FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 20xx => Wątek zaczęty przez: rk w 2018/06/26 14:31

Tytuł: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 14:31
Podsumowanie moich przemyśleń, związanych z jeżdżeniem DSG.

Wersja na nie wnikających i jeżdżących w miarę spokojnie:
- należy jeździć i za dużo nie myśleć o skrzyni, oprogramowanie wybierze prawidłowy bieg

- rzecz najważniejsza, tzw. pełzanie (powolna jazda bez wciśniętego gazu), które W DSG realizowane jest przez mechanizm analogiczny do jeżdżenia w manualu na półsprzęgle (inaczej niż w standardowym automacie). Skrzynia probuje zminimalizować zużycie tarcz poprzez chwilowe rozłączanie i załączanie sprzęgieł. Przy małej prędkości obrotowej silnika obieg oleju (pompa zasilana z wału wejściowego) jest pogorszony. Przy notorycznym jeżdżeniu w ten sposób mamy zwiększone zużycie sprzęgła i podniesioną temperaturę skrzyni. Pełzanie przy parkowaniu jest OK, nie należy po prostu objeżdzać całego parkingu w ten sposób tak samo jak nie pełzać notorycznie w ruchu stop'n'go. W skrajnych przypadkach skrzynie może zaalarmować o za wysokiej temperaturze (nowe wersje DSG mają to lepiej rozwiązane i ryzyko jest mniejsze). Jazda z wyższą prędkością najczęściej rozwiązuje problem (szczegóły w instrukcji)

- przy postoju na światłach (i w praktycznie żadnej innej sytuacji) nie należy wybierać trybu N (neutral), skrzynia na światłach sama się rozsprzęgli. Tryb N jest przydatny do bardo krótkiego holowania i ew. przechodzimy przez niego przy próbie rozhuśtania auta (patrz instrukcja). Jeśli chcemy używać tzw. coastingu należy auto przełączyć w tryb EKO

- jeżdżenie tzw. momentem najłatwiejsze jest chyba w trybie Comfort (dla mających DCC), nie należy za mocno wciskać gazu a zwłaszcza przekraczać tzw. kickdown'a (po osiągnięciu maksymalnego standardowe naciśnięcia pedału gazu, możliwe jest jeszcze dodatkowe jego wciśnięcia przy użyciu większej siły), ale możliwe jest też w trybie Normal (tutaj trzeba dawać mniej gazu, ze względu na inna charakterystykę odpowiedzi na jego położenie w tym trybie). Jeśli już wciśniemy pedał za mocno/szybko redukcje biegów są zwykle pojedyńcze i płynne.

- przy wyprzedzaniu na trasie najłatwiej na chwilę przełączyć skrzynię (a nie auto) w tryb sport, lekko jednorazowo przesunąć dźwignie skrzyni biegów do tyłu [nie ma konieczności naciskania przycisku odblokowującego]. Wtedy nawet lekkie naciśnięcie pedału gazu zmieni bieg na niższy a skrzynia przygotuje następny niższy. Po wykonanym manewrze wracamy do D (tryb S przy dużym ruchu to 1-2 l/100km spalonego paliwa więcej). Powrót do D następuje przez takie samo lekkie jednorazowe przesunięcie do tyłu.

- przy wyprzedzaniu na trasie bez powyższej sztuczki trzeba dać sobie chwilę czasu na nabranie prędkości, w tym czasie skrzynia będzie wiedziała, że przyspieszamy i się do tego przygotuje. Przy dobrym wyczuciu daje to naprawdę płynne wyprzedzanie.

- kickdown (maksymalne wciśnięcie pedału gazu w podłogę z przekroczeniem czujnika) da nam maksymalne przyśpieszenia, ale auto mocno szarpnie a redukcja do odpowiedniego biegu może chwilę zająć, należy o tym pamiętać wyprzedzając. Jeśli skrzynia jest przygotowana bo juz jakieś 1-2 sekundy przyśpieszamy, to kickdown będzie delikatniejszy i szybszy

Trochę dodatkowych informacji:

- bardzo ważne są nawyki nabyte na aucie z ręczną skrzynią, czasami te nawyki kolidują z budową skrzyni DSG i jej możliwościami, czasami pomagają
- skrzynię DSG możemy sobie wyobrazić jako dwie skrzynie manualne (jedna z biegami 1,3,5,7), druga (2,4,6,R)
- zmiana biegu w górę zajmuje mało czasu - (czas bez mocy to koło 8 milisekund, w praktyce wliczając zmianę obrotów silnika i ochronę napędu oraz fakt, że moc zwiększa się stopniowo można przyjąć 0,2 sek - w pewnym momencie instrukcje/specyfikacje do Gola GTI zostały zmienione i te milisekundy zostały zastąpione wyższą wartością 200ms), zakładam tutaj, że bieg jest gotowy
- przełączenie w dół jest dużo wolniejsze, trwa 0.6 sek gdyż wyrównanie obrotów trwa dłużej i to zakładając, że bieg jest gotowy. To jest czas porównywalny z normalnym kierowcą, zrzucanie z 6>2 to dla przykładu koło 0.9 sek a to już przeciętny kierowca zrobi szybciej
- jeśli zmienimy szybko dwa biegi w dół manetkami to dwie wewnętrzne skrzynie będą je zmieniać razem i załapiemy się na często przerażającą sekundę bez mocy (mimo naciśniętego pedału gazu), tego bym stanowczo unikał
- przy przyśpieszaniu skrzynia przygotuje najczęściej bieg niższy na drugim wale, przy zwalnianiu lub jeździe ze stałą prędkością zwykle bieg wyższy (niech żyje eko)

Dla tych który chcą maksymalnych osiągów i gotowi są zaakceptować niedogodności:
- tryb S, będzie trzymał obroty w okolicach maksymalnych osiągów i będzie miał przygotowany niższy bieg, automatyczne wrzucanie wyższych biegów jest mniej agresywne i obroty trzymane są wyżej, silnik wyje przez dłuższy czas więc jest to irytujące rozwiązanie, z powodu dłuższych czasów redukcji  skrzynie auta z grupy VAG są drażniące w trybie sport w stosunku do np. BMW ze stałymi czasami zmian biegów przez automat. Problem tem jest mało odczuwalny na trasie, w mieście trudno tego nie zauważyć. T2 i tak nie trzyma wysokich obrotów tak długo jak np. Golf 7 (moje subiektywne wrażenie)
- tryb manualny włącza się bądź łopatkami bądź przesuwajac dźwignię skrzyni biegów w prawo. Zmiany biegów dokonuje się łopatkami lub dźwignią. W wypadku wejścia w tryb manualny łopatkami po jakimś czasie lub dłuższym naciśnięciu łopatki skrzynia wróci do  poprzedniego trybu automatycznego
- emulowanie trybu S ręcznie, wg. mnie tak jak S dla tych co im wyjący silnik nie przeszkadza, zaletą jest moc dostępna od ręki i lepsza przewidywalność ale nie zawsze da nam to lepsze osiągi (chyba, że zawsze zredukujemy na najniższy bieg
- antycypacja i nie zrzucanie więcej niż jednego biegu na raz, mając na uwagę wspomniane 0.6 sek na redukcję o 1 w dół
- połączenie techniki antycypacji i zrzucania jednego biegu na raz podczas przyśpieszania, wg. mnie najlepsza metoda, gdyż odpowiednio mocno naciśnięty pedał przyspieszenia przygotowuje niższy bieg na drugim wale, więc kolejne redukcje zajmują minimum czasu. Odpowiednio wczesne stosowanie tej techniki zapewnia dość elastyczne/eleganckie wyprzedzanie. Ponieważ auto idzie do przodu dość żwawo, nie mam tendencji do naciskania gazu i przekraczania kickdown'a.
- w trybie manualnym skrzynia zmieni bieg na wyższy po osiagnięciu odcięcia a na niższy jeśli obroty są za niskie
- zaletą benzyny w stosunku do  diesla jest  szerszy zakres mocy i brak bezsensownych auto redukcji przy kickdown'ie (spokojnie od ok 4000 do 6500). Daje to zakres 2500 obrotów w stosunku do 1400 w Dieslu.

