Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

S-Tig

Mój wątek dotyczy zanegowania tego co napisałem odnośnie egr, dpf i wtrysków i nieudolna próba stwierdzenia, że w benzynie te elementy też są, więc przecież nie ma różnicy w awaryjności. Używanie w tym konkretnie wątku tego, co już wyleci z rury to nawet nie jest śmieszne, świadczy o kolosalnym braku wiedzy lub braku umiejętności podstawowego myślenia. I dbanie o samochód ma w zasadzie niewielki wpływ, bo fizyki się nie oszuka. Jeśli diesel nie robi tylko przelotów autostradowych to prędzej czy później pojawi się problem ze wspomnianymi przeze mnie elementami. Jak ktoś leje zasyfione paliwo, to będzie to wcześniej niż później, to fakt. Jak nie będzie przepalać dpf, to też będzie szybciej problem. Ale zostało tu napisane ile km rocznie i jak używany będzie samochód, którego temat dotyczy, więc tam nie ma ciągłego robienia długich odcinków. Będzie mieszany tryb jazdy z przewagą miasta z tego co zrozumiałem. Więc skoro samochód ma być używany długo, to w zasadzie jest pewne, że dotknie go to co wymieniłem. No chyba, że w porę zostanie sprzedany, ale wszystko wskazuje na to, że za te 10 lat diesel będzie niesprzedawalny. Jak się nie obrócić to tyłek z tyłu. Kwestia priorytetów. Jeśli w dieslu ta jazda była na tyle lepsza, że potem mając benzynę każdego dnia by się myślało "czemu nie wziąłem tego diesla" to raczej bym wziął diesla. Myślenie "czemu nie wziąłem tej benzyny" pojawiłoby się pewnie po wielu wielu latach z dieslem, czyli wtedy gdy zacznie się dziać to o czym pisałem :)

I dla jasności, czym innym jest późniejszy wpis kolegi o spalinach z diesla, tego wątku nie tykam i to co piszę tego nie dotyczy.

arekp

Dopłata do silnika 10 tysięcy PLN.


Ceny paliwa podane wyżej (inne niż ja widzę na słupku, ale niech będzie dla ogólnego przeliczenia):


PB 6,3 PLN/1l
ON 6,5 PLN/1l


Porównujecie silniki TSI 1.5 150KM i TDI 2.0 150KM.


Wyciągnę średnie spalania z raportów społeczności z Autocentrum, a nie widzimisie uczestników forum - screen w załączeniu.


Dla TSI pojawił się nowy silnik, więc z racji niewielkich ilości raportów uśrednijmy spalanie 1.5 do 7,55l/100km, a dla TDI widzimy 7,3l/100km.


7,55 l/100km * 6,3 PLN/1l = 47,57 PLN/100km
7,30 l/100km * 6,5 PLN/1l = 47,45 PLN/100km


Teraz mamy te 10 tysięcy PLN dopłacone do diesla ... matematyka mówi, że prędzej go rdza zje niż różnica w cenie się WYZERUJE, nie mówiąc o oszczędnościach które nigdy nie nastąpią.


Oczywiście można podstawiać spalania z innych źródeł, ceny paliw również z innych i próbować liczyć na nowo.




Ja przytoczę (nie mogę znaleźć linku, możliwe że to było na innym forum) swoje wyliczenia z czasów kiedy podejmowałem decyzję o zakupie auta zanim ktokolwiek miał choćby pierwszy realny raport spalania - czyli bazowałem na danych z katalogu VW.


Wyliczałem wtedy, że dopłata do diesla wyzeruje się po około 70 tysiącach kilometrów. Po kilku latach ponowiłem gdzieś te wyliczenia na bazie raportów realnych użytkowników i spodziewany przebieg do wyzerowania tej różnicy wyszedł grubo ponad 100 tysięcy kilometrów.


Możecie się przepychać ekologią, wrażeniami dźwiękowymi czy ekonomią jazdy (której jednak nie widać po dieslu). Ale nadal mamy powyższą matematykę - chyba, że coś źle liczę i mnie poprawicie ;-)

S-Tig

Cytat: arekp w 2024/01/12 12:09chyba, że coś źle liczę i mnie poprawicie
Dwie rzeczy tu widzę, jedna na korzyść obliczeń dla diesla, jedna przeciwnie. Więc po pierwsze nie ma uwzględnionego Adblue, który zakładam, że lany będzie. Pewnie niewielki to koszt, ale jest. Po drugie to spalanie średnie jest za bliskie. Nie wiem z czego wynikają takie średnie wyniki, ale autentycznie nikt mi nie wmówi, że diesel w tych samych warunkach spali tak niewiele mniej od benzyny. Te 7,55 dla TSI to chyba nigdy autostrady na oczy nie widziało, a jeśli widziało to max 100 km/h. Mam ten silnik, więc wiem ile pali w mieście i ile przy dużych prędkościach. W okolicy 90/100 km/h jest świetny i super oszczędny, ale zarówno w mieście jak i na trasie powyżej 130 km/h apetyt mu rośnie skokowo.

