Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

grs

Ja nie wożę, bo książka serwisowa jest elektroniczna, nr vin wystarczy w serwisie. I co z tego, że okaże się przy przyjęciu do serwisu, że w systemie nie ma przedłużonej gwarancji, gdy będę na przykład na drugim końcu Polski. W systemie taka informacja normalnie jest, ale czasami jak widać zdarzają się wpadki.
Zapewne to pojedyncze przypadki, ale zgłaszam innym, że mogą się zdarzyć. Ja na szczęście odkryłem to przypadkiem w porę, lepiej załatwić to teraz, niż po dwóch latach w momencie awarii auta.

Mave

#5716

Cytat: grs w 2022/08/11 21:00Ja nie wożę, bo książka serwisowa jest elektroniczna, nr vin wystarczy w serwisie.
... w opisanej sytuacji nie wystarczył  :( 


Cytat: grs w 2022/08/11 21:00... I co z tego, że okaże się przy przyjęciu do serwisu, że w systemie nie ma przedłużonej gwarancji, gdy będę na przykład na drugim końcu Polski. ...

... to że nie dojdzie do takiej sytuacji o której piszesz


Cytat: grs w 2022/08/11 19:00
... albo po naprawie nie wyda auta bez zapłaty, bo dla niego istotne będzie to co jest w systemie, którym się posługuje na codzień.

S-Tig

Cytat: Wojmar w 2022/08/11 17:03zbadaj jak działa system ACC zwłaszcza w momencie kiedy auto przed tobą się zatrzyma.
ACC się zachowa nijak w sytuacji gdy auto przed nami się zatrzyma. Dopiero Travel Assist robi różnicę.

Wojmar

Cytat: S-Tig w 2022/08/11 21:45
ACC się zachowa nijak w sytuacji gdy auto przed nami się zatrzyma. Dopiero Travel Assist robi różnicę.
Jeśli auto przede mną zacznie zwalniać i w końcu się zatrzyma ,to to samo zrobi mój samochód też sam zwolni i się zatrzyma Jeśli auto przede mną po zatrzymaniu ruszy to to samo zrobi mój samochód i ja nie muszę robić nic zrobi to za mnie ACC .Jeśli jak w sednie tematu który został poruszony mam skrzynię automatyczną to będzie jak napisałem wcześniej auto zrobi to automatycznie ,ale jak będę miał w aucie skrzynię manualną ( którą tak na marginesie bardzo lubiłem ) to co się stanie jak nic nie zrobię .Co się stanie jak nie nacisnę sprzęgła , nie zmienię biegu . Ktoś powie to naciśnij sprzęgło i zmień bieg i pewnie będzie miał rację X lat tak jeździłem ale już nie chcę .Więc jak ktoś mi teraz mówi że manual jest lepszy od automatu to ja się z tym nie zgadzam (pomijam kwestię że skrzynie DSG to w istocie manuale z automatycznym sterowanie - to tak w skrócie )
Ale każdy ma swój rozum a co za tym idzie może wybrać to co mu pasuje.     

wobary

Cytat: S-Tig w 2022/08/11 21:45
ACC się zachowa nijak w sytuacji gdy auto przed nami się zatrzyma. Dopiero Travel Assist robi różnicę.




Travel assist uzupełnia systemy lokalne wspomagające jazdę o dane pobrane za pośrednictwem internetu mobilnego na podstawie lokalizacji z gpsa, na potrzeby wykrywania znaków i dostosowywania prędkości. Tutaj omawiana jest lokalna przeszkoda, która jest tylko i wyłącznie do wykrycia przez radar i kamery czołowe, czyli ACC. Travel assist nic tutaj nie doda.

S-Tig

Może w phev macie coś inaczej, ale w normalnych auto nie ruszy z samym ACC gdy ruszy te z przodu. Dopiero z Travel Assist ruszy. I mam to przetestowane, bo ostatnio zapomniałem włączyć TA i się dziwiłem dlaczego w korku auto mi nie rusza.

van_daal

Działanie TA i ACC w PHEVach i wszystkich innych jest identyczne.
TA dopasowuje prędkość do trasy i znaków.
ACC utrzymuje odległość i w razie czego zatrzymuje pojazd (DSG) albo zwalnia do minimalnych obrotów silnika i się wyłącza - dalej kierowca musi sam zareagować (manuale).
ACC rozszerzone o funkcję Stop&Go (tylko DSG) zatrzymuje i startuje samochód automatycznie (jazda w korku) pod warunkiem, że zatrzymanie trwa krótko (dokładnie ile nie wiem).