I na koniec DSG w środku (6 biegowa, widać ładnie 2 podwójne wały, wsteczny, wał wejściowy i dyferencjał).
https://www.youtube.com/watch?v=mj1Vk7SE-TI (https://www.youtube.com/watch?v=mj1Vk7SE-TI)

Sporo rad jak unikać zdziwienia podczas jazdy z DSG.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5989734-How-to-Play-The-DSG-Game-and-Win-DSG-Driving-Tips-and-Tricks (http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5989734-How-to-Play-The-DSG-Game-and-Win-DSG-Driving-Tips-and-Tricks)


Ciekaw jestem waszych opinii i praktycznych rad.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: omen w 2018/06/26 15:26
Super opis.
Popraw tylko w 6 akapicie od góry jak włącza się tryb sport.
Nie chce zaznaczać żeby nie kopiować, ale u mas w tigach będąc na D tryb sport S wrzuca się poprzez popchnięcie dźwigni zmiany biegów do tyłu. Powrót z S na D odbywa się przez pchnięcie dźwigni w przód również do tyłu.

Warto dodać że podczas tego manewru nie trzeba naciskać blokady na dźwigni.

Manual włącza się (będąc w trybie D lub S) poprzez pchnięcie dźwigni w prawo.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 15:43
Poprawiłem i scaliłem podane przez Ciebie informacje. Przez określenie 'do siebie' miałem na myśli do tyłu;), ale rzeczywiście jest to dość mylące. U mnie powrót z S na D odbywa się przez pchnięcie do tyłu, nie wiedziałem, ze można pchnąć do przodu. Jesteś tego pewien?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: omen w 2018/06/26 15:46
Masz racje z tym powrotem do trybu D.
Generalnie to D i S są w tym samym miejscu, a dźwignia ma pozycję sprężynującą.
Podsumowując:
z D na S popchnąc do tyłu (dźwignia wróci w to samo położenie, ale nastawy zostaną zapisane).
z S na D również lekkie pchnięcie w tył.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/06/26 15:51
Manual włącza się (będąc w trybie D lub S) poprzez pchnięcie dźwigni w prawo.

I manetkami na kierownicy, ale chyba tylko chwilowo.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: omen w 2018/06/26 15:55
Właśnie nie byłem pewien jak jest z trybem manualnym.
Coś mi się obiło o uszy, że manetki zmieniają bieg lecz po przekroczeniu pewnych obrotów (zbyt niskie lub zbyt wysokie) następuje automatyczna zmiana biegów, a manual w dźwigni to taki prawdziwy manual którym można ciągnąć do odcinki.
Przyznam, że nie testowałem.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/06/26 16:04
...a manual w dźwigni to taki prawdziwy manual którym można ciągnąć do odcinki.

Chyba też nie do końca. Z tego co pamiętam z jazd testowych to chyba też przełączało się w krytycznym momencie na automat.
Ale nie jestem pewien czy to było w VW czy nie jakiejś innej marce.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 16:32
Nie przełącza się, ale zmieni bieg na wyższy jak napisałem w oryginalnym poście po osiągnięciu max. bezpiecznych obrotów. Tak samo jak zmieni bieg na nizszy, jak obroty dla bieżącego będa zbyt niskie. Oprócz tego działa jak manual (no mniej więcej bo skrzyni trzeba dać czas czasami na zmianę biegów w pewnych konfiguracjach, jak opisałem to w moim poście).

Oba tryby manualne nie różnią sie niczym, pomijając, że jeden wraca w tryb automatyczny po okresie bezczynności (lub dłuższym naciśnięciu manetki) a drugi nie.

jak ktoś przetestował i ma inne odczucia, z chęcią się dowiem.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Preszus w 2018/06/26 17:27
z D na S popchnąc do tyłu

To popchnąć czy pociągnąć? Pcha się do przodu a do tyłu raczej ciągnie. ??
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 17:33
Ekspertyza kolegi w dziedzinie ciągnięcia spowodowała, że poprawiłem oryginalny post:P
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: omen w 2018/06/26 17:44
W TIGu względem dźwigni siedzisz tak, że POCIĄGNĄĆ to można DO SIEBIE oznacza w stronę drzwi kierowcy jak kierownica z lewej ;>  (leżąc na dachu twarzą w dól i głową do przodu to  patrzac przez dach w dół oznacza to w lewo) - ale takiej pozycji w dsg nie ma (zakładając że jesteś na D a nie na M).
Można ODEPCHNĄĆ od siebie (analogicznie patrzac z góry oznacza to w prawo) i wtedy masz tryb MANUAL.
można również przesuwać dźwignie wzdłuż dłuższej osi pojazdu (przód - tył).
Przeskok z D na S i z S na D nazywałem POPCHNIĘCIEM w tył bo dzwignia się nie przesuwa tak jak z P na R czy z R na N lub z N na D/S.
D i S są w tym samym miejscu przełądza się popychając dzwignię w steonę tylnej szyby. To trochę jak mrugnięcie długimi tylko w przypadku dźwigni zmiany biegów wybrany tryb pozostaje i aby wrócić do poprzedniego trybu akcję tezeba powtórzyć.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: omen w 2018/06/26 17:49
@rk według mnie niesłusznie (patrz mój post powyżej).
Pociąga, ciągnie się lub przyciąga się do siebie. Pcha się od siebie.
Kluczowe jest ułożenie względem ciała ^^ na które działamy. Dzwignia w naszych EU tigach jest pod prawą ręką.
Przyciągnięcie oznacza w LEWO
odepchnięcie oznacza w PRAWO
przesuwać dźwignię można PRZÓD / TYŁ
Czynność jaką musiby wykonać aby przejść z D na S i z S na D to PYRGNIĘCIE (nazwane pchnięciem) dźwigni w TYŁ.

Nie ma co więcej dyskutować nad semantyką.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/26 17:53
Zmieniłem na 'jednorazowo przesunąć'. Nie skupiamy się za bardzo na semantyce? Co z waszymi zaleceniami/radami jak jeździć DSG? :)
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: omen w 2018/06/26 18:09
Dokładnie tak jest w instrukcji (chyba sami nie wiedzieli czy to pchanie, ciągnięcie, przepychanie czy pyrganie):

"Zmiana między zakresami D i S następuje po JEDNOKROTNYM PRZESUNIĘCIU dźwigni przełączania DO TYŁU z położenia D/S. Jednocześnie dźwignia przełączania ODSKAKUJE zawsze z powrotem w położenie D/S.
Za pomocą tej funkcji możliwe jestnosiągnięcie zagłębienia Tiptronic zarówno z programu sportowego S jak też z normalnego programu jazdy D".


Ja tylko napiszę że DSG jest SUPER. Trzeba się przyzwyczaić, poznać możliwości i ograniczenia i cieszyć się brakiem pedału sprzęgła :)

W mieście rewelacja.
W trasie też. Ja przygotowuje auto gazem aby wiedziało co chcę zrobić i w zależności od dynamiki wyprzedzania śmigam na D lub chwilowo wrzucam S.
Kickdown tylko do agresywnego przyśpieszania ale też dobrze jest przygotować auto podnosząc obroty. Jadąc na 7 biedu spokojnie i kopiąc w podłogę nie osiągniemy przyspieszenia rodem ze star wars - to chwilę potrwa zanim auto się "skonfiguruje" na odskok. Wg mnie ładniej i płynniej a przede wszystkim przewidywalniej odskakuje wg procedur gaz i podwyższenie obrotów i w zależności od potrzeby tryb sport

Manetek praktycznie nie używam (czasem dla zabawy). Trybu manual z dźwigni już w ogóle (jedynie dla testów).
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/06/26 22:18
Ja tylko napiszę że DSG jest SUPER. Trzeba się przyzwyczaić, poznać możliwości i ograniczenia i cieszyć się brakiem pedału sprzęgła

Ja już od dłuższego czasu jeżdżę automatami i jak się przesiadłem to już raczej nigdy nie zmienię, przynajmniej w aucie miejsko-rodzinnym.
Dawno temu byłem zwolennikiem skrzyni manualnej, ale kiedyś znajomy mi powiedział, że jak wsiądę do auta z automatyczną skrzynią biegów to już nigdy nie będę chciał zmienić. No i miał rację.  ;D
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/06/27 08:08
Ja włączam tryb S (jednym szybkim pociągnięciem) w zasadzie przed każdym manewrem wyprzedzania. Do tego bawię się manetkami, pisałem o tym oddzielny wątek (Mod mozecie go tu wrzucić bo pasuje)
Nie korzystam z manula w dźwigni zmiany biegów, bo jak dla mnie to on jest "na odwrót"

Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/04 09:26
Rzecz o której zapomniałem - przy zmianie z D na R (lub odwrotnie), najlepiej auto kompletnie zatrzymać. Co prawda konstrukcja skrzyni w teorii dopuszcza możliwość toczenia się z bardzo niską prędkością podczas takiej zmiany, ale nie testowałbym tego za bardzo (nie wiem też, czy auto ma zabezpieczenie przed zmianą biegów D>R>D inne niż naciśnięcie hamulca).
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/07/04 20:17
Tak sobie gdybam i wymyśliłem taką sytuację:
Postępując skrajnie nieodpowiedzialnie, użyczamy swojego TIGa osobie, która dopiero poznaje zasady jazdy samochodem. Jeździmy na parkingu pod lasem. Osoba ta ma problem z praktycznym rozróżnieniem do czego służą  dwa pedały pod nogami. Teoretycznie wie ale myli się i wpada w panikę. Siedzimy na siedzeniu pasazera, samochód jedzie V=25 km/h
Przy ręcznym/ręcznym zaciągamy go i samochód zahamuje. Co możemy zrobić przy DSG i elektrycznym ręcznym?
Zrzucić na P - uszkodzimy skrzynie?  Jak zachowa się el. hamulec reczny? Z tego co kiedyś próbowałem nie reagował. Nie piszcie nie sadzać niekompetentnej osoby za kierownicą bo sytuacje mogą być różne. Jak zatrzymać samochód, nie nurkując w stronę pedału hamulca?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/04 21:33
Syna uczysz jeździć? ;)

Ręczny powinien działać (trzeba go pociągnąć (do góry) i przytrzymać, jednorazowe pociągnięcie nie wystarczy). Skrzynie ustawić przy okazji na N. Na P ani R nie wrzucisz jeśli nie będzie naciśnięty pedał hamulca (i dobrze). Przetestuj i napisz czy działa.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/07/07 08:30
Przetestuj i napisz czy działa.

Może dziwnie zabrzmią te słowa na poczatku lipca, ale nie moge doczekac się zimy,  wtedy zaczną się prawdziwe testy. Umiejętność sprawnego operowania ręcznym, może pomóc wyjść z niejednej drogowej opresji.


Skrzynie ustawić przy okazji na N. Na P ani R nie wrzucisz jeśli nie będzie naciśnięty pedał hamulca (i dobrze)

Faktycznie, trafna uwaga. Na N zrzucisz bez problemu a to już odłączy napęd.

Czytałem kiedyś takie opracowanie,  ktoś analizował uszkodzenia automatycznych skrzyń biegów podczas wypadków komunikacyjnych. Chodziło o to, że przed zderzeniem ludzie w panice często ciągną za lewarek (może to przyzwyczajenia z manuali ? ) i przegwałcają dzignię. Ciekawe czy faktycznie, pomimo blokady da się to zrobić "na siłę" oczywiście zdaję sobie sprawę z konsekwencji.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/07 15:59
Ciężko powiedzieć. W teorii położenia manetki przekazywane są elektromagnetycznie, tak samo jak fakt uruchomienia bolca w dźwigni, jak i inne jak prędkość. Więc sterowniki powinny mieć dostęp do tej informacji - czy z niej korzystają czy nie to inna sprawa.

Ludzie rzeczywiście robią różne rzeczy, np. przy dachowaniu (ale nie tylko) pasażer łapie kierownicę, pewnie myśląc, że to coś pomoże i jakby kierowca tego nie probował robić;)

Dawno temu wujek wyjechał do śmiertelnego wypadku. Dziewczyna dla zabawy wyciągnęła na zakręcie kluczyki (prowadził jej chłopak). Zadziałała blokada kierownicy. Ona przeżyła, on nie.

Producenci aut zdają sobie sprawę z wielu z tych sytuacji. Jeśli są w miarę ekonomiczne możliwości, często zabezpieczają auta przed naprawdę dziwnymi kombinacjami. Użytkownicy nie wiedzą nawet, ile raczy uniknęli dzięki temu niebezpieczeństwa.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/07/07 17:03
Rzecz o której zapomniałem - przy zmianie z D na R (lub odwrotnie), najlepiej auto kompletnie zatrzymać. Co prawda konstrukcja skrzyni w teorii dopuszcza możliwość toczenia się z bardzo niską prędkością podczas takiej zmiany, ale nie testowałbym tego za bardzo (nie wiem też, czy auto ma zabezpieczenie przed zmianą biegów D>R>D inne niż naciśnięcie hamulca).

Na to zwracają uwagę zarówno w dsg jak i cvt. Dziwne, że nie ma żadnej blokady, uniemożliwiającej takie działnie.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/07/07 23:35
Jak będziesz musiał bujać auto to to docenisz.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/07/08 07:28
Jak będziesz musiał bujać auto to to docenisz.

No fakt.
Na razie mój maluszek zasypia bez bujania ;););)


Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: jeromer w 2018/11/01 10:34
Był tekst o działaniu elektrycznego hamulca. Na parkingu przy minimalnej prędkości i zaciągnięciu działa natychmiastowo - kontrolowanych "driftów" tym nie zrobi). Raz jak jechałem ok 50-60km/h to przypadkowo ruszyłem dźwigienkę (wpadł tam orzeszek ;D i chciałem go wyciągnąć) to nawet nie zadziałał, ale dało się wyczuć takie jakby chrobotanie (coś jak działanie ABS).
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Bochenos w 2019/01/12 21:46
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: tiguan220 w 2019/01/12 22:16
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu
Auto hold sluzy do ruszania nie do parkowania.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: vikiq w 2019/01/12 22:37
Wydaje mi się, że przy włączonej funkcji auto hold, przełączenie skrzyni w tryb P powoduje także zaciągnięcie hamulca.Po jeździe w warunkach zimowych następnego dnia przy ruszaniu często słychać u mnie taki charakterystyczny dźwięk-stuk odpuszczania hamulca.


 

Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/01/12 22:40
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu

Ja mam zawsze włączoną funkcję Auto-Hold i jak zatrzymam auto w garażu czy na parkingu to hamulec postojowy włącza się automatycznie. Widać to po lampce na przycisku hamulca postojowego oraz po ikonce na zegarach.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2019/01/13 08:28
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu
Wydaje mi się, że przy włączonym autoholdzie ręczny zaciąga się automatycznie dopiero wraz z otwarciem drzwi kierowcy. Wcześniej trzyma na hamulcu.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2019/01/14 09:00
Przy włączonej funkcji Auto-Hold hamulec postojowy włącza się po wyłączeniu zapłonu (dźwignia DSG w położeniu P). Nie trzeba otwierać drzwi.
Po zatrzymaniu - lampka kontrolna hamulca świeci się na zielono. Po wyłączeniu zapłonu - na czerwono.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/06/27 18:59
Interesuje mnie kwestia techniczna pracy DSG w trybie N oraz w trybie "biegu jałowego" czyli tzw żeglowania, wiemy że trybu N należy unikać ze względu na obniżony poziom smarowania tj. niższego ciśnienia oleju, dlatego zastanawiam się czy żeglowanie jest identyczne z trybem N czy też z konstrukcyjnego punktu widzenia jest innym trybem, czy żeglowanie to rozpięcie skrzyni na poziomie mewchanizmu różnicowego czy mechanizmu rozłączania sprzęgieł czyli jak wciśnięcie sprzęgła w manualu? A jak w N?  ktoś jest w stanie odpowiedzieć? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem bi nigdy wcześniej nie miałem trybu żeglowania, dlatego teraz warto byłoby poznać szczegóły i wiedzieć czy warto czy też nie warto ze względu na przedwczesne zużywanie się DSG używać żeglowania


Cytuj
Coasting Function[/font][/size]While driving, as the driver’s foot is taken off the accelerator pedal the engine is declutched, allowing the vehicle to coast and roll over a longer distance. The momentum of the vehicle is used to save fuel with a foresighted driving style. When the brake, accelerator pedal or the gear selector lever is operated, the clutch is re-engaged and engine braking / drive takes effect. Coasting Function can be selected or deselected via the multifunction display settings. The gear selector lever is required to be in the D position to be functional. The coasting function is only available with direct shift gearbox (DSG) transmissions in selected models.


