Autor Wątek: Jak jeździć DSG  (Przeczytany 9535 razy)

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #15 dnia: 2018/06/27 08:08 »
Advertisement
Ja włączam tryb S (jednym szybkim pociągnięciem) w zasadzie przed każdym manewrem wyprzedzania. Do tego bawię się manetkami, pisałem o tym oddzielny wątek (Mod mozecie go tu wrzucić bo pasuje)
Nie korzystam z manula w dźwigni zmiany biegów, bo jak dla mnie to on jest "na odwrót"

 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #16 dnia: 2018/07/04 09:26 »
Rzecz o której zapomniałem - przy zmianie z D na R (lub odwrotnie), najlepiej auto kompletnie zatrzymać. Co prawda konstrukcja skrzyni w teorii dopuszcza możliwość toczenia się z bardzo niską prędkością podczas takiej zmiany, ale nie testowałbym tego za bardzo (nie wiem też, czy auto ma zabezpieczenie przed zmianą biegów D>R>D inne niż naciśnięcie hamulca).
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #17 dnia: 2018/07/04 20:17 »
Tak sobie gdybam i wymyśliłem taką sytuację:
Postępując skrajnie nieodpowiedzialnie, użyczamy swojego TIGa osobie, która dopiero poznaje zasady jazdy samochodem. Jeździmy na parkingu pod lasem. Osoba ta ma problem z praktycznym rozróżnieniem do czego służą  dwa pedały pod nogami. Teoretycznie wie ale myli się i wpada w panikę. Siedzimy na siedzeniu pasazera, samochód jedzie V=25 km/h
Przy ręcznym/ręcznym zaciągamy go i samochód zahamuje. Co możemy zrobić przy DSG i elektrycznym ręcznym?
Zrzucić na P - uszkodzimy skrzynie?  Jak zachowa się el. hamulec reczny? Z tego co kiedyś próbowałem nie reagował. Nie piszcie nie sadzać niekompetentnej osoby za kierownicą bo sytuacje mogą być różne. Jak zatrzymać samochód, nie nurkując w stronę pedału hamulca?
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #18 dnia: 2018/07/04 21:33 »
Syna uczysz jeździć? ;)

Ręczny powinien działać (trzeba go pociągnąć (do góry) i przytrzymać, jednorazowe pociągnięcie nie wystarczy). Skrzynie ustawić przy okazji na N. Na P ani R nie wrzucisz jeśli nie będzie naciśnięty pedał hamulca (i dobrze). Przetestuj i napisz czy działa.
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #19 dnia: 2018/07/07 08:30 »
Przetestuj i napisz czy działa.

Może dziwnie zabrzmią te słowa na poczatku lipca, ale nie moge doczekac się zimy,  wtedy zaczną się prawdziwe testy. Umiejętność sprawnego operowania ręcznym, może pomóc wyjść z niejednej drogowej opresji.


Skrzynie ustawić przy okazji na N. Na P ani R nie wrzucisz jeśli nie będzie naciśnięty pedał hamulca (i dobrze)

Faktycznie, trafna uwaga. Na N zrzucisz bez problemu a to już odłączy napęd.

Czytałem kiedyś takie opracowanie,  ktoś analizował uszkodzenia automatycznych skrzyń biegów podczas wypadków komunikacyjnych. Chodziło o to, że przed zderzeniem ludzie w panice często ciągną za lewarek (może to przyzwyczajenia z manuali ? ) i przegwałcają dzignię. Ciekawe czy faktycznie, pomimo blokady da się to zrobić "na siłę" oczywiście zdaję sobie sprawę z konsekwencji.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #20 dnia: 2018/07/07 15:59 »
Ciężko powiedzieć. W teorii położenia manetki przekazywane są elektromagnetycznie, tak samo jak fakt uruchomienia bolca w dźwigni, jak i inne jak prędkość. Więc sterowniki powinny mieć dostęp do tej informacji - czy z niej korzystają czy nie to inna sprawa.

