Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

MaxTG

@ernestbugaj a jaki zamówiłeś silnik, wersję wyposażenia i wyposażenie dodatkowe?

ernestbugaj

2.0 TSI190 KM Elegance

Standardowe felgi, czarna tapicerka. Lakier Dolphin.
Z dodatków:
- pakiet Comfort,
- systemy asystujące IQ Drive,
- hak,
- fotele Ergoactive,
- ogrzewanie foteli z tyłu,
- dodatkowe gniazda USB.

Można powiedzieć, że taki sleeper wyszedł. :)

ernestbugaj

Sorry za post pod postem ale nie widzę opcji edycji poprzedniej wiadomości.

Dostałem informację od dealera, że weszła aktualizacja terminów na Tiguana i zmieniła się lista restrykcji.
Termin produkcji wydłużają teraz: matrixy, czujnik martwego pola i elektryczna klapa.

Nowy przewidywany termin produkcji: kwiecień przyszłego roku. Jestem w szoku. :)

Kowal

Ja jak wszystko dobrze pójdzie zamknę się w roku. W lutym zamówienie produkcja po ostatniej rozmowie z dealerem na początku stycznia, ale zobaczymy czy znowu nie wyjdą jakieś kwiatki po drodze, bo początkowo miał być do max końca sierpnia 🤣

Dybik

@ernestbugaj - a ja z innej beczki - idź zobacz volvo xc60, roczny wyciągniesz w dobrej cenie z gwarancją a wrażenia jeszcze lepsze  niż w tigu, nie mowiac o innej klasie.


@Kowal - wczoraj czytałem że znów mają ogromne problemy między innymi z półprzewodnikami i znów produkcja na pół gwizdka. Co więcej- mają problem z cenami części- więc ciekawy jestem czy znów termin nie pójdzie out.

ernestbugaj

Cytat: Dybik w 2022/12/09 00:54
@ernestbugaj - a ja z innej beczki - idź zobacz volvo xc60, roczny wyciągniesz w dobrej cenie z gwarancją a wrażenia jeszcze lepsze  niż w tigu, nie mowiac o innej klasie.


@Kowal - wczoraj czytałem że znów mają ogromne problemy między innymi z półprzewodnikami i znów produkcja na pół gwizdka. Co więcej- mają problem z cenami części- więc ciekawy jestem czy znów termin nie pójdzie out.
Ogólnie to poruszasz ciekawy temat związany z cenami. Taki doposażony Tiguan potrafi kosztować ~220-230k brutto. A za kilkanaście tysięcy więcej możesz się stać właścicielem nowego BMW X1 i to z 2-litrowym silnikiem. Rata leasingu to już w ogóle wyjdzie podobnie. Wiem, bo sprawdzałem. :-) Ostatecznie nie zdecydowałem się na BMW bo czas oczekiwania to 12-mcy a i to nie było pewne. Plus jest to nowy model, więc nie chciałbym się narazić na choroby wieku dziecięcego.
Byłem w Volvo w połowie tego roku, oglądałem V60 CC i właśnie XC60 i powiem tak. O ile pierwsze wrażenie jest świetne, z zewnątrz stylistyka Szwedów (albo jak kto woli Chińczyków ;-) ) bardzo mi odpowiada, środek jest piękny, tak ograniczona obsługa auta z poziomu tego tabletu, plus po prostu brzydkie zegary odstraszyły mnie od tego auta. Volvo jest fajne, ale raczej dla osób, które chcą po prostu w komfortowych i bezpiecznych warunkach dojechać do punktu docelowego i nie zastanawiać się nawet na jakim biegu aktualnie jedzie. Charakterystyka Tiga całościowo jednak bardziej mi odpowiada. No i nie jest tajemnicą, że benzyniaki Volvo są strasznie paliwożerne.
Co do mojego Tiga, to po przemyśleniach zadzwoniłem do handlowca i poprosiłem o dołożenie Aucklandów, DCC, Harmana i lakieru Night Shade. I już nic więcej nie zmieniam, obiecuję. :)

_ad4m

No Tiga za 230k brutto to masz prawie full doposażonego. Wydaje mi się, że trudno by było dobić z tym z X1 + jest to chyba gabarytowo mniejszy samochód, albo przynajmniej taki się wydaje.

Dybik

@ernestbugaj to prawda co do stylistyki i co do fajerwerków. Volvo , może nie tyle że ich nie ma, co ma w okrojonej ilości, momentami rzekłbym zbyt mocno okrojone, ale z drugiej strony co do praktyczności - w wielu aspektach zaskakuje (pierdoły ale przy codziennym użytkowaniu przydatne jak np. opuszczenie lusterka po dwukrotnym naciśnięciu przycisku od danego lusterka itd). Natomiast faktycznie enterteiment w Tigu jest zwyczajnie bardziej na czasie, albo ma wyciagniete wiecej personializacji. W Volvo że tak powiem, po prostu jest. W BMW nie wiem, bo w gre wchodziło tylko x3, ale dwóletnie salonowe były zajechane i w granicach 200tys. (+ mocna bieda edition), pozatym nie podpasowała mi kultura pracy zawieszenia.
Co do paliwożerności - na szczęście trafiłem na mild-diesel 211KM, średnia 70% miasto 30% podmiejskie - 7,4l.

