Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 66041 razy)

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #135 dnia: 2022/06/24 23:53 »
Advertisement
Porównuje netto.
Kolega jeździ z gór po wioskowych drogach.
Dojeżdża sam bez obciążenia jak ja.
Ma więcej możliwości ładowania na trybie B. Ja mam po płaskim niestety.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #136 dnia: 2022/06/26 09:15 »
A czy Passat nie ma czasem 218 KM zamiast 245 jak w Tigu. więc to jest inny napęd ,Poza tym Tiguan jest cięższy o ok 60 kg Passat jest bardziej opływowy. To wszystko powoduje że przejedzie dalej na prądzie niż Tiguan.

 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #137 dnia: 2022/06/26 12:01 »
Jak zastanawiałem się nad wyborem auta to zauważyłem, że wszystkie hybrydy plug-in koncernu VAG oparte na silniku 1.4 TSI są takie same. Występują różnice jedynie w mocy tego silnika i ew. w elektrycznym, ale już moment obrotowy był ten sam. Co zreszta mnie zastanawia. Nadto passat czy tiguan mimo różnicy w mocy zespołu hybrydowego mają bardzo zbliżone przyspieszenia. O ile pamietam w Tiguanie moc silnika benzynowego jest najsłabsza, ale razem z elektrycznym mają najwyższe parametry. Takie paradoksy. Wszystko to zależne jest od komputera, chyba.
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #138 dnia: 2022/06/26 16:48 »
Ten sam zestaw Tiguan, Passat, Superb iV tylko inaczej zestrojone/mapowane czy co tam jeszcze. Fizycznie to ten sam napęd.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #139 dnia: 2022/08/02 20:24 »
Taka ciekawostka:
dzisiaj tankowałem "pod korek". Weszło ciut ponad 49 litrów a przed tańczeniem jeszcze nie było rezerwy. Szacuję że te 6 litrów miałem.
Czyli zbiorniki Tigryd to ok. 55 litrów!  :o Może nawet ciut więcej?

PS. Czy w naszych hybrydach jest odpowietrznik baku? Chodzi mi o ten taki dyndel co się go ciśnie.
Ja nie znalazłem więc ostro bujałem autem. Stare czasy mnie się przypomnieli...
 ;D
« Ostatnia zmiana: 2022/08/02 21:50 wysłana przez van_daal »
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #140 dnia: 2022/08/02 21:23 »
Odpowietrznik?
Yyyyy

Musze sprawdzić.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #141 dnia: 2022/08/10 22:39 »
Kolega Galon napisał dokładnie i precyzyjnie o hybrydach plagin Nic dodać nic ująć  Ja tylko dodam że wróciłem z urlopu i przejechałem trasę w jedną stronę 241 km średnia prędkość to ok 76 km  zużycie 7,4 l/100 km  bez użycia baterii ( tej dostępnej dla mnie -zablokowałem ją na jazdy lokale w miejscu urlopu) Nie wiem czy to dużo czy mało na tak duże auto ,ale liczyłem się z tym ,Jeśli jadę raz w roku na urlop i mam spalić 7,4 l/100km w trasie a potem nic lub 3 litry to ja nie narzekam ,hybryda jest ok . Ale jak ktoś zapyta o elektryka to ja powiem  powrót na lawecie. Nie widziałem miejsca gdzie mógłbym się podładować 
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #142 dnia: 2022/08/11 09:51 »
Jadę na Mazury sobotę rano, bede wiedział coś więcej z takiej trasy. Ok 500km do pokonania. Aku zablokuje na zużycie, pojadę z prędkościami autostradowymi lub S8 czyli pomiędzy 120 a 140km/h.
Sam jestem ciekaw jak sie to auto sprawdzi urlopowo.

Z drugiej strony to jest ta elastyczność. Zapominam o baterii na wyjazd w trasę i traktuje to jak normalnego benzyniaka.