Cytuj
Podczas jazdy, gdy stopa kierowcy zostaje zdjęta z pedału przyspieszenia, silnik jest odsprzęgnięty, co pozwala pojazdowi na wybieg i przewrócenie się na większą odległość. Pęd pojazdu jest wykorzystywany do oszczędzania paliwa dzięki przewidującemu stylowi jazdy. Gdy hamulec, pedał przyspieszenia lub dźwignia zmiany biegów są włączone, sprzęgło jest ponownie włączane i następuje hamowanie / jazda silnikiem. Funkcję wybiegu można wybrać lub odznaczyć za pomocą ustawień wyświetlacza wielofunkcyjnego. Dźwignia zmiany biegów musi być w położeniu D, aby była funkcjonalna. Funkcja wybiegu jest dostępna tylko w skrzyniach biegów z bezpośrednim przełączaniem (DSG) w wybranych modelach.


http://premiummoto.pl/technologie-jazda-na-luzie-bardziej-premium/ (http://premiummoto.pl/technologie-jazda-na-luzie-bardziej-premium/)





Z moich obserwacji wynika, że w trybie żeglowania moje auto spala nawet do 1 litra mniej na 100 km niż w trybie zwykłym, jazda głównie poza miastem
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: foxter11 w 2019/06/27 21:06
Kurczę gdzie jest ten tryb żeglowania w menu? To ma każda DSG czy trzeba mieć wybór profilu jazdy?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2019/06/27 21:54
Nie rozumiem troche Waszych zachwytow „zeglowaniem” i innym utrudnianiem zycia sobie i innym kierowcom.


Zakladajac ze robicie 20 000km i oszczednoscia 1l/100km wychodzi Wam oszczednosc na poziomie 1000pln. Praktycznie nie do osiagniecia bo nie na kazdym z tych 20 000 kilometrow uda sie zastosowac eco driving. Osczedzacie wiec okolo 500pln w skali roku, w samochodzie za 150-200kpln...


Jaki w tym macie cel? Chce sie Wam?


T
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/06/27 22:23
Nie rozumiem troche Waszych zachwytow „zeglowaniem” i innym utrudnianiem zycia sobie i innym kierowcom.
 




A ja nie rozumiem, gdzie widzisz w moim poście zachwyt dot, żeglowania? Pytam tylko o kwestie technicznei różnice odnośnie trybu N a biegu jałowego, spalanie podałem tylko przy okazji i raczej zachwytu tam nie widzę, zwykłe stwierdzenie



Jaki w tym macie cel? Chce sie Wam?




a to jakiś wysiłek szczególny? Po prostu zauważam niższe spalanie przy takim samym sposobie jazdy czy to w trybie zwykłym, czy to biegu jałowego
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/29 14:48
@Charis, napiszę Ci co o tym wiem, ale bierz pod uwagę, że takie informacje jest bardzo trudno znaleźć i jest w tym co piszę sporo spekulacji.

W SSP Audi znalazłem informację wprost, że DQ500 stosowana w moim Q5 uruchamia tryb żeglowania za pomocą rozpięcia obu sprzęgieł. W tym czasie jednak skrzynia ustawia właściwe przełożenie, tak aby po wyłączeniu trybu żeglowania zapięcie było bardziej płynne. Ja osobiście go nie odczuwam, a mam tryb żeglowania również w trybie D.

Tryb N (tutaj też nie jest to dla mnie do końca jasne) oznacza rozpięte sprzęgła (wydaje mi się z opisów, że zapięty (preselekcja) jest jednak odpowiedni bieg, przynajmniej w DQ500 - tego nie jestem w 100% pewny). Pompa oleju jest spięta ze sprzęgłem na wejściu. W wypadku niskich obrotów silnika smarowanie jest niskie, ale elementy skrzyni  obracają się od kół. Stąd też zalecenie, aby nie korzystać z N w trakcie jazdy. Tak samo jak przy holowaniu (tutaj jednak smarowanie nie działa w ogóle bez włączonego silnika).

Podejrzewam zatem, że żeglowanie to poprawiony o odpowiednie smarowanie tryb N (nowsze skrzynie jak DQ381 maja np. dodatkową, elektryczną pompę oleju). Nigdzie nie znalazłem informacji o odpięciu na dyferencjale (na tzw. final drive) i z filmików z rozebraną skrzynią oraz SSP ciężko się domyślić, czy jest taka możliwość. Tak samo możliwa jest modyfikacja skrzyni i rozpięcie biegów. Niemniej stawiałbym na oryginalną hipotezę.

Podsumowując powiedziałbym tak, jak auto my tryb żeglowania włączony domyślnie, można z niego korzystać, bo skrzynia jest odpowiednio zmodyfikowana. VCDSem bez zrozumienia konsekwencji i konstrukcji skrzyni bym nie włączał. Są na pewno powody dlaczego mój T2 ma żeglowanie tylko w trybie EKO a Tiguany z DQ381 zdaje się mają tą włączone (nie wiem czy z możliwością wyłączenia). Moja Q5 ma żeglowanie włączone dla trybów E i D, da się to też wyłączyć. Żeglowanie jest też sprzęgnięte z ACC/danymi nawigacyjnymi (spadek/wzniesienie, skrzyżowania itp. w trybie prowadzenia i bez).
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/06/29 16:08
U mnie w trybie żeglowania wskaźnik biegu wskazuje samo D, tryb działa chyba od 2 biegu ale muszę to sprawdzić, bo jakoś nie zwróciłem szczególnej uwagi,  może jest to np. 15 km/h, nie wiem jeszcze, w momencie  jazdy z góry i przyhamowania od razu załącza bieg i hamuje silnikiem, wystarczy musnąć gaz aby znowu wszedł w tryb żeglowania,  mam wrażenie że w trybie żeglowania skrzynia płynniej pracuje ale może to tylko wrażenie, gdy np. rozpedzę dynamicznie auto na 3 biegu i wejdę w tryb żeglowania to po delikatnym  wciśnięciu gazu potrafi wejść od razu w 6 bieg.


Myślałem że aktywowałem to vcds ale jestem w błędzie, bo w momencie kupna auta od dealera pamiętam że przeglądając funkcje dostępne w MFA opcja już była
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/06/29 16:28
To wrażenie to stąd, że skrzynia ma pewnie już tą 6 przygotowaną i przy lekkim muśnięciu gazu to tylko kwestia zmiany obrotów silnika (zwykle niewielkie w tym scenariuszu) i zasprzęglenia. Na pewno jest górna granica prędkości, dolna nie wiem ale pewnie też. Daj znać jak przetestujesz.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/03 11:17
Tylko z D1 nie zrzuca na D, prędkość raczej nie gra roli bo jadąc z minimalną prędkością na D2 też zrzuca. Co do górnej prędkości to mogę powiedzieć że przy 140 zrzuca na D, szybciej nie jechałem bo jakiś szczególnie o tym nie myślałem, może dziś sprawdzę
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/03 13:04
Dzięki. W SSP A4 wspominają, że dla tiptronica zakres prędkości to 55-160 km/h, ale piszą też, że niższe prędkości są możliwe w zależności od kombinacji skrzynia/silnik a także od szeregu warunków. Podobno można to też wymusić łopatką + nawet jak nie działa aktywacja pedałem gazu.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/03 13:21
Podobno można to też wymusić łopatką
wymusić luz? w jaki sposób?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/03 13:57
Chyba należy skrzynię wprowadzić w najwyższy możliwy dla danej prędkości bieg i nacisnąć + (być może skrzynia musi być wcześniej w trybie ręcznej zmiany biegów). Nie próbowałem osobiście i taką wzmiankę znalazłem w SSP do Audi (więc może nie działać w VW).
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: lukas w 2019/07/04 22:28
Chyba należy skrzynię wprowadzić w najwyższy możliwy dla danej prędkości bieg i nacisnąć + (być może skrzynia musi być wcześniej w trybie ręcznej zmiany biegów). Nie próbowałem osobiście i taką wzmiankę znalazłem w SSP do Audi (więc może nie działać w VW).
Dziś próbowałem tak wywołać bieg jałowy i bez skutku.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/05 09:59
U mnie  powyżej 140 km/h bieg jałowy się nie załącza
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/09 00:05
No jak widać są różnice między modelami, muszę u siebie w T2 i Q5 wymusić bieg jałowy i dam znać. lukas@ w T2 przy niektórych skrzyniach konieczne może być przestawienia auta w  EKO (u mnie przy DQ500 w innych ustawieniach  (NOrmal/Sport/Comfort/Individual) ten tryb nie działa) - co nie znaczy, że w Tiguanie 2  jest to możliwe.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/09 10:14
przy włączonym tempomacie tryb żeglowania nie jest aktywny, to raczej normalne
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/09 14:22
Nie udało mi się wymusić trybu żeglowania w Audi manetką +, ale robiłem to źle. Jest to możliwe tylko przy niskich prędkościach, jak jechało się w trybie żeglowania i auto przeszło w tryb hamowania silnikiem, Doczytałem, że to działa przy wyższych prędkościach także np. w sytuacji lekkiego naciśnięcia hamulca (dezaktywującego żeglowanie). Muszą być spełnione naturalnie inne parametry umożliwiające wejście w ten tryb. Podobno można też użyć manetki  '-' do powrotu do hamowania silnikiem. Wg. SSP działa to tylko w skrzyni DL382. Przy okazji przetestuję.

