poszarpywanie DSG 2.0 TSI 230PS 2018r 4motion

Zaczęty przez tuiko, 2022/10/05 11:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

tuiko

Witam widziałem i czytałem kilką wątków na forum lecz konkretnie nie znalazłem rozwiązania i zaczynam otwartą wojnę z serwisem więc mam też kilka pytań:D
mam Tiguana 2.0 TSI 230ps z skrzynią DQ500 i 4motion z przebiegiem 48000 auto mam od nowości i od jakiegoś czasu jest problem z skrzynią autem jeździ głównie żona więc jak i ona to zauważyła musi być coś na rzeczy :) mianowicie występują takie objawy dodam że nie zawsze. Objawy to poszarpywanie przy zmianie biegów głównie 1-2 3-4 czuć to tak jak by bieg wskakiwał na dwa razy a przy redukcji tocząc się bez gazu także czuć jak by bieg wskoczył i później delikatne dobicie co jeszcze zauważyłem to jak auto jest na N z komory w okolicy dsg słychać jak by szuranie jak by dwumas a po zapięciu biegu jest cicho. Auto jest na gwarancji do stycznia a serwis oczywiście nie widzi problemu. Auto kupione u LELKA w Gliwicach ale serwisowane głównie w Rybniku w Porsche gdyż mam po prostu bliżej u lelka także było to zgłaszane i była jazda testowa po czym zostało stwierdzone że faktycznie coś jest nie tak robili adaptacje jakieś próby i po dwóch dniach stwierdzili że jest już ok lecz po przejechaniu 50km jest tak samo... to samo w Rybniku skasowali adaptacji i było ok na 50 km po czym usłyszałem że mam bardziej dynamicznie jeździć tzn najlepiej na pełnym bucie i będzie ok  :o historia ta ciągnie się od ok 28000km i ewidentnie nikt nie chce z tym nic zrobić koszty ?? Gadałem też z kolesiem co robił na serwisie i powiedział że te roczniki miały problemy z zaworami w mechatroniku i oni o tym dobrze wiedzą ale z racji na koszty jak się da przeciągają sprawę do końca gwarancji.
Więc mam już dosyć i postanowiłem w końcu ich "pocisnąć" i coś z tym zrobić myślałem zrobić tak by z autem pojechać do jakiegoś niezależnego rzeczoznawcy który zrobi na to ekspertyzę i później jechać do nich i kazać im to zrobić lub po prostu ich męczyć i ewentualnie postraszyć że sprawę zgłoszę do centrali czego zazwyczaj chcą uniknąć gdyż muszą się z tego tłumaczyć jak myślicie ?? Ewidentnie coś jest do wymiany mechatronika dwumas lub sprzęgła tylko z racji pewnie kosztów nikt nie chcę się za to brać tym bardziej że kończy się gwarancja. Jakieś rady ?



Frodo

Cytat: tuiko w 2022/10/05 11:49te roczniki miały problemy z zaworami w mechatroniku i oni o tym dobrze wiedzą ale z racji na koszty jak się da przeciągają sprawę do końca gwarancji.
Czy wiesz może od kiedy do kiedy występuje problem? I czy często występuje?

S-Tig

Bujasz się z tym 20 kkm i jeszcze nie zgłosiłeś tego do centrali? Masz cierpliwość, trzeba powiedzieć.

tuiko

Cytat: Frodo w 2022/10/05 12:43Czy wiesz może od kiedy do kiedy występuje problem? I czy często występuje?
nie mój jest produkcja 09.2018 i tam były problemy z zaworkami - oczywiście nie dla vw gadał mi to ten niezależny serwis że bardzo dużo mechatronik mienią w skrzyniach z tego roku a co u ciebie także problem ?

Cytat: S-Tig w 2022/10/05 12:46Bujasz się z tym 20 kkm i jeszcze nie zgłosiłeś tego do centrali? Masz cierpliwość, trzeba powiedzieć.

no fakt auto raczej rodzinne mało nim jeżdżę w większości żona ale teraz się za to biorę ogólnie zawsze to zgłaszałem przy jakimś serwisie teraz zadzwonię umówię się na weryfikację i zobaczymy jak stwierdzą że wszystko ok to wtedy centrala fajnie by było znaleźć kogoś z śląska z 2.0 230 tak do porównania ale raczej dsg tak nie powinno działać...

