Musisz sprawdzić konkretnie typy (kody) silnika i sprawdzić której jest generacji. W 2009 nie będzie to 3-gen, więc musisz być przygotowany na dolewki oleju między wymianami. Na zaworach w benzynówkach lubi się zbierać nagar, a jego wyczyszczenie jest dość kosztowne ze względu na zakres czynności jakie trzeba wykonać przy demontażu.
Szukaj egzemplarza z rynku lokalnego, którego historię będzie Tobie łatwo zweryfikować. Przejedź się też wybranym autem po niewielkich nierównościach, z niedużą (20-30km/h) prędkością. W Tiguanie I jak i w Tiguanie II, przednie zawieszenie nie jest idealne i wydobywają się z niego różne dźwięki - choć nie zawsze jest to związane z usterką; ta sugestia to dla Twojego świętego spokoju podczas dalszego użytkowania, bo ja dla przykładu większość czasu podróżuje w ciszy, i każde dźwięki obce do mnie docierają.