@Charis, w moim Q5 żeglowanie działa z aktywnym tempomatem jak włączony jest Predictive Efficiency Assistant, również w Normal/D z i bez tempomatu. W Tiguanie 2 nie działa z tempomatem (ogólnie działa przy mojej kombinacji skrzynia DQ500/2.0 TSI tylko w trybie EKO). Podobnie było w Golfie 7.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: lukas w 2019/07/10 00:19
U mnie nie ma wyboru trybu jazdy, więc tryb żeglowania działa na pozycji D skrzyni.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: rk w 2019/07/10 11:35
@lukas to raczej wynika z faktu, że masz skrzynie DQ381. Nowsze skrzynie w grupie VAG mają taką funkcjonalność.


Sprawdziłem wymuszenie w różnych scenariuszach trybu żeglowania manetką i to w moim Q5 nie działa. Za to skrzynia sama wraca do trybu żeglowania, np. po lekkim naciśnięciu hamulca. manetka '-' umożliwia hamowanie silnikiem (wyłącza żeglowanie), nie zwróciłem uwagi czy skrzynia przechodzi w tryb M czy nie. Na pewno nie dało się wrócić do trybu żeglowania.



Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: tiguan220 w 2019/07/10 17:48
moje wrażenia odnośnie działania dsg w górach, gdzie strome podjazdy w trybie normal czy Comfort to katorga dla silnika/skrzyni - podjazdy o nachyleniu powyżej 10% A silnik trzyma obroty na poziomie 1,5tys. Aż prosi się o redukcję ale sterownik tego nie zrobi, dopiero jak obroty spadną w okolice 1,1tys. Dlatego polecam w takich warunkach używać tryb sport lub mocniej wciskać gaz na podjazdach wymuszając redukcję.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/07/10 18:17
Do 1100 rpm raczej nie spadają, 1200-1250 to minimum
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: tiguan220 w 2019/07/10 19:08
Być może 1,2tys co niewiele w tej sytuacji zmienia bo jak napisałem przy stromych podjazdach to 1,5tys jest za malo
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: kubaw w 2019/09/04 15:41
Cześć wszystkim, trafiłem na to forum i ten wątek szukając w sieci informacji na temat dziwnego objawu działania skrzyni w moim samochodzie. Tzn. nie wiem na pewno czy jest to dziwne czy normalne, dlatego postanowiłem zapytać - może ktoś będzie w stanie pomóc? Chodzi o samochód roczny, przejechane 12 tys. km. Objaw jest taki, że w czasie manewrach typu parkowanie/zawracanie, kiedy zmieniam kierunek jazdy D na R albo odwrotnie, następuje po puszczeniu hamulca pewna bezwładność, tzn. np. przed ruszeniem w nowym kierunku pojazd toczy się jeszcze bardzo krótko w poprzednim. (Czyli np. jadę na R, zatrzymuję do zera hamulcem, przełączam na D, puszczam hamulec, a auto zachowuje się jakby jeszcze nie wytraciło całkiem pędu i dalej pojedzie trochę wstecz, zanim ruszy do przodu).

Nie rejestrowałem tego początkowo jakoś świadomie, więc nie mam pewności, ale wydaje mi się, że problem występuje na bardzo niewielkim pochyleniu terenu - nie jakiś podjazd pod górkę tylko np. pochylenie jednej krawędzi drogi. Wydaje mi się, że "dawniej" taki problem nie występował.

Dodatkowo w ciągu ostatnich kilku dwa razy w czasie przyspieszania miałem okazję usłyszeć takie jakby metaliczne zgrzytnięcie przy zmianie biegu (ale nie zarejestrowałem z którego na który). Nie wiem czy to może być związane, więc opisuję na wszelki wypadek.

Wydaje mi się, że jeżdzę tym automatem w miarę normalnie/poprawnie, tzn. tak jak napisano w pierwszym poście: "należy jeździć i za dużo nie myśleć o skrzyni" :)

Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym? Czym to może być spowodowane? A może to jest normalne zachowanie, albo ja coś zmieniłem w sposobie manewrowania nieświadomie (np. robię coś za szybko). Albo coś w skrzyni wcześniej działało szybciej, a teraz działa wolniej (czyli zmiana biegu jeszcze nie nastąpiła, a ja już wciskam pedał gazu)?

Nie chcę z tym od razu jechać do ASO i szukać dziury w całym. Dlatego z góry dzięki za wskazówki.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2019/09/04 23:06
Rozumem że masz wyłączony automatyczny hamulec ręczny Auto Hold skoro się toczy po puszczeniu hamulca nożnego? Bo skoro nie ma przez moment żadnego hamulca a droga zakładam jest pochylona w którąś stronę to się pojazd toczy,  chyba normalna fizyka...

Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: kubaw w 2019/09/05 10:32
Nie no zgodziłbym się, że to normalna fizyka, gdyby nie to, że przecież auto nie jest po puszczeniu hamulca na luzie, tylko na biegu, więc koła powinny się zablokować o skrzynię (ew. ruch samochodu powinien być minimalny).

Robiłem jeszcze trochę eksperymentów i chyba po prostu jest tak, że samochód jeszcze nie zdąży zmienić biegu R na 1 albo odwrotnie, zanim puszczę hamulec. I następuje ruch w kierunku "poprzedniego biegu", wtedy też może być jakaś chwila bezwładności. Wygląda na to, że po prostu dawniej robiłem to dużo wolniej/ostrożniej. ;)

Dzięki.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/09/05 10:46
Nie no zgodziłbym się, że to normalna fizyka, gdyby nie to, że przecież auto nie jest po puszczeniu hamulca na luzie, tylko na biegu
A w manualu przecież zapinasz bieg, masz nogę na sprzęgle lub półsprzegle i również może się przemieścić z uwagi na pochylenie terenu, w DSG jest podobnie, to że jest zapięty przy ruszaniu D cz R nie znaczy że auto od razu ma zapięty mechanizm rozłączania, analogia do manualnej skrzyni bo DSG to w końcu skrzynia zautomatyzowana a nie automatyczna
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/09/05 10:48
więc koła powinny się zablokować o skrzynię
Jesteś w błędzie, analogicznie do tego co napisałem wyżej, w DSG też jest sprzęgło, które nie działa zerojedynkowo, gdyby tak nie było to działało by jak np. w WRC i byś ruszał jak Colin McRae :) 
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: kubaw w 2019/09/05 10:51
OK, rozumiem, dzięki za odpowiedź.


