Autor Wątek: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid  (Przeczytany 50333 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #120 dnia: 2023/08/28 20:17 »
Advertisement

Poniżej cała trasa id wzięcia samochodu do testów


To ja dodam dla porównania inną markę i zużycia "od fabryki", czyli z ponad 8kkm.

Z czasem się pewnie jeszcze wygładzi, bo tym autem nie da się nie brykać i pewnie jeszcze przez jakiś czas zabawy 6-cio cylindrówką będą mi w głowie ;-)

Drugie zdjęcie to trasa ~700km z Koszalina do Bielska-Białej. Prędkości do Bydgoszczy 90-120km/h, od Bydgoszczy non-stop 140km/h.
 
The following users thanked this post: Galon

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #121 dnia: 2023/08/29 05:59 »
Dojechałem właśnie do Gorzowa Wielkopolskiego. Przed wjazdem w Rybniku  na A1 zatankowałem się i przejechałem 481 km głównie A i S . Średnie zużycie wyszło 6,8l/ 100 km ( z kompa) . Jazda nocna bez korków non stop ze średnia  prędkością 95 km/h ( maksymalna była 115 km/h).

Samochód pusty , jedna osoba. Od początku w trybie hybrydy.  Praktycznie na A i S nie włącza się do pracy silnik elektryczny nawet jak akumulator jest naładowany w 1/3.
Dla porównania pokaże spalanie mojego Kodiaqa 2.0 TSI 4x4 wyładowany po sufit, dodatkowo platforma z dwoma rowerami i dwie osoby. Trasa Warszawa Rybnik

Niestety ten samochód nie jest na  długie dystanse
Dodam jeszcze ze cała trasa jaką dziś w nocy zrobiłem czyli dodatkowo zjazd z Istebnej wyglada tak ( wiele razy do pracy włączał się silnik elektryczny )


A teraz rzeczywiste zużycie ( z tankowania ). Przejechałem w sumie 1346 km , tankowałem w sumie 3 razy i w sumie wlałem 73,43 litra. Czyli spalanie wyszło 5,46 l/100 km. Do tego trzeba  dodać ładowanie od piątku do wczoraj wieczorem codziennie . W sumie „ weszło” ok 43,35 kWh. 
Trochę mnie rozczarowuje ze w trybie hybryda nie działa to tak jak klasyczna hybryda np w Toyocie.


Jeszcze jedna obserwacja. W takiej samej trasie z Gorzowa do Istebnej spalił mi 5,3 l/100 km ( z kompa) a na powrotnej aż 6,8. Całkowite spalanie obniżyły mi krótkie jazdy, ale codziennie w nocy go doładowywałem

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
[mod: prośba: zechciej uważnie przeczytać swój wpis i poprawić błędy po autokorekcie bo ciężko momentami zrozumieć "co autor ma na myśli"... Dzięki.]
« Ostatnia zmiana: 2023/08/29 09:50 wysłana przez Peterka »
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #122 dnia: 2023/08/29 10:42 »
W takiej samej trasie z Gorzowa do Istebnej spalił mi 5,3 l/100 km ( z kompa) a na powrotnej aż 6,8.
To może być wina jakiegoś błędu w sofcie sterownika zarządzającego energią.

Zauważyłem, że czasami komp postanawia zacząć ładowanie baterii (i to dość konkretnie) mimo, że wjeżdżam pod sporą górkę a w baterii jest jeszcze sporo energii - nawet powyżej zadanej przeze mnie wartości granicznej w trybie zachowania energii albo nawet jej zużywania. Pomaga wtedy chwilowe przełączenie na jazdę w trybie elektrycznym (EV). Takie zachowanie wyraźnie zaczyna podbijać średnie spalanie.
Kiedyś (trasa Świnoujście - Szczecin) pozwoliłem mu na dłuższe takie nieuzasadnione w mojej ocenie doładowywanie i przy zadanym poziomie zachowania energii na poziomie ok. 15% skubaniec doładował baterię do 40% i sam dalej nie miał ochoty przerwać. Musiałem to zrobić ręcznie.

Zaznaczam, że nie jest to zjawisko stałe czyli normalnie zachowuje się sensownie - "dopala" spalinę w czasie jazdy pod górę oraz podczas przyspieszania i odzyskuje podczas zjazdów z górki i zwalniania.

Na stałe mam między zegarami ustawione wyświetlanie "zużycia" i monitoruję pracę napędów. W razie czego interweniuję.
Niestety.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #123 dnia: 2023/08/29 11:08 »
Moje aktualne dane długookresowe.



Przeliczając na zużycie benzyny (aktualne ceny paliwa i energii dla gosp. domowego) średnie spalanie wychodzi ok. 3,7 l/100.
Gdybym uwzględnił faktyczny koszt ładowania prądem (99% mam darmo) to spalanie miałbym powiedzmy 2,2..2,3 l/100.

Generalnie jeżdżę na prądzie. Spalina sporadycznie - tylko na dłuższych trasach i króciutkie odcinki zimą z/do pracy.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #124 dnia: 2023/08/29 12:59 »
Moje aktualne dane długookresowe.

