Autor Wątek: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 26821 razy)

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #105 dnia: 2020/11/27 18:43 »
Advertisement
Warto by spojrzeć jak VW zlało ludzi z DieselGate, póki nie było wyroków sądowych odpowiednich, były nici na zachodzie, a w Polsce to nawet wyrok i kara dla koncernu nie pomogła w uzyskaniu jakiego kolwiek odszkodowania ;)
Właśnie wynik DieselGate w PL najbardziej odstrasza mnie od zabawy w jakiekolwiek procesy. Inna kwestia jest taka, że podobno (znam to z opowieści innych) jest problem z opinią rzeczoznawcy w tym temacie. Generalnie są niechętni to występowania w takich sprawach, gdzie idzie o udowodnienie, że wszystkie egzemplarze mają wadę a nie tylko jeden pojazd.
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 648
  • Thanked: 45 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #106 dnia: 2020/11/28 08:24 »
Bo wtedy bardzo łatwo podważyć ich „wiarygodność”, która może się skończyć zabraniem uprawnień. Tez byś był niechętny ;)
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 214
  • Thanked: 19 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #107 dnia: 2020/11/28 13:08 »
no to jak widzimy marudzenie typu, weźcie się do roboty bo nie umiecie walczyć o swoje mamy już przerobione.
o problemie nie można oczywiście zapomnieć ale tu trzeba nowego pomysłu.
to tak z innej beczki.nie znalazłem informacji o tym czy sprawę da się załatwić chipem. myślę, że tak ale ktoś to potwierdza?
 

jwita

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5 TSI/150 ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PKE
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #108 dnia: 2020/11/28 21:37 »
kolego, nic tylko podawaj jaki masz soft na tym silniku :D  ...
Nie ma sprawy, tylko gdzie mam ten numer zapisany.
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 214
  • Thanked: 19 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #109 dnia: 2020/11/29 12:56 »
niestety trzeba to odczytać VCSD, odb11 albo ew uprzejmy doradca serwisowy przy okazji wizyty na serwisie postara się by sprawdzili.
 

jwita

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5 TSI/150 ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PKE
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #110 dnia: 2020/11/29 20:01 »
... po prostu masz lepszą taktykę na ruszanie na półsprzęgle bądź jeszcze cie ten silnik nie wkurzył....
Być może masz rację. Spróbuję zastosować się do poniższego schematu.

...Schemat jest taki:


1. ruszasz delikatnie tylko na sprzęgle lub lekkim gazie,


2. puszczasz gaz - auto samo jedzie na jedynce (wtryskuje tyle paliwa ile trzeba) kilka metrów


3. następnie delikatnie dodajesz gazu.


W tym momencie auto zaczyna skakać...
 

jwita

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5 TSI/150 ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PKE
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #111 dnia: 2020/11/29 20:47 »
Auto po całonocnym postoju na dworze. Silnik zimny. Ruszam tak jak w opisie powyżej i... NIC. Żadnego szarpania (kangurowania), auto płynnie przyśpiesza na pierwszym biegu i płynnie jedzie na kolejnych biegach. Szkoda że do ASO mam 70km by sprawdzić jakie oprogramowanie jest wgrane. Sam jestem ciekaw czy to szarpanie jest uzależnione od softu czy nie.
« Ostatnia zmiana: 2020/11/30 08:48 wysłana przez jwita »
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 214
  • Thanked: 19 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #112 dnia: 2020/11/30 23:35 »
ogólnie jak jeździsz tym trochę to zauważasz.
tu nie trzeba dużo...

ja to widzę bardzo często bo mam głupi nawyk, że ruszam i zapinam w tym momencie pas bezpieczeństwa - siłą rzeczy nie zmieniam wtedy biegu i jadę chwilę na tej jedynce czy tam już dwójce.

albo jak wyjeżdżam z parkingu i dojeżdżam do ruchliwej ulicy do której muszę się włączyć więc dojeżdżam na tej dwójce te 25 metrów zanim zatrzymam się przy skrzyżowaniu.