PlayerOne

#6543
Mam 1,5 TSI 150KM z 2023- po 8 tyś. Średnie spalanie to 6,8 L/100, tak jak kolega pisze do 90-100 km/h to latem można zejść jadąc oszczędnie po lokalnych drogach poniżej 6 L, miasto to już 8-10 L, jechałem S3 na pomorze do 110-120km/h około 6,5L, powyżej 130-140 km/h jest ssanie to już 8L i w górę. Zimą przy mrozach lokalnie i oszczędnie już zejść nie mogę poniżej 6,7 a średnio to 7,5L.


Jeździłem Allspace 2.0 TDI 150KM, w temp. -10 stopni, 2 foteliki, 4 osoby na pokładzie, normalna jazda ale bez przesadnego oszczędzania, 5,9L-6,1L po 250 km.


Mam kolegę z flotowym tiguanem 2.0 TDI 150 KM i jeżeli jedzie oszczędnie w trasie to spokojnie 5,5L osiąga (tak twierdzi ;) )

arekp

@S-Tig nie czepiajmy się szczegółów :-) To są średnie i w dodatku z anonimowego internetu, ale pokazują dużo.

Co do spalania TSI, popatrz sobie wątek o spalaniu Tiguana II i poszukaj moich postów ;-) Przy 120km/h na ekspresówce, zejście poniżej 7l/100km jest możliwe tylko "z wiatrem", ale wyjść poza 8,5l/100km w górę to trzeba się postarać - przy wspomnianej prędkości i tempomacie. Podbijanie prędkości o 10km/h powodowało wzrost spalania o 1l/100km. To doświadczenie z nieco ponad 100 tysięcy przejechanych tym samochodem.

mariobravox

Cytat: PlayerOne w 2024/01/11 13:46
To jak z tym dieslem Panowie? Jeździ ktoś z tym silnikiem 2.0 TDI 150 KM 8) ?. Jakie robicie przebiegi, czy sa jakies problemy, z DPF-em bądź samym silnikiem? Jakie jest spalanie?
Bardzo dobry porządny silnik. Zrobione 75tys oczywiście bez żadnej awarii. Mocy zawsze mało w 2.0 ale jak to w dizelku fajnie ciągnie od samego dołu i przyjemnie się tym jeździ. Bardzo polecam, nowy będzie też TDI tylko czekam na 4x4.


Kabe

Dokładnie tak jak piszecie jedni lubią i preferują diesla, inni tylko akceptują benzyny. I to jest OK, każdy ma swoje preferencje. Spalanie tak jak wskazywał @arekp w raportach internetowych po Diesel Gate różnią się niewiele pomiędzy TSI a TDI.
Odrębna sprawa to nowy trend w dużych miastach ze Strefami Czystego Transportu, oczywiście nie dotyczy to dziś nowych i młodych aut, ale większość znajomych u mnie w pracy (Warszawa) którzy jeżdżą dzis nastoletnimi dieslami mówi wprost że używanego diesla już nie kupi przez to. W mniejszych miastach pewnie ten problem będzie miał znaczenie kilka lat później.

Galon

Niesistotne czy spaliny są z benzyny czy z oleju naftowego, po prostu nie są obojętne dla zdrowia.

Galon

Tak wrzucę od siebie, że różnica 10 tyś to ok 5 % ceny. Trochę niska to wartość, do tak zaciekłej dyskusji. Zwłaszcza, że elementy podstawione jak koszt paliwa jest na teraz a nie 10 lat. Ja przekonany jestem, że cena oleju będzie rosnąć, a silnik na to paliwo zostanie tylko w transporcie ciężarowym. Cena na rynku wtórnym dla diesla też wydaje się mieć w przyszłości wiele negatywnych czynników.

Mave

Cytat: Galon w 2024/01/13 13:46
Niesistotne czy spaliny są z benzyny czy z oleju naftowego, po prostu nie są obojętne dla zdrowia.
...ale kolega pyta o jednostki takim paliwem napędzane
... to kiedy kupujesz elektryka  :)  Twoj ...PHEV ma podane normy emisyjne przy spalaniu 1,6/100 km ale jakoś nikt na forum nie zrobił takiego średniego wyniku wyniku...jak to ma się z homologacja i dopuszczeniem do ruchu ?
...ok, to nie ten temat

Kabe

Trzeba dodać że dotyczy to pierwszych 100km od ładowania

Mave

...dotyczy to norm według testu WLTP 30 minut jazdy i niespełna 24 km .... skoro na akumulatorach można przejechać 50 km to ... Ile pali silnik 1.4 na 50 km  :)

Rocko

@arekp odnośnie spalania to zamiast autocentrum bardziej do mnie przemawia taki test. Wiem, że to Volvo i że TSI to inny silnik, ale chodzi bardziej o pokazanie różnicy w spalaniu pomiędzy benzyna a dieselem w identycznej budzie


https://m.youtube.com/watch?v=3qz4nSpuWRY

Galon

Ani trochu o elektryku nie wspomniałem. Jeno chciałem stępić spór między paliwami rodzaju różnego.

Galon

Cytat: Mave w 2024/01/13 16:28PHEV ma podane normy emisyjne przy spalaniu 1,6/100 km ale jakoś nikt na forum nie zrobił takiego średniego wyniku wyniku...
Ale skoro wywołany temat, to czy 2 literka na 100 km jest ok ? Bo taki wynik mam aktualnie zimą na dystansie od tankowania, tj. od 1993 kilometrów, abak jeszcze nie jest na rezerwie. Wklejać wynik?