Jak będziesz tak mało jeździć, to Ci w końcu mchem zarośnie ;-)
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #125 dnia: 2023/08/29 13:45 »
Cytat: van_daal
Generalnie jeżdżę na prądzie. Spalina sporadycznie - tylko na dłuższych trasach i króciutkie odcinki zimą z/do pracy.
[/quote

Chcesz powiedzieć ze ten samochód to jest tylko do jazdy wokół komina ? A na dalsze trasy  to trzeba mieć drugi samochód ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
« Ostatnia zmiana: 2023/08/29 14:18 wysłana przez Peterka »
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #126 dnia: 2023/08/29 14:26 »
@Peterka jak to wielokrotnie padło lub napisane zostało, każda hybryda ładowalna jest pomyślana do powtarzalnych jazd na zasięgu baterii, a jak scenariusz się zmienia to jest silnik spalinowy w trybie hybrydy.
Uzyskałeś wyniki lepsze, choć zbliżone do 2.0 TSI w trasie (średnia prędkość ewidentnie wskazuje dlaczego Tiguan rzadko korzystał z jazdy mieszanej, poza tym jest o 16 km/h wyższa niż w TSI), na co dzień, np. po mieście, zwłaszcza w zakorkowanej trasie różnica będzie jak 0 litrów w PHEV do 11-13 litrów w 2.0 TSi. Być może oczekiwania były inne, wiec warto było to sprawdzić w realu.


Hybryda Toyoty też w tej trasie (na S i A ze śr. 95 km/h) będzie bardziej spalinowa, bo brak momentów do odzyskiwania energii (rekuperacja). Trzeba by w tej trasie testować tą hybrydę. Myślę, że wynik byłby podobny ze wskazaniem na Toyotę z uwagi na masę pojazdu. Aczkolwiek pozostałe parametry (jak np. osiągi, skrzynia biegów, układ kierowniczy i zawieszenie, nie wspominając o matrix-ach) są w mojej opinii po stronie VW.


Z Twoich danych interpretuję, że lepiej dać Tiguanowi samemu decydować jaki tryb wybrać, tzn. na początku EV, ponieważ jak wyjechałeś z naładowaną baterią w trybie przełączonym na hybrydę, spalanie na tym odcinku było wyższe, a przecież raczej jechałeś per saldo "z górki".
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #127 dnia: 2023/08/29 14:35 »
Drugie zdjęcie to trasa ~700km z Koszalina do Bielska-Białej. Prędkości do Bydgoszczy 90-120km/h, od Bydgoszczy non-stop 140km/h.
@arekp pokazałeś, że auto spaliło o 2 litry więcej przy średniej o 5 km/h niższej niż wyniki pokazane przez @Peterka. Godzi się to?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #128 dnia: 2023/08/29 14:41 »
@arekp pokazałeś, że auto spaliło o 2 litry więcej przy średniej o 5 km/h niższej niż wyniki pokazane przez @Peterka. Godzi się to?

Cokolwiek chciałeś wyrazić, przeczytaj jeszcze raz mój post, zacytowany przez Ciebie fragment oraz swoją odpowiedź.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #129 dnia: 2023/08/29 14:46 »
Drugie zdjęcie, jak napisałeś. Takie dane tam zawarte są.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #130 dnia: 2023/08/29 14:49 »
Jak będziesz tak mało jeździć, to Ci w końcu mchem zarośnie ;-)
Ale wiesz, że VAG ma (buk raczy wiedzieć czemu) ograniczoną pojemność licznika długoterminowego i co czas jakiś zaczyna od nowa?

Wiem, że wiesz i tylko tak się droczysz...  :P
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #131 dnia: 2023/08/29 14:52 »
ograniczona do 99,99 godzin jazdy. Też zauważyłem i słabe to.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #132 dnia: 2023/08/29 14:53 »
Drugie zdjęcie, jak napisałeś. Takie dane tam zawarte są.

Widzę, że pogoda nie sprzyja, więc ułatwię. Zacytowałeś opis drugiego zdjęcia, z trasy, ze spalaniem benzyny 8,6l/100km, przy średniej przekraczającej 90km/h.

W dodatku auta o jakieś 700kg cięższego i dużo większego gabarytowo.

W kwestii czy się godzi, cokolwiek miałeś na myśli - tym barzdiej, że mój post był neutralny - mógłbym odpowiedzieć "Wolność Tomku ...". Ale nie odpowiem, bo po co wstawiać złośliwości w odpowiedzi na czyjąś złośliwość.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #133 dnia: 2023/08/29 14:59 »
Chcesz powiedzieć ze ten samochód to jest tylko do jazdy wokół komina ?


No, w sumie to trochę tak. Ale, po prawdzie, to nie tajemnica jakaś i "we wewsi" wszyscy o tym wiedzą...
Jak kto klepie często długie trasy to bierze diesla.
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid
« Odpowiedź #134 dnia: 2023/08/29 15:00 »
@Galon
Wyniki mojego 2.0 TSI 4x4 są gorsze niż Tiguan eHybryd w zakresie spalania. To jest fakt. Na krótkich odcinkach nawet górskich to spalanie Tiguana eHybryd było dużo mniejsze niż Kodiaqa .
 Widzę tez ze jadąc z Gorzowa do Istebnej średnia prędkość była 70km/h. Był większy ruch na autostradzie i korki pic Wrocławiem. Powrotna trasa do Gorzowa była bez korków ,  w małym natężeniu ruch i średnia prędkość wyszła 95 km/h. Może to ze w do Istebnej jechałem w korkach miało znaczenie i mnie spaliłem bo częściej silnik elektryczny włączał się do pracy . Zgoda ze VW ma dużo zalet w porównaniu do Toyoty CC, SLD Touota ma lepsze spalanie w trasie. Tak mi się wydaje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
The following users thanked this post: Galon