Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jarek_P

Dla osoby prywatnej, przy zakupie w kredycie moje rozmowy z dealerami w styczniu dawały od 3% do nieco ponad 5% rabatu. Nie wiem jak jest teraz, wtedy nie było żadnych zniżek odgórnych od VW, jedynie to co dealer dawał "od siebie".Przy okazji mój Tiguan zamówiony w styczniu podobno w tym tygodniu ma wejść do produkcji, nie ma informacji o opóźnieniach. Zobaczymy :)

Adek99

Cytat: paweel84 w 2024/03/04 14:54Na jakie mniej więcej upusty można liczyć w przypadku nowego Tiguana?
Przy ostatniej wizycie u lokalnego dealera (mały salon) z ciekawości zapytałem się o rabat na nowego Tiga i okazało się, że obecnie nic nie dają. U większych dealerów pewno jakiś upust można uzyskać, ale to nowość, więc na wiele nie ma co liczyć.
Ja na schodzący model dostałem 11%.

adas2336

Ja z 240 tyś finalnie 232 tyś więc 8 tyś a więc jakieś 3,5 procenta rabatu i tak jak koledzy pisali, importer nic nie daje, tylko salon z marży. W Niemczech rabaty wynoszą ok 12%.

mariobravox

Kolego nie chciałeś poczekać na 2.0?. Sporo kasy jak za 1,5 bzyczek

Galon

Jak chcesz kupić i to pokażesz/pokazałeś to rabat standardowy czyli taki jaki jest dla wszystkich, jest ok, ale to nie oznacza granicy. Nadto teraz na rabat od importera jest za wcześnie...jeżeli sprzedaż nie osiągnie założeń importera i ambicji dealera to być może  wprodzadzą dla Tiguana III rabat kwotowy, jak parę lat temu 15000 niezależnie od wersji, czyli % najwyższy dla najtańszych. A tajemnicą nie jest, że dalsze rabaty to wyższa wersja, dalej % za zawód np. księża i wreszcie wielka niewiadoma: jak potoczą się negocjacje z dealerem, tzn. ile pozwoli skubnąć sie z marży.
W moim przypadku mały dealer sprzedał taniej. Zakup rozpoczynałem od dealera osadzonego w kilku markach i mającego wiele salonów w różnych miastach. Mając jego ofertę ruszyłem do innych.... Sprzedawcy w garniturach znają tą taktykę, więc jej nie ukrywałem tylko niepewnie pytałem się czy mogą mi wycenić taką to wersję, bo mi jest obojętne gdzie kupię. Oczywiście zauważałem, że pierwsze dłuższe spojrzenia kierowane były na cenę z okazanej oferty. Oczywiście należy to robić z rozbrajacym uśmiechem i życzliwością dla pracy sprzedawcy, który wówczas zasiada za komputerem i liczy, nie należy przeszkadzać w tym momencie . [size=78%]Szanujmy się. Następnie w głowie uprzejmego sprzedawcy, jeżeli był obrotny świtała myśl mam wreszcie klienta, a nie oglądacza..dalej to już wiecie, można modyfikować dyskusje dostrajając [/size]
się do charakteru rozmowy i poziomu odbiorcy, tudzież osoby, którą naprowadzamy na pożądany dla nas efekt.

adas2336

Czemu silnik 1.5? Lubię go, miałem go w Golfie 8 i pokonałem nim ponad 100 k km, mam go obecnie w audi a3 (2023r) i bez problemu sobie radzi, jeździłem na teście starszym tiguanem i uważam że może być. Demonem nie jest ale wiem że miękka hybryda naprawdę daje radę. Lubię też proste silniki, wymiana rozrządu w tym silniku jest łatwa i samemu ją mogę zrobić, w 2.0 jest już łańcuszek i za dużo zabawy nie mówiąc że głośniej chodzi i start stop by mnie denerwował bo przy miękkiej hybrydzie wgl. nie zwracam na niego uwagi bo odpala praktycznie od razu po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Ogólnie lubię spokojną jazdę i uwielbiam komfort więc wybrałem samochód praktycznie tylko dla tego. Jak będę chciał poszaleć to za niecałe 2 miesiąca przyjdzie mi bmw 5 w hybrydzie. Ale wybrałem ją tylko dlatego że mam panele fotowoltaiczne i chcę po mieście jeździć za darmo a jak zamawiałem nie miałem czasu na czekanie za tiguanem. Tego kupuje tylko by zmienić Audi bo szczerze żałuje zakupu, Golfem zdecydowanie lepiej mi się jeździło a audi jest głośne, nagłośnienie B&O jest do d... i brakuje mu asystentów jakie miałem w golfie, ogólnie tavel assist w golfie wyręczał mnie mocno na autostradach a w a3 kilka razy już mnie prawie zabiło przez gwałtowne ruchy kierownicą więc trzeba się pozbyć niebezpiecznego samochodu. Do VW jestem przekonany.

Galon

Wow, jeżeli jest jak przeczytałem, to moje ukłony @adas2336. Zdecydowały własne przekonania, które nie ulegly pod ciężarem prestiżu danej marki.

Galon

Zapomniałem napisać, że obecnie wizualnie takie modele jak Arteon, Tiguan,  Touareg, Buzz lepiej wyglądają niż odpowiedniki Audi. Wcześniej było przez lata na korzyść 4 kółek. To tylko moja ocena.