Elektrykom życzę powodzenia…
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #143 dnia: 2022/08/11 11:10 »
Smerfie napisałeś  elektrykom życzę powodzenia ,to przypomniałem sobie jak mijałem dwa razy Teslę jadącą w ,,trybie co teraz zrobić ,,  :)  Autostrada można 140 a Tesla jedzie może 90 może jeszcze wolniej . Gdzie te ładowarki ?  ;D
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #144 dnia: 2022/08/11 12:43 »
Jak trzy lata temu jeździłem co tydzień w każdy piątek na S8 w stronę Wrocławia to prawie za każdym razem wyprzedzałem Tesle S.

Zawsze za TIRem na krótkiej smyczy tempomatu i tu Elu aerodynamicznego i max 100km/h jak sie lora rozpędziła.

Żenujący widok.

Brak zrozumienia dla idei co do czego służy.
Jak jedzenie zupy widelcem.
 

Gonzo

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Thanked: 4 times
  • Model: Q5 FY
  • Wersja: S line 50 TFSI e quattro S tronic
  • Silnik: 2.0 TFSI eHybrid 299 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WT
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #145 dnia: 2022/08/21 01:44 »
Zrobiłem już kilka dłuższych tras i powiem jest super hybrydą plugin. Tylko bak mały. Jadę elektrycznie do obwodnicy, autostrada na benzynie autohybrid, dojeżdżając do celu ładowanie (tylko muszę 50km przed celem włączyć potrzymanie ładunku bo inaczej zejdzie do zera, bo według producenta tam gdzie cel to i ładowanie). Lokalnie EV, powrót to ładowanie w drodze (pali jakiś 1l/100km więcej). Nie polecam jazdy tylko benzyną z pustym aku. Jazda w korkach genialne tylko na EV, silnik wyłączony, cisza a klima chłodzi.Na dłuższe wypady ładowarka (chociaż brak na nią miejsca) i w 7h aku naładowany (230V AC 1-faza). Normalnie ładuje w 3,5 godzin na 400V AC 2-fazy.
Z tego co wiem w Tiganie ładowanie jest tylko 1-faza, Audi dwie a porsche 3?

Kabla do ładowarki stacjonarnej nie zabieram ze sobą, mija się to z celem 3,5 h stać po drodze i czekać na naładowanie!
 

Gonzo

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Thanked: 4 times
  • Model: Q5 FY
  • Wersja: S line 50 TFSI e quattro S tronic
  • Silnik: 2.0 TFSI eHybrid 299 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WT
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #146 dnia: 2022/08/21 01:50 »
Taka ciekawostka:
dzisiaj tankowałem "pod korek". Weszło ciut ponad 49 litrów a przed tańczeniem jeszcze nie było rezerwy. Szacuję że te 6 litrów miałem.
Czyli zbiorniki Tigryd to ok. 55 litrów!  :o Może nawet ciut więcej?

PS. Czy w naszych hybrydach jest odpowietrznik baku? Chodzi mi o ten taki dyndel co się go ciśnie.
Ja nie znalazłem więc ostro bujałem autem. Stare czasy mnie się przypomnieli...
 ;D
W hybrydach jest auto odpowietrzanie przy otwieraniu klapki, przycisk w dzwiach (spalinowe mają tylko jeden przycisk)
 
The following users thanked this post: van_daal

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #147 dnia: 2022/08/21 10:36 »
Czyli procedura taka, że jak zaleję pod korek to do drzwi i za przycisk i wtedy paliwo powinno spłynąć do baku? I tak np. kilka razy?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #148 dnia: 2022/08/21 12:07 »
...paliwo tankuje się do "odbicia pistoletu",  robiąc to co piszesz - to paliwo dostaje się do przewodów i zaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa co prowadzi do tworzenia się w zbiorniku podciśnienia i z czasem uszkodzeniem ( blokowaniem się) zaworu odpowietrzającego.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #149 dnia: 2022/08/21 14:06 »
...wynik z trasy porównywalny ze spalinowym Tigiem bez pilnowania i wszystko na paliwie  :) .


p.s - może ktoś sprawdzi bez blokowania baterii jak to wyjdzie na trasie ... Passat GTE jak ładuje baterie trakcyjną to szarpie w okolicach 10 litrów na setkę  :(