Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 73705 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 492
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #405 dnia: 2024/03/02 21:02 »
Advertisement
Tak samo komentował w testach poprzedniego Tiguana.. nadto jeździł podczas prezentacji dla dziennikarzy.
W nowym Tiguanie nie pasuje mi ten tablet i podświetlenie deski, w te piksele, to może szybko się znudzić i drażnić. Reszta może być.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 492
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #406 dnia: 2024/03/02 21:09 »
Zasięg w trybie elektrycznym jest w górnej granicy sensowności dla pheva, więcej nie trzeba w tym układzie, a jeżeli komuś nadal za mało to już lepiej jeździć autem wyłącznie elektrycznym, bo po co wozić motor spalinowy z osprzętem, to wówczas balast.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #407 dnia: 2024/03/02 21:37 »
Co do zasięgu to masz Galon rację . Jak dla mnie to zasięg starego Tiga wystarcza w zupełności ,ale oczywiście w wersji letniej , w zimie brakuje mi tych paru kilometrów które tracę na ogrzewanie . Ładuję codziennie więc dla mnie to nie problem czy auto ma zasięg 50 km czy wielokrotność , byle te 50 km było również w zimie. Dlatego tak jak ty uważam ,że jak mam mieć większy zasięg to już mi ten spalinowy sinik jest  zbędny ,po co go taszczyć jak nie ma kiedy go użyć .
 
The following users thanked this post: van_daal

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #408 dnia: 2024/03/02 22:06 »
Jeżeli ktoś robi tylko do 50km i pewnie większość w 1 osobę to ja bym się zastanawiał nad sensownością wyboru Tiguana
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #409 dnia: 2024/03/02 22:09 »
A czemu tak uważasz ,Mieszkając w dużym mieście to chyba jest optymalny dystans do codziennej jazdy. A racja nie wziąłem pod uwagę komunikacji miejskiej. Jeśli robisz więcej to ja bym się zastanowił nad dieslem 
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #410 dnia: 2024/03/02 22:12 »
Bardziej mi chodzi o gabaryt auta a nie silnik, dla mnie silnik diesla akurat nie jest wśród rozważanych z założenia, kiedyś miałem i postanowiłem sobie że jeśli tylko będzie to możliwe to nigdy więcej, małe spalanie to nie wszystko
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #411 dnia: 2024/03/02 22:35 »
Ok z twojego wpisu zrozumiałem że jest coś nie tak z zasięgiem. A co do gabarytów to nie mam zastrzeżeń .jest ok to tylko 4,5 m , popularne octawie zajmują więcej miejsca na ulicy
   
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #412 dnia: 2024/03/02 22:38 »
Octavia to często "darmowa" służbówka, to również nie jest miejskie auto dla 1 osoby, nie do końca chodzi tylko o wymiar zewnętrzy bo na ulicy to i 5m auto sie mieści tylko po co.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #413 dnia: 2024/03/02 22:59 »
Acha miałem również malucha F 126p , ale wybacz już do niego nie wrócę chociaż dawał radę .
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #414 dnia: 2024/03/03 09:05 »
Ja słyszę, że on się nie zachwyca 1.5 przede wszystkim, a nie hybrydą.
...gdzie on jeździ 1,5 ... filmik dotyczy hybrydy PHEV
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1442
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #415 dnia: 2024/03/03 15:37 »
[mod: usunięto zbędny cytat]
I ocenia negatywnie dużo krzyku o nic, kiedy próbuje się przełączyć z elektryka na spalinówkę.
« Ostatnia zmiana: 2024/03/04 09:57 wysłana przez van_daal »
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1110
  • Thanked: 133 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #416 dnia: 2024/03/03 17:00 »
Ale zwróćcie uwagę że najczesciej właśnie taki klient bedzie kupowal PHEV po raz pierwszy i często nie będzie z napędu zadowolony niestety.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 492
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #417 dnia: 2024/03/03 19:18 »
spieszę wyjaśnić, że by może oczekiwaniem testującego było, aby silnik spalinowy łagodniej przyłączał do roboty, którą odwala elektryk, ale jak trafnie wcześniej w poście podniesiono, oczekiwanie to jest ciut wymyślne, gdyż wdepnięcie ponad połowę "gazu" to sygnał dla  auta, że szykuje się akcja....niestety silnik spalinowy wyje wkręcony na wysokie obroty, a wcześniej była przecież cisza bo kołami ruszał elektryczny wół do roboty. Tak wygląda utrata komfortu przy bezpośrednim porównaniu, aby to wiedzieć trzeba trochę pojeździć czymś nie wyłącznie spalinowym.
Z osłuchu zewnętrznego, w moim odczuciu, silnik 1.5 TSI jest na postoju ponad przeciętnie cichy. W spokojnej (normalnej) jeździe (służbowe skody 1.4-1.5 TSI) również cichy, a dynamiczne przyspieszenia rzeczywiście generują hałas.
Napiszę jeszcze, że ten materiał video wart był odtworzenia, ale nie jako test Tiguana ino jako popatrzenie sobie na nowość i piękne widoki, część materiałów pochodziła od producenta.....


 

adas2336

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 20
  • Thanked: 6 times
  • Model: Audi
  • Wersja: A3
  • Silnik: 1.5 eTsi / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PJA
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #418 dnia: 2024/03/04 09:41 »
Tęsknie za testami zachara jak to kiedyś na takich prezentacjach było. Teraz kanał dla mnie nie do oglądania. Szczególnie bez technicznej cześć. Nie tylko Tiguan jest głośny w czasie załączenia silnika spalinowego przy hybrydzie, za miesiąc mamy dostać bmw 5 530e i jak jeździłem na teście to także połowa pedału przyspieszenia włączała silnik i też na wysokie obroty więc jakoś nie widzę problemu z nowym Tiguanem. Szczerze nigdy bym tak nie zrobił, szkoda mi turbosprężarki po dłuższym czasie jazdy na elektryku.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #419 dnia: 2024/03/04 09:51 »
...no właśnie część tych testerów to niewiadomo skąd się wzięło, skoro taka praca hybryd PHEV jest czymś normalnym to o co chodzi autorowi filmiku ?
« Ostatnia zmiana: 2024/03/04 10:36 wysłana przez Mave »