Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI

Zaczęty przez iks, 2019/05/12 01:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

iks

Jak u Was z tematem w tytule? Nie jeździłem wcześniej dieselem i przyznam, że mnie to denerwuje. Procedura załącza się trochę bez reguły np dziś większość czasu jechałem autostradą, nie po mieście i bach nie wiedzieć czemu po wjechaniu do garażu patrzę obroty podwyższone (ja tylko po tym to rozpoznaje, dmuchawy pod maską chodzącej nie jestem wstanie wyłapać przy pracy silnika). No i stosując się do zaleceń z netu nie gasiłem silnika z 15 minut, no ale obroty nie spadły więc dłużej przecież nie będę czekał bo to bez sensu, jechać gdzieś aby tylko się skończyło też nie zamierzam. Po wyłączeniu silnika dmuchawa o dziwo nie chodziła już. I teraz nie wiem czy się zakończyło czy nie. Wiadomo, że jak się nie skończy to będzie za chwilę od nowa, silnika mówią nie gaś bo ropa się wtedy do oleju dostaje. Jak wy do tego podchodzicie, jak robicie?

arekp

Cytat: iks w 2019/05/12 01:26No i stosując się do zaleceń z netu nie gasiłem silnika z 15 minut, no ale obroty nie spadły więc dłużej przecież nie będę czekał bo to bez sensu, jechać gdzieś aby tylko się skończyło też nie zamierzam.

Po co poświęcać czas na dokończenie procedury, można później płakać jak drogo wymiana filtra lub kombinować jak Polak, by go wyciąć.

Przy poprzednim samochodzie miałem wielokrotnie tak, że podjechałem pod garaż i okazywało się, że trwa procedura. ZAWSZE robiłem przejażdżkę, 3,5k obrotów i po zakończeniu wracałem do garażu - przy czym nie chodzi o autostradową prędkość jazdy, a zapewnienie jak najbardziej sprzyjających warunków (rozgrzany silnik oraz wyższe, jednostajne obroty) dla wypalania i odpowiedni jego czas. Efekt taki, że auto poszło do kolejnego użytkownika z przebiegiem ~250kkm, z oryginalnym DPFem i jeździ do dziś (już 2,5 roku od sprzedaży) nadal na oryginalnym DPF.

O sprzęt wystarczy dbać, aby służył latami.

Cytat: iks w 2019/05/12 01:26Po wyłączeniu silnika dmuchawa o dziwo nie chodziła już. I teraz nie wiem czy się zakończyło czy nie.

Z opisu bym stawiał, że się skończyła, a układy zostały schłodzone wystarczająco, aby dmuchawy już nie utrzymywać włączonej.

Cytat: iks w 2019/05/12 01:26Wiadomo, że jak się nie skończy to będzie za chwilę od nowa

A jak się wielokrotnie nie wypali w odpowiedniej ilości, to dojdzie do progu, gdzie tylko serwisowe wypalanie będzie możliwe - a do tego czasu, auto będzie pracować w trybie awaryjnym, czyli z dużo mniejszą mocą i komunikatem na zegarach.

Cytat: iks w 2019/05/12 01:26silnika mówią nie gaś bo ropa się wtedy do oleju dostaje

Mówią też, nie została jeszcze wypowiedziana taka głupota, abyś miał pewność, że nie usłyszysz większej.

iks

Przecież to jest bez sensu, nie zawsze jest czas żeby gdzieś jechać na przejażdżkę. Nie wiem czy wiesz ale w nowych autach podobno to się załącza nawet co 350 km i tak się wydaje, że jest i u mnie. Bezsens. To raczej mój pierwszy i ostatni diesel. Szkoda bo bardzo mało pali.

Charls

#3
silnik wchodzi w procedurę wypalania po napełnieniu DPF-u masą 24 gram sadzy, w zależności od stylu i warunków jazdy może to być nawet tylko ~150 km aż do ~700 km, w A4 B8 wchodził mi w procedurę co 600-700 km. Brane są dwie wrtości pod uwagę, masa sadzy obliczona i zmierzona, im większa rónica pomiędzy zmierzoną a obliczoną na korzyść zmierzonej tym lepiej. U mnie bywało tak, że Obliczona dochodziła do 24 gram a zmierzona tylko 6 gram, najgorzej jak jest odwortnie


Cytat: iks w 2019/05/12 01:26I teraz nie wiem czy się zakończyło czy nie. Wiadomo, że jak się nie skończy to będzie za chwilę od nowa, silnika mówią nie gaś bo ropa się wtedy do oleju dostaje.


Nigdy sobie tym głowy nie zawracałem,  bo nie jeżdżę po mieście, nawet jak nie dokończy procedury to wiem że przejdzie ją ponownie następnym razem. Martwić się mogą ci co jeżdżą wyłącznie po mieście i kilka  czy kilkanaście razy z kolei nie dokończy procedury. Ja nigdy nie jeżdżę aby dokończyć procedury, zawsze gaszę auto nawet jak wentylatory pracują. Mam czwarte auto z rzędu z DPF i nigdy z nim nie miałem problemu


Nawiązując do afery dizelgate w ramach ciekawostki powiem, że po przejściu akcji naprawczej w A4 wzrosło spalanie i zapełnianie DPF wzrosło niemalże dwukrotnie, po ponownym wgraniu chipa wszystko wróciło do normy tak jak przed akcją naprawczą 23Q7

Fircyk

Moje poprzednie auto to Insignia wypalanie co 300-400km miałem czujnik (diodę) kutra mnie informowane o tym fakcie, na prawie 3 lata zdarzyło  się  wiele razy że  to olewalem i wiele razy stosowalem się do zasady nie przerywania,  samo wypalanie nigdy nie trwało  więcej niż 10 minut zazwyczaj ok 7-8 minut. I  najczęściej jak ŻONA na siłownię jechała dlatego często żeby się nie spóźnić  olewala ten fakt, w innych przypadkach procedura ukonczona.
Znam osoby które nawet nie mają pojęcia o takim ustrojstwie A mają ładne przebiegi i to na krótkich odcinkach i zero problemów.  Osobiscie znam osobę co przejechała Insignią prawie 400 tysiecy przez 9 lat i nie miala zadnej awari. Z informacji jakie w internetach są na różnych  forach  można wnioskować  że raczej auta mocno zjechane mają problemy 300tysiecy i więcej albo 150tysi 100% po mieście. Proponuje  jeździć  i się  nie przejmować , stosować dobry olej i Jeśli widzisz  wyższe  obroty to  dokończyć  procedurę.

