Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

PanKrzychu

Nigdzie nie napisałem, że mają komponenty na stanie, a Ty się głównie do tego odnosisz ;)
Powtórzę tylko, że podzespoły które są opisywane na forum jako opóźniające zamówienia - nie mają racji bytu w rzeczywistości. Więc np. nie rezygnowałbym z zamówienia 4x4 (o którym mowa wyżej), tylko dlatego że ktoś rzucił plotkę o długich terminach produkcji tych aut. Ewentualnie szukałbym źródła takiej informacji.


Co do pozostałej części wypowiedzi to nie neguję, ponieważ się z tym zgadzam.

_ad4m

Cytat: interpilot w 2023/03/27 22:08

Gdyby ktoś reflektował to piszcie na priva, przy czym proszę uzbrójcie się w cierpliwość, gdyż nie będę zaglądał na skrzynkę codziennie. Jeżeli będzie trzeba to umówimy się we Wrocławiu na podjechanie do dealera by dopełnić wszystkiego formalnie a jeżeli ktoś jest z dalszej części kraju, to być może uda się wszystko załatwić z salonem zdalnie.
A rozmawiałeś o tym z dealerem? Bo jeśli się zgodzili to widzę, że nastąpiła zmiana o 180 stopni, bo u mnie nawet była sytuacja, że nie można było zmienić posiadacza wewnątrz rodziny, bo kazali płacić aktualną cenę, a nie tą sprzed roku :D

Mave

...kolega nic nie pisze o utrzymaniu ceny ... a raczej przeciwnie.
Cytat: interpilot w 2023/03/27 22:08
... nie ma tez mowy o tym że dealer utrzyma cenę, co było by zdecydowanie dziwne w obecnej sytuacji rosnących cen...

Zdzisław Dyrman

Dzień dobry, przywitam się jako, że to mój pierwszy post na tym forum.


I pytanie. Auto zamówione w styczniu br. Termin odbioru czerwiec. Czy według Waszych doświadczeń realny? Jeśli ktoś zamawiał podobny model, to jaki był u niego czas oczekiwania?
Zwykły krótki model, 1.5 tsi, elegance,  z panoramą.

at

Cytat: Zdzisław Dyrman w 2023/03/28 09:38
Czy według Waszych doświadczeń realny? Jeśli ktoś zamawiał podobny model, to jaki był u niego czas oczekiwania?


Nierealny
Prawdziwy czas oczekiwania to 12 -18 miesięcy - produkują je w Wolfsburgu, nieco krótszy 6-9 miesięcy na ALLSPACE z Meksyku.

thanek

Była niedawno na FB jakaś sytuacja, że ktoś odebrał Elegance po pół roku, ale to był jakiś wyjątek, który tylko potwierdza, że reguła jest zupełnie inna (zgaduję, że tam było "pod spodem" przejęcie starego zamówienia na innego kupującego, albo coś w tym stylu).

Zdzisław Dyrman

No właśnie nie wiem co o tym myśleć. Z jednej strony piszecie, że nowy model, zakończenie produkcji. Z drugiej zwykły silnik, bez napędu 4x4. Więc można liczyć, że jednak nie będzie to 12 czy 18 miesięcy. No ale jednak czasy nieszczególne więc pozostaje czekać i mieć nadzieję ;)

Moonmaker05

Kilka postow wyzej (moze i strone dalej) ktos opisywal zamowienie na allspace z listopada poczatku a gotowy do odbioru na poczatku tego miesiaca,


Ja zamowilem pod koniec lutego allspace z 2.0 tsi 245 km dsg r-line praktycznie full opcja, sprzedawca obiecal koniec lipca zobaczymy :)

_ad4m

Na tym forum było wiele teorii, np.,  że:- szybciej produkują golasy- szybciej produkują najdroższe konfiguracje z racji dużych marż- szybciej produkują samochody bez konkretnego wyposażenia (4x4, dach, hak, asystenci lub kilka innych)
Prawda jest taka, że to kompletny random. Z doświadczenia wiem, że ja czekałem ponad 11 miesięcy, a ktoś kto zamawiał identyczną konfigurację i to później potrafił dostać samochód po 7 miesiącach, a inna osoba po 15 miesiącach.
To wszystko zależy od tego, którą kartkę Hans weźmie ze stołu z wydrukowanymi zleceniami i nie ma tutaj sprawiedliwej kolejki, że robią jeden po drugim :P

van_daal

Myślę, że jesteś bliski prawdy chociaż uważam też (chyba trochę życzeniowo...), że jednak jakiś klucz jest. Prawie na pewno konfig ma znaczenie i nie zawsze dwa pozornie identyczne zamówienia są w 100% identyczne. Jak mają wszystkie potrzebne komponenty to auto wskakuje na produkcję i mam nadzieję, że w miarę wg kolejki.
Podejrzewam, że jak wcześniejsze zamówienie nie jest realizowane a późniejsze jest to jednak dla tego wcześniejszego może im czegoś brakować. To może być nawet jakiś pozornie nieistotny drobiazg: kolor, felga, dodatkowe gniazdo USB... cokolwiek. Zamówienie "świeci się" w systemie na czerwono i czeka dalej. Inne zapala się na zielono i pyk - na taśmę.
Nie wierzę, że o kolejce realizacji decyduje "Helmut". Obstawiam system.

