Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kabe

Pewnie macie 100% racji, tylko wedlug mnie potwierdza to że PHEV nie jest dla osób oczekujacych osiągów i kultury, odczuć z jazdy analogicznych jak w mocnym silniku spalinowym, tutaj wedlug danych technicznych jest 272KM naprawdę dużo a trudno zaakceptować jazdę tym silnikiem osobie która jeździ obecnie np. 2.0TSI

arekp

Cytat: Kabe w 2024/03/04 09:59
PHEV nie jest dla osób oczekujacych osiągów i kultury

Musimy się znów spotkać na żywo po latach ;-)

Wojmar

Cytat: Kabe w 2024/03/04 09:59PHEV nie jest dla osób oczekujacych osiągów i kultury
Kabe może głupio ale spytam czy jeździłeś hybrydą Tiguana ? Napisz jeszcze twoją definicję osiągów oraz kultury .Będzie łatwiej zrozumieć twoją logikę Według mnie ma osiągi i kulturę

Kabe

Ale tutaj nie chodzi o udowodnienie kto ma rację, bo co osoba to inne potrzeby. Ja osobiście staram się zrozumieć tok rozumowania różnych dziennikarzy, opinię osób testujących różne auta hybrydowe, które to osoby potrafią mieć negatywne zdanie i nie kupują takiego silnika. Nie jest to tylko wyzwanie dla VW, bo podobne odczucia maja właśnie klienci zaintetesowani Hyunday Tucson/Kia Sportage z podobnym silnikiem PHEV który bazuje na benzynowym 1,6T i jako PHEV ma aż 265KM. Ja po rozeznaniu wiem akurat, że PHEV nie jest dla mnie bo nie mam jak go ładować w bloku, a większość (80%) km robię poza miastem na trasach 200-400km. Więc nie chodzi o mnie i moje zdanie, tylko zastanówmy się jaka powinna być hybryda by większość użytkowników chciało ją kupić i by miało to dla nich sens. Zaraz nie będzie klasycznych spalinówek i poza elektrykam bedą właśnie PHEV lub nic ...

Wojmar

Kabe a co ty byś oczekiwał od tych samochodów które wymieniłeś w ostatnim zdaniu ? (Zaraz nie będzie klasycznych spalinówek i poza elektrykam bedą właśnie PHEV lub nic ...)  [/size]

Kabe

Skoro nie mam jak ładować to elektryk odpada, musiałbym jeździć PHEV tylko na benzynie i "płakał"

Wojmar

No cóż faktycznie tylko idzie się rozpłakać .A unia naciska precz z autami spalinowymi - jak tu żyć ;D

Galon

No fakt, brak możliwości ładowania ze zwykłego gniazdka auta typu phev to jest obiektywna przeszkoda do wykorzystania spektrum możliwości tego napędu. Obecnie uważam, że w takim przypadku lepsza jest zwykła hybryda, tzw. HEV.
Nie mogę się tutaj powtarzać odnośnie wrażeń z jazdy hybrydą ładowalną, więc przytoczę komentarze sporadycznych pasażerów: uważaj, jedziesz ! jak to ruszyleś? On jest odpalony? Tak lekko jedzie, przyspiesza jak piórko itp.
Żona przyzwyczaiła się do komfortu (cichej i płynnej jazdy), ale jak kiedyś sobie włączałem GTE to zaraz odkładała książkę lub wychodziła ze znużenia i robiła się czujna. Obecnie nie wybieram tego trybu, zakończyłem testy. Myślę, że dlatego w nowym Tiguanie nie ma tego trybu, bo jest on po prostu pod pedałem...jakkolwiek to brzmi.

Wojmar

Galon i to jest precyzyjne podsumowanie osiągów i kultury pracy hybrydy tiguana. A co do reakcji żony moja zachowuje się identycznie

arekp

A moim zdaniem mieszkanie w bloku nie wyklucza użytkowania auta z napędem typu PHEV. Czas żeby producenci puknęli się w głowę i zapewnili sensowne ładowarki w tych pojazdach, bo np. moje 3,6kWh przy apetycie na 25kWh konsumowane podczas ładowania 0-100% jest komiczne.

Aktualne modele nie schodzą poniżej 7,2kWh, a zdarza się i 11kWh przy PHEV. I to już zmienia zasady gry, bo użytkownik jest w stanie w czasie dnia pracy, naładować auto "w mieście".

Przy czym nadal mowa o nieszczęsnym AC. Bo gdybym osobiście miał na etapie zamawiania BMW możliwość dopłaty jak w Mercedesie do opcji ładowania DC, to zdecydowanie bym dopłacił - przy tej cenie auta, kolejne kilka tysięcy na rachunku nie zrobiło by żadnej różnicy, a komfort użytkowania poszybowałby w kosmos.

Mave

... a jaki jest kosz ładowania Tiga na mieście na zasięg 50 km.

Kabe

Obecnego nie naładujesz raczej bo to trwa kilka ładnych godzin, nowy ma ładowanie DC 50kW więc będzie miało to sens

van_daal

#432
Cytat: Mave w 2024/03/05 10:26a jaki jest kosz ładowania Tiga na mieście
Zależy od ceny za kWh.
Potrzeba ok. 13kWh.


EDIT:
przy przykładowej cenie (wtedy i dziś) 2,28/kWh i 6,3/L benzyny (dziś) pełne ładowanie dla 50km to ekwiwalent...ok. 9,5 L/100km.
CAŁKOWICIE NIEOPŁACALNE.

:-\

Kabe

Od 2,10 do 3,15pln za 1kWh dla ładowarki DC (zalezy od abonamentu lub braku)
Na przykładzie GreenWay Polska
https://greenwaypolska.pl/uslugi-ladowania#pricing-table

Mave

Cytat: van_daal w 2024/03/05 10:57
Zależy od ceny za kWh.
Potrzeba ok. 13kWh.
To że zależy od ceny za kWh to wiadomo  :)
Tylko 13 kWh na 50 km ? a bateria  jest jakiej pojemności 20 kWh ?