Dlaczego jeżeli wykonam te czynności dużo wolniej (tj. trzymam hamulec, zmiana R na D, odczekam 1-2 sekundy i dopiero puszczam hamulec) - to auto się nie stacza w ogóle (albo niezauważalnie)?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/09/05 10:54
Trudno mi na to pytanie odpowiedzieć, u mnie nic takiego nie występuje chyba że teren jest pochylony a przeważnie mniej lub bardziej jest


Może po prostu za szybko zmieniasz biegi gdy auto się jeszcze minimalnie toczy, tak się nie powinno robić z D na R i odwrotnie, auto musi w 100% stać
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: już_nie_passat w 2019/09/05 21:54
Może po prostu za szybko zmieniasz biegi gdy auto się jeszcze minimalnie toczy, tak się nie powinno robić z D na R i odwrotnie, auto musi w 100% stać

To nie tak - DSG ma funkcję tzw. kołyski. Czyli np. chcąc się wykopać z zaspy możemy szybko przełączać D-R bez naciskania hamulca.
Tak, jak robilibyśmy to manualem, delikatnie przód-tył bez hamulca. Efekt, który opisuje @kubaw to prawdopodobnie ta funkcja.
To jest opisane w instrukcji obsługi. Bez tego wyjechanie z zaspy lub wygrzebanie się z piasku byłoby niemożliwe, szczególnie z FWD.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/09/05 22:49
możemy szybko przełączać D-R bez naciskania hamulca.
to raczej nie ma związku z opisywanym problemem, tak mi się wydaje aczkolwiek trudno to ocenić na odległość patrząc w monitor, może i masz rację


Z jednej strony jest możliwość rozkołysania auta w sposób przez ciebie opisany, działa to do 5 km/h, a z drugiej strony jako ostrzeżenie w instrukcji obsługi jest napisane:


* nie wolno przełączać na zakres jazdy R lub P, gdy samochód jeszcze się toczy
* przy pracującym silniku i po włączeniu zakresu jazdy D, S lub R jest wymagane, aby samochód zatrzymać wciskając pedał hamulca. Również przy wolnych obrotach silnika przenoszenie napędu nie rozdziela się całkowicie i samochód pełznie






Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/09/06 00:53
moje wrażenia odnośnie działania dsg w górach, gdzie strome podjazdy w trybie normal czy Comfort to katorga dla silnika/skrzyni - podjazdy o nachyleniu powyżej 10% A silnik trzyma obroty na poziomie 1,5tys. Aż prosi się o redukcję ale sterownik tego nie zrobi, dopiero jak obroty spadną w okolice 1,1tys. Dlatego polecam w takich warunkach używać tryb sport lub mocniej wciskać gaz na podjazdach wymuszając redukcję.

Ja jadę w takich sytuacjach na offroad wydaję się, że wtedy rzadziej zmienia bieg na wyższy.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: iks w 2019/10/03 20:47
Takie pytanie bo to mój pierwszy automat i mam wątpliwości. Czy to normalne, że kiedy jadę dajmy na to 90 km/h, auto jest na biegu D7 to kiedy chcę gwałtowniej przyspieszyć przechodzi na D6? Wydaję się to niby logiczne żeby mocniej się zebrać ale jest ten moment jakby zawahania trochę irytujący.
Poza tym wydaje mi się, że tak nie miałem wcześniej no ale może nie zwróciłem na to uwagi.

Kolejna rzecz to szybka redukcja do np D2 kiedy tylko mocniej się zwalnia przed samochodem na światłach itd. Denerwuje mnie generalnie częsta zmiana tych biegów, no ale jak już auto jedzie na siódmym biegu nawet przy prędkości 70 km/h to pewnie nie ma wyjścia. Proszę jednak o rozwianie moich wątpliwości.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/10/03 21:26
Czy to normalne, że kiedy jadę dajmy na to 90 km/h, auto jest na biegu D7 to kiedy chcę gwałtowniej przyspieszyć przechodzi na D6?
nie inaczej



ale jest ten moment jakby zawahania trochę irytujący
też mnie to często irytuje, dlatego często "myślenie" skrzyni wyprzedzam łopatkami przy kierownicy



Kolejna rzecz to szybka redukcja do np D2 kiedy tylko mocniej się zwalnia przed samochodem
Mam coś takiego -jadę na D7 z góry bez gazu na tzw hamowaniu silnikiem, lekko dotykam hamulca i puszczam, niestety skrzynia zaczyna sama zbijać biegi nawet do D4 utrzymując często 2000-2200 rpm, co znacznie skraca dystans toczenia się auta z góry, czy możesz wypróbować czy u ciebie jest podobnie?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2019/10/08 14:43
moment jakby zawahania trochę irytujący.
Można go przełączyć na S i wtedy moment zawahania staje się krótszy


Swoją drogą rozumiem że tryb S od D powinien się różnić tym, że utrzymywane są wyższe obroty ale dlaczego też różni się czasem reakcji na wciśnięcie gazu?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: tomekdd w 2019/12/11 11:21
Ktoś znalazł może sposób na wyłączenie trybu żeglowania? wiem że w trybie S to nie działa, chciałbym żeby nie włączało się też w trybie D


ps w starszym aucie z DQ250 wiem jak to wyłączyć na stałe
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: wrb w 2019/12/18 01:59
Mam coś takiego -jadę na D7 z góry bez gazu na tzw hamowaniu silnikiem, lekko dotykam hamulca i puszczam, niestety skrzynia zaczyna sama zbijać biegi nawet do D4 utrzymując często 2000-2200 rpm, co znacznie skraca dystans toczenia się auta z góry, czy możesz wypróbować czy u ciebie jest podobnie?
Kiedy pochylenie jest większe niż 6 stopni i muśnie się hamulec to załącza się tryb "wspomagania zjeżdżania w dół" który redukuje biegi żeby lepiej hamować silnikiem. Maksymalnie może zejść do trójki. Muśnięcie gazu powinno to wyłączyć.


Nie wiem czy ten ficzer nie jest dostępny tylko w autach z 4x4. W przednionapędowym Golfie go nie ma.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/12/18 07:41
Nareszcie ktoś to wyjaśnił. Wielkie dzięki.  Wiesz może czy  jest metoda na dezaktywację tego?



Muśnięcie gazu powinno to wyłączyć
To już wyczaiłem
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: wrb w 2019/12/18 12:21
Wiesz może czy  jest metoda na dezaktywację tego?
Niestety nie wiem. Obawiam się, że nie ma. Kiedyś czytałem o tym ficzerze w instrukcji i nie było nic o dezaktywacji.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2019/12/18 12:31
W ustawieniach individuala widziałem taką opcję
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/12/20 22:00
Kiedy pochylenie jest większe niż 6 stopni i muśnie się hamulec to załącza się tryb "wspomagania zjeżdżania w dół" który redukuje biegi żeby lepiej hamować silnikiem.
Raczej te 6 stopni nachylenia nie ma znaczenia, bo potrafi szybko zbijać biegi i mocno hamować silnikiem nawet pod wzniesienie czy na prostej, wszystko zależy od długości naciśniecia hamulca i mocy depnięcia, czasem zbija biegi a czasem nie zbija, ten algorytm jest zagadką

Zgadza się to, że ponowne muśnięcie gazu powoduje spadek obrotów i zbicie na niższy bieg 
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: wrb w 2019/12/21 00:35
Raczej te 6 stopni nachylenia nie ma znaczenia
Wziąłem to z instrukcji, ale poprawiam się bo źle zapamiętałem. Nie 6 stopni a 6 procent.


To, że redukcja następuje przy nieco mocniejszym lub dłuższym hamowaniu na płaskim lub nawet pod górkę to dla mnie całkiem oczekiwane zachowanie. Jeżdżąc manualem zawsze hamowałem biegami, myślałem że w automacie (nie w trybie tiptronic) nie ma na to szans, a tu miłe zaskoczenie. Pamiętam jak odkryłem że jadąc z górki następuje redukcja przy lekkim hamowaniu, bardzo mnie to ucieszyło. Potem poszukałem informacji w instrukcji i potwierdziło się, że odpowiada za to dedykowany system. Podsumowując, podoba mi się to jak redukuje dsg. Znacznie mniej podoba mi się opóżniona reakcja na mocniejsze wciśnięcie gazu w trybie drive. Musiałem przez to zacząć używać tiptronica do wyprzedzania  :)
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2019/12/21 08:38
Ja właśnie tego nie cierpię bo skraca to drogę swobodnego toczenia i tak samo nie lubię trybu żeglowania bo jadąc w sporym ruchu to ciągle rozpinanie i zapinanie biegów mnie irytuje. Co do redukcji to tak jak pisałem, czasami wystarczy muśnięcie hamulca nawet na prostej i zaczyna szybko zbijać biegi
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: telefan22 w 2020/02/14 07:46
Mam dwa pytania odnośnie dsg, a mianowicie:


-zmiana pozycji z d na s (lub odwrotnie) podczas jazdy nie wymaga żadnych innych zmian (puszczenie gazu itd.)?
Po prostu jedziemy np. na D z wciśniętym gazem i wówczas dźwignie odciągamy do tyłu, żeby zmienić na S?


