Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Corso

Cytat: jozglo w 2023/12/14 16:37
A co myślisz, że klikniesz tylko raz:  elegance... i już masz full??? Żarty... Trzeba te 20 - 30 tysiaków dodać... niestety.
Porównuje ceny z konfiga który jest raczej taki sam dla obu rynków. Jak są różnice to wypunktuj. A co sobie dodasz to twoja sprawa.

Corso

Cytat: Rocko w 2023/12/14 20:51
I nie zapominajcie, że ceny w niemieckim konfiguratorze zawierają 19% VAT. U Nas VAT to 23%.
Tyle, że to niewiele mówi, passat np. w tych samych wersjach w Polsce jest tańszy niż u nich a golf na odwrót. Chyba, że wersje na dany rynek czymś się różnią więc proszę to wyszczególnić.Wejdzie nowy cennik to zobaczymy, póki co to wróżenie z fusów.

mariobravox

Z autopsji powiem. Jak nie uruchamiasz do sprzedaży nowego modelu/ opóźniasz go to nie ma innej opcji jak to że jesteś w czarnej d z poprzednikiem. Widocznie zalega zbyt dużo bieżącego modelu.

Peterka

Witam . Wie ktoś kiedy w  Polsce dostępny będzie nowy Tiguan?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Corso

Cytat: mariobravox w 2023/12/16 21:36
Z autopsji powiem. Jak nie uruchamiasz do sprzedaży nowego modelu/ opóźniasz go to nie ma innej opcji jak to że jesteś w czarnej d z poprzednikiem. Widocznie zalega zbyt dużo bieżącego modelu.
Z autopsji wiem, że lepiej kupić poprzednika dopracowanego  po lifcie niż nowy model z chorobami wieku dziecięcego.

Rocko

@Corso a na jakim samochodzie się naciąłeś, że kupujesz tylko polifty?

Corso

Cytat: Rocko w 2023/12/18 16:29
@Corso a na jakim samochodzie się naciąłeś, że kupujesz tylko polifty?
Nie ma znaczenia. Każde auto po debiucie jest niedopracowane i wychodzą kwiatki.

Rocko

W przypadku Tiguana nie słyszałem o jakiś wypadkach czy niedopracowaniach.

Corso

Tu nie chodzi o jedne model tylko ogólnie znana opinię o debiutujących modelach. Zawsze sa drobne wady które sa poprawiane po uwagach użytkowników po jakimś czasie lub po lifcie. Osobiście  też tego doświadczyłem co prawda w innej marce. Tiguan na debiucie też na pewno miał drobne wpadki.

thanek

Różnie z tym jest. Z jednej strony masz oczywiście rację, bo nowa generacja to praktycznie nowy projekt, który nie jest jeszcze przez rynek zweryfikowany itd. Z drugiej strony, modele po lifcie często dotykane są ręką księgowego, co skutkuje oszczędnościami tu, czy tam, a to czasem jest upierdliwe - np poprzednie auto, które miałem, dostałem bez gniazdka USB w schowku, a wcześniejsze roczniki takie gniazda posiadały - niby pierdółka, ale mnie rozczarowała, zaś producent zyskał z 5 PLN na produkcji pojedynczego egzemplarza ;)
Natomiast złośliwiec powie, że w Tiguanie lifting wprowadził wreszcie dotykową kierownicę i dotykowy panel klimatyzacji, na które wszyscy tak długo czekali :D

S-Tig


Corso

Cytat: thanek w 2023/12/19 18:22
Różnie z tym jest. Z jednej strony masz oczywiście rację, bo nowa generacja to praktycznie nowy projekt, który nie jest jeszcze przez rynek zweryfikowany itd. Z drugiej strony, modele po lifcie często dotykane są ręką księgowego, co skutkuje oszczędnościami tu, czy tam, a to czasem jest upierdliwe - np poprzednie auto, które miałem, dostałem bez gniazdka USB w schowku, a wcześniejsze roczniki takie gniazda posiadały - niby pierdółka, ale mnie rozczarowała, zaś producent zyskał z 5 PLN na produkcji pojedynczego egzemplarza ;)
Natomiast złośliwiec powie, że w Tiguanie lifting wprowadził wreszcie dotykową kierownicę i dotykowy panel klimatyzacji, na które wszyscy tak długo czekali :D
W liftingu o ile mi wiadomo poprawiono wygłuszenie. Dotykowa kiera jest tylko w R line. Panel klimy wygląda bardziej nowocześnie aczkolwiek wymaga przyzwyczajenia, no ale taki kierunek niemal wszyscy obrali. Co maja powiedzieć właściciele tesli gdzie nawet schowek otwierasz  z tabletu a kierunkowskazy odpalasz na kierownicy?Nie sądzę by o lifcie decydowali księgowi. Lifting to zawsze było poprawianie usterek jakie zgłaszali użytkownicy i odświeżenie wygladu. Coś zabrali ale co innego dodali. Znikła najtańsza wersja Tiguan.

mariobravox

W tym roku już pewnie nie odpalą konfiguratora. Święta, urlopy nowy rok.

PlayerOne

Witam wszystkich, złożyłem zamówienie na Tiguana Ellegance 1.5 TSI, w konfiguracji dołożyłem sam pakiet systemów asystujących (asystent martwego pola i asystent cofania wyjazdu z parkingu poprzecznego). Mam możliwośźć włożenia pakietu TECH, który jest o 800 zł droższy od samego pakietu asystentów w/w, i ten pakiet zawiera: - pakiet systemów asystujących, kamery 360 stopni oraz progresywny układ kierowniczy.
1. Czy ktoś obecnych na forum posiada w/w dodatki i może się wypowiedzieć na temat ich funkcjonalności i przydatności w codziennym użytkowaniu, czy któryś z w/w systemów jest naprawdę przydatny, czy ewentualnie sprawiał problemy, ogólna awaryjność?

2. Czy warto dodać do konfiguracji grzaną szybę, jak się sprawdza w codziennym użytkowaniu.Dodanie szyby wartej 1,6 T wymusza dołożenie indukcyjnego ładowania za ponad 2 tyś (T). Dziwne bo w Seacie można wziąć samą szybę za 1,6 T bez wzmacniacza i i indukcyjnego ładowania. Auto generalnię garażuję, ale służy do dojazdów do pracy, więc stoi kilka godzin pod chmurką. Z drugiej strony zimy nie są długie i mroźne, w sumie kilka tygodni w roku. Czy zwykła mata na szybę załatwi sprawę lub odmrażacz? Co sądzicie o grzanej szybie?

Z góry dziękuję wszystkim za pooświęcony czas, rzetelne i konstruktywne opinie. Chcę się doradzić, żeby później nie żałować i mówić, a mogłem zamówić.



Rocko

ad. 1
Jeżeli za 800 zł możesz mieć kamery 360 i progresywny układ to bym się nawet nie zastanawiał i brał.


ad. 2
3.600 zł za podgrzewanie szyby uważam, że dużo i bym nie brał. Z indukcyjnego ładowania (bez chłodzenia) i tak bym nie korzystał 🙂