Cenowo - już kiedyś pisałem - miałem prawie max doposażonego tiga 245KM - 210 tys zł, wziąłem volvo z wyposażeniem takim samym jak tig (brakuje matrixów, ale w to miejsce jest Bowers & Wilkins - wiec cenowo to samo), roczny - 34 tys przebiegu - wyszedł 230 tyś. Na plus dla volvo że diesel i spalanie 7.5, w Tigu pewnie miałbym około 12. Ale to w porównaniu drugorzędne. Podsumowując - wybór roczny volvo a nowy tig, wybrałem volvo i nie żałuję póki co. Istotnym elementem było to że volvo wyjechałem po tygodniu, tiga nie doczekałem się po 9 miesiącach i o ile prawdę pokazuje portal vw na którym pomimo rezygnacji z auta (wiem ze ma sie i tak wyprodukowac), widzę nadal brak vinu, a minęło 14 miesięcy.

Na koniec serwis - no tutaj jest drożej niż w VW, ale wiadomo - dochodzi czynnik że to premium.

BShKF

#6098
Cytat: Dybik w 2022/12/09 11:02Co do paliwożerności - na szczęście trafiłem na mild-diesel 211KM, średnia 70% miasto 30% podmiejskie - 7,4l.

Na plus dla volvo że diesel i spalanie 7.5, w Tigu pewnie miałbym około 12

Czy tylko ja widzę tu małego fikołka? Przecież konfigurując samodzielnie Tiguana mogłeś wybrać dowolny silnik, włączając w to oszczędnego diesla, a jednak zdecydowałeś się na najbardziej paliwożerną benzynę (poza R), jak sądzę nie bez powodu. A teraz cieszysz się, że XC60, które finalnie wybrałeś, jest oszczędniejsze niż Tig robiąc z tego plus. Wygląda mi to trochę jak dorabianie na siłę ideologii do własnych wyborów ;)

Ad

Cytat: Dybik w 2022/12/09 11:02
Na plus dla volvo że diesel
Ja bym to skrocil jeszcze bardziej i zostawil tylko to. Jak diesel moze byc jakimkolwiek plusem  :o ;D

Galon


ernestbugaj

Cytat: _ad4m w 2022/12/09 10:34
No Tiga za 230k brutto to masz prawie full doposażonego. Wydaje mi się, że trudno by było dobić z tym z X1 + jest to chyba gabarytowo mniejszy samochód, albo przynajmniej taki się wydaje.
Nowe X1 mocno uroslo, teraz ma równo 4,5 metra To rozmiar Tiga.

Dybik

@BShKF szem wybrałem w tigu benzyne bo aktualnie jeżdżę dieslem który niestety na krótkich odcinkach się niedogrzewa. Po drugie zaimponowała mnie dynamiczność tej jednostki w tigu.
Nie jest to fikolek  - po prostu chwale spalanie jak na tak duże auto w porównaniu do aktualnego hatchbecka lżejszego o 400kg od Volvo. Ale jeżeli dla Ciebie nie robi różnic ly 12 a 7.5 to twoja sprawa.


W Volvo nie miałem niestety wyboru żeby to była benzyna i ostatecznie jednak cieszę się że nie muszę przyzwyczajać się do przelicznika w benzynie w porównaniu do diesla.


@Ad - dodaj że tylko elektryk Ciebie zadowala i wiem że dyskusji ciągnąć nie trzeba. Jeżdżę dieslem 13 lat ... poza wolnym nagrzewaniem nie ma dla mnie minusów - może mnie oświecisz co jest jego minusem ?


@Galon - a moim zdaniem elektryk to minus.

Ad

Dybik, ja elektrykiem nie jezdze, chociaz nie powiem, ze by mi sie nie przydal do wozenia syna do szkoly. A co z dieslem nie tak? Jak dla mnie wszystko. Zaczne na dzwieku silnika, ktorego nie moge zniesc. I na tym skoncze, bo nie chce nikogo obrazic. To jest tylko moje zdanie, nikomu nie zabraniam diesla, ale ja bym sobie nigdy nie kupil.

Dybik

@Ad oczywiście ja też nikogo nie neguje. Sam wszak zamówiłem benzyne. To nie tak że pluje użytkownikom  benzyny czy elektrykom. Tylko lubię kiedy ktoś używa konkretne argumenty jeżeli mówi coś na nie. Gdybym powiedział że benzyny są beznadziejne to użyłbym argumentu. Głos faktycznie w dieslu jest kiepski. Tu dochodzi temat wygłuszenia, a to jak pracuje na zewnątrz to już nie moja sprawa. Osobiście benzyny nigdy nie chciałem bo trzeba było ja wkręcać w obroty, teraz doładowana jest spoko więc poza spalaniem nie widzę minusów dla benzyny. Tak samo dla diesla ciężko mi znaleźć, może upierdliwość z adblue, ale właśnie tego czegoś raz na 3 miesiące to nie jakaś tragedia.