Autor Wątek: Wypalanie DPF  (Przeczytany 2617 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 757
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #30 dnia: 2019/05/15 12:39 »
Advertisement
W sumie jedno mi umknęło, a kolegom pewnie o to chodzi.


Jeździmy nowymi autami, i w sumie też bym się nie spinał - moje doświadczenia wynikają z poprzedniego auta i kupiłem teraz benzynowy, żeby między innymi tym tematem się nie przejmować :D
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #31 dnia: 2019/05/15 13:51 »
No tak, staram się naprawdę nie spinać :-) Ale z drugiej strony sami mówicie jeśli to się przerwie kilka razy to w końcu pojawi się kontrolka i będzie już wtedy mus jechać na przejażdżkę. Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #32 dnia: 2019/05/15 13:56 »
Nie zwracasz uwagi na to o czym tutaj pisaliśmy, na siłę chcesz się uszczęśliwiać


Jakie dystanse pokonujesz tym autem?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 757
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #33 dnia: 2019/05/15 14:33 »
Poza tym po tej wczorajszej wycieczce po zgaszeniu silnika i wyjściu z samochodu wszystko było wokół w normie a jak jest przerwana wychodzę to dmuchawa chodzi a gorąco bucha dookoła, maskę jak się otworzy to też ten plastik na silniku gorący jak tralala więc może i warto czasem się przejechać bez potrzeby.

To postaraj się wyobrazić mnie, kiedy pierwszy raz dotknęło mnie wypalanie DPF podczas parkowania auta w garażu. Gasisz auto, chcesz zamykać bramę i nagle wzbudzają się wentylatory + wspomniane odczucie gorącego powietrza + charakterystyczny zapach. W wielkim pędzie wyjeżdżałem autem z garażu :D

Sęk w tym, że wtedy na forach nie udało mi się znaleźć opisów co to się zadziało i dlaczego. Idzie się przyzwyczaić.


Serio. Tak jak napisałem wyżej. W nowym aucie całkowicie bym się tym nie przejmował. A już na pewno nie przez pierwsze 100kkm. We wcześniejszych wpisach wykazałem się błędnym myśleniem, wyrytym w głowie przy eksploatacji auta z grubymi dziesiątkami tysięcy km na liczniku, gdzie zależało mi na uniknięciu kosztownej wymiany - bo akurat na wycięcie ja bym się nie zdecydował.
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #34 dnia: 2019/05/18 00:40 »
Wczoraj jechałem około 40 km autostradą często 150/160 więc obroty około 3 tys. Dziś wyjeżdżam na miasto drugi postój pod sklepem i co załączyło się wypalanie. Nie ma reguły chyba więc od tej pory to olewam.
 

Fircyk

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • Thanked: 18 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #35 dnia: 2019/05/18 07:54 »
Jesteś dobrym obserwatorem, to może  jak zobaczysz że wypalanie w toku to sprawdź  czy grzeją lusterka albo tylna szyba tak jak w insignia. To można by zrobić  kontroler, podlanczajac się  dioda w zasilanie.
 

smartb

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI / 150 KM DSG7
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WL
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #36 dnia: 2019/05/18 15:00 »
A GPF w benzynowych tsi też się wypalają co jakiś czas? Jakieś efekty dodatkowe przy tym procesie się pojawiają?
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/05/18 16:16 »
Tak, z tymże te silniki generują sadzę w istotnych ilościach tylko na zimno i bez problemu osiągają temperaturę spalin umożliwiająca ciągła pasywna regenerację.

Poznać można po:
- wyłączanie cylindrów jest nieaktywne
- wyłączenie systemu start/stop
- podniesienie obrotów w okolice 1000 obrotów na minutę na postoju (1450 w wypadku wymaganej jazdy regeneracyjnej)

Generalnie cykle aktywne są rzadsze (wliczając cykl niezależny, który robiony jest co 2000 km).  Jak Ci się nie zapala lampka konieczności jazdy regeneracyjnej to bym się nie przejmował i jeździł. Jedyne o co warto dbać, to olej spełniający normy VW (chodzi w tym wypadku o ilość popiołów w oleju, gdyż popioły pozostają w filtrze na zawsze - wypalana jest tylko sadza podobnie jak w DPF).
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/05/18 16:41 »
Jedyne o co warto dbać, to olej spełniający normy VW (chodzi w tym wypadku o ilość popiołów w oleju, gdyż popioły pozostają w filtrze na zawsze - wypalana jest tylko sadza podobnie jak w DPF).
Niestety prawda jest taka, że oleje typu low saps z niską zawartością siarki popiołów itp nie zapewniają dobrej ochrony pozostałych podzespołów silnika poza DPF,  to takie wciskanie eco-kitu nam wszystkim przez lobby motoryzacyjne
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/07/17 13:06 »
Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? W ostatnim tygodniu jeździłem tylko po mieście i procedura załączyła się po ok. 200 km od ostatniego razu.
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #40 dnia: 2019/07/17 16:52 »
Rozumiem, że jak się rzadziej jeździ w trasę to wypalanie potrafi włączyć się jeszcze szybciej? 
bingo
 

Ryszardo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #41 dnia: 2019/07/21 09:41 »
No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.
 

Ryszardo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #42 dnia: 2019/07/21 10:32 »
Dodam jeszcze, że jadąc większość trasy autostradą lub eską wypalanie rozpoczyna się dużo później, nawet po 500-600 kilometrach
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #43 dnia: 2019/07/21 15:02 »
ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF? 
Do lustra musiałaby iść podwójna instalacja po plusie a idzie jedną, jeśli  włącznik przerywa obwód to nie ma takiej fizycznej możliwości
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie DPF
« Odpowiedź #44 dnia: 2019/07/21 16:59 »
No właśnie, ciekawe czy w Tiguanie załącza się ogrzewanie lusterka w trakcie wypalania DPF?  Ja już się nauczyłem jak to kontrolować. Jak zbliża się ok. 400 kilometrów od rozpoczęcia ostatniego wypalania ustawiam na wyświetlaczu funkcję statusu systemu START-STÓP. W momencie przejścia z komunikatu START-STOP DOSTĘPNY na komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA zaczyna się wypalanie i kasuję licznik dzienny. Ale podłączenie kontrolki pod lusterko byłoby wygodniejsze w obserwacji.


Oooo, naprawdę jest taki komunikat KONIECZNA PRACA SILNIKA? Gdzie ten status systemu START-STOP się ustawia?