Autor Wątek: Jak jeździć DSG  (Przeczytany 7186 razy)

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #60 dnia: 2019/09/05 22:49 »
Advertisement
możemy szybko przełączać D-R bez naciskania hamulca.
to raczej nie ma związku z opisywanym problemem, tak mi się wydaje aczkolwiek trudno to ocenić na odległość patrząc w monitor, może i masz rację


Z jednej strony jest możliwość rozkołysania auta w sposób przez ciebie opisany, działa to do 5 km/h, a z drugiej strony jako ostrzeżenie w instrukcji obsługi jest napisane:


* nie wolno przełączać na zakres jazdy R lub P, gdy samochód jeszcze się toczy
* przy pracującym silniku i po włączeniu zakresu jazdy D, S lub R jest wymagane, aby samochód zatrzymać wciskając pedał hamulca. Również przy wolnych obrotach silnika przenoszenie napędu nie rozdziela się całkowicie i samochód pełznie






« Ostatnia zmiana: 2019/09/05 23:26 wysłana przez Charls »
 

iks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #61 dnia: 2019/09/06 00:53 »
moje wrażenia odnośnie działania dsg w górach, gdzie strome podjazdy w trybie normal czy Comfort to katorga dla silnika/skrzyni - podjazdy o nachyleniu powyżej 10% A silnik trzyma obroty na poziomie 1,5tys. Aż prosi się o redukcję ale sterownik tego nie zrobi, dopiero jak obroty spadną w okolice 1,1tys. Dlatego polecam w takich warunkach używać tryb sport lub mocniej wciskać gaz na podjazdach wymuszając redukcję.

Ja jadę w takich sytuacjach na offroad wydaję się, że wtedy rzadziej zmienia bieg na wyższy.