Frodo

Cytat: tuiko w 2022/10/06 08:40nie mój jest produkcja 09.2018 i tam były problemy z zaworkami - oczywiście nie dla vw gadał mi to ten niezależny serwis że bardzo dużo mechatronik mienią w skrzyniach z tego roku a co u ciebie także problem ?
Dzięki za informację. Mój jest z połowy 2019 i póki co odpukać nie ma problemów, ale tylko 37 tys. km przejechane i nie wiem czy zdążyli coś poprawić... Przy czym jechałem demo 230 TSI z 2018 roku i lag przy ruszaniu był okropny (u mnie praktycznie nie ma nawet na "E"), ale może to ten konkretny egzemplarz. Wcześniej miałem Atecę 190 TSI DSG (tam DQ381, więc trochę inna skrzynia) z końca 2018 i też lag był straszny przy ruszaniu, tylko w Sport było ok, więc coś chyba spiep... na początku WLTP. Myślałem, że tylko oprogramowanie. DQ500 postrzegałem jako dużą zaletę auta.
Współczuję. Powodzenia! Daj znać jak rozwiążesz problem.

Ad

DSG troche szarpie na nizszych biegach, klika i ogolnie nie jest to najcichsza szkrzynia. Nie twierdze, ze nie ma u Ciebie problemu, ale do tych roznych dzwiekow i poszarpywania (tzw kangurow) na nizszych biegach ja sie juz przyzwyczailem. Faktycznie polecam przejechac sie innym i porownac. Moze w salonie maja nowego, albo zastepczy, ktory moglbys sprobowac.

Ja mam podobnego, tez DQ500, 2.0TSI, 4motion, DSG, tylko ja mam 220KM. Walczylem z serwisem ze swoim, bo mialem dziwne dzwieki z okolicy skrzyni na niskich biegach przy skrecaniu w lewo (wiec co innego). Okazalo sie, ze to uszkodzona poduszka pod skrzynia, wymienili na gwarancji, ale zalejo mi to 6 miesiecy i z 6 lub 7 wizyt (niektore po pare tygnodni) zanim w koncu rozwiazali problem.

wrb

Ja mogę potwierdzić, że też zdarza mi się czuć szarpnięcie w okolicach drugiego biegu, chyba głównie gdy auto jest zimne. Trochę się do tego przyzwyczaiłem, ale czasami przesiadam się do golfa i tam już tego nie ma. Nie pamiętam już jakie konkretnie modele DSG ma mój Tiguan i Golf, ale różniły się nieco. Obie 7 stopniowe, ale chyba jedna "mokra" a druga "sucha".


Chciałem to zgłaszać, nawet raz o tym wspomniałem, ale ostatecznie nie chciało mi się przebijać przez opór serwisów, szkoda mi było nerwów.

tuiko

Cytat: Ad w 2022/10/06 11:29DSG troche szarpie na nizszych biegach, klika i ogolnie nie jest to najcichsza szkrzynia. Nie twierdze, ze nie ma u Ciebie problemu, ale do tych roznych dzwiekow i poszarpywania (tzw kangurow) na nizszych biegach ja sie juz przyzwyczailem. Faktycznie polecam przejechac sie innym i porownac. Moze w salonie maja nowego, albo zastepczy, ktory moglbys sprobowac.

w tym że wydaje mi się że musiał by to być taki sam nowszy może się już inaczej zachowywać z racji oprogramowania itp poluje na kogoś z kto ma tiga 2.0 230 ale ciężko :) może faktycznie taki jej "urok" ale coś kurde nie za bardzo chce mi się wierzyć jak się też dowiedziałem jest to pierwsza wersja po wltp i może faktycznie sam problem leży w sofcie jak wyżej kolega napisał auto ma strasznego laga i to fakt i że 2019 już nie ma więc może coś poprawili... jak nic nie ugram to na pewno będę szukał kogoś do wystrojenia/odmulenia tego auta

Cytat: Ad w 2022/10/06 11:29zalejo mi to 6 miesiecy i z 6 lub 7 wizyt (niektore po pare tygnodni) zanim w koncu rozwiazali problem.

