Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ad

Cytat: BShKF w 2022/11/12 11:47
Ja już w 2019 rozważałem zakup Tiguana, bo strasznie mi się podobał. Wtedy siedział tam silnik 2.0 4x4 230 KM. Pertyn testował auto z tym silnikiem w lutym 2019, zatem auto musiało być jeszcze z 2018 i bardzo chwalił tam dynamikę, wspominając jednak, że Q3 z tym samym napędem jest z kolei strasznie zamulone (zaczynały wtedy wchodzić normy WLTP). Czy zamulenie dotknęło Tiguana w 2019 nie wiem, bo nie było nigdzie takiego auta do jazdy próbnej (podobnie zresztą jak teraz z R). Z jazdami próbnymi z kolei nie było problemu w Cuprze, sprzedawca widział, że mocno spodobało mi się jak jeździ Ateca, więc jeździłem chyba ze 4 razy i tylko się utwierdzałem, że to super wybór, zatem finalnie skończyło się na zakupie, czego do dziś totalnie nie żałuję :)
Mniej więcej w 2021 w recenzjach min. Pertyna zaczęły pojawiać się głosy, że auta VAGa zaczynają w końcu znowu fajnie jeździć, bo producent ogarnął oprogramowanie skrzyń i te stały się ponownie responsywne niemal jak dawniej i to mimo WLTP. Myślałem więc, że problem minął, a dodatkowo utwierdziła mnie w tym roku jazda testowym Tiguanem 1.5 z DSG. Nawet gdzieś na tym forum pisałem, że auto wydawało mi się bardzo żwawe, przyjemne i mocniejsze niż w rzeczywistości, a była to wersja BEZ wyboru trybów jazdy.
Ja mysle, ze dynamika sie poprawi u Ciebie jak samochod bedzie mial troche km na liczniku. A jak nie, to zawsze mozna poprawic dynamike chip tuningiem. Ja bede u sibie robil ECU i skrzynie biegow tez. Nawet na Sporcie Ci zamula?

van_daal

Cytat: Galon w 2022/11/12 08:32
to odbiór w czerwcu/lipcu 2023 roku?! Jak nowy Tiguan będzie już na wielu wizualizacjach? ???
Może bardziej w okolicach marca - o ile VW się nie ogarnie i trochę nie podgoni...

A co do tych wizualizacji to będą albo i nie...

Galon

Przekonany jestem, że będą, bo choć większy zarobek ze sprzedaży istniejącego modelu, jeżeli jeszcze jest zamawiany, to konkurencja poza europejska przez ostatnie dwa lata zdobyła jeszcze większy udział na starym kontynencie, trzeba więc oferować coś świeżego. O nowym Tiguanie pojawiają się kolejne wieści. To chyba nie sprzyja obecnej generacji. Musi za tym stać VW, a powstrzymać tą decyzję może chyba tylko problem z produkcją nowego modelu o większym nasyceniu elektroniką. Zakładam jednak, że znają swoje problemy i dywersyfikują dostawy, uniezależniając się od Azji.

jarekm_2005

Ja zamawiałem Allspace Elegance 2.0 TSI na początku Sierpnia 2022. Planowany tydzień 47 ostatecznie zmienił się na zatwierdzony 44ty. Dwa dni temu wskoczył VIN na MY VW czyli za około 2 miesiące powinien być do odbioru. Tak więc nie wygląda to tak źle

wieśwagen

#6064
Cytat: jarekm_2005 w 2022/11/12 18:23Ja zamawiałem Allspace Elegance 2.0 TSI na początku Sierpnia 2022. Planowany tydzień 47 ostatecznie zmienił się na zatwierdzony 44ty.
Najs. Ja zamówiłem takiego na koniec lutego '22, produkcja zatwierdzona 45 tydzień. Może różnica pakietów zrobiła swoje.
Nie wiem czy jest VIN, bo mam podejście takie, że jak będzie do odbioru to będzie. Moje sprawdzanie nic nie zmieni. Czekam na telefon od sprzedawcy.

Cytat: Galon w 2022/11/12 08:32to odbiór w czerwcu/lipcu 2023 roku?! Jak nowy Tiguan będzie już na wielu wizualizacjach?
Wizualizacją nikt tyłka nie przewiezie. A gdzie jeszcze czas do zamówienia/odbioru + problemy wieku niemowlęcego :)

van_daal

Cytat: wieśwagen w 2022/11/14 09:24Wizualizacją nikt tyłka nie przewiezie.
Trafne spostrzeżenie...
;D

Galon

Odbiór w połowie 2023 dotyczył zamówień z końca zeszłego roku w przypadku hybryd... doświadczeniem własnym dzielę się

Ad

Jeden z Was?
https://www.youtube.com/watch?v=sUAWKJTnHaw
EDIT: lepiej nie czytajcie komentarzy. Armia z 30sto letnich diesel'i natrafila na ten filmik juz  ;D

Buba

Cytat: MaxTG w 2022/11/12 12:16Myślałem, że mój rok oczekiwania to długo... Myślałem też, że zamówienia z Niemiec idą szybciej... Śledzę jedno z niemieckich forów i tam znalazłem dzisiaj wpis, który mnie zwalił z nóg. Zamówienie z września 2021, 1.5 TSI i zamówienie z października 2021 2.0 TDI zatwierdzony 5 tydzień 2023... Czyżby czas oczekiwania miał być jeszcze dłuższy?
Cześć , u mnie jest jeszcze gorzej jak w opisanym przez Ciebie przypadku z DE , bo ja ciągle nie mam zatwierdzonego terminu produkcji a tylko szacowany . Zamówienie z 6.10.21 a termin szacowany na 11 tydzień 23. Pewnie poczekam 1,5 roku albo więcej :)

wobary

chyba WV testuje wytrzymałość i dla tych zamówień, które był zamawiane po niższych cenach przesuwa termin produkcji na dalszy czas, a Ci którzy zamawiali po cenach katalogowych dostają auto po pół roku...

MaxTG

#6070
@Buba a gdzie zamówiłeś? W każdym razie współczuję i wytrwałości życzę...

Buba

Zamówiłem oficjalnie u dealera w Poznaniu - wyposażenie dodatkowe obejmuje m.in. hak ,komplet asystentów jazdy, reflektory IQ Light - być może coś z tego opóźnia produkcję ale dealer nic nie wie...

MaxTG

Dealer wie tyle, ile widzi w systemie. Dopóki nie pokaże się tydzień zatwierdzony to w sumie wie tyle ile my. Do tego czasu to co jest w systemie zmienia się z tygodnia na tydzień, jak w kalejdoskopie. U mnie był nawet tydzień 6/2023. Nawet jednak tydzień zatwierdzony może mieć poślizg. W moim wypadku zatwierdzony był tydzień 40, a produkcja rozpoczęła się w 42.

wobary

Nic nie jest przewidywalne. Tydzień oczekiwany mi się wahał od 45/2021 do 45/2022. ZP8 wskoczył w połowie tego roku na 02/2023, by potem przejść na 40/2022. Motaż karoserii rozpoczał się w 44/2022 i w 47/2022 auto dalej czeka na brakujące części.. czyli 7 tygodni od CW40 ZP8 dalej auto nie jest wyprodukowane. Ile będzie czekało jeszcze, tego nie wie nikt. Do końca roku nie mam co liczyć na odbiór, czyli będę czekał ponad 18 miesięcy.

van_daal

Cytat: wobary w 2022/11/21 20:16Do końca roku nie mam co liczyć na odbiór...
A skąd ta pewność? Produkcja może zakończyć się w każdej chwili...
Bądź dobrej myśli!