Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

ajacek

Cytat: Galon w 2022/09/20 17:13
A który pierwszy był zamówiony, Seat czy VW?
Seat był zamówiony w 11.2021 a VW w marcu 2022 tyle że Allspace nie jest produkowany w Europie

BShKF

Cytat: zwierzak w 2022/09/20 19:42
- wjazd na taśmę - 30.09.2022
- spodziewany u dealera (w Łodzi) - 17-20 października
Serio od początku produkcji do dostawy do dilera tylko 2 tygodnie z lekkim hakiem? Mi diler w wakacje mówił, że od początku produkcji do dostawy to tak na 2 miesiące trzeba liczyć.

van_daal

2 miesiące to z Meksyku i z poprawkami blacharskimi.  ;)
A jeżeli z Wolfsburga to "na pych" bo wołami to max miesiąc.  ;D

Produkcja 2(3) dni + transport do salonu ok. 2 tygodnie (jak ktoś ma szczęście to i lekko powyżej tygodnia).

zwierzak

Krcze ... 5 braku aktywności w wątku, który był wcześniej najgorętszy.
Chyba sytuacja rynkowa się zmienia, co nie znaczy że poprawia ...

BShKF

Z tego co widzę, mało ludzi z nowymi zamówieniami dołącza do wątku. Ciekawe czy winna jest tu bardziej sytuacja ekonomiczna w kraju, czy oferta na ten model zrobiła się mniej atrakcyjna niż kiedyś.

Kabe

To prawda, oferta nie jest atrakcyjna, do tego koszt leasingu/kredytu też zniechęcają

thanek

Popularność Tiguana ogólnie spada. VW dużo wyraźniej promuje T-Roca i Taigo (ten pierwszy chyba nawet zdetronizował Tiga jeśli chodzi o najczęściej kupowanego VW).


zwierzak

W ciągu ostatnich 2-4 tygodni obserwuję też wysyp ofert cesji leasingu.
To chyba przednówek recesji :-(

wieśwagen

Mam znajomych, którzy rezygnowali z odebrania auta ze względu na stopy procentowe. Gdy zamawiali były dużo niższe, w 9-12 miesięcy się sporo zmieniło. Potem te samochody ktoś inny zgarnia, skutkiem czego jest pewnie mniej nowych zamówień. Kwartał kończy się za kilka dni, to może poznamy kwartalne wyniki finansowe niektórych marek.

W VW wycofanie się nic nie kosztuje (przynajmniej u dealera, gdzie ja zamawiałem), więc łatwo przeliczyć i uciec od zbyt drogiego auta. Płacić duży procent za auto, które traci na wartości, to tak średniacko brzmi.

BShKF

Najgorsze, że to na 99% nie koniec podwyżek stóp. Mówi się nawet o dobiciu do 10% na przełomie roku. Sam coraz częściej łapię się na myśleniu, czy nie lepiej zrezygnować i nie pozostać przy obecnym aucie, którego rata swoją drogą wzrosła mi już o prawie 40%. I to nie jest tak, że rata za Tiguana będzie mnie jakoś szczególnie bolała w miesiącu, po prostu zastanawiam się czy warto aż tyle przepłacać na finansowaniu.

Dybik

Dzisiaj w radio usłyszałem że ceny aut w przyszłym roku mają wzrosnąć od 22 do 30 %.
Zatem ... taniej nie będzie w najbliższym czasie.
Zamówienia październikowe ostatecznie zjechały ? Ja zerkam na auto z którego zrezygnowałem - Vin nadal nie ma...

MaxTG

U mnie na razie nic... Czekam na nastepny tydzień (40 tydzień roku), kiedy według mojego dealera jest zatwierdzony tydzień produkcji...

Kowal

Od jakiegoś czasu przeglądam wpisy, dziś się zarejestrowałem. Ja zamówienie złożyłem w połowie lutego, początkowo miał być w okolicach lipca, ale w umowie dealer wpisał koniec sierpnia, w razie czego. W połowie września miała pojawić się informacja że idzie na produkcję, którą miała ruszyć z końcem września, do dziś brak info o produkcji. Jak patrzę na wasze czasy oczekiwania to jest masakra. Za to mam pytanie Vin pojawił się wam jak auto już było na produkcji czy wcześniej?

Gizmos

Cytat: BShKF w 2022/09/26 14:57
Najgorsze, że to na 99% nie koniec podwyżek stóp. Mówi się nawet o dobiciu do 10% na przełomie roku. Sam coraz częściej łapię się na myśleniu, czy nie lepiej zrezygnować i nie pozostać przy obecnym aucie, którego rata swoją drogą wzrosła mi już o prawie 40%. I to nie jest tak, że rata za Tiguana będzie mnie jakoś szczególnie bolała w miesiącu, po prostu zastanawiam się czy warto aż tyle przepłacać na finansowaniu.

Tak stópki na 10% co spowoduje że cała gospodarka wywali się na ryj. Wysokie stópki w tym momencie nie spowodują że ceny gazu, paliwa, energii nagle zmaleją. A to obecnie czynniki które powodują że każdy w koło podnosi ceny co napędza inflację w dużej mierze.
Stópki nie wpływają tylko na kredyty hipotecznie. Pomyśl ile firm korzysta z kredytów obrotowych itp. Jak ktoś miał ratę na maszyny 10 tyś zł, to będzie miał 20 tyś przy zwiększonych stopach, dodatkowo dostanie podwyżki prądu i gazu x5. Jak myślisz na kogo przerzuci koszt ? Na klienta końcowego = jeszcze większa inflacja.
Ze stopami w tym momencie trzeba uważać. To co miałby zrobić to ograniczyć dostęp do kredytów hipotecznych (jest ich obecnie o 70% mniej) i to zrobiły. Żeby teraz ograniczać inflację piłeczka jest po stronie rządu, ale do wyborów raczej się nie zanosi żeby ograniczyli rozdawnictwo i dodruk pieniędzy.

ratoschlaff

Cytat: Kowal w 2022/09/27 22:00
Od jakiegoś czasu przeglądam wpisy, dziś się zarejestrowałem. Ja zamówienie złożyłem w połowie lutego, początkowo miał być w okolicach lipca, ale w umowie dealer wpisał koniec sierpnia, w razie czego. W połowie września miała pojawić się informacja że idzie na produkcję, którą miała ruszyć z końcem września, do dziś brak info o produkcji. Jak patrzę na wasze czasy oczekiwania to jest masakra. Za to mam pytanie Vin pojawił się wam jak auto już było na produkcji czy wcześniej?
a masz już zatwierdzony termin produkcji? W większości przypadków vin pojawił się w momencie wjazdu na linie produkcyjne, o czym informował sprzedawca. Jeśli nie masz jeszcze zatwierdzonego  terminu produkcji, to nie spodziewaj się, że numer VIN pojawi się na stronie VW  :-\