Autor Wątek: Tarraco i problemy od nowości...  (Przeczytany 5243 razy)

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Tarraco i problemy od nowości...
« dnia: 2020/12/21 15:18 »
Advertisement
Cześć Wam,


jestem szczęśliwym, aczkolwiek poirytowanym posiadaczem Tarraco w wersji Excellece 2.0 TDI 190KM z 2019 roku. Pomimo faktu, że testowałem auto przed zakupem, nie wychwyciłem pewnych wad - być może też macie z tym do czynienia, a nie zwróciliście uwagi?

- System Beats Audio, jest to wyposażenie opcjonalne, powinno grać na odpowiednim poziomie, niestety. Głośniejsze słuchanie muzyki kończy się rezonansem boczków drzwi. Głównie chodzi o średnie tony, nie basy. Serwis tego nie uznaje, "auto już tak ma".
- Stukające przednie zawieszenie. Po przejechaniu przez próg zwalniający słychać i czuć stuknięcie w przednim zawieszeniu, ponieważ zawieszenie dość mocno sprężynuje i odbija. Serwis tego również nie uznaje, luzów na zawieszeniu nie ma, "auto już tak ma".
- Mam przejechane jakieś 14 tys KM, hamulce buczą coraz głośniej podczas hamowania rzecz jasna. Problem jest już dobrze znany z Superbów i Kodiaqów, mianowicie chodzi o zbyt twarde klocki hamulcowe, które strasznie hałasują - co więcej - dramatycznie wpływają na zużycie tarcz hamulcowych. Jadę z tym do serwisu. Skoda wymieniała takie klocki jako wadliwe, zobaczymy jak zareaguje Seat. Jak na razie każdą wadę, którą zgłosiłem olali :)



 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 246
  • Thanked: 20 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #1 dnia: 2020/12/21 19:08 »
To daj znać co z tymi klockami. Aczkolwiek ja mam 20k i nic w sumie nie słyszałem jeszcze
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 167
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #2 dnia: 2020/12/21 21:34 »
Jak na razie każdą wadę, którą zgłosiłem olali

Zmień serwis, przednie zawieszenie to łączniki stabilizatorów. Wymienia się je częściej niż olej. Z tyłu z resztą też. Mi leci druga tura na gwarancji. Tylne hamulce to to samo co Tiguan i Kodiaq. Też powinni na gwarancji wymienić ale ja bym je troche zużył zanim dadzą Ci nówki sztuki za free.
Co do brzęczenia to ciężki temat ale chociaż powinni spróbować dokręcić tam co się da. Co to za serwis? Plichta?
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #3 dnia: 2020/12/21 22:26 »
Tak, Seat Plichta na Morskiej w Gdyni. Wcześniej miałem Skodę od Plichty na i z serwisem nie było problemu, nawet po gwarancji potrafili naprawić "z dobrej woli producenta" usterkę. Seat już widzę że jest problematycznie. Zapraszają, sprawdzają ale efektu nie ma.


Co do zawieszenia - ewidentnie słychać stukanie, ja słyszę tylko z przodu, z tyłu cisza i tylko na nierównościach typu progi zwalniające, kiedy pokonuje się je nie za szybko nie za wolno :) Badali i luzów nie ma, ciekawe czemu nie wyłapali łączników?
Odnośnie klocków - do mniej więcej 80km/h jest ok, najbardziej słychać kiedy hamuję albo przyhamowuję z dużej prędkości np. 130 do 80, wyraźnie buczą hamulce, nic nie szarpie jest po prostu głośno. Przy znacznych prędkościach już nie jest to tak zauważalne gdyż opór powietrza w tym aucie zagłusza wszystko inne :P Swoją drogą, jak na przebieg nie całych 14 tys km tarcze mają już ranty i ewidentnie wskazuje na to, że klocki są zbyt twarde.

Nie mam dużego wyboru w Trójmieście serwisów gwarancyjnych seata albo Gdynia albo Gdańsk. Nie wiem czy mogę jechać w inne miejsce niż tam gdzie kupiłem auto?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 891
  • Thanked: 30 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #4 dnia: 2020/12/21 22:34 »
Wymienia się je częściej niż olej
Aż taki chłam teraz montują? W moim Tig I Fl przy 156 tys km są oryginalne 
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #5 dnia: 2020/12/22 09:01 »
Dzwoniłem do losowych serwisów VW w Polsce i faktycznie padają łączniki stablizatora ale czy u mnie jest to problem? Serwis sprawdzał, wątpię aby niedokładnie sprawdzili. Tak czy inaczej, auto będzie w serwisie po nowym roku (tam gdzie kupiłem) i prawdopodobnie dla sprawdzenia wymienią łączniki. Serwis się stara i trzeba to przyznać, zobaczymy jaki będzie efekt. Co do klocków też będą sprawdzane, dam znać po nowym roku.


Sprawdźcie w swoich Tarraco system Beats ( https://youtu.be/Kd7TR8Q0DdY ) czy boczki drzwi nie rezonują. Jeśli producent nie będzie mieć zgłoszeń odnośnie wad, to nic nie będą naprawiać. Testowaliśmy głośniki na innych Tarraco w salonie Seata i również rezonowały...
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 717
  • Thanked: 53 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #6 dnia: 2020/12/22 09:03 »
Nie wiem czy mogę jechać w inne miejsce niż tam gdzie kupiłem auto?
Możesz jechać do dowolnego salonu Seata w Unii Europejskiej nawet, w każdym respektują gwarancję.
Jedynie tam gdzie kupiłeś możesz coś osiągnąć z rękojmi.
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 167
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #7 dnia: 2020/12/22 09:44 »
Z tymi łącznikami jest taki problem, że z zewnątrz nic nie widać a hałasują. Tarraco jest stosunkowo nowe więc moze jeszcze nie wszędzie się nauczyli. Jeśli wymienią to będzie ok.


