Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 69220 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 487
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #165 dnia: 2022/08/23 16:36 »
Advertisement
Wstawiałem ten link już 2 razy, ale zrobię to kolejny raz, bo według mnie najlepiej przedstawia ile spali paliwa i zużyje prądu Tiguan na dłuższej trasie:
https://youtu.be/UDHtua5yYOA


Pozostałe testy Tiguan ehybrid jakie znam z YouTube są mało przydatne, bo redaktorzy używają ten model jak hybrydy bez ładowania. 
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #166 dnia: 2022/08/23 17:09 »
Na tym filmie wszystko się zgadza ,ale niektórzy forumowicze chcieli wiedzieć ile pali Tig na dłuższym dystansie  (300 400 km)jak nie ma gdzie podładować   na tym filmie tego nie ma .Nie ma też ile pali na autostradzie  ,nie ma ile pali w wielu innych sytuacjach Na naszym forum można już znaleźć takie informacje
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #167 dnia: 2022/08/23 18:37 »
Dzisiaj przejechałem taką samą drogę jak co dzień ale bez włączania tryb B no i brakło mi prądu...

Oj, dopiero teraz doczytałem "ze zrozumieniem" bo nie sądziłem, że wcześniej napisałem nie dość jasno...

Skoro ZUPEŁNIE nie używałeś trybu B to mnie nie dziwi, że ci brakło energii bo na samym trybie D od czasu do czasu MUSISZ użyć hamulców mechanicznych a to ZAWSZE oznacza NIEODWRACALNĄ STRATĘ ENERGII (fizyka). Zacytuję siebie:
Jak jedziesz stałą prędkością to lepiej jechać na D. Na D rekuperacja też działa ale jest baaardzo delikatna - głównie z dość stromej górki - tak, by wytracanie prędkości było minimalne. Czasem, gdy np. jazda jest pod górkę to miast rekuperacji "samoistnie" uaktywnia się %POWER. Generalnie tryb D to taki prawie tempomat - tyle, że z minimalnym zmniejszaniem prędkości. Dzięki temu jazda jest płynniejsza.
Jak potrzebujesz przyhamować (bo światła, korek) albo przewidujesz wiele przyhamowań i przyspieszeń w krótkim czasie to wtedy przerzucasz na B. Wtedy siła rekuperacji jest na tyle duża, że masz wyraźne wrażenie hamowania silnikiem - hamowanie IMHO wyraźnie mocniejsze niż te silnikiem spalinowym.

A zmiana D-B-D-B.. to przecież jeden ruch palca.


EDIT: Poprawka - da się jeździć na D bez użycia hamulców mechanicznych ale jest to trudne, bo ciężko wyczuć kiedy kończy się czysta rekuperacja a zaczyna hamowanie mechaniczne więc łatwo o niepotrzebną stratę energii.
« Ostatnia zmiana: 2022/08/23 19:47 wysłana przez van_daal »
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #168 dnia: 2022/08/23 20:31 »
Nie bardzo rozumiem to co napisałeś. Oczywiście że używałem hamulca jak inaczej w mieście. Ale nie sądzę że brakło mi zasięgu z powodu hamowania , w trakcie hamowania nawet w trybie D włącza się rekuperacja więc hamulec nie ma tu żadnego wpływu na osiągnięty wynik. Kluczowe jest to że auto nie ładowało się podczas jazdy.
Ja chciałem sprawdzić ponadto czy brak hamowania zostanie zrekompensowany dłuższym wybiegiem auta  po puszczeniu gazu (bez użycia hamulca) ale tak się nie stało Podsumowując wracam jutro do trybu B podczas jazdy na prądzie.
A co do wyczucia kiedy kończy się rekuperacja a zaczyna się hamowanie klockami To to o czym piszesz kończy się jak kola staną w miejscu Rekuperacja zaczyna się jak tylko dotkniesz hamulca do momentu kiedy staniesz lub dodasz gazu. Więc nie bardzo wiem co mam wyczuwać ,najlepiej popatrzyć na obrotomierz tam wszystko widać na niebieskim i zielonym polu.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #169 dnia: 2022/08/23 20:46 »
Spróbuję jeszcze raz:
Czy Ty sądzisz, że hybrydowy Tig hamuje wyłącznie rekuperacją do momentu kiedy już niemal stoi?

Kluczowe jest to że auto nie ładowało się podczas jazdy.
O ile nie wymusisz ładowania baterii w ustawieniach to ładowanie odbywa się WYŁĄCZNIE podczas hamowania rekuperacją. Zarówno w trybie D (w początkowym zakresie pedału hamulca) jak i w trybie B (już wtedy gdy puścisz gaz i dodatkowo również w początkowym zakresie pedału hamulca).

