Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

@PlayerOne już dziś mało kto chce jeździć dieslem. Co będzie za 10 lat kiedy postanowisz zmienić auto? Przy przebiegu 20kkm rocznie nie ma najmniejszego sensu pchać się w diesla moim zdaniem - a zdania nie zmieniłem od 2016 roku, kiedy postanowiłem sprzedać diesla i kupić benzynę.

firemantom

Cześć. Jestem nowy na forum choć z autami grupy VAG mam do czynienia od mojego pierwszego auta :) Od razu po Nowym Roku zamówiłem Tiguana 1.5 TSI Elegance. Od razu podali info, że przewidywany termin odbioru to okolice marca. Widzę tutaj różne odpowiedzi co do czasu oczekiwania. Czy jest szansa, że podany termin będzie realny? Jak to jest z informowaniem o rozpoczęciu produkcji? Dzwownią, informują o czymś w międzyczasie?

Rocko

Cytat: S-Tig w 2024/01/11 13:55
Czyli dopiero po 7 latach zwrot. Ciekawe o ile ten zwrot wydłużą problemy z DPFem, EGRem, wtryskami itd.
A dlaczego 7 lat? Chyba nie bierzesz przy obliczeniach różnicy w spalaniu 1.5 litra? Różnica 1.5 litra jest między 1.5 TSI w zwykłym Tiguanie a 2.0 TDI w Allspace a więc w większej budzie. Różnica w spalaniu powinna być większa (tyle teoria a jak w praktyce czas pokaże).
DPF nie powinien stwarzać problemów a jak będzie to po to jest gwarancja (w TSI masz GPF, który też może, choć nie powinien, stwarzać problemy).
W benzynie nie ma wtrysków? Też są i to coraz bardziej skomplikowane i wrażliwe. Elektroniczny osprzęt silników robi się coraz bardziej zaawansowany i coraz bardziej upodabnia do siebie benzynę i diesela, choć uważam, że dźwięk benzyna ma dużo przyjemniejszy dla ucha 😁

Jarek_P

Cytat: firemantom w 2024/01/11 21:50Od razu po Nowym Roku zamówiłem Tiguana 1.5 TSI Elegance
Cześć! Zamówiłeś tego "nowego"? Ja dostałem informację, że produkcja ma się rozpocząć w 9 tygodniu. Dealer ma dać znać, jak fabryka przyjmie do realizacji, potem jak wyprodukuje, a następnie jak auto będzie jechać do Poznania a później już do dealera.

Galon

A to jeszcze zależy od wersji  wyposażenia Tiguana.Generalnie TDI jest drogi, wyjściowo przekracza 200 000, czy to nie za dużo za 150 KM, w modelu który ma swojego następcę o tej samej nazwie? Wyjazd z garażu dieslem to też kiepska sprawa, ale może to nie Twój dylemat.

Rocko

Cytat: Galon w 2024/01/11 22:56
Wyjazd z garażu dieslem to też kiepska sprawa, ale może to nie Twój dylemat.
Dlaczego?

S-Tig

Cytat: Rocko w 2024/01/11 22:24A dlaczego 7 lat?
A dlatego, że autor tak sobie wyliczył. Jeśli stawiasz znak równości między dpf i gpf to nie mamy w ogóle o czym dyskutować. Zresztą już wcześniej było widać, że nie wiesz o czym piszesz. Teoretyzujesz sobie nie mając żadnego doświadczenia.

Galon

A z uwagi na spaliny jakie pozostają w pomieszczeniu.

Rocko

@Galon podobno nowe TDI z podwójnym wtryskiem Adblue są czystsze niż nowe benzyny 🤷‍♂️

Rocko

@S-Tig z takim poziomem kultury, a właściwie jej brakiem, to masz rację. Nie mamy o czym rozmawiać.
Poza tym nie mam w zwyczaju spierać się z osobami, które nie wnoszą nic do dyskusji oprócz argumentów ad personam i które przerasta prosta matematyka 🤷‍♂️

S-Tig

Weź się człowieku ogarnij, bo nie masz podstawowej wiedzy, a się wypowiadasz. Mam alergię na takich. Już nawet średnio ogarnięci motoryzacyjnie ludzie wiedzą jak brudnym w stosunku do benzyny paliwem jest diesel i co z tego wynika. Jeśli sam nie masz w otoczeniu na czym tego zaobserwować, to wejdź sobie na jakiekolwiek motoryzacyjne forum dotyczące starszego już modelu i zobacz sobie o czym ciągle piszą posiadacze diesli. A jeśli to przerasta,  to w sumie faktycznie, zabierz zabawki i strzel focha w temacie. Przynajmniej przestaniesz "doradzać" nie mając pojęcia.

van_daal


Rocko

@van_daal a gdzie ja eskaluje? Widzę, że z tą osobą nie da się grzecznie i merytorycznie porozmawiać, ale widać tak już musi być 🤷‍♂️


Chciałbym tylko na zakończenie tej mało eleganckiej rozmowy ze strony mojego rozmówcy podać link do testu, który pokazuje jak "brudne" a właściwie czyste są nowoczesne silniki diesela


https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/6483311,silnik-diesla-emisja-tlenki-azotu-testy-mercedes-volkswagen-golf-bmw.html


Mam nadzieję, że lektura tego artykułu ułatwi osobom, które zastanawiają się jaki silnik wybrać w nowy Tiguanie podjęcie decyzji. Zaznaczę, że nie jestem miłośnikiem diesela, ale należy zachować jakiś obiektywizm.

PlayerOne

Co do silników diesla to nie są one aż takie złe jak ostatnio się słyszy. Dzisiaj sprawdzone jesnostki, które są już kilka lat na rynku 2.0 diesel 150 KM jak i benzynowe 1.5 TSI  rozwineły się, są dopracowane, oszczędne i daja dużą przyjemność z jazdy. Jeden woli benzynę, drugi woli diesla. Dzisiaj większość ludzi oczekuje od silnika małej awaryjności, elastyczności i w miarę niskiego spalania. Fundamentalne znaczenie dla każdej jednostki jest to jak sam o nią dbasz , jaki masz styl jazdy czy stosujesz podstawową prewencję, a mam na myśli -  Jeżeli regularnie wymieniasz olej co 12-15 tyś., szczególnie przy krótkich przebiegach, wiesz, że po odpaleniu na zimnym silniku przez kilka kilometrów trzeba auto rozgrzać bez szaleństw, "wyłączasz system "start-stop"- oczywiście żartuję  ;) , dbasz o tankowanie na sprawdzonych stacjach paliw, przy krótkich przebiegach co jakiś czas przepalasz auto na dłuższej trasie i wyższych obrotach to będziesz cieszył się bezawaryną i komfortową jazdą długie lata. Nie mówimy tu o jednostakach felernych konstrukcyjne, bo i takie się zdarzają.
Fakt, mamy czasy że przez względy ekologiczne te silniki są napakowane elektroniką i dodatkowym osprzętem, zdławione przez WLTP ale na to nie mamy wpływu. Mam wielu znajomych którzy mają diesle od nowości, dbają o nie i robią bezawaryjnie duże przebiegi.

firemantom

Cytat: Jarek_P w 2024/01/11 22:35Cześć! Zamówiłeś tego "nowego"?
Nie bo mi się ten nowy nie podoba☺️. Zamówiłem starego.