Witam.
Wczoraj jadąc z prędkością około 120km zapaliła mi się kontrolka świec żarowych jednocześnie auto wpadło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym odpalaniu problem znikł.
Niestety dziś ten sam problem. Jazda w mieście jest Ok ale przy większych prędkościach problem powraca.
Przejrzałem przewody do turbo, intercoolera i nic.
Czy takie objawy daje walnięty zawór podciśnienia turbiny albo gruszka?
Pomocy!!!
Gruszka sprawdzona, trzyma ciśnienie. Zgubiłem kabel do VCDS i nie mam jak sprawdzić zaworu.
Cytat: MrMyszko w 2021/04/17 15:33Pomocy!!!
Zrób diagnostykę interfejsem diagnostycznym bo inaczej nie ma sensu pisać rozprawek
5171 - Regulacja cisnienia doladowania
P0299 00 [101] - Nieosiagnieta granica regulacji
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
Ramka zamrozona:
Stan bledu: 00000001
Priorytet bledu: 2
Czestosc bledu: 2
Przebieg: 117248 km
Data: 2021.04.16
Czas: 12:35:01
Predkosc obrotowa silnika: 2043.00 /min
Unormowana wartosc obciazenia: 85.1 %
Predkosc pojazdu: 113 km/h
Temperatura plynu chlodzacego: 89 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 21 °C
Cisnienie atmosferyczne: 1010 mbar
Napiecie zacisku 30: 13.180 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Cisnienie doladowania: wartosc wymagana: 2125 hPa
Cisnienie doladowania: wartosc rzeczywista: 1681 hPa
Masa powietrza: wartosc rzeczywista (mg/suw): 604.0 mg/stroke
Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartosc rzeczywista: 61.50 %
Nastawnik przepustnicy: wartosc rzeczywista: 100.01 %
Nastawnik ciœnienia doladowania: informacja zwrotna: 88.95 %
Srednia dawka wtrysku: 40.94 mg/stroke
Sam błąd świadczy o nieosiągniętej granicy regulacji doładowania, gdzie widać iż cisnienie zadane/oczekiwane wynosi 2125 mbar a rzeczywiste 1681 mbar. Poza tym przy przepustnicy otwartej na 100% masa powietrza wynosi tylko 604.0 mg/suw a powinna powyżej 850 mg/suw. Nie jestem pewien co do wskazania EGR czy przypadkiem 61% to nie za mało. Możliwe że łapie lewe powietrze za przepływomierzem, mozliwe że turbo się kończy, możliwe że sterowanie turbo nieszczelne. Po samym błędzie ciężko zdiagnozować
Cytat: MrMyszko w 2021/04/17 15:33Czy takie objawy daje walnięty zawór podciśnienia turbiny albo gruszka?
Przy uszkodzonej gruszce czy zaworze sterującym miałbyś permanentne przeladowanie, jakieś 2600mbar/suw
Wielkie dzięki. Przy takim przebiegu może paść turbina?
Zaprowadzę auto do mechanika. Ostatnio nie mam czasu na samodzielne naprawy a to wyglada na bardziej złożony problem.
Cytat: MrMyszko w 2021/05/03 20:11Przy takim przebiegu może paść turbina?
Każdym, składać sie na to może wiele czynników
Rozebrałam dziś przewody za przepływomierze i wyszły dwie sprawy.
Pierwsza to obejmą zaciskowa( ta przy turbinie) miała zerwany gwint.
Druga to ewidentnie jest nieszczelność. Czy tam jest oring na łączeniu z turbina?
(https://zapodaj.net/4ec50949ccdfa.jpg.html)
Skoro zakładasz na to gumową wąż/rurę z opaską/obejmą zaciskaną na gwint to oringu nie ma
Oczywista oczywistość😉opaska zaciskowa= brak oringu. Mi chodzi o łączenie ,,kolanka" z turbo.
Akurat tej nigdy nie ściągałem ale patrząc na zdjęcia to wszędzie jest oring
vw rura turbo – Szukaj w Google (https://www.google.pl/search?q=vw+rura+turbo&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiw74Ks6LrwAhWOK3cKHZHqCjEQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1396&bih=657)
Masz racje. 45mm trochę mało ale chyba to jest 3C0129646.
Oring twardy jak kamień. Wymieniony.
Opaska zaciskowa wymieniona.
Problem znikł
Dzięki Charls!