Ludzie rzeczywiście robią różne rzeczy, np. przy dachowaniu (ale nie tylko) pasażer łapie kierownicę, pewnie myśląc, że to coś pomoże i jakby kierowca tego nie probował robić;)

Dawno temu wujek wyjechał do śmiertelnego wypadku. Dziewczyna dla zabawy wyciągnęła na zakręcie kluczyki (prowadził jej chłopak). Zadziałała blokada kierownicy. Ona przeżyła, on nie.

Producenci aut zdają sobie sprawę z wielu z tych sytuacji. Jeśli są w miarę ekonomiczne możliwości, często zabezpieczają auta przed naprawdę dziwnymi kombinacjami. Użytkownicy nie wiedzą nawet, ile raczy uniknęli dzięki temu niebezpieczeństwa.
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #21 dnia: 2018/07/07 17:03 »
Rzecz o której zapomniałem - przy zmianie z D na R (lub odwrotnie), najlepiej auto kompletnie zatrzymać. Co prawda konstrukcja skrzyni w teorii dopuszcza możliwość toczenia się z bardzo niską prędkością podczas takiej zmiany, ale nie testowałbym tego za bardzo (nie wiem też, czy auto ma zabezpieczenie przed zmianą biegów D>R>D inne niż naciśnięcie hamulca).

Na to zwracają uwagę zarówno w dsg jak i cvt. Dziwne, że nie ma żadnej blokady, uniemożliwiającej takie działnie.
 
The following users thanked this post: Tomus

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 987
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #22 dnia: 2018/07/07 23:35 »
Jak będziesz musiał bujać auto to to docenisz.
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #23 dnia: 2018/07/08 07:28 »
Jak będziesz musiał bujać auto to to docenisz.

No fakt.
Na razie mój maluszek zasypia bez bujania ;););)


 

jeromer

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 49
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace, HL
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Skąd: DW
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #24 dnia: 2018/11/01 10:34 »
Był tekst o działaniu elektrycznego hamulca. Na parkingu przy minimalnej prędkości i zaciągnięciu działa natychmiastowo - kontrolowanych "driftów" tym nie zrobi). Raz jak jechałem ok 50-60km/h to przypadkowo ruszyłem dźwigienkę (wpadł tam orzeszek ;D i chciałem go wyciągnąć) to nawet nie zadziałał, ale dało się wyczuć takie jakby chrobotanie (coś jak działanie ABS).
 

Bochenos

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 tsi
  • Napęd: FWD
  • Skąd: 2x
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #25 dnia: 2019/01/12 21:46 »
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu
 

tiguan220

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 191
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL + Rline
  • Silnik: 2.0TSI / 220KM
  • Skąd: ZK
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #26 dnia: 2019/01/12 22:16 »
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu
Auto hold sluzy do ruszania nie do parkowania.
 

vikiq

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 tdi / 190km
  • Skąd: PO
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #27 dnia: 2019/01/12 22:37 »
Wydaje mi się, że przy włączonej funkcji auto hold, przełączenie skrzyni w tryb P powoduje także zaciągnięcie hamulca.Po jeździe w warunkach zimowych następnego dnia przy ruszaniu często słychać u mnie taki charakterystyczny dźwięk-stuk odpuszczania hamulca.


 

 
The following users thanked this post: Jp

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1314
  • Thanked: 83 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #28 dnia: 2019/01/12 22:40 »
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu

Ja mam zawsze włączoną funkcję Auto-Hold i jak zatrzymam auto w garażu czy na parkingu to hamulec postojowy włącza się automatycznie. Widać to po lampce na przycisku hamulca postojowego oraz po ikonce na zegarach.
 

Rocko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Jak jeździć DSG
« Odpowiedź #29 dnia: 2019/01/13 08:28 »
Mam pytanie czy przed zmianą biegów na P zawsze zaciągacie ręczny i czy w przypadku włączone opcji auto hold już ewentualnie nie trzeba zaciągać ręcznego przy parkowaniu
Wydaje mi się, że przy włączonym autoholdzie ręczny zaciąga się automatycznie dopiero wraz z otwarciem drzwi kierowcy. Wcześniej trzyma na hamulcu.