Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ad

#6105
Czesc mojej niecheci pochodzi... z tego co widze dookola. Setki 20-30 letnich diesli dookola produkujace czarne chmury jak z komina. Co chwila musze zamykac wlot powietrza do samochodu, bo mozna sie udusic za takimi. Nowsze diesle, wiadomo, lepiej z tym. Ale problemy z DPFem sa dla mnie wystarczajace, zeby omijac z daleka. To nie jest kwestia czy, ale kiedy, problemy sie zaczna. No i, wspomniane przez Ciebie Adblue, to kolejny argument na rzecz benzyny. Tak, jak wspomnialem, klekot to rzecz nie do przeskoczenia dla mnie. Oczywiscie beznzyna tez ma swoje minusy, wiadmom, nie ma rzeczy idealnych. To wszystko jest tylko moja prywatna opinia oczywiscie.

BShKF

Cytat: Dybik w 2022/12/09 18:45Nie jest to fikolek  - po prostu chwale spalanie jak na tak duże auto w porównaniu do aktualnego hatchbecka lżejszego o 400kg od Volvo. Ale jeżeli dla Ciebie nie robi różnic ly 12 a 7.5 to twoja sprawa.

W Volvo nie miałem niestety wyboru żeby to była benzyna i ostatecznie jednak cieszę się że nie muszę przyzwyczajać się do przelicznika w benzynie w porównaniu do diesla.
Nadal mnie nie przekonałeś co do tego fikołka. Po raz kolejny stwierdzasz, że gdybyś miał wybór, to wolałbyś benzynę. Powiedzmy sobie zatem wprost, że poszedłeś na pewne ustępstwo z tym dieslem, wybierając nie do końca to co inicjalnie chciałeś. I nie ma w tym nic złego, fajnie że diesel mało pali, ale wybierając mocnego benzynowego Tiga Ty tego wcale po nim nie oczekiwałeś.

I żeby była jasność, ja nie krytykuję Twojego wyboru, wręcz przeciwnie, szanuję go. Krytykuję jedynie koloryzację narracji tego wyboru :)

Galon

Silniki wysokoprężne są najbardziej skomplikowane, z tego powodu są u kresu swoich możliwości konstrukcyjnych....są obciążające dla otoczenia bardziej niż inne, no i nie mają przyszłości w Europie. Jednym z kamieni milowych do przyznania pieniędzy na dalszy rozwój naszego kraju jest wprowadzenie podatku od aut spalinowych i zamknięcie centrum aglomeracji, gdzie kumulują się szkodliwe spaliny, wjazd mają mieć niskoemisyjne auta.
Volvo to świetna marka, w jej DNA jest bezpieczeństwo nie tylko pasażerów ale i pozostałych użytkowników dróg. Odchodzi od silników wysokoprężnych.
Miałem diesla, jednego z pierwszych z common rail, było to dokładnie 20 lat temu. Bylem bardzo zadowolony. Ale uważam, że dzierżawimy Ziemię od przyszłych pokoleń. Nie chcę jej przekazać moim dzieciom w gorszym stanie niż była za mojego zycia. Mam przekonanie do tego, aby następny samochód jakim chciałbym jeździć był z napędem elektrycznym.[size=78%]  [/size]

Kabe

Cytat: ernestbugaj w 2022/12/09 18:23
Nowe X1 mocno uroslo, teraz ma równo 4,5 metra To rozmiar Tiga.
Ja rozpatruje jako alternatywę do Tiga ... Audi Q3, ma dokładnie taki sam bagażnik i identyczne wymiary

Galon


Kabe

#6110
Tego nie wiem,  ale wnętrze Audi dużo bardziej mi odpowiada od obecnych VW

[mod: usunięto zbędny cytat]

MaxTG

Ale za Q3 trzeba wyłożyć więcej... Z ciekawości sprawdziłem. Z podobnym wyposażaeniem o 25 k więcej. I to chyba jeszcze bez napędu na wszystkie koła. Np. za same matrixy, które w moim były w standardzie trzeba by wyłożyć przeszło 8k. I takich pozycji jest więcej. Klima, wirtualne zegary, lusterka boczne, wewnętrzne ściemniające się itp...Czekałem długo i się doczekałem, cena była stała i niczego nie obcięli z wyposażenia. Jestem zadowolony z zakupu.

Galon

I tak powinno być, w końcu Audi to klasa premium, gdzie praktyczność niżej jest pozycjonowana od  materiału, jego faktury czy wyglądu i pojemności np. bagażnika. Ot prestiż, a z nim cena ciut mniej wyważona, bo też ma ten prestiż podkreślić. Czasem walor premium umacnia się ograniczoną dostępnością. Oczywiście praktyczność nie jest przeciwieństwem prestiżu, choć nie zawsze do siebie pasują. Audi chyba jednak łączy te cechy, tak jak i Volvo. Pozostałe marki premium, te z Niemiec, mniej to czynią ale też bardziej są prestiżowe.
To wszytko świetnie widać na markach VAGa. Te same części zamienne mają różne ceny.

Kabe

Jak by Audi kosztowało tyle co VW to by nikt VW nie kupił. Jeśli cena jest kluczowa można znaleźć kompromis z silnikiem lub wyposażeniem. Pojeżdziłem ostatnio Audi głównie jako pasażer i chętnie dopłacę bo ja różnicę widzę i to istotną

wobary

Identyczne wymiary? Q3 wygląda na crossovera, a nie SUVa. Ile jest różnicy w wysokości? po za tym trzeba brać pod uwagę to, że auta, które mają w gamie mocne silniki mają bardzo dużo miejsca pod maską i bardziej dynamicznie wyprofilowaną szybę frontową, oczywiście kosztem wnętrza i bagażnika. Dlatego ja np. do modeli premium doliczam z 10-20cm na długości, żeby wyszło to samo co z segmentu aut dla ludu. Tak samo jest z szerokością, zazwyczaj auto z zewnątrz jest dużo szersze, ale w środku często jest podobnie, bo te centrymetry uciekają na drzwi, wygłuszene, obicia itp.

Galon

Cytat: Dybik w 2022/12/09 18:45Ale jeżeli dla Ciebie nie robi różnic ly 12 a 7.5 to twoja sprawa.

Jest różnica. Znaczna. U mnie na ten przykład wzrosło do 2,6 na trasach w zakorkowanym mieście. Bo zimno jest.

Kabe

Bagażnik w Q3 jest na długość nawet kilka cm większy, podłoga i siedzenia mają taki sam system otwierania, składania, przesuwania i 2 wysokości. Normalnie jakby na jednej linii produkcyjnej je robiono. Za to wnętrze bliźniacze do Audi A3 jest dużo ładniejsze i z lepszych materiałów

Galon

No tak być musi. Nikt nie kupiłby auto droższe, a bliźniacze, gdyby tej różnicy nie zauważył...co nie😉

Kabe

Dokładnie, dlatego świat jest taki kolorowy i różnorodnych.

Dybik

Dobra czuje się zbesztany przez przeciwników diesli. Tym wątkiem kończę swoją przygodę z tym forum. Pozdrawiam