Autor Wątek: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny  (Przeczytany 987 razy)

MrMyszko

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan I
  • Wersja: Tiguan R Line TDI Bluetech
  • Silnik: 2.0Tdi DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Londyn
Advertisement
Witam.
Wczoraj jadąc z prędkością około 120km zapaliła mi się kontrolka świec żarowych jednocześnie auto wpadło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym odpalaniu problem znikł.
Niestety dziś ten sam problem. Jazda w mieście jest Ok ale przy większych prędkościach problem powraca.
Przejrzałem przewody do turbo, intercoolera i nic.
Czy takie objawy daje walnięty zawór podciśnienia turbiny albo gruszka?

Pomocy!!!




Gruszka sprawdzona, trzyma ciśnienie. Zgubiłem kabel do VCDS i nie mam jak sprawdzić zaworu.
« Ostatnia zmiana: 2021/04/18 13:37 wysłana przez MrMyszko »
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 880
  • Thanked: 29 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #1 dnia: 2021/04/26 09:14 »
Pomocy!!!
Zrób diagnostykę interfejsem diagnostycznym bo inaczej nie ma sensu pisać rozprawek
 

MrMyszko

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan I
  • Wersja: Tiguan R Line TDI Bluetech
  • Silnik: 2.0Tdi DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Londyn
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #2 dnia: 2021/05/03 12:40 »
5171 - Regulacja cisnienia doladowania
          P0299 00 [101] - Nieosiagnieta granica regulacji
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 2
                    Przebieg: 117248 km
                    Data: 2021.04.16
                    Czas: 12:35:01

                    Predkosc obrotowa silnika: 2043.00 /min
                    Unormowana wartosc obciazenia: 85.1 %
                    Predkosc pojazdu: 113 km/h
                    Temperatura plynu chlodzacego: 89 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 21 °C
                    Cisnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.180 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Cisnienie doladowania: wartosc wymagana: 2125 hPa
                    Cisnienie doladowania: wartosc rzeczywista: 1681 hPa
                    Masa powietrza: wartosc rzeczywista (mg/suw): 604.0 mg/stroke
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartosc rzeczywista: 61.50 %
                    Nastawnik przepustnicy: wartosc rzeczywista: 100.01 %
                    Nastawnik ciœnienia doladowania: informacja zwrotna: 88.95 %
                    Srednia dawka wtrysku: 40.94 mg/stroke
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 880
  • Thanked: 29 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/05/03 19:30 »
Sam błąd świadczy o nieosiągniętej granicy regulacji doładowania, gdzie widać iż cisnienie zadane/oczekiwane wynosi  2125 mbar a rzeczywiste 1681 mbar. Poza tym przy przepustnicy otwartej na 100% masa powietrza wynosi tylko 604.0 mg/suw a powinna powyżej 850 mg/suw. Nie jestem pewien co do wskazania EGR czy przypadkiem 61% to nie za mało. Możliwe że łapie lewe powietrze za przepływomierzem, mozliwe że turbo się kończy, możliwe że sterowanie turbo nieszczelne. Po samym błędzie ciężko zdiagnozować
 
The following users thanked this post: MrMyszko

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 880
  • Thanked: 29 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/05/03 19:32 »
Czy takie objawy daje walnięty zawór podciśnienia turbiny albo gruszka?
Przy uszkodzonej gruszce czy zaworze sterującym miałbyś permanentne przeladowanie, jakieś 2600mbar/suw
 

MrMyszko

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan I
  • Wersja: Tiguan R Line TDI Bluetech
  • Silnik: 2.0Tdi DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Londyn
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #5 dnia: 2021/05/03 20:11 »
Wielkie dzięki. Przy takim przebiegu może paść turbina?
Zaprowadzę auto do mechanika. Ostatnio nie mam czasu na samodzielne naprawy a to wyglada na bardziej złożony problem.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 880
  • Thanked: 29 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #6 dnia: 2021/05/03 20:50 »
Przy takim przebiegu może paść turbina?
Każdym, składać sie na to może wiele czynników
 

MrMyszko

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan I
  • Wersja: Tiguan R Line TDI Bluetech
  • Silnik: 2.0Tdi DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Londyn
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #7 dnia: 2021/05/08 17:37 »
Rozebrałam dziś przewody za przepływomierze i wyszły dwie sprawy.
Pierwsza to obejmą zaciskowa( ta przy turbinie) miała zerwany gwint.
Druga to ewidentnie jest nieszczelność. Czy tam jest oring na łączeniu z turbina?





« Ostatnia zmiana: 2021/05/08 17:58 wysłana przez MrMyszko »
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 880
  • Thanked: 29 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #8 dnia: 2021/05/08 19:47 »
Skoro zakładasz na to gumową wąż/rurę z opaską/obejmą zaciskaną na gwint to oringu nie ma
 

MrMyszko

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan I
  • Wersja: Tiguan R Line TDI Bluetech
  • Silnik: 2.0Tdi DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Londyn
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/05/08 21:22 »
Oczywista oczywistość😉opaska zaciskowa= brak oringu. Mi chodzi o łączenie „kolanka” z turbo.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 880
  • Thanked: 29 times
  • Model: P84 3008
  • Wersja: GT-line
  • Silnik: DV6F
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #10 dnia: 2021/05/08 21:28 »
Akurat tej nigdy nie ściągałem ale patrząc na zdjęcia to wszędzie jest oring
vw rura turbo – Szukaj w Google
 

MrMyszko

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan I
  • Wersja: Tiguan R Line TDI Bluetech
  • Silnik: 2.0Tdi DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Londyn
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #11 dnia: 2021/05/08 21:44 »
Masz racje. 45mm trochę mało ale chyba to jest 3C0129646.





 

MrMyszko

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan I
  • Wersja: Tiguan R Line TDI Bluetech
  • Silnik: 2.0Tdi DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Londyn
Odp: Błąd P0299, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny
« Odpowiedź #12 dnia: 2021/05/12 19:17 »
Oring twardy jak kamień. Wymieniony.
Opaska zaciskowa wymieniona.
Problem znikł


Dzięki Charls!

 
The following users thanked this post: Charls