Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 84058 razy)

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #420 dnia: 2024/03/04 09:59 »
Advertisement
Pewnie macie 100% racji, tylko wedlug mnie potwierdza to że PHEV nie jest dla osób oczekujacych osiągów i kultury, odczuć z jazdy analogicznych jak w mocnym silniku spalinowym, tutaj wedlug danych technicznych jest 272KM naprawdę dużo a trudno zaakceptować jazdę tym silnikiem osobie która jeździ obecnie np. 2.0TSI
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1444
  • Thanked: 179 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #421 dnia: 2024/03/04 13:27 »
PHEV nie jest dla osób oczekujacych osiągów i kultury

Musimy się znów spotkać na żywo po latach ;-)
 
The following users thanked this post: Kabe

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #422 dnia: 2024/03/04 16:23 »
PHEV nie jest dla osób oczekujacych osiągów i kultury
Kabe może głupio ale spytam czy jeździłeś hybrydą Tiguana ? Napisz jeszcze twoją definicję osiągów oraz kultury .Będzie łatwiej zrozumieć twoją logikę Według mnie ma osiągi i kulturę
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #423 dnia: 2024/03/04 17:33 »
Ale tutaj nie chodzi o udowodnienie kto ma rację, bo co osoba to inne potrzeby. Ja osobiście staram się zrozumieć tok rozumowania różnych dziennikarzy, opinię osób testujących różne auta hybrydowe, które to osoby potrafią mieć negatywne zdanie i nie kupują takiego silnika. Nie jest to tylko wyzwanie dla VW, bo podobne odczucia maja właśnie klienci zaintetesowani Hyunday Tucson/Kia Sportage z podobnym silnikiem PHEV który bazuje na benzynowym 1,6T i jako PHEV ma aż 265KM. Ja po rozeznaniu wiem akurat, że PHEV nie jest dla mnie bo nie mam jak go ładować w bloku, a większość (80%) km robię poza miastem na trasach 200-400km. Więc nie chodzi o mnie i moje zdanie, tylko zastanówmy się jaka powinna być hybryda by większość użytkowników chciało ją kupić i by miało to dla nich sens. Zaraz nie będzie klasycznych spalinówek i poza elektrykam bedą właśnie PHEV lub nic ...
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #424 dnia: 2024/03/04 20:11 »
Kabe a co ty byś oczekiwał od tych samochodów które wymieniłeś w ostatnim zdaniu ? (Zaraz nie będzie klasycznych spalinówek i poza elektrykam bedą właśnie PHEV lub nic ...)  [/size]
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #425 dnia: 2024/03/04 20:19 »
Skoro nie mam jak ładować to elektryk odpada, musiałbym jeździć PHEV tylko na benzynie i "płakał"
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #426 dnia: 2024/03/04 20:58 »
No cóż faktycznie tylko idzie się rozpłakać .A unia naciska precz z autami spalinowymi - jak tu żyć ;D
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 492
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #427 dnia: 2024/03/04 21:07 »
No fakt, brak możliwości ładowania ze zwykłego gniazdka auta typu phev to jest obiektywna przeszkoda do wykorzystania spektrum możliwości tego napędu. Obecnie uważam, że w takim przypadku lepsza jest zwykła hybryda, tzw. HEV.
Nie mogę się tutaj powtarzać odnośnie wrażeń z jazdy hybrydą ładowalną, więc przytoczę komentarze sporadycznych pasażerów: uważaj, jedziesz ! jak to ruszyleś? On jest odpalony? Tak lekko jedzie, przyspiesza jak piórko itp.
 Żona przyzwyczaiła się do komfortu (cichej i płynnej jazdy), ale jak kiedyś sobie włączałem GTE to zaraz odkładała książkę lub wychodziła ze znużenia i robiła się czujna. Obecnie nie wybieram tego trybu, zakończyłem testy. Myślę, że dlatego w nowym Tiguanie nie ma tego trybu, bo jest on po prostu pod pedałem...jakkolwiek to brzmi.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #428 dnia: 2024/03/04 21:24 »
Galon i to jest precyzyjne podsumowanie osiągów i kultury pracy hybrydy tiguana. A co do reakcji żony moja zachowuje się identycznie
 
The following users thanked this post: Galon

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1444
  • Thanked: 179 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #429 dnia: 2024/03/05 00:21 »
A moim zdaniem mieszkanie w bloku nie wyklucza użytkowania auta z napędem typu PHEV. Czas żeby producenci puknęli się w głowę i zapewnili sensowne ładowarki w tych pojazdach, bo np. moje 3,6kWh przy apetycie na 25kWh konsumowane podczas ładowania 0-100% jest komiczne.

Aktualne modele nie schodzą poniżej 7,2kWh, a zdarza się i 11kWh przy PHEV. I to już zmienia zasady gry, bo użytkownik jest w stanie w czasie dnia pracy, naładować auto "w mieście".

Przy czym nadal mowa o nieszczęsnym AC. Bo gdybym osobiście miał na etapie zamawiania BMW możliwość dopłaty jak w Mercedesie do opcji ładowania DC, to zdecydowanie bym dopłacił - przy tej cenie auta, kolejne kilka tysięcy na rachunku nie zrobiło by żadnej różnicy, a komfort użytkowania poszybowałby w kosmos.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 860
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #430 dnia: 2024/03/05 10:26 »
... a jaki jest kosz ładowania Tiga na mieście na zasięg 50 km.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #431 dnia: 2024/03/05 10:27 »
Obecnego nie naładujesz raczej bo to trwa kilka ładnych godzin, nowy ma ładowanie DC 50kW więc będzie miało to sens
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1031
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #432 dnia: 2024/03/05 10:57 »
a jaki jest kosz ładowania Tiga na mieście
Zależy od ceny za kWh.
Potrzeba ok. 13kWh.
 

EDIT:
przy przykładowej cenie (wtedy i dziś) 2,28/kWh i 6,3/L benzyny (dziś) pełne ładowanie dla 50km to ekwiwalent...ok. 9,5 L/100km.
CAŁKOWICIE NIEOPŁACALNE.

 :-\
« Ostatnia zmiana: 2024/03/05 12:22 wysłana przez van_daal »
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #433 dnia: 2024/03/05 11:08 »
Od 2,10 do 3,15pln za 1kWh dla ładowarki DC (zalezy od abonamentu lub braku)
Na przykładzie GreenWay Polska
https://greenwaypolska.pl/uslugi-ladowania#pricing-table
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 860
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #434 dnia: 2024/03/05 11:14 »
Zależy od ceny za kWh.
Potrzeba ok. 13kWh.
To że zależy od ceny za kWh to wiadomo  :)
Tylko 13 kWh na 50 km ? a bateria  jest jakiej pojemności 20 kWh ?