Autor Wątek: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI  (Przeczytany 5812 razy)

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #45 dnia: 2019/07/23 21:00 »
Advertisement
Lepiej by było gdyby VW normalnie traktował użytkowników i podawał przewidywany czas do wypalania oraz umożliwiał ręczne rozpoczęcie procedury w dogodnym momencie. Z ciekawości sprawdziłem jak to u mnie jest i... mam ujemna ilość sadzy?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 553
  • Thanked: 20 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #46 dnia: 2019/07/23 21:07 »
mam ujemna ilość sadzy?
nic nadzwyczajnego

Masz obliczoną masę sadzy przez sterownik na poziomie 15 gram przez 250 km, przy 24 gramach rozpocznie się procedura nawet jeślizmierzona wartość będzie na minusie

Robisz trasy?
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #47 dnia: 2019/07/23 21:39 »
Bardzo dużo trasy ale stosunkowo krótkiej. Mieszkam przy skrzyżowaniu S6 i S7 więc do pracy kilkanaście km S6, do miasta kilkanascue km S6 albo S7 i tak kilka razy dziennie w tą i w tamtą. Inaczej bym TDI nie kupił. W sumie jak patrzę na spalanie TSI to chyba już faktycznie więcej nie kupię.
Wracajac do wartości zmierzonej, na światłach jak stałem to było 6g, jak ruszyłem spadło na -. Zastanawiam się czy w sofcie dobrze jest typ zmiennej zadeklarowany albo czy to w ogóle dobra wartość pasuje.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 553
  • Thanked: 20 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #48 dnia: 2019/07/24 11:42 »
niestety po aferze spalinowej wszystkie softy VW wymuszają szybsze dopalanie DPF. Mam zamiar chipować swojego TIGA, wstępne pomiary wskazują na na 220hp i mogę się założyć, że po chipie czas i droga dopalania znacznie się wydłuży, tak samo miałem w A4 B8 CJCA, na programie "aferowym" wypalał mi się co około 600 km, po tym jak odbyłem akcję serwisową to spadło do 250-350 km, następnie zrobiłem program i z powrotem zaczął się dopalać co 500-600 km a czasami nawet 700 km (wszystko w zależności od sposobu jazdy oczywiście)
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #49 dnia: 2019/07/24 17:41 »
Taki komunikat oznacza, że nie został spełniony przynajmniej jeden z warunków, dla których system START-STOP nie może zostać aktywowany.
Nie dotyczy to tylko wypalania DPF. Np. przy zimnym silniku i słabo naładowanym akumulatorze też będzie taki komunikat.

Więcej o systemie START-STOp pisaliśmy TUTAJ. A z tego co pamiętam to chyba w instrukcji są wymienione wszystkie warunki jakie muszą być spełnione.


Dziwne, że jeśli faktycznie nie powinno się gasić silnika podczas procedury wypalania to ten komunikat nie jest wyświetlany niezależnie od ustawień START-STOP.
 

Ryszardo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #50 dnia: 2019/08/09 21:42 »
https://spidersweb.pl/autoblog/reczne-wypalanie-dpf-australia/                                       Tutaj jest bardzo fajnie opisana sprawa wypalania DPF w Australii. Ciekawe, czy w Europie nie można zmusić producentów aut do instalacji oprogramowania, które pokaże na wyświetlaczu moment rozpoczęcia i zakończenia procesu wypalania DPF.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #51 dnia: 2019/08/12 18:51 »
Ciekawe, czy w Europie nie można zmusić producentów aut do instalacji oprogramowania

W Europie VAG'a nie można zmusić absolutnie do niczego (patrz dieselgate USA vs Europa). Raczej odwrotnie ....
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #52 dnia: 2019/09/06 00:15 »
Zauważyłem, że jak mam zwiększone obroty w upał to Start/Stop też się nie uaktywnia.
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #53 dnia: 2019/11/07 15:06 »
Taka ciekawostka, nie wiem czy przypadek czy coś w tym jest. Miałem ostatnio trochę poniżej minimum stan płynu chłodzącego a przez przeszło 1200 km nie widziałem żeby uruchomiło się wypalanie DPF. Czyżby wiedział, że nie warto ryzykować wtedy wypalania?
 

mms1994

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 191
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #54 dnia: 2019/11/20 14:57 »
Czy wypalanie "aktywne" zawsze trwa 10min?
Dziś zauważyłem podwyższone obroty podczas parkowania (po wyjściu dziwny zapach w okolicach rury wydechowej) - mam ok 1500km przebiegu. Odczekałem chwile aż obroty spadną i po 2-3min było już normalne ok 750. Wentylator chodził jak normalnie, a cała trasa włącznie z tym czekaniem trwała 8 min.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 553
  • Thanked: 20 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #55 dnia: 2019/11/20 17:35 »

Taka ciekawostka, nie wiem czy przypadek czy coś w tym jest. Miałem ostatnio trochę poniżej minimum stan płynu chłodzącego a przez przeszło 1200 km nie widziałem żeby uruchomiło się wypalanie DPF. Czyżby wiedział, że nie warto ryzykować wtedy wypalania?
A był odczyt niskiego stanu? Zapaliła się kontrolka czy też była informacja komputera pokładowego o niskim poziomie płynu? Jeśli nie to nie ma związku. ECU to nie istota myśląca, słysząca i widząca jak my oczami i uszami i nie mogło to mieć wpływu
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #56 dnia: 2019/11/21 11:24 »
 

zeniox

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GSL
Odp: Wypalanie filtra DPF w autach z silnikiem TDI
« Odpowiedź #57 dnia: 2019/11/25 09:36 »
Witam.
Czy jest możliwość sprawdzenia stopnia zapełnienia DPF za pomocą aplikacji VCDS-Mobile?. Jeżeli tak: w jaki sposób to zrobić bo jestem zielony w tym temacie. Z góry dziękuję za odpowiedź.