Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

Cytat: Kabe w 2022/06/16 18:07... producent poniesie koszty teraz kiedy wszytko podrożało...
Ale nikt nie bronił mu wyprodukować i ponieść koszty w czasie, gdy wszystko było tańsze. A to, że nie wyprodukował wtedy to wyłącznie jego wina. To nie ja (konsument) zadecydowałem o zmniejszeniu czy wręcz anulowaniu zamówień na komponenty co ostatecznie doprowadziło do zerwania łańcuchów dostaw tylko pracownicy działu planowania i logistyki producenta.
Czemu zatem to konsument ma ponosić koszty takiej polityki koncernu?

Kabe

Cytat: van_daal w 2022/06/16 18:20Ale nikt nie bronił mu wyprodukować i ponieść koszty w czasie, gdy wszystko było tańsze. A to, że nie wyprodukował wtedy to wyłącznie jego wina.
Możemy sobie ponarzekać
Nikt mając prywatną firmę nie produkowałby aut i kupował komponentów do jego produkcji nie mając zamówień, a tak było w czasie poczętku Covid. Przecież przez dobre pół roku na ulicach całej Europy nie było aut, benzyna staniała, a w hurcie wręcz dopłacano by ktoś odkupił zakontraktowane transporty paliwa.
Tak, teraz cały świat będzie wracał do normalności przez 3-4 lata. Tanio to już było

mskv

Witajcie ponownie,


Niestety z uwagi na brak czasu nie miałem okazji zrobić żadnej sesji, ale wczoraj maszyna została odebrana.


Na chwilę obecną wrażenia są bardzo przyjemne, przyśpieszenie bardzo satysfakcjonuje, a i dsg nie ma niesławnego laga przy ruszaniu.


Z kilku przejażdżek po okolicy też już pojawiły się jakieś wyniki spalania na weconnect - jazda po Podhalu w okolicach Bożego Ciała, a więc ruch duży, ale też nie piłowałem maszyny.


W weconnect mam następujące przejechane dystanse:


18 km - 7,4/100
17 km - 7,3/100 (obie te wartości przy  względnie niewielkim natężeniu ruchu)
50 km - 8,8/100 (większe natężenie ruchu)
18 km - 10,2/100 (tutaj było nieco korka)


Na chwilę obecną jestem zadowolony z powyższych wartości.


Mogę też odnieść się do dyskusji dotyczącej dotykowej kierownicy, która miała miejsce chwilę temu. Sam bałem się tego rozwiązania oglądając testy i czytając opinie, ale w tym momencie mogę stwierdzić, że nie rozumiem do końca Pana Pertyna, co ględzi, oraz ludzi mu wtórujących.


Sam układ przycisków jest prawie taki sam, jaki mam w VW T6, dlatego jestem do niego nieco przyzwyczajony. Jednakże kluczową sprawą była responsywność paneli dotykowych i potencjalne klikanie na ślepo niektórych funkcji przy muśnięciu palcem. Po jednym dniu z samochodem mogę stwierdzić, że obawy były nieuzasadnione, bo samym muśnięciem palcem nie da się uruchomić funkcji przypisanych do przycisków, a wszystko to działa na podobnej zasadzie co 3D Touch w iPhone, którego posiadam i jest przy tym wystarczająco responsywne.


Być może kwestią problematyczną dla niektórych jest wyczucie zasady działania technologii haptycznej, ale jak dla mnie - naprawdę nie ma się czego bać!

S-Tig

Cytat: mskv w 2022/06/16 18:50Być może kwestią problematyczną dla niektórych jest wyczucie zasady działania technologii haptycznej, ale jak dla mnie - naprawdę nie ma się czego bać!
Nie wyczucie, a sposób trzymania kierownicy.

S-Tig

Cytat: mskv w 2022/06/16 18:50a i dsg nie ma niesławnego laga przy ruszaniu.
Ale jechałeś z DSG kiedy nie było WLTP, czy po prostu wsiadłeś teraz i stwierdzasz, że nie ma laga?

mskv

Cytat: S-Tig w 2022/06/16 19:30
Ale jechałeś z DSG kiedy nie było WLTP, czy po prostu wsiadłeś teraz i stwierdzasz, że nie ma laga?