thanek


VW stosuje technologię zaopatrywania fabryk typu Just In Time Supply, czyli zakłada, że w danej chwili "pod ręką" będą wszystkie komponenty potrzebne do złożenia auta. To oznacza brak albo bardzo mało wykorzystanej powierzchni magazynowej oraz całkowite poleganie na sprawnej logistyce (przestoje w dostawach powodują pauzy w produkcji).
Na obsuwę w produkcji może mieć wpływ naprawdę wiele czynników i ogarnianie tego "na chłopski rozum" niewiele daje ;)  (można polegać jedynie na jakimś uśrednianiu). Co więc różni czas produkcji auta obecnie od tego, co było np. 3 lata temu? Na pewno wtedy była większa stabilność na rynku i można było polegać na logistyce z większym spokojem (nawet pojedyncze incydenty nie były w stanie zatrzymać działającej machiny), ale nie będę ukrywał, że moim zdaniem (uwaga: teoria spiskowa, ale nie dotyczy tylko VW) dochodzi też aspekt wykorzystywania obecnej sytuacji przez producentów, którzy wszystkie braki/podwyżki zwalają na problemy logistyczne - dlatego na mitycznej liście komponentów restrykcyjnych zdarzały się czasem różne rzeczy w zależności od tego, który salon się o to zapytało ;)

arekp

Cytat: thanek w 2023/03/29 12:01dlatego na mitycznej liście komponentów restrykcyjnych zdarzały się czasem różne rzeczy w zależności od tego, który salon się o to zapytało

Widzisz, w BMW taka lista nie jest mityczna, tylko realnym arkuszem który miałem okazję widzieć na oczy u sprzedawcy na komputerze. W pliku arkusza kalkulacyjnego mają opisane restrykcje i okresy obowiązywania. Co więcej, w mojej wersji wyposażenia zawieszenie pneumatyczne jest w standardzie, i auta te miały zapewnioną dostępność komponentu, ale dla innych wersji tego samego modelu było to już na restrykcjach. Oś skrętna zeszła z restrykcji dzień przed moim zamówieniem, a znów domykanie drzwi weszło na restrykcje.

Na etapie "tour-de-dealerzy" miałem problem zapewniania o braku restrykcji na coś lub przeciwnie, mówienie o tym że coś jest na restrykcji kiedy inni mówili, że można zamawiać.

Okazało się, że jest tak naprawdę niewielu handlowców, którzy codziennie rano fatygowali się do pobrania pliku i zapoznania się ze zmianami - lub choćby pobrania pliku i weryfikacji moich zapytań.

Założę się, że dokładnie ten sam problem występuje u innych dealerów, niezależnie od marki. Jeżeli ktoś mówi o restrykcjach, to poproście o pokazanie jakiegokolwiek dokumentu z fabryki o tym mówiącego :-) Mi dzięki dealerowi któremu "się chciało" została zamówiona konfiguracja taką jaką chciałem, a nie "konfigurację pewną, bez ryzykownych komponentów". Co więcej, wyprodukowało się zgodnie z zamówieniem.

Nie wiem jednego, jak to działa w innych markach, ale w BMW jeżeli została zamówiona w danym okresie konfiguracja o określonej specyfikacji, a w tygodniu produkcji zapowiadanym dla danego auta okazałoby się, że jakiegoś komponentu brakuje - np. wpadł na restrykcję przed alokacją do produkcji - to dealer zamawiający otrzymuje o tym natychmiast informację w systemie i albo dokonuje korekty, albo auto wpada do kolejki oczekujących. Tylko znów, trzeba trafić na handlowca takiego jakiego ja miałem szczęście poznać, który każdego dnia dzień pracy zaczyna od weryfikacji zamówionych przez niego aut, statusów i jak się status zmieniał, to od razu miałem SMS lub telefon z aktualizacją.

thanek

Ja "swój" plik z restrykcjami też widziałem i nawet pisałem o nim w tym wątku w dzień zamówienia swojego Tiga. Problem w tym, że kilka osób w mniej więcej podobnym czasie widziało podobne pliki, ale z inną zawartością. Możliwe, że chodzi po prostu o ich "świeżość", która u każdego dealera może być inna.

arekp

Czyli ten sam problem. Handlowcy którzy mają "wywalone" zamiast się postarać.

zzbud

Szanowni forumowicze. Pragnę poinformować iż zrezygnowałem z dwóch zamówionych tiguanów. Zamówiłem je na początku października i nadal nie wiadomo kiedy dokładnie zostaną wyprodukowane. Są to dwa auta o identycznej konfiguracji wersja Life z silnikiem diesla 150koni i automatyczną skrzynią biegów. Kolor czarny i niebieski. Z dodatkowego wyposażenia: pakiet comfort, podgrzewana kierownica, app connect,pakiet zimowy dla foteli przednich, alarm, składane lusterka, digital cocpit pro.
Samochody będą dostępne w wakacje w tym roku. Jeżeli ktoś zainteresowany mogę przesłać namiary na handlowca który opiekuje się tymi zamówieniami. Proszę o kontakt przez e-mail wiktor.zdanowicz@zzbud.pl.
Pozdrawiam