Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/02/26 10:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

xdauser

Możesz wgrać alternatywne oprogramowanie do DSG w każdej firmie która zajmuję się tuningiem. Oczywiście tracisz gwarancję w przypadku problemów ze skrzynią biegów. Dla mnie tymczasowym rozwiązaniem jest jazda w trybie sport, gdzie DSG to zupełnie inna skrzynia i zachowuję się tak jak powinna. Tryb N i E to tryby nastawione na ekonomię jazdy i niestety w tych trybach skrzynia potrafi zamulić.
Po gwarancji definitywnie robię chip tuning silnika i przy okazji oprogramowanie DSG.

MArek

Przełączasz tylko skrzynie w sport czy wszystko?

kris17009

Czas reakcji na pedał jest rzeczywiście odczuwalny ale czy aż taki bardzo uciążliwy to nie powiedział bym - tym bardziej że to w tym modelu. Mam przejechane ponad 60kkm Golfem w DSG i też tam jest ten "dołek". Co prawda mniejszy ale możliwe dlatego że mam "witaminkę" która trochę eliminuje jego odczucia.
Tak czy siak zanim kupiłem Tiguana już planowałem też go podkręcić ale jak na razie zadowala mnie jego dynamika więc jeszcze poczekam. Nie traktuje Tiguana jako auto do zabawy na drodze tylko do kulturalnego jeżdżenia... bo w sumie szaleństwa suvami to chyba trochę wiocha  ::)


PS. rzeczywiście można przełączyć dźwignią na S bądź zrobić redukcję łopatkami od 2 w dół i już jest spoko. Tak robię jak mam w planie dynamiczniej wyprzedzić.
A jak już w temacie to decyzja o zakupie właściwa. Jestem super zadowolony.

Ekhangel

Mnie czas reakcji też raczej już nie przeraża, przywykłem. Trzeba wziąć na niego poprawkę i tyle. Przynajmniej oducza człowieka zbędnych wariactw. Motor nadrabia to swoją dynamiką i względną oszczędnością.

Ekhangel

Cytat: kris17009 w 2020/10/05 13:38bo w sumie szaleństwa suvami to chyba trochę wiocha 

Cayenne Turbo też?

kris17009

Co tam Porshe. Suv to suv. Jak się chce poszaleć to carrera gt albo inne coś
Zresztą o gustach się nie dyskutuje.

Ekhangel

Nie dyskutujemy o gustach, tylko szaleństwie! Po coś kładą te 500-konne silniki do SUV-ów i utwardzane zawieszenie.

mms1994

Normy spalania, jest różnica nawet na RMkach :P

Frodo

#128
Cytat: kris17009 w 2020/10/05 13:38
rzeczywiście można przełączyć dźwignią na S bądź zrobić redukcję łopatkami od 2 w dół i już jest spoko.(...)Jak się chce poszaleć to carrera gt albo inne coś
1. Zmiana o parzystą liczbę biegów trwa dłużej w DSG bo nie zmieniamy na "drugą" skrzynię, tylko działamy w obrębie jednej, więc może się nie opłacać jeśli chcemy szybko działać.
2. Nie każdego stać. Zależy co kto rozumie przez szaleństwo. Do normalnej szybkiej jazdy niektóre SUVy całkiem dobrze się nadają. Ja np. uwielbiam wyprzedzanie Tigiem w S (nawet w porównaniu z sedanami o podobnej mocy - jeździłem różnymi...). Przy czym moim skromnym zdaniem do sportowej jazdy Tig tylko z DCC (ewentualnie jakieś usportowienie zawieszenia i kół) i nawet wtedy oczywiście z ograniczeniami (wiadomo wysoki środek ciężkości). Bez DCC bardzo źle wspominam próby szybszej zmiany kierunku jazdy - np. Ateca nawet bez DCC dużo lepiej się spisuje...

Ekhangel

Tak, DCC + Sebringi 19" = auto trzyma bardzo dobrze. Tiguan to zresztą jest SUV z kategorii tych nieco niższych.

xdauser

Cytat: MArek w 2020/10/05 12:29
Przełączasz tylko skrzynie w sport czy wszystko?
Wystarczy skrzynia. Niestety nie Tig nie  zapamiętuje trybu pracy skrzyni po wyłączeniu zapłonu co jest dla mnie niezrozumiałe.

mms1994

Cytat: Ekhangel w 2020/10/05 14:43Tiguan to zresztą jest SUV z kategorii tych nieco niższych.
Tiguan ma 200mm prześwitu, wiele "SUVów" nie przekracza 170-180 :P , a to jednak znacząco wpływa na środek ciężkości

Ekhangel

Nie wiem jak z prześwitem (na ulicy nie widuję zbytnio SUV-ów [nie mylić z crossoverami] z jeszcze niższym prześwitem, niż u nas), ale miałem na myśli wysokość całkowitą.

Frodo

Cytat: xdauser w 2020/10/05 14:50
Wystarczy skrzynia.
Zazwyczaj tak. Zauważyłem, że DCC świetnie stabilizuje auto nawet w trybie komfort - rewelacja! (Mam bezpośrednie porównanie z Ateką (RM2019), gdzie DCC było dobre, ale w Tigu jest dużo lepsze.) Mimo to szkoda, że nie ma możliwości łatwego przełączenia DCC na S w czasie jazdy - chyba że czegoś nie wiem? Wciskanie przycisku i patrzenie na ekran radia (nie znam innego sposobu) to okropny/czasochłonny/niebezpieczny sposób w czasie jazdy...

Ekhangel

Zgadzam się. I dlatego w nowym Tigu R zrobili specjalny przycisk na kierownicy do tego celu. I w ogóle chyba w polifcie jest przełączanie trybu z kierownicy.