Autor Wątek: Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?  (Przeczytany 16088 razy)

Mullrof

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • Thanked: 3 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
« Odpowiedź #105 dnia: 2020/01/16 23:12 »
Advertisement
moje odczucia względem WLTP - wszystko jest coraz bardziej sztuczne i ustawiane pod testy. -ale to takie moje odczucie.
jeśli zaś chodzi o to czy czuć moc w takim samochodzie - tutaj jest już dosyć ogólna opinia, nie tylko moja, że to nie jest samochód w którym się to czuje. Nie oznacza, że tej mocy nie ma natomiast po prostu jej nie czuć.

Myślę nawet, że to może być zaleta.Na temat DSG się nie wypowiem bo nie wiem. Z powodu komfortu bym wziął ale z każdego innego mam raczej jakieś ale.
 

mms1994

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 260
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
« Odpowiedź #106 dnia: 2020/01/17 08:17 »
Cześć, zastanawiam się nad zakupem Tiguana z silnikiem 2.0 TSI 230KM. Słyszałem różne opinie o tym silniku od skrajnie pozytywnych, po narzekania, że tej mocy w ogóle nie czuć i skrzynia zabija całą radość z jazdy. Tyczy się to też Audi Q3, które ma ten sam silnik, ale (chyba?) inną skrzynię.
Przy 2,0 TDI jest to samo, skrzynia kastruje trochę silnik żeby cyferki emisji itp wychodziły trochę lepsze ;)
 

ARS

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI 230 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GA
Odp: Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
« Odpowiedź #107 dnia: 2020/01/19 20:23 »
Cześć, zastanawiam się nad zakupem Tiguana z silnikiem 2.0 TSI 230KM. Słyszałem różne opinie o tym silniku od skrajnie pozytywnych, po narzekania, że tej mocy w ogóle nie czuć i skrzynia zabija całą radość z jazdy. Tyczy się to też Audi Q3, które ma ten sam silnik, ale (chyba?) inną skrzynię.


Chciałem się zatem samemu przekonać i odbyć jazdę testową, ale skończyło się na informacji, że obecnie tylko 2 dealerów w Polsce ma auto z tym silnikiem - oczywiście oba miejsca są oddalone ode mnie o ponad 400 km. Jestem więc w martwym punkcie i nie wiem czy się decydować w ciemno, czy szukać innego auta.


Czy ktoś z Was, zwłaszcza posiadaczy aut po tych wszystkich normach WLTP itd., może napisać coś więcej o swoich odczuciach z jazdy?
Dzień dobry,
Odnośnie silnika 230 hp mogę się wypowiedzieć wyłącznie subiektywnie i zapewne każdy kierowca oceni go trochę inaczej.
Faktem jest i również to zauważyłem, że wciśnięcie gazu w podłogę czasami  (nie za każdym razem) działa ospale. Sprawę rozwiązuje przełączenie dsg na tryb sport, ale nie zawsze się o tym pamięta przy wyprzedzaniu mając automat.
Od czego zależy, że czasami dsg w trybie "D" działa szybko a czasami  ospale ( to wyłącznie moja opinia i własne spostrzeżenia). Jeżdżąc kilka dni jak emeryt -:), komputer sterujący dsg zapamiętuje nasz sposób jazdy i wciśnięcie po takiej jeździe gazu mamy reakcje jak na emeryta przystało -:).
Wystarczy jednak kilka razy wcisnąć gaz głębiej i jest ok zmienia to zachowanie naszego samochodu. Śmieszne to trochę, ale takie są moje subiektywne spostrzeżenia.
Generalnie to jestem zadowolony z dynamiki silnika, jakoś nie przeszkadza mi delikatna ospałość dsg. Można się mimo wszystko przy tym silniku cieszyć z auta i odczuwać dużą przyjemność z jazdy.
Spalanie wg. moich spostrzeżeń odpowiada temu co jest podane przez producenta zgodne z WLTP.
Spalanie na krótkiej trasie ok 6 km plus kilka świateł na zimnym silniku to trochę masakra od 11- 14 l/100km, dużo mam takich odcinków - dojazd do pracy.
Autostrada dynamiczna jazda 120-180 ok 9 litrów/ 100 km
Autostrada spokojna płynna jazda 120-140 ok 8,6 litra / 100 km
Jadąc spokojnie w małym ruchu drogami lokalnymi od 80-100 km można osiągnąć 7litrów / 100 km, raz nawet na odcinku 40 km bez specjalnych trudności miałem 6,5 litra/ 100km.
Tak dla porównania -czasami jeżdżę Skodą Octavia z silnikiem 1,4- 150 km, różnica w spalaniu na tych samych trasach wynosi + 2l/100km
Pozdrawiam
 
The following users thanked this post: Rocko, joker

wrb

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 83
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 230KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
« Odpowiedź #108 dnia: 2020/01/22 22:21 »

Podpisuję się pod słowami przedmówcy @ARS .


Czy nie czuć tej mocy? Jak ktoś się przesiadł ze 140 konnego diesla (tak jak ja) to czuje ta moc nawet bardzo. Tiguan z 230 konnym silnikiem potrzebuje 6s do setki, tu już samemu trzeba ocenić czy to osiagi pozwalajace czuć moc czy nie (300 konny Golf R potrzebuje sekundy mniej i nikt nie ma watpliwosci, że to rakieta). DSG w trybie drive nie ma ducha sportowego, to fakt. Ale gdyby miał, to po co byłby tryb sport? Rola DSG w trybie drive jest jeździć w takim stylu jak jedzie się w niedziele do kościoła, a w razie co jest zawsze kickdown, on bezbłędnie odczytuje zamiary kierowcy :)


Jeżdżę głównie w trybie drive i nauczyłem się, że przed wyprzedaniem redukuję biegi ręcznie. Jak wiem, że czeka mnie seria wyprzedzania, to przełaczam w tryb sport.


Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z tego silnika.