Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Cytat: Tomus w 2018/10/19 16:26
Apropos kolorów to nie rozumiem zupełnie koncepcji tego platikowego progu dookoła samochodu. Przez niego wybrałem czarny kolor żeby się nie rzucał w oczy... ale wyglada to tandetnie, chyba tylko po to żeby dopłacać do r-line który ma te listwe w kolorze..

No właśnie tak jak @rk napisał chodzi o to, aby te elementy były mniej podatne na zarysowania podczas jazdy nie tylko po asfaltówkach.
Ja osobiście to sobie chwalę, bo często jeżdżę po polnych i leśnych drogach. Żwir, gałęzie i kamienie mi nie straszne. :)
Z pakietem offroad nie wygląda to źle, a lakierowane by po prostu nie pasowały. :)

Mnie jednak zastanawia fakt dlaczego w czarnym aucie (takie posiadam) ten plastik nie jest taki czarny jak w białym. Głęboka czerń zdecydowanie lepiej by pasowała do czarnego lakieru.

Snooper

#166
@MrBlaker myslalem ze te plastiki sa zawsze tak samo czarne czy to czern czy biel.... jesli w czarnym lakierze sa "wyplowiałe" to rzeczywiscie lipa. Ja nawet na to uwagi nie zwrocilem... moze dlatego, ze od razu wiedzialem ze chce Ruby Red a w takim wypadku tylko R-line ; )

Swoja droga to chyba bedzie ostatni czerwony z R podobno w 2019 ma juz nie byc R dla Ruby red jak ktos gdzies wspominal ; )



Skakun

A propos WLTP - na brytyjskim forum piszą, że produkcja silnika 2.0TSI nie zostanie wznowiona przed lutym. Jak dla mnie masakra...

vicek

Od 6 tygodnia 2019 zaczyna się produkcja. Info od dealera


Edit:
Wcześniejsza data rozpoczecia produkcji to Październik 2018...
Zmienilo się to na koniec września.

rk

To by pokrywało się z innymi sygnałami dotyczącymi tego silnika w innych autach grupy - np. A6 wchodzi do produkcji w 52 tygodniu 2018. I to ze zmniejszoną do 245 koni (z 252) mocą. Jestem ciekaw czy to dotknie też Tiguana i jak te drobne redukcje wpłyną na charakterystykę silnika i przyjemność z jazdy.

spec556

Witam Wszystkich,


to mój pierwszy post na forum, takżę wybaczcie jeśli powielam temat ;D ;D ;D


przeczytałem wątek od początku i w sumie to nie wiem jak aktualnie wygląda sprawa produkcji i oczekiwania na krótkiego Tiguana 1.5???
Zamówienie złożyłem we wrześniu br., produkcja podobno jest planowana na koniec listopada a odbiór do końca stycznia.
Zapewne produkowany będzie w Niemczch, no i silnik 1.5 homologację też już chyba przeszedł?
Chciałbym zapytać, czy Waszym zdaniem jest to realny termin czy możę z jakiś (jakich) powodów produkcja może się wydłużyć?




knittos

To zależy od wielu czynników i konfiguracji oraz tego czy zamówiłes własną konfigurację czy jakas wersję preskonfigurowaną przez dealera. Ja zamówiłem zwykłego Tiga 1.5 TSI 150km z DSG7 w kolorze karaibskim w wersji CL 10-ego lipca i na obecną chwilę termin produkcji to marzec'2019. Bez dachu przszklonego, haku i innych dodatków - za to z wypasionym wnętrzem i systemami asystującymi. Ale dealer niestety powiedział że ciągle to nie potwierdzona data i może się wydłużyć o kolejne miesiące.

TMP

Witaj! Silnik 1.5 przeszedł badania w Golfie i T-Rocu, ale w Tiguanie nie jest jeszcze dopuszczony do sprzedaży wg aktualizowanej strony ADAC i nie ma żadnych gwarancji co do terminu zakończenia testów.

Nawet gdyby homologacja była już dostępna to i tak nigdy nie ma 100% pewności co do czasu dostawy. Często dealerzy obiecują standardowy termin 3 miesięcy, a kończy się na 6 lub więcej... Także lepiej być przygotowanym na opóźnienie. Większe szanse na szybszą realizację masz w sytuacji, gdy dealer zamówił już wcześniej zbliżoną konfigurację a następnie dostosował ją do twojego zamówienia. Generalnie diesle również wychodzą szybciej niż benzyny (poza bi-turbo 240KM).

Wszystkie krótkie Tiguany są produkowane w Wolfsburgu, ale kolejka do produkcji na Polskę jest ustawiana przez VGP. Przed ostatecznym zatwierdzeniem terminu wszystko może się zdarzyć.

arekp

Tak Was czytam i czytam, plus wątek o zmianach w 2019 ... i wychodzi na to, że wystawiając obecnie Tiga na sprzedaż można by stosunkowo szybko znaleźć nabywcę ;-)

Auta mamy jeszcze w miarę nowe, dobrze skonfigurowane, bez trybu księgowego, a co najważniejsze "od ręki" :D

knittos


arekp

Cytat: knittos w 2018/10/21 16:00
@arekp za ile? :D

Nie rozważałem do tej pory takiej opcji, więc nie wiem. Do tego u mnie trwa jeszcze leasing. Ale @rk może już zna cenę za swojego :-)

spec556

Dziękuję za wyjaśnienie :)
Czy wiadomo kiedy 1.5 w Tigu uzyska homologacje?




knittos

Mam dziwne wrażenie, że nawet ludzie z Volksvagena tego nie wiedzą.  ::)

spec556

Jeśli w tygodniu znajdę chwilę to podjadę do dealera, może czegoś się dowiem no i ciekawy jestem czy pokażę mi status zamówienia... aż się boję, że termin uległ zmianie  ;)



rk

Cytat: arekp w 2018/10/21 15:55
Tak Was czytam i czytam, plus wątek o zmianach w 2019 ... i wychodzi na to, że wystawiając obecnie Tiga na sprzedaż można by stosunkowo szybko znaleźć nabywcę ;-)

Auta mamy jeszcze w miarę nowe, dobrze skonfigurowane, bez trybu księgowego, a co najważniejsze "od ręki" :D
Też mi się taka myśl pojawiła;)

Cytat: arekp w 2018/10/21 16:45
Cytat: knittos w 2018/10/21 16:00
@arekp za ile? :D

Nie rozważałem do tej pory takiej opcji, więc nie wiem. Do tego u mnie trwa jeszcze leasing. Ale @rk może już zna cenę za swojego :-)
Owszem, wycena wg. Eurotaxu + ta sama metodologia dla kół i zainstalowanej kamery + bonus za natychmiastową dostawę;)

Inna sprawa, że sprzedając auto będzie ten sam problem z nabyciem nowego. Gdybym chciał porównywalne Q5 to czekam pewnie do końca roku albo i dłużej na homologacje, 4 miechy na produkcję, 2 na transport z Meksyku i 2 na odstanie jako 'teoretyczne demo'. Czyli w praktyce w najlepszym przypadku odbiór we wrześniu 2019;) Więc jeśli ktoś potrzebuje samochodu, to sprzedaż może nie być najlepszym pomysłem w sytuacji, gdy auto na wymianę ma problemy związane z WLTP.