Mam T6 z DSG, same początki WLTP, 200 koni w dieslu. Tam to jest porażka w porównaniu z tym tigiem. Mam też dla porównania Touarega V10 TDI z czasów, kiedy VW nawet nie śnił o czymś takim jak WLTP. Tamten samochód rwie asfalt przy ruszaniu. W Tigu nie jest źle w mojej opinii. Mówimy cały czas o samym ruszaniu z miejsca, a nie np. reakcji na gaz przy wyprzedzaniu.

MaxTG

Cytat: Kabe w 2022/06/16 18:27
Możemy sobie ponarzekać
Nikt mając prywatną firmę nie produkowałby aut i kupował komponentów do jego produkcji nie mając zamówień, a tak było w czasie poczętku Covid. Przecież przez dobre pół roku na ulicach całej Europy nie było aut, benzyna staniała, a w hurcie wręcz dopłacano by ktoś odkupił zakontraktowane transporty paliwa.
Tak, teraz cały świat będzie wracał do normalności przez 3-4 lata. Tanio to już było
Pomimo kryzusu w branży, zachwianych łańcuchów dostaw i mniejszej liczby sprzedanych samochodów producenci mają się dobrze. Ich zyski rosną i to w zawrotnym tempie. Jeżeli klient podpisał umowę kupna samochodu, to szanujący się producent powinien, tak jak VW do tej pory, trzymać się ustaleń. Cena podstawowa powinna pozostać jak z dnia umowy. Oczywiście zmiana specyfikacji samochodu może pociągnąć za sobą dodatkowe koszty, ale to nie znaczy że producent może anulować zamówienie po to by sprzedać samochód po nowej wyższej cenie.

Kabe

Cytat: MaxTG w 2022/06/16 20:02
Jeżeli klient podpisał umowę kupna samochodu, to szanujący się producent powinien, tak jak VW do tej pory, trzymać się ustaleń. Cena podstawowa powinna pozostać jak z dnia umowy. Oczywiście zmiana specyfikacji samochodu może pociągnąć za sobą dodatkowe koszty, ale to nie znaczy że producent może anulować zamówienie po to by sprzedać samochód po nowej wyższej cenie.
Nikt nie czyta umowy którą podpisuje u dealera.
Każdy z nas się ciesz jak nie musi wpłacać zaliczki w chwili zamówienia samochodu, ale to właśnie powoduje że nie mamy ochrony.
Do tego dochodzi różnica pomiędzy Zaliczką i Zadatkiem.
Dla przypomnienia definicje z google:


Zaliczka nie daje gwarancji doprowadzenia do finalizacji transakcji, ponieważ każda ze stron może wycofać się z umowy bez żadnych konsekwencji finansowych. Można nawet powiedzieć, że zaliczka jest pewną formą rezerwacji towaru czy usługi. Zadatek z kolei ma na celu zabezpieczenie realizacji umowy chroniąc obie strony.

Buba


Witam Was ,
Zamówiłem Tiga w październiku 2021.
Z wyposażenia dodatkowego m.in: IQ Drive,reflektory IQ Light,kamera cofania,grzane fotele przód,pakiet premium,hak.
Minęło 8 miesięcy a ja ciągle mam termin planowany a nie zatwierdzony.
Najpierw był tydzień 5, potem 10,26,43-na początku maja pojawiło się info o 36 tygodniu (jedyna na razie pozytywna zmiana) a 2 tygodnie później znowu wrócił tydzień 43.
Mam jednak nadzieję,że już bliżej niż dalej do odbioru auta - liczę na zachowanie uzgodnionej ceny i wyposażenia.



grs

Informacja od dilera: mój tig w produkcji! Wreszcie. :)

Kabe

Cytat: grs w 2022/06/17 10:17
Informacja od dilera: mój tig w produkcji! Wreszcie. :)
Gratulacje i trzymamy kciuki

grgw

Na myVW pojawił się VIN. Mój Tig również w produkcji (zatwierdzony 21 tydzień).
@grs. Gratulacje, może przyjadą razem.


grs

U mnie na razie bez vinu i bez zmian na myvw. Ale będę teraz częściej tam zaglądał.

_ad4m

Fun fact:Dzisiaj wszystkie dane wróciły a rok modelowy wrócił z 2023 na 2022

grgw

Na https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/pl_PL pojawiła się również instrukcja obsługi. Mam nadzieję że w miarę szybko zostanie wysłany do Polski.