Kabe

Jeżdżę czasami Audi A3 2.0tsi 190KM quattro 2023 (nawiasem mówiąc silnik petarda do tej wagi i gabarytów). Trudno to auto porównać bezpośrednio do Tiguana. Raczej do Golfa ale ten nie ma 4Motion w tym silniku co jest też ciekawe.
Zgadzam się, że jest natomiast kluczowa różnica w działaniu Lane Assist w całej marce Audi vs VW. W Audi brak prowadzenia po torze w żadnym modelu i wersji wyposażenia według mojej wiedzy. Jest to spowodowane tym że ma być odczucie jazdy bardziej usportowionym autem, w którym więcej zależy od kierowcy.

Galon

Bez dwóch zdań: droższy silnik musi być lepszy w wielu aspektach, ale nadal  może nie spełniać wszystkich potrzeb, może też być wkrótce dodatkowo droższy w eksploatacji, bo co raz częściej czytam o uzależnieniu opłaty emisyjnej od danych zapisanych w dowodzie rejestracyjnym w tym zakresie.

adas2336

Dokładnie, mam praktycznie pełną wersję A3 nawet z webasto a jakoś nie czuje żeby był to samochód godny uwagi. Jak go kupowałem to na szybko i sprzedawca zapewniał mnie że jest to golf tylko ma więcej funkcji jak np. 360 stopni kamery. Ale nie powiedział że stop&go to ten samochód nie ma, że hamowania przy manewrowaniu nie ma, że nie trzyma się środka tylko odbija się od pasów jak kolega wyżej napisał. Nie mówił mi też że jest strasznie głośny, golfem się bardzo cicho jeździło nawet przy 120 km/h a w a3 przy 100 już mi się wydaje za głośno, myślałem o wyciszeniu ale pomyślałem że lepiej wziąć Tiguana. Ma wszystko co golf i więcej, a chciałem zamówić 8 FL ale niestety zniszczyli golfa tym ubogim wyposażeniem, brak wentylacji chyba że kupisz manualną skrzynię biegów. Asystent parkowania też tylko dla manuala (jak to ma działać ze sprzęgłem nie wiem). Konfigurator to porażka. Mam tylko nadzieję że te reflektory matrix hd są bardzo dobre. Bo praktycznie 30% za było właśnie za te lampy. I mam nadzieję że nie będzie oślepiać bo w Audi cały czas mi mrugają. Już normalnie denerwuje mnie to od czasu kiedy pożyczyłem od brata S klasę i jechałem całą noc do Krakowa i nikt ani razu nie błysnął że oślepiam. Z tego co czytałem te światła w rankingu za zachodnią granicą są na 2 miejscu właśnie za mercedesem więc powinno już być spoko z tym.

mariobravox

Cytat: adas2336 w 2024/03/04 22:16
Czemu silnik 1.5? Lubię go, miałem go w Golfie 8.....
Dzięki za info. Ja mam podobnie. Mamy Tiga z 2020 i planujemy zamianę na nowy. Jeździ jako drugie auto w rodzinie i podobnie  BMW jest tym pierwszym. Cenię sobie Vw za prostotę  z jednoczesnym zachowaniem bardzo dobrej jakości i niezawodności. Leży mi te auto i lubię bardzo się nim czasem przejechać. Czekam na 2.0Tdi w Elegance z napędem 4x4 i rabaty, chociaż 10% wtedy kupię no ale nam się nie pali i możemy poczekać i pół roku albo coś z placu się ogarnie. Teraz cena 240k za Tiga uważam trochę za wysoko bez napędu i za 1,5.

arekp

@adas2336 najlepsze światła w grupie VW nie leżały obok przeciętnych z Mercedesa. Niestety.


Inna kwestia to oczywiście wielu użytkowników, którym się wydaje że ich oślepiasz i panikują - niezależnie czym jedziesz. Ostatnio miałem takiego na S3, który mi wręcz z premedytacją zaświecił "długie" na stałe, kiedy u mnie nawet asystent nie był aktywny i "zgaszenie" go wiązką w drugą stronę dopiero pomogło.


Jeszcze inna to kierowcy ciężarówek i ruch na ekspresówkach czy autostradach, kiedy ich światła są zasłonięte barierami i kamera z naszego ich nie widzi, a kierowca ciężarówki na wysokości i faktycznie jest oślepiany i tu nic nie poradzimy niestety.

Galon

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:52@adas2336 najlepsze światła w grupie VW nie leżały obok przeciętnych z Mercedesa. Niestety.
to w mercedesach sprzedają tyle świateł, w tych modelach za cenę jak w VW? to jest wybór... wredne źródła niemieckie wprowadzają w błąd.

Kabe

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:52Jeszcze inna to kierowcy ciężarówek i ruch na ekspresówkach czy autostradach, kiedy ich światła są zasłonięte barierami i kamera z naszego ich nie widzi, a kierowca ciężarówki na wysokości i faktycznie jest oślepiany i tu nic nie poradzimy niestety.
U mnie w instrukcji pisało by dynamicznych świateł nie używać na drogach dwujedniowych oddzielonych barierkami bo mogą razić kierowców, dozwolonej jest używanie dynamicznych świateł na drogach jednojezdniowych nie oddzielonych barierkami. Macie też coś takiego? Czy później zniknęlo z instrukcji ...