BShKF

Cytat: van_daal w 2022/08/11 23:06ACC rozszerzone o funkcję Stop&Go (tylko DSG) zatrzymuje i startuje samochód automatycznie (jazda w korku) pod warunkiem, że zatrzymanie trwa krótko (dokładnie ile nie wiem)
Też wydaje mi się, że tak jest. Tzn. jak ACC jest włączone i auto się zatrzyma na więcej niż 3-5 sekund, to już samo nie ruszy i czeka na naciśnięcie przycisku Resume albo lekkie muśnięcie gazu. Podobno dopiero w nowych Golfach auto w korku zawsze samo rusza po zatrzymaniu. Ale to tylko wiedza teoretyczna - nie testowałem tego systemu ani w Tiguanie ani w Golfie.

S-Tig

Moja jest praktyczna. I bądźmy poważni, jeśli krótko to jest 1 sekunda (czy nawet 3) to może i to "działa", ale jest bezużyteczne. Stałem w korku, więc samo stanie zawsze przekraczało powiedzmy 5 sekund. Pojawiał się komunikat "ACC w gotowości" czy coś w ten deseń i tyle było z automatyki. Byłem wtedy przekonany, że mam włączony TA, więc skrobałem się długo po głowie co się skopało. Jak już zajarzyłem o co chodzi auto znów zachowywało się jak należy i nieważne jak długie było stanie - ruszało.

Mave

U mnie w 1,5 TSI DSG Elegant ( model 2021) z dodatków Discowery Pro, Harman Kardon, Hak ... nie domawiałem Travel Assist (no chyba że jest w standarcie ) a autko śmiga same, czyta znaki i je stosuje, zwalnia przed rondem, zatrzymuje się i rusza same w korku (bez względu na czas jaki się stoi), utrzymuje pas ruchu, jak zaprogramuje trasę w navi to nawet zwalnia przed skrętem na skrzyżowaniu (zgodnie z trasą ) wystarczy tylko kręcić kierownicą i oczywiście reagować na sygnalizacje świetlną ...

S-Tig

Rozmawialiśmy już o tym, że VW w którymś momencie zwietrzył zarobek i stworzył TA, do którego przeniósł rzeczy, które wcześniej były "normalnie" dostępne, np centrowanie na pasie. Były zdjęcia ze starszym infotainment, gdzie centrowanie się ustawiało w opcjach. Obecnie nic się nie ustawia, centrowanie na pasie jest tylko w ramach TA. Zapewne startowanie w korku po "dłuższym" postoju też spotkał identyczny los.

BShKF

Jeśli po włączeniu TA auto faktycznie zawsze samo rusza w korku i nie trzeba go "popychać" gazem lub przyciskiem Resume, to będę mega zadowolony  :)

S-Tig

I trzyma się na pasie. Jedyne czego nie robi to nie ustawia się robiąc korytarz, ale to oczywiste :) No i trzeba mieć jednak trochę wyrozumiałości dla "durnego" komputera, bo bije po oczach to jak bardzo niepotrzebnie się rozpędza (nawet na ustawieniu Eco) gdy widać, że i tak zaraz będzie trzeba hamować. Więc potem hamuje też niepotrzebnie mocniej (w sensie, że gdyby się tak nie rozpędził, to hamowanie byłoby delikatniejsze i sama jazda płynniejsza).

Wojmar

Wniosek nasuwa się jeden Człowiek jest nie zastąpiony. A co do tego czy auto samo rusza po zatrzymaniu to tak po jakim czasie przestaje nie wiem nie zwróciłem na to uwagi ,ale jak nie zapomnę to sprawdzą .A co do tego że po jakimś czasie nie rusza to ja uważam że to Bardzo dobrze .Coś się zadzieje na drodze auto się zatrzyma kierowca się zapomni i wyjdzie z auta coś sprawdzić zapomni że auto jest gotowe do jazdy i nagle auto przed nami ruszy a nasz przykładowy kierowca będzie przy bagażniku i auto mu odjedzie. Myślę że po to to właśnie zrobili aby uniknąć takich sytuacji


S-Tig

Nie testowałem, ale idę o zakład, że po otwarciu drzwi wszelkie systemy "samojeżdżące" się wyłączają/pauzują.