Autor Wątek: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0  (Przeczytany 392 razy)

Łukasz

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan 1
  • Wersja: Sport Style
  • Silnik: 2.0 TDI / 170Km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Białystok
Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« dnia: 2020/06/14 14:07 »
Advertisement
Witam. Siadla pompa wysokiego ciśnienia i zawalilo wtryski. Pompa nowa po regeneracji. Wtryski do kosza. Założone używki z Tiguana 140konnego (zdjęcie wyników w załączniku). Auto jeździ osiąga prędkości lecz około 3tys obr przy niskich biegach jak potrzeba dużo mocy wywalało wysokie ciśnienie na listwie CR. Zmieniony regulator. Błąd znikl. Ale pojawil się błąd o braku doładowania w tym samym momencie tez przy duzej mocy. Czy wtryski mogą byc inne , mogą sie różnić ? Czy to jakość wtryskow i leją ?  Auto chodzi głośniej i jak traci moc to jakby dostawał za dużo paliwa. Moze ktos mial podobny problem ? Pomożecie ?
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 700
  • Thanked: 23 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #1 dnia: 2020/06/14 23:45 »
Czy wtryski mogą byc inne , mogą sie różnić ?
Wtryskiwacze z wersji 140hp są inne niż w wersji 170hp, nie możesz do wersji 170 konnej zamontować z wersji 140 konnej i odwrotnie, jest inne ciśnienie i inny sposób rozpylania paliwa. Powiedz gdzie są mechanicy którzy takie rzeczy robią, trzeba omijać szerokim łukiem
« Ostatnia zmiana: 2020/06/15 00:04 wysłana przez Charls »
 

mms1994

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 437
  • Thanked: 29 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #2 dnia: 2020/06/15 07:28 »
140 ma zwyczajnie mniej wydaje wtryskiwacze wiec reszta osprzętu nie jest przystosowana do takiej pracy. Załóż szybko prawidłowe, bo mogą Ci zacząć siadać inne podzespoły
 

Łukasz

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan 1
  • Wersja: Sport Style
  • Silnik: 2.0 TDI / 170Km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Białystok
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #3 dnia: 2020/06/15 08:04 »
To dlaczego numer wtrysku w 136/140/170 jest identyczny ? Tylko różni sie ciśnieniem i dawkowaniem
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 700
  • Thanked: 23 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #4 dnia: 2020/06/15 08:24 »

Jaki masz kod silnika?


EDIT:
przeglądając ETKA chyba pomyliłem serie silników CBxx z CFxx, w tych pierwszych jest 03L130277 a w drugich
03L130277J. Przepraszam za zamieszanie
Auto chodzi głośniej i jak traci moc to jakby dostawał za dużo paliwa
Na wydruku po korekcjach widać, że dostaje za mało paliwa
« Ostatnia zmiana: 2020/06/15 08:45 wysłana przez Charls »
 

Łukasz

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan 1
  • Wersja: Sport Style
  • Silnik: 2.0 TDI / 170Km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Białystok
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #5 dnia: 2020/06/15 09:04 »
Czyli wtryski kiepskie ? Wywala takie błędy a regulator po eymianie. A blad ciśnienia dalej
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 700
  • Thanked: 23 times
  • Model: 5N2
  • Wersja: R-line
  • Silnik: TDI / 210hp
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #6 dnia: 2020/06/15 09:11 »

Błąd ciśnienia doładowania P0299 najprawdopodobniej spowodowany jest nieosiągnięciem nominalnej mocy z uwagi na zbyt małą dawkę paliwa. Czasami są przypadki, że założono źle przewód zasilający na filtrze paliwa, znam dwa takie przypadki, wówczas około 3 tys rpm auto zaczyna szarpać i nie jedzie ale wówczas nie wykazywałby błędu zbyt wysokiego ciśnienia a odwortnie. Ciężko mi się wypowiedzieć na podstawie tego wydruku, gdyby były logi z VCDS to byłoby łatwiej. A co na to mechanik, który diagnozował ci auto?




Ross-tech podpowiada, że P0088 - Ciśnienie w szynie paliwowej zbyt wysokie
Możliwe objawy:
Lampka kontrolna awarii (MIL) świeci
Wysoki dźwięk pracy silnika podczas pracy na biegu jałowym.
Możliwe przyczyny:
Usterka czujnika ciśnienia paliwa G247, okablowania, połączeń itp.
Usterka zaworu regulatora ciśnienia paliwa N276, mocy, masy, połączeń itp.
Usterka zaworu dozującego paliwo N290

Możliwe rozwiązania:
Sprawdź zaawansowane wartości pomiarowe dla ciśnień szynowych
Sprawdź zasilanie na zaworze regulatora ciśnienia paliwa N276 / zaworze dozującym paliwo N290
Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa na szynie G247
 

mms1994

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 437
  • Thanked: 29 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #7 dnia: 2020/06/15 09:47 »
To dlaczego numer wtrysku w 136/140/170 jest identyczny ? Tylko różni sie ciśnieniem i dawkowaniem
Bardzo dziwne bo w Superbie były różne wtryski, ale to faktycznie mógł być całkiem inny silnik. Wybacz za zamieszanie :(


Robiłeś diagnostykę wtryskiwaczy, czy mają odpowiednie przepływy? Może wymagają regeneracji albo są zwyczajnie jakoś przytkane...
 

Łukasz

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan 1
  • Wersja: Sport Style
  • Silnik: 2.0 TDI / 170Km
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Białystok
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #8 dnia: 2020/06/15 10:17 »
Wtryski sprawdzone. Raport wyżej. Kwestia taka ze auto na tych jezdzilo do końca. Pożyczylem od kumpla zeby sprawdzić. I wychodzi to co widac. A nie chce w ciemno inwestowac 4300 w nowe. Wolałbym miec pewnosc ze to jednak to
 

mms1994

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 437
  • Thanked: 29 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: Tiguan 1 /2009/170km/4drive/2.0
« Odpowiedź #9 dnia: 2020/06/15 10:49 »
Nie prościej oddać na porządną diagnostykę do warsztatu specjalizującego się w tym? Sam wydruk Ci zaznaczył na czerwono parę liczb, więc sugeruje to że coś jest nie tak. Zatem warto było by, żeby pochylił się nad tym odpowiedni specjalista ;)
Paru znajomych miało problemy z wtryskami (różne silniki) i dopiero dobra diagnostyka i analiza wyników przez osobę, która się zna na tym rozwiązywała problem w 100%.
Poprzednie auto żony miało podobny problem do Twojego, ale tam nie było CR. Rozwiązaniem była wymiana czujnika położenia wału :P