-przy zatrzymaniu się na parkingu, nie ma znaczenia czy najpierw przełączamy na P, zgasimy silnik
i wciśniemy ręczny, czy musimy najpierw zaciągnąć ręczny dopiero przerzucić na P i wyłączyć zapłon?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Preszus w 2020/02/14 08:31
- przy zatrzymaniu się na parkingu, nie ma znaczenia czy najpierw przełączamy na P, zgasimy silnik i wciśniemy ręczny, czy musimy najpierw zaciągnąć ręczny dopiero przerzucić na P i wyłączyć zapłon?"

Ma to duże znaczenie jeżeli stoisz na nierównym terenie. Nie będzie problemu gdy do czasu zaciągnięcia ręcznego będziesz trzymać nogę na hamulcu, wtedy ta kolejność jest dowolna.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/02/14 09:18
-zmiana pozycji z d na s (lub odwrotnie) podczas jazdy nie wymaga żadnych innych zmian (puszczenie gazu itd.)?
Po prostu jedziemy np. na D z wciśniętym gazem i wówczas dźwignie odciągamy do tyłu, żeby zmienić na S?
To jest tylko zmiana trybu pracy elektroniki, także nie ma znaczenia
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: floyd1981 w 2020/07/23 15:21
Krótkie pytanko odnośnie przełączania skrzyni i systemu start stop. Wczoraj z uwagi na ciut dłuższy postój przy włączonym start stopie doszło do całkowitego zgaszenia silnika. Rzecz jasna skrzynia była wtedy w położeniu D. Przy ręcznym odpalaniu pojawiło się info, aby wpierw przełączyć skrzynię w tryb P. I tu moje pytanie, czy przewidując dłuższy postój na start stopie i ryzyko zgaszenia silnika nie powinno się przełączyć skrzynię w tryb P? Innymi słowy, czy pozostawienie skrzyni w trybie D w takiej sytuacji jest bezpieczne dla skrzyni?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2020/07/23 17:44
@floyd1981 zostawianie w trybie D moim zdaniem nie zaszkodzi skrzyni. U Ciebie pojawiła się konieczność przełączenia w tryb P, ponieważ wymuszone było ręczne odpalenie silnika (pewnie były otwierane drzwi).
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: floyd1981 w 2020/07/23 17:47
U Ciebie pojawiła się konieczność przełączenia w tryb P, ponieważ wymuszone było ręczne odpalenie silnika (pewnie były otwierane drzwi)

Jak teraz o tym myślę, to Możesz mieć rację :-) Córka chciała się przywitać wychodząc z przedszkola i chyba faktycznie otworzyłem na moment drzwi kierowcy :-)
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/07/29 15:44
Odpowiadając na tytułowe pytanie (retoryczne): przede wszystkim cierpliwie, bo skrzynia po prostu szarpie i kangurkuje. Przynajmniej w moim Tigu Allspace 1.5 TSI. Także podstawowa technika jazdy: przełknąć fakt, że jeździ się autem za 150 k, które czasem zmienia biegi jak kobieta, i starać się za dużo nie myśleć o tym, że może CVT w Rav4 byłaby lepsza.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: floyd1981 w 2020/07/29 16:08
bo skrzynia po prostu szarpie i kangurkuje


U mnie 1.5 TSI i króki TIG skrzynia działa niezauważalnie, płynnie, bez kangura, bez szarpnięć, czy to przy wrzucaniu biegu na wyższy, czy też redukcji. Póki co ocena celująca.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/07/29 22:34
To daj znać jak będziesz w Poznaniu, bo aż wierzyć się nie chce... Tym bardziej, że inni - tu, albo u konkurencji, nie pamiętam - też specjalnie zachwyceni DSG nie byli. Zresztą nawet w serwisie gdy wspomniałem, że jestem rozczarowany po przesiadce z Tiptronica w A6 powiedzieli "no tak, to zupełnie inna skrzynia", jakby chcąc zasugerować, że nie mam co liczyć na szał z tą technologią.


Musiałbym wziąć kiedyś jakiś testowy egzemplarz z ASO na przejażdżkę do porównania, ale nie mam czasu ani chęci na takie głupoty (mimo że ASO 2 km stąd). Jak coś nawali w Tigu i dostanę zastępczy to może potestuję.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2020/07/30 06:10
26000 przebiegu i póki co skrzynia działa idealnie, co pewnie wielu zbulwersuje - NIE SZARPIE!!!  8) 8) 8)
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/07/30 07:36
U mnie też nie jest tak, że non-stop szarpie i kangurkuje - po prostu czasami, w niektórych sytuacjach / jak ma gorszy dzień. W Tipie się to raczej nie zdarzało, choć też miałem w Tiptronicu numer, że skrzynia często przeciągała z 2>3, a potem samo się naprawiło (po długim czasie od kupna, nie był to raczej efekt adaptacji sterownika do stylu jazdy, chyba że adaptuje się pół roku).


No i ten często wspominany lag przy przyspieszaniu bywa naprawdę duży, wręcz chwilami niebezpieczny. Ale to jeszcze bym wybaczył, gdyby skrzynia normalnie chodziła jak złoto.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2020/07/30 07:53
@Ekhangel u mnie skrzynia też działa niezauważalnie i bez jakichkolwiek szarpnięć. A co do laga to pisałem już kiedyś, że w trybie S nie ma żadnego laga 🙂
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/07/30 08:01
Hmm, to może w Allspace'ach wstawiają jakiś felerny typ skrzyni, albo mam "trafiony" egzemplarz. Muszę potestować inne auta.

A w trybie S auto wam szarpie przy np. kolejnych redukcjach do 1? Bo mi często szarpie wtedy dość mocno, choć zdarza się kulturalna praca. Może to byłoby dobrym punktem zaczepienia do rozmowy z serwisantami z ASO.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/07/30 08:43
@Ekhangel jaki masz silnik?
U mnie bezproblemowo działa, jedyne co bym narzekał, to za późne wrzucanie 7mki
Jeździłem też demo Tigiem 1,5 TSI w DSG i tam faktycznie dziwnie ta skrzynia chodziła, ale jeździłem też TRoc czy Ateca z tym samym silnikiem i wszystko było normalnie ^^
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/07/30 08:45
1.5 TSI.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/07/30 10:17
Byłeś na aktualizacji softu?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/07/31 08:44
Tak, zaktualizowali przed wydaniem auta. Generalnie nie ma tragedii z tą skrzynia, po prostu czasem pracuje ona miernie. Ostatnie dni w sumie nie mogę narzekać, ale bywało, że byłem naprawdę wnerwiony ciągłymi poszarpywankami i klekotami. W każdym razie rzadko jest to praca "niezauważalna".
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Preszus w 2020/07/31 15:04

U mnie skrzynia pracuje idealnie, praktycznie zmiana biegów jest niezauważalna. Czysta przyjemność.

Nie wiem czy była tu taka informacja ale zauważyłem pewną rzecz podczas zeszłotygodniowego wypadu w Bieszczady.
Chciałem poczuć moc między nogami i zobaczyć co Tig potrafi na krętych drogach często pod górę.

Po kilku minutach mocno agresywnej jazdy po bieszczadzkiej pętli (na przemian, raz pedał gazu w podłodze za chwilę mocne hamowanie) zobaczyłem, że skrzynia sama przeszła z trybu D w S. Nic nie przełączałem. Nastąpiło to samoczynnie. Miał ktoś takie doświadczenie. jest to gdzieś w instrukcji opisane? To standard?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/07/31 15:17
Ja miałem na odwrót, po agresywnej jeździe w trybie S w 30 stopniach skrzynia przeszła z S na D, bo olej się zagrzał :)
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2020/07/31 22:16
Użytkuję drugą DSG (pierwsza DQ250 w Touranie, teraz DQ500) i są to skrzynie mierne, wg mnie zachwyt nad nimi jest nieuzasadniony. Zachwalają tylko ci, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z innymi automatami typu tiptronic czy multitronic, EAT8 w Peugeocie bije DSG na łopatki
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/08/01 18:23
Zgadzam się, że DSG to mocno średnia skrzynia. VW ją stosuje, bo jest mała, lekka i tania w produkcji. Natomiast uważam, że to jedna z większych wad mojego Tiguana. Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2020/08/01 20:03
 Z moich doświadczeń wynika, że są istotne różnice pomiędzy DSG i silnikami (trudno powiedzieć gdzie w jakiej mierze nastąpiły zmiany), które na papierze wyglądają identycznie. Porównywałem 230 TSI z początku i połowy 2019 i miałem wrażenie, że to zupełnie inny układ napędowy… Ten drugi działał bez porównania lepiej, szczególnie pod względem lagu, ale też ogólnie, zwłaszcza na niskich obrotach. Nie polemizuję z tym, że są lepsze, ale ten drugi w moim odczuciu był dobry uwzględniając klasę auta, pierwszy był chwilami wkurzający… (lepiej na S, ale dalej nie do końca to co by się chciało)
Skrzynia w drugim działała też zdecydowanie lepiej od DQ381 w Atece 2.0 TSI 190, którą jeździłem.
Kilkanaście lat temu miałem podobną obserwację z 1.9 TDI. Zrobiłem tysiące km *nowymi*, identycznymi pod względem technicznym Octaviami. Obie miały ten sam kod silnika, jednak silnik w rok młodszej subiektywnie działał zdecydowanie lepiej. Miałem też w późniejszych latach styczność z tymi autami i każdorazowo takie samo odczucie. Gdybym ich nie znał, to uwierzyłbym bez wahania, że to inny, lepszy silnik. Ostatecznie jednak mam za mało takich doświadczeń by określić w jakiej mierze to postęp, a w jakiej loteria…
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/08/01 22:26
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.