nie strasz bo mi 4mc gwarancji zostały :P

tuiko

Cytat: wrb w 2022/10/08 07:58Ja mogę potwierdzić, że też zdarza mi się czuć szarpnięcie w okolicach drugiego biegu, chyba głównie gdy auto jest zimne. Trochę się do tego przyzwyczaiłem, ale czasami przesiadam się do golfa i tam już tego nie ma. Nie pamiętam już jakie konkretnie modele DSG ma mój Tiguan i Golf, ale różniły się nieco

jak masz tiga 230 to masz mokrą-tę co ja dq500 a czujesz redukcje np jedziesz 80-90 5 bieg na manualu bez gazu i zrzucasz ręcznie 5->4->3->2 czujesz te zmiany tak jak by np bieg wskoczył i skrzynia dopiero po 0,5s delikatnie szarpnie ?
będę próbował lecz coś czuję że zakończy się to niczym...

Ad

Cytat: tuiko w 2022/10/10 23:32
w tym że wydaje mi się że musiał by to być taki sam nowszy może się już inaczej zachowywać z racji oprogramowania itp poluje na kogoś z kto ma tiga 2.0 230 ale ciężko :) może faktycznie taki jej "urok" ale coś kurde nie za bardzo chce mi się wierzyć jak się też dowiedziałem jest to pierwsza wersja po wltp i może faktycznie sam problem leży w sofcie jak wyżej kolega napisał auto ma strasznego laga i to fakt i że 2019 już nie ma więc może coś poprawili... jak nic nie ugram to na pewno będę szukał kogoś do wystrojenia/odmulenia tego auta

nie strasz bo mi 4mc gwarancji zostały :P
Moj jest 2018, wiec ten sam rocznik co Twoj.

Nie powiedzialbym, ze moj ma strasznego laga, wiec moze to faktycznie cos jest z Twoja skrzynia?

Frodo

@tuiko, Weź pod uwagę, że DSG ma przygotowany następny "oczekiwany" wg algorytmu bieg. Zauważyłem, że algorytm ten dostosowuje się do kierowcy, np. jak długo jadę w korku to jest jak dla emeryta, a po ostrym przyśpieszeniu dłużej trzyma wysokie obroty itp.W każdym razie tylko ten 1 bieg jest przygotowany, a na inne trzeba chwilę poczekać. Tak więc jak np. jedziesz 80-90 i zaczynasz manualnie redukować, jak pisałeś, to niemal zawsze chwilę poczekasz. O ile dobrze pamiętam McLaren ma automat, w którym każdy bieg ma osobne sprzęgło (a nie "tylko" 2 jak w DSG), ale to zupełna nowość, inna bajka i inna cena. Na zwykłe automaty czasem trzeba chwilę poczekać. Przy czym DSG jest dość szybkie w porównaniu z innymi.
Ja u siebie zauważyłem trochę szarpnięć w szczególnie dziwnych sytuacjach np. "bieg jałowy" i ostre dodanie gazu (wcześniejsze wrzucenie "S" rozwiązałoby sprawę). Natomiast ostatnio szczególnie zwracałem uwagę jak jest i ogólnie jest bardzo dobrze. Nie jest to oczywiście aksamit hydrokinetycznych przekładni np. Mercedesa, ale większość zmian biegów jest niemal niewyczuwalna na "D" i "E". Redukcje na "S" są zdecydowanie wyczuwalne, nawet zwykłe zwalnianie przed światłami może trochę irytować, ale nie nazwałbym tego szarpnięciami.
@Ad, masz z tego co widzę wersję 220, czyli niemal na pewno inny program skrzyni. Problem z lagiem przy ruszaniu zdaje się dotyczyć szczególnie pierwszych 230 (może też jakichś 220, ale chyba nie późnych).

Ad

Cytat: Frodo w 2022/10/11 09:30
@Ad, masz z tego co widzę wersję 220, czyli niemal na pewno inny program skrzyni. Problem z lagiem przy ruszaniu zdaje się dotyczyć szczególnie pierwszych 230 (może też jakichś 220, ale chyba nie późnych).
Mozliwe, bo ja u siebie nie wyczuwam mocnego laga. Faktycznie, tak jak piszesz, w niektorych sytuacjach czasami trzeba poczekac z sekunde dluzej, ale jest to raczej rzadkie. Najczesciej zmiana biegu jest szybka i moc pod noga mam rowniez distepna od razu. W ogole wydaje mi sie, ze czym nowszy samochod, to te lagi sa coraz wieksze. Mi sie jeszcze udalo z moja wersja.