potem patrzę w prawo, lewo - jedynka wciskam gaz... i gówno :D i szarpanina jak z wieprzowiną XD na dwójce szybko zmienionej też tak jest ale lżej...
tzn teraz mnie to już bawi, ale ogólnie to gdyby to nie był ogólny przypadek opisywany przez wszystkich to faktycznie problemy jak ze starym silnikiem na gaźniku, który wymaga regulacji przepustnicy.
 

jwita

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5 TSI/150 ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PKE
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #113 dnia: 2020/12/01 11:23 »
...gdyby to nie był ogólny przypadek opisywany przez wszystkich...
OK. Rozumiem, czyli mnie ten przypadek na szczęście nie dotyczy. Przejechałem pierwszy 1000km bez przygód.
« Ostatnia zmiana: 2020/12/01 12:47 wysłana przez jwita »
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 214
  • Thanked: 19 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #114 dnia: 2020/12/01 20:33 »
to powiem ci... fajnie gdyby udało ci się ostatecznie ogarnąć ten soft :)
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 214
  • Thanked: 19 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Tiguan 1.5 TSI - manual - problemy z szarpaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #115 dnia: 2020/12/15 21:38 »
Mała aktualizacja z mojej strony.
Przy okazji serwisu z innej okazji kolejny raz zwróciłem uwagę na problem szarpania.Udało się zgłosić usterkę tak by podjąć działania diagnostyczne. Serwis je wykonał i problem zauważył.  :o
Zapewniono mnie, że TPI jest rozwijane i soft jest aktualizowany kilka razy do roku. Myślę, sobie... kurka teraz to będzie szał.
No dostałem aktualizację softu. Na papierze wpisane, że 9834... myślę, sobie "najnowszy soft... mhm" Przecież Tiggy rok temu już to miał.
Myślę - no trudno. Można się było tego spodziewać.

Ale miałem okazję się w weekend akurat kilka razy przejechać i to na zimny i to na ciepłym. Teraz w tygodniu też króciutkie odcinki i naprawdę muszę powiedzieć, że różnica jest kolosalna na tym sofcie. Ten silnik w końcu zaczął się zachowywać jak TSI. Dwójka jest generalnie gładka, moment od samego dołu. Trójka jest teraz bardzo fajna. Można przyśpieszać naprawdę od 1100 obrotów już. Czwórka chyba też lepiej łapie od dołu... ogólnie wyżej nie bardzo jest o czym mówić bo to już zbyt małe różnice czy to wyczuwalne jak i realnie możliwe do wyczucia.Problemem dalej pozostaje jedynka która faktycznie jeszcze lekko podskakuje ale przyznaję, że gdyby problemu  nie było od początku to bym na to nigdy nie zwrócił uwagi.
Teraz wszystkie osiedlowe garby spokojnie można już pokonywać na dwójce. Jedynka to tylko samo ruszenie.

Oczywiście będę to obserwował i jak się nadarzy okazja to jeszcze bym to poprawił ale już jest naprawdę bardzo dobrze. Ogólnie mogę powiedzieć, że w tej chwili silnik właściwie spełnia moje oczekiwania.

Więcej momentu w niższej partii obrotów jest naprawdę odczuwalne.

Ciekawostką jest również coś czego wcześniej nie obserwowałem.na biegu jałowym spalanie chwilowe zaraportowało mi jako 0,5l h. I to kilka razy. Wcześniej nigdy nie widziałem mniej niż 0,6. Możliwe, że to kwestia lekko niższych obrotów.Możliwe, że to kwestia próby zrównoważenia emisji spalin na potrzeby testów norm euro bo wydaje się, że przy starcie obroty jednak lekko są podbite (osobiście wali mnie to podbicie obrotów, ma jechać).
Będę miał kiedyś czas to sprawdzę jeszcze czy to rzeczywiście ten soft 9834