Ceny usługi powalają, w ASO około 2 tysiące zł. Serwis automatów Sosnowski w Gdańsku zawołał 1500 zł za wymianę maszyną. Poczytałem i pooglądałem trochę informacji w sieci i postanowiłem że wymienię sam, może nie sam bo nie mam kanału ale z pomocą sąsiada mechanika, który de facto w DSG nigdy nie wymieniał oleju, więc będzie to dla nas obu nowe doświadczenie. Niektórzy piszą że metodą statyczną da się wymienić tylko od 40 - 50% oleju co w przypadku DSG jest nieprawdą, to się sprawdza w skrzyniach klasycznych ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
Wiadomo, że do skrzyni fabrycznie suchej zawsze wejdzie więcej oleju niż do takiej, z której olej spuszczono, w manualach jest to około 0,3-0,4 litra na 2 litry w przypadku fabrycznie suchej, w DSG mokrej jest to około 1,1-1,2 litra na 7 litrów /fabrycznie sucha/. Z olejem silnikowym jest podobnie
A więc:
- zakupiłem 6 litrów oleju do DSG RAVENOL ATF DCT/DSG w cenie 360 zł za 6 litrów /spełnia zalecenia: VW G 052 182 A2, Audi G 052 529 A2 S-Tronic, BMW DCTF-1, BMW 83220440214, 83222148579, 83222148578, 83222147477; FORD 1490763, FORD 1490761, FORD WSS-M2C936-A, FORD USA XT-11-QDC, FORD WSD-M2C200-D2, Chrysler 68044345 EA/
- zakupiłem filtr oleju DSG 0BH325183B 117 zł
- zakupiłem 1 litr oleju do sprzęgła Haldex Ravenol AWD-H Fluid w cenie 80 zł za litr /zalecenia: VW G 052 175 A2, G 055 175 A2, G 060 175 A2/
- zakupiłem wąż spustowy/napełniania DSG za 45 zł
- nowe podkładki korków spustowych za free
Łączny koszt operacji tj. wymiany oleju w DSG i sprzęgle Haldex wyniósł mnie:
- materiały 600 zł
- robocizna 150 zł
Następną wymianę zrobię odrobinę szybciej, będzie za 50 tys km
Informacje co do sposobu wymiany zaczerpnąłem od
krzynol garagehttps://www.youtube.com/watch?v=mtAhOcgrBYo