Tak na margniesie, Pertyn tutaj jezdzil wersja 230KM i rowniez komentuje, ze lagu prawie w ogole nie ma
https://www.youtube.com/watch?v=h_KmEQPtw9I


turzol

Mam skrzynie DQ500 i zdecydowałem się na zmianie softu na najnowszy dostępny dla mojego sterownika tj 2620. Miałem fabrycznie jeden z pierwszych mocno niedopracowanych softów. Po przeprogramowaniu sterownika  teraz mogę powiedzieć, że zmiana biegów to zupełnie inna bajka, zniknęły mikroszarpnięcia, kompletnie wyeliminowany został także strzał przy zmianie z 1 na 2bieg. Zauważyłem również, że logika zrzucania na niższe biegi uległa poprawie.
Wszystkim polecam wgrać najnowszy dostępny soft do swoich skrzyń.

Allspi

mam  rocznik 2018 tdi  i dq500, w moim szarpie miedzy 2 i 3 czasem przy dynamicznej jeździe od nowości teraz 130tys i chyba jakoś spokojniej :)
Jak nie ma progresu w ASO to polecam tournee po innych zakładach. Ja polityki aso nie rozumiem z tym przeciąganiem do końca gwarancji bo miałem sytuacje ewidentnego wycieku plynu chłodniczego w sytuacjach dynamicznej jazdy i dopiero po znajomości w aso na drugim końcu kraju mi wymienili intercooler. to jakaś paranoja skoro mają z tego kaske, chyba po prostu nie chce im się robić diagnostyki lub brak kompetencji :(

tuiko

zaktualizuje trochę temat na to co się aktualnie dzieje z moim samochodem :)

przejechałem się po kilku niezależnych serwisach głównie chodziło mi o takie które specjalizują się właśnie w VW AUDI czy DSG S-tronic 2 z 3 stwierdzili że faktycznie ta skrzynia nie działa tak jak powinna odnośnie zamulania to jest to kwestia softu - pierwszy rocznik po wprowadzeniu WLTP toteż pewnie soft robiony "pod normy" a nie komfort użytkownika 3 zakład natomiast na odczepnego powiedział "pewnie mechatronika" i tyle więc nie biorę pod uwagę :)

w grudniu dzwonił do mnie kierownik serwisu z lokalnego salonu z promocyjnym pakietem na black friday :D 1500zł wymian świec oleju oleju w skrzyni i haldexie dobra cena więc też to kupiłem ale od razu też za jedną rozmową poruszyłem temat skrzyni - kierownik stwierdził że tak być nie może i że trzeba to koniecznie sprawdzić ! :) 29 grudnia auto było na serwisie 50k km oczywiście zgłosiłem problem z skrzynią dodatkowo doszło podskakiwanie obrotów przy np stałej jeździe co też udało mi się nagrać telefonem z racji tego że 23 kończy się gwarancja zrobili serwis kazali przesłać sobie ten filmik z skoków obrotów przejechali się autem zebrali szczegółowe logi jeśli chodzi o skrzynię i całość poszła do centrali lecz jak na razie czekam na odpowiedź - fakt gwarancja jest do 23 ale sprawa jest w toku i zgłoszona na gwarancji więc teraz już po trupach ciągnę aż ten problem usuną dam wam znać co odpowiedziała centrala - mam nadzieję na jakieś konkretne wieści i działania ;-)


Cytat: turzol w 2023/01/07 18:59Miałem fabrycznie jeden z pierwszych mocno niedopracowanych softów. Po przeprogramowaniu sterownika  teraz mogę powiedzieć, że zmiana biegów to zupełnie inna bajka, zniknęły mikroszarpnięcia, kompletnie wyeliminowany został także strzał przy zmianie z 1 na 2bieg. Zauważyłem również, że logika zrzucania na niższe biegi uległa poprawie.
Wszystkim polecam wgrać najnowszy dostępny soft do swoich skrzyń.

kolego gdzie zmieniałeś soft ? bo na pewno też to zrobię jak zamknę sprawę z vw