A to akurat może być też wina Autoholda rozłączającego się z opóźnieniem. Mi w takich sytuacjach często nie dość, że opóźni start, to jeszcze szarpnie. Pomaga "tapnięcie" pedału przed ruszeniem celem odłączenia AH, ale jest to czasochłonne i niepraktyczne. Natomiast autohold jest na tyle fajnym systemem, że to jestem gotów jeszcze wybaczyć.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2020/08/01 23:30
A to akurat może być też wina Autoholda rozłączającego się z opóźnieniem.
Na wyłączonym AH nie ma różnicy a tak w ogóle to chyba myślisz o szarpnięciu przy ruszaniu gdzie delikatne kliknięcie w pedał gazu poprawiam samo ruszanie
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/08/02 07:47
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.
Rozwiązanie tego problemu u mnie to wciśnięcie hamulca i trzymanie, potem dodaje lekko gazu (auto musi minimalnie drgnąć) i potem gaz do oporu, puszczam hamulec i zwykle auto wystrzeliwuje do przodu bez żadnego laga - trochę jak w trybie LC
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/08/02 10:48
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.

A to akurat może być też wina Autoholda rozłączającego się z opóźnieniem. Mi w takich sytuacjach często nie dość, że opóźni start, to jeszcze szarpnie. Pomaga "tapnięcie" pedału przed ruszeniem celem odłączenia AH, ale jest to czasochłonne i niepraktyczne. Natomiast autohold jest na tyle fajnym systemem, że to jestem gotów jeszcze wybaczyć.


Nie używam autoholda. Niestety, auta grupy VW z dieslem i DSG tak mają po prostu. Jak już jedzie, to OK, nie mam uwag do skrzyni. Ale ruszanie z miejsca to jakiś żart. Wciskasz gaz, dwie sekundy czekasz i dopiero wystrzeliwuje jak z procy.

Owszem, można jeździć w trybie sport i ten lag jest mniejszy, ale wtedy silnik wyje jakbyś miał skrzynię CVT.
Dziwię się, że przy obecności DSG tyle lat na rynku nie potrafili jej dopracować porządnie. Jeździłem wieloma automatami i owszem, może nieco wolniej zmieniały biegi w górę, ale jeździło się nimi ogólnie dużo bardziej komfortowo.


[/font][/size]
Wieczne lagi przy nagłym ruszaniu z miejsca są naprawdę wkurzające.
[/font][/size]Rozwiązanie tego problemu u mnie to wciśnięcie hamulca i trzymanie, potem dodaje lekko gazu (auto musi minimalnie drgnąć) i potem gaz do oporu, puszczam hamulec i zwykle auto wystrzeliwuje do przodu bez żadnego laga - trochę jak w trybie LC
[/font][/size]


Wybacz, ale nie po to się dopłaca do automatu, żeby musieć jakieś cuda odprawiać, by po prostu normalnie z miejsca ruszyć. Automat w założeniu ma zwiększać komfort jazdy i zwalniać uwagę kierowcy z operowania pedałami i dźwignią.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2020/08/02 15:48
Ja miałem na odwrót, po agresywnej jeździe w trybie S w 30 stopniach skrzynia przeszła z S na D, bo olej się zagrzał :)
Może ktoś wie czy w przypadku zamówienia haka wzmocnione jest chłodzenie silnika i/lub DSG?
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Slavol w 2020/08/02 17:33
Jeśli zamawiasz oryginał w fabryce montują podwójny wentylator chłodzenia silnika. Co do DSG to nie słyszałem żeby coś dodatkowo ją chłodziło, chyba, że jest też gdzieś jakiś kanał dodatkowo doprowadzający powietrze - ale wątpię.   
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2020/08/02 18:36
Jeśli zamawiasz oryginał w fabryce montują podwójny wentylator chłodzenia silnika. Co do DSG to nie słyszałem żeby coś dodatkowo ją chłodziło, chyba, że jest też gdzieś jakiś kanał dodatkowo doprowadzający powietrze - ale wątpię.
Mam fabryczny hak i 1 wentylator - właśnie sprawdzałem. Jeśli montowali 2, to może teraz (mój jest RM 2019) jest 1 większy lub bardziej wydajny… Do DSG mogliby np. dorzucać małą "chłodnicę" na wzór tego co jest stosowane w przekładniach hydrokinetycznych (kawałek wygiętej rury), ale nie wiem czy to robią.
 
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Slavol w 2020/08/02 20:05
Jeśli zamawiasz oryginał w fabryce montują podwójny wentylator chłodzenia silnika. Co do DSG to nie słyszałem żeby coś dodatkowo ją chłodziło, chyba, że jest też gdzieś jakiś kanał dodatkowo doprowadzający powietrze - ale wątpię.
Mam fabryczny hak i 1 wentylator - właśnie sprawdzałem. Jeśli montowali 2, to może teraz (mój jest RM 2019) jest 1 większy lub bardziej wydajny… Do DSG mogliby np. dorzucać małą "chłodnicę" na wzór tego co jest stosowane w przekładniach hydrokinetycznych (kawałek wygiętej rury), ale nie wiem czy to robią.


Tutaj było trochę na ten temat: https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=3263.0
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/08/02 22:21
Nie używam autoholda. Niestety, auta grupy VW z dieslem i DSG tak mają po prostu. Jak już jedzie, to OK, nie mam uwag do skrzyni. Ale ruszanie z miejsca to jakiś żart. Wciskasz gaz, dwie sekundy czekasz i dopiero wystrzeliwuje jak z procy.

Ja mam tak (+szarpnięcie) po uprzednim wrzuceniu R, a potem D - chyba że "tapnę" wcześniej gaz. Nie wiem z czego to wynika. Chyba kwestia AH, ale czemu zawsze po wstecznym?

Dzisiaj z DSG byłem znów zadowolony, dość elegancka praca. Ale lagi są i nie odejdą... Można się jednak przyzwyczaić, wszak zbyt dynamiczna jazda i tak jest nieekonomiczna i niebezpieczna.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2020/08/03 08:59
Kurcze, testujcie te "swoje" szarpnięcia bez Auto Hold. Na forum było już wielokrotnie, że będzie szarpnięcie jeśli z AH lub "ręcznego" dacie buta. To akurat jest efekt niezależny od wersji silnikowej.

Wystarczy "tapnąć" lekko gaz, a dosłownie pół sekundy później dać normalnie gaz. Auto będzie miało chwilę na zrzucenie hamulca. Inaczej nie ma opcji żeby nie odczuć szarpnięcia, skoro z "ręcznego" ruszacie.
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/08/03 09:26
No nie wiem, ostatnio jeździłem swoim Tigiem jako pasażer, prowadził tato co nie jeździ na automatach i nie było czuć szarpnięć, a nie był zaznajomiony z tą "technologią ruszania". Mój pies również nie narzekał, a on wielki maruda na szarpnięcia i przechyły ;)
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2020/08/03 10:17
@mms1994 a tato ruszał "z buta" czy "delikatnie"? ;-)
Tytuł: Odp: Jak jeździć DSG
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/08/03 10:38
Dynamicznie ("z buta")