatura 3-4 stopnie Celsjusza, sucho, bez zauważalnego wiatru.

Zużycie energii ... 24kWh/100km! Przyznam że jestem zaskoczony, bo spodziewałem się realnie 26 i więcej.

Koszty? Po trasie TAM, ładowałem za ryczałtową stawkę w programie BMW Charging, 2,29 PLN brutto za 1kWh, co daje 54,96 PLN brutto za 100km trasy. Po drodze powrotnej ładowałem u operatora oferującego stawkę weekendową 1,75 PLN brutto/1 kWh, co daje 42 PLN za 100km trasy.


Lokalnie przejazdy podmiejskie i miejskie mamy średnią 17,5-18 kWh/100 km, która ostatnio urosła do 19kWh z racji niskich temperatur i niegarażowanego pojazdu (stoi jedynie pod zadaszeniem wiaty). Nadal ładujemy tylko na publicznych słupkach i tylko w weekend - bo częściej przy tych poborach energii nie ma u nas potrzeby. Daje to koszt lokalnych przejazdów na poziomie 31,5 PLN brutto/100 km.

Dla porównania, wykorzystywane wcześniej do tych samych przejazdów VW Polo z 2016 roku z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 spalało około 6-6,5l/100km, co przy dzisiejszej cenie 6,35 PLN/1 l PB95 na Orlen dawałoby koszt około 38,1 PLN brutto/100 km.

Od zakupu iX3 przejechało już ponad 2600km.
#76
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Front part assist glosnic...
Ostatnia wiadomość przez Ad - 2024/11/09 17:38
Dziekuje! Wiec latwa robota. Mam nadzieje, ze nic nie schrzanie :D
#77
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Front part assist glosnic...
Ostatnia wiadomość przez turzol - 2024/11/09 17:33
Głośnik pdc znajduje się za schowkiem po stronie kierowcy.

Poniżej wklejam wycinek z serwisówki.
https://imgur.com/a/npQQBHG
#78
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Front part assist glosniczek -...
Ostatnia wiadomość przez Ad - 2024/11/09 17:02
Witajcie,

wyskoczyl mi wczoraj blad ERROR: front assist. Nie daje mi dostepu do przednich parking sensors.

Zeskanowalem swoim OBD11 i mam blad:

B10F514 - Front park assist speaker - open circuit / short circuit to ground - status: static

Poszperalem w necie i winny jest glosniczek od park assist. Moge taki kupic za 20-40zl na Alegro, wiec nie jest to problem. Problem jest, ze nie wiem gdzie on sie znajduje w moim modelu.

Moj to rocznik 2018. Znalazlem filmik o Tig 2013, czyli poprzednim, i glosniczek jest kolo kierownicy, trzeba rozebrac troche deski rozdzielczej. W Golfie niedaleko bezpiecznikow, ale nie moge znalezc nic na temat mojego.

Czy ktos sie orientuje w ktorym miejscu deski rozdzileczej znajduje sie glosniczek od przedniego front assist w Tigu z 2018? Ma ktos dostep do instrukcji serwisowej?

Dzieki
#79
VW GOLF / 2.0 TSI brak ciśnienia oleju
Ostatnia wiadomość przez WiktorGTI - 2024/11/07 22:25
Cześć,

Mam golfa 7 gti z Meksyku 2015 rok z wilkiem cxca 2.0 tsi. Problem polega na zapalającym się ciśnień oleju na desce. Mierzone manometrem i pokazuje kompletne 0, przy dodaniu gazu pokazuje ok 2 bar. Wymienione zostawały wałki rozrządu bo były wytarte, fazatory, zawory od wałków, wszystkie czujniki, zawory, pompę oleju i dalej to samo. Nawet sprawdzałem zawory na krótko i działają. Na komputerze wyskakuje błąd ciśnienia oleju. Gdzie szukać przyczyny ? 
#80
SEAT TARRACO / Seat Tarraco przełącznik styko...
Ostatnia wiadomość przez Marek Marek - 2024/10/28 18:41
Cześc. Czy ktoś z Was spotkał się z sytuacją że nie działa centralny zamek drzwi kierowcy przy wyskakującym komunikacie Usterka: przełącznik stykowy drzwi kierowcy? Normalnie rozumie że może być uszkodzony stycznik w zamku ale objaw jest taki że nie mogę odpalić samochodu. Wygląda to tak że co chwilę włączają się światła i przycisk start wogóle nie reaguje. Cały czas miga dioda na drzwiach jakby dalej alarm był uzbrojony.