Charls

W ramach kolejnej ciekawostki powiem, że nawet jeśli DPF ma wartość zmierzoną tylko np. 5-6 gram czyli sporo brakuje do zapełenienia 24 gram a wartość obliczona i tak wynosi 24 gram, to i tak wejdzie w procedurę dopalania nawet jak DPF jest pusty, odpowiada za to algorytm zawarty w sofcie. Jeśli ktoś jeździ wyłacznie autostradami, ma niemalże pusty DPF a i tak wartość obliczona dochodzi do 24 gram i uruchomi się tryb dopalania

iks

Gdzie się sprawdza ten stopień zapełnienia, można w Discover Pro, AID?

Charls


Jeden z ostatnich moim pomiarów DPF w UDS w moim A4 B8 lift, przebieg ponad 200 tys km



  Adres 01: Silnik  (03L 906 018 AC)
14:29:11
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.31 mg/stroke
IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.19 mg/stroke 
IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.03 mg/stroke
IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.53 mg/stroke
IDE00433   Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.16 l
IDE00434   Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 21.29 g
IDE00435   Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 4.41 g
IDE00436   Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 729191 m

Charls

Cytat: iks w 2019/05/12 12:42
Gdzie się sprawdza ten stopień zapełnienia, można w Discover Pro, AID?


w sterowniku silnika w pomiarach rozszerzonych UDS za pomocą np. interfejsu VCDS

arekp

Cytat: Charls w 2019/05/12 12:16w A4 B8 wchodził mi w procedurę co 600-700 km

Ja również opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście. Pierwszego roku, jak robiłem 80% przebiegu rocznego w trasie, to ani razu nie poczułem procesu wypalania.

Cytat: iks w 2019/05/12 11:23To raczej mój pierwszy i ostatni diesel.

Przyzwyczaj się, w benzynowych też już montują DPFy (nazywa się to GPF) ;-)

Charls

tak ale GPF działa na innej zasadzie i ma inną rolę do spełnienia, nie będzie się zapełniał sadzą ale oczywiście to nie wyklucza awarii, zwykły KAT też się wypala i uszkadza

Charls

Cytat: iks w 2019/05/12 11:23
Przecież to jest bez sensu, nie zawsze jest czas żeby gdzieś jechać na przejażdżkę. Nie wiem czy wiesz ale w nowych autach podobno to się załącza nawet co 350 km


jeśli wypala ci się co 350 km to śmiem twierdzić, że głównym miejscem twojej jazdy nie jest miasto więc nie przejmuj się, lej paliwo na sprawdzonych stascjach i nie zawracaj sobie głowy niedokończoną procedurą bo w następnej trasie się dopali. Jak pisałem wyżej, przejmować się trzeba i kombinować z dokończeniem procedury, jeśli ktoś głównie jeździ po mieście, po iluś z rzędu niedokończonych procedurach sterownik się upomni o swoje  :P


pamiętam jak zaczęli na dużą skalę montować w autach KAT-a, ludzie też narzekali na nowoczesność w motoryzacji a jak widać okazał się wcale nie taki straszny

Charls

Cytat: arekp w 2019/05/12 13:11Ja również opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
to już tragedia, jak widać w poście wyżej ja miałem 729 km tuż przed procedurą. W zasadzie nie "tuż" bo dopiero 21.29 g 

arekp

Cytat: Charls w 2019/05/12 13:25
Cytat: arekp w 2019/05/12 13:11Ja również opisywałem A4 B8. Tyle, że mi wpadał w wypalanie po 700-1000km jeżdżenia w mieście
to już tragedia, jak widać w poście wyżej ja miałem 729 km tuż przed procedurą. W zasadzie nie "tuż" bo dopiero 21.29 g 

Ja w tym problemu nie widziałem. Jeżdżenie mocnym dieslem ze sporym przebiegiem, bardzo krótkich odcinków (1-3km) w mieście musi mieć swoje konsekwencje, a że drastycznie zmienił mi się sposób użytkowania auta i "zostałem z" śmierdzielem na miasto, to akceptowałem wiążące się z tym cechy użytkowe.

Charls

Cytat: arekp w 2019/05/12 13:32
  Jeżdżenie mocnym dieslem ze sporym przebiegiem, bardzo krótkich odcinków (1-3km) w mieście musi mieć swoje konsekwencje


oczywiście że tak, dlatego ja nigdy nie kupiłbym nowoczesnego dizla do jeżdżenia po mieście


dla jednych to nie problem a dla innych to problem, każdy ma inne oczekiwania i wymagania. Nie wyobrażam sobie po przyjeździe do domu dodatkowo jeździć "wokół komina", żeby cokolwiek dokończyć


niektórzy ludzie kupują nowoczesne dizle wyłącznie do miasta, nie mają zielonego pojęcia o motoryzacji a dealer wciśnie im każdy kit, żeby tylko sprzedać auto