W ogóle ta sama część występuje chyba we wszystkich MQB od Golfa w górę. Nie wiem jakie siły działają na łącznik stabilizatora ale chyba trochę niedoszacowany jest w tak dużych SUVach.


Na gwarancji niech mi wymieniają ale później będę szukał czegoś mocniejszego.
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #8 dnia: 2020/12/22 10:38 »
Dziękuję Wam za odpowiedź.


Umówię się do jakiegoś serwisu typu "car audio" aby zdiagnozowali mi rezonowanie boczków i zalecili środki aby wyeliminować wadę. Co ciekawe, trudno wyłapać rezonans słuchając typowej muzyki z radia ale jak już puścimy kawałki instrumentalne, wyższej jakości z płyty lub po prostu wyższej jakości z serwisu typu spotify wtedy po pierwsze słychać że głośniki fajnie grają i po drugie, że boczki rezonują :D ...ewentualnie rezonuje blacha drzwi. Ja bym obstawiał boczki, są tak pioruńsko plastikowe.
 

nico

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 1.9 TSI /190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/01/01 21:49 »
Potwierdzam rezonans pochodzący od boczków drzwi. Miałem w poprzednim aucie nagłośnienie Bose. Beats Audio nie gra na takim poziomie. Tak jak pisałeś przy słuchaniu dobrej jakości nagrań i wyższych poziomach głośności występuje ten problem.
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #10 dnia: 2021/01/01 23:12 »
W każdym Tarraco które testowałem (nawet stojące nówki w salonie), tak samo jak i mój, rezonują. Producent daje możliwość wyboru pomiędzy standardowymi głośnikami, a "lepszym" nagłośnieniem "Beats Audio" ale to ściema, gdyż system jest wadliwy. Nie jest tak, że nie chcą tego naprawić ale niestety na chwilę obecną producent nie ma żadnej propozycji na tę usterkę. Będę na własny koszt diagnozował i potem walczył z producentem.
 

nico

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 1.9 TSI /190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #11 dnia: 2021/01/01 23:35 »
Ja myślę,że  wygłuszenie drzwi wewnątrz na własną rękę pomogłoby, ale co z gwarancją. Ciekawy jestem czy producent coś z tym zrobi. Może to zgłosze? Do tej pory nic nie zrobili bo ja mam produkcję W49
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #12 dnia: 2021/01/06 12:08 »
Zgłaszaj, nie czekaj. Kierownik serwisu powiedział, że producent aby wdrożyć jakieś procedury naprawy tej usterki/wady musi mieć zgłoszenia. Ja tak jak napisałem powyżej - zdiagnozuję problem na własną rękę (z resztą serwis seata sam mi radził to naprawić na własny koszt he he) bez utraty gwarancji.
 

darktosik

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Model: SEAT TARRACO
  • Wersja: XCELLENCE
  • Silnik: 2.0 TDI/190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SOPOT
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #13 dnia: 2021/01/08 01:17 »
tarraco 2.0 tdi dobijam 45 tys km:
15 tys skończyły się klocki przód
20 tys wymiana tarcz i klocków z tyłu - gwarancja (popękane tarcze, odciski od klocków), AUTOMAKURAT GDAŃSK ELBLĄSKA
40 tys znowu skończyły się klocki z tyłu musiałem kupić ate i tym straciłem możliwość na gwarancji
ogólnie hamulce to pomyłka wielkość tarcz powinna być większa
z takich codziennych "co mnie wkurza":
porysowała się kamera z przodu
dwa razy zgłupiały czujniki z tyłu i wjechałem w krawędź bramy i mały fundament, ogólnie wyskalowanie czujników to loteria zależna od chwili
czujniki świateł nie widzą dobrze doganianych samochodów
front asist też losowo działa i od razu sieje panikę, hamuje (wcześniej xtrail stabilnie, nigdy na łuku, najpierw dźwięk coraz wyższy, dopiero później hamulce)
podobnie z asystentem hamowania przy parkowaniu murek to nie przeszkoda, ale trawa, małe krzaki to już hebel - pare razy dostałem opier... od pasażerów
spalanie w mieście raczej zawsze 10-11, i ten opóźniony start:( wydaje mi się, że te dsg to jednak nie to...
plusy, tak są plusy:
ogólnie silnik daje radość przy deptaniu
trasa 140-15- w porywach 200 mieściłem się 10, ale wiatr nie może wiać od przodu
napęd wydawał mi się gorszy niż w xtrailu, bardziej nerwowy wyczuwalna granica między trakcją, a esp, ale
ostatnio wjechałem na mocno wyślizganą górkę koło kotlinki w wieżycy," publiczność" była zdziwiona, ponoć audi quatro nawet nie dojechało do połowy, a ja jeszcze stanąłem pod koniec i sprawdzałem czy zwały śniegu są miękkie czy twarde :)
ogólnie w trasie mniej się męcze, u mnie dobrze działa prowadzenie po torze, wystarczy że opieram rękę na dole kiery.


po rooku nie wiem, czy kupiłbym znowu, mam sentyment do xtrailai gdyby miał fajny motor i nie skończyła się gwarancja, wszystkie systemy to ideał w stosunku do VAGa

 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 717
  • Thanked: 53 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Tarraco i problemy od nowości...
« Odpowiedź #14 dnia: 2021/01/08 08:46 »
Jaką masz średnicę tarcz?