Oczywiście że używałem hamulca jak inaczej w mieście.
Ano tak jak napisałem wcześniej:- jak jedziesz równym tempem to włączasz tryb D- jak chcesz zahamować albo przyhamować to przełączasz na tryb B (jeden ruch paluszkiem)- jak chcesz znowu jechać równym tempem to przełączasz na tryb D (kolejny ruch paluszkiem)... i tak w kółko aż do końca trasy.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #170 dnia: 2022/08/23 20:58 »
Nic takiego nie napisałem ani tym bardziej nie sądzę . Ja napisałem tak: w trakcie hamowania nawet w trybie D włącza się rekuperacja  [/size]
A to nie oznacza że auto nie hamuje ,,klockami ,, Hamuje jak każde auto z hamulcami na początku słabo a w miarę zwiększania nacisku mocniej Różnica w hybrydzie jest taka że w procesie zwykłego hamowania pomaga mu silnik elektryczny.


[/size]
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #171 dnia: 2022/08/23 21:01 »
O ile nie wymusisz ładowania baterii w ustawieniach
A co mam wymuszać w ustawieniach jak jadę na prądzie i nie włączyłem trybu B Nie rozumiem tego co piszesz
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #172 dnia: 2022/08/23 21:04 »
A to nie oznacza że auto nie hamuje ,,klockami ,, Hamuje jak każde auto z hamulcami na początku słabo a w miarę zwiększania nacisku mocniej
No to masz odpowiedź dlaczego brakło prądu!
Bo przerobiłeś energię z baterii na ciepło wydzielone na hamulcach (klocki+tarcze). To - zależnie od ilości i intensywności hamowania - kilka kilowatów wywalonych w pis...u.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #173 dnia: 2022/08/23 21:11 »
Może jeszcze raz:
Nie twierdzę i nigdy nie twierdziłem, że jazda WYŁĄCZNIE w trybie D jest EKONOMICZNA. Ba! Nawet do tego nie namawiałem. To Ty (Bóg raczy wiedzieć czemu?) zrobiłeś taki eksperyment i zdziwiło Cię, żeś stracił energię.

Ja napisałem, że można tych dwóch trybów używać naprzemiennie - wedle uznania - oraz, że są dwie (dla mnie) korzyści z tego płynące:
1. płynniejsza jazda
2. noga nie drętwieje.
Powyższe było jedynie zaprzeczeniem Twojej tezy, że w trybie EV NALEŻY jeździć WYŁĄCZNIE w trybie B.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #174 dnia: 2022/08/23 21:11 »
Ale dokładnie to samo robiłem dzień wcześniej jadąc w trybie B I w tym wypadku czyli podczas hamowania hamulcem, klockami w trybie B oraz w Trybie D dzieje się dokładnie tak samo !!!
Różnica jest tylko i wyłącznie w momencie kiedy puścisz gaz (bez użycia pedału hamulca ) w trybie B nastąpi hamowanie silnikiem elektryczny a co za tym idzie  ładowanie baterii zaś w trybie D nie będzie hamowania silnikiem ani ładowania baterii  auto bez oporów potoczy się bardzo daleko Spróbuj to na drodze a wtedy zrozumiesz o czym piszę
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #175 dnia: 2022/08/23 21:13 »
Powyższe było jedynie zaprzeczeniem Twojej tezy, że w trybie EV NALEŻY jeździć WYŁĄCZNIE w trybie B.
No niestety nie zrozumiałeś nic z tego co napisałem
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #176 dnia: 2022/08/23 21:18 »
Doskonale zrozumiałem a najwyraźniej Ty nie do końca rozumiesz jak to działa.
Jeszcze raz:
- W pierwszym momencie, gdy naciskasz pedał hamulca uruchamiane jest hamowanie rekuperacyjne - W OBU TRYBACH (patrz wskazówka na obrotomierzu).
- Dalsze naciskanie hamulca powoduje zadziałanie hamulców mechanicznych A dopiero TO GENERUJE STRATY energii. Niestety nie wiadomo kiedy dokładnie to następuje bo nie ma podglądu ich zadziałania. Stąd łatwo tę granicę przekroczyć i doprowadzić do niepotrzebnej straty energii - zwłaszcza w trybie D. Dlatego patrz niżej...
- Hamowanie rekuperacyjne jest mocne w trybie B już po puszczeniu pedału gazu i dlatego warto go używać do hamowania.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #177 dnia: 2022/08/23 21:25 »
Dyskusje z tobą uważam za zakończoną ,i nie zamierzam nawet komentować twojego ostatniego wpisu gdzie przepisałeś to co ja napisałem wcześniej.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #178 dnia: 2022/08/23 21:27 »
A może weź sam poczytaj tę dyskusję od początku ZE ZROZUMIENIEM.
Np.:
Różnica jest tylko i wyłącznie w momencie kiedy puścisz gaz (bez użycia pedału hamulca ) w trybie B nastąpi hamowanie silnikiem elektryczny a co za tym idzie  ładowanie baterii zaś w trybie D nie będzie hamowania silnikiem ani ładowania baterii

Mimo wszystko pozdrawiam.
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #179 dnia: 2022/08/23 22:17 »
Pax między Tiguany  ;)
 
The following users thanked this post: van_daal