Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon


Dybik

W mojej ocenie gdyby miały być 'cięcia' to już by były ... Sytuacja była gorsza niż jest w dniu dzisiejszym ... Ale można sobie tylko gdybać.

Tomaszglog

Cytat: Dybik w 2022/06/15 13:35
Dostałem info ze mam planowany termin prod. 37 tydzień..
Kolejny update za 2 tygodnie :-)


To chyba Cię przegoniłem :) Mimo iż zamawiałem miesiąc później to mam szacowany termin produkcji o 4 tygodnie szybciej. Choć wiadomo że to tylko przypuszczenia.


Gdzie Wy macie ten rok modelowy? U mnie jest tylko tyle.

Dybik

Trafiłeś na aktualizacje danych albo wywalony system, spróbuj później/jutro sprawdzić.


Masz IQ Drive na pokładzie?

Tomaszglog

Nie nie mam IQ Drive. Tak właśnie sprawdzam konfigurator Tiguana. Jak zamawiałem było 8000zł rabatu. Później było 6000zł. Teraz nie widzę wcale rabatu w konfiguratorze. Chyba że gdzieś go przegapiłem. To tak jakby podwyższyli ceny o 6000zł.

Dybik

No to IQ Drive na dzien dzisiejszy znacznie przyspiesza ...

Co do ceny - rabat wycofali całkiem. Pytałem o to.

S-Tig

"Jeszcze" w lipcu zeszłego roku konfigurator dawał 15k rabatu. Później jeszcze parę miesięcy się ta kwota trzymała (nie pamiętam do kiedy, strzelałbym, że do października). Dealerzy, gdy mieli naprzeciwko siebie względnie dobrego negocjatora  ;) też potrafili się ładnie do tego dorzucić. U mnie połączony rabat to okolice 25k. Teraz już tego nie ma, a przecież same ceny cennikowe poszły w górę konkretnie. I o ile VW nie lubię, tak uważam, że należy mu się spore uznanie za to, że utrzymuje ceny z zamówienia. W zasadzie wiem, że to jest robienie "uznania" za coś co powinno być oczywiste (jak np oddanie znalezionych pieniędzy), ale inni już nie są tacy ok. Zobaczcie co ostatnio odwalił Hyundai https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/hyundai-anuluje-zamowienia-na-model-ioniq-5-cios-dla-polskich-klientow/3r2tz4l . Ciekawe czy znajdzie się choć jedna osoba, która zamówi ponownie... Ta ich propozycja, to jak splunięcie w twarz.

Galon

Oby VW nie zmienił polityki. Utrzyma twardy elektorat 🥸

Dybik

Dlatego już dla mnie obojętne czy 8 czy 10 mcy będę czekał... byleby nie doczekać scenariusza anulacji...

van_daal

A propos zmian roczników modelowych...
Od roku, oprócz swojej, obserwuję na MyVW pięć innych hybryd.
Jedna wyprodukowała się już dość dawno, w pierwszym kwartale - jej nr komisji zaczyna się od 4089xx.
Kolejne wciąż czekają na produkcję:
#1  4099xx,
#2  4118xx,
#3  4140xx,
#4  4163xx (moja).
Wszystkie cztery to wersje eleganckie.
Teraz ciekawostka:
#1 i #3 zmieniły MY na 2023. #2 i moja pozostały z MY2022.
Taka sytuacja...



MaxTG

Hyundai anulował polskie zamówienia na Ioniq 5 z 2021... Można zamówić na nowo rok modelowy 2023, ale po obecnej cenie... Kolejni chytrzy, a chytry dwa razy traci...

Kabe

Cytat: MaxTG w 2022/06/16 14:59
Hyundai anulował polskie zamówienia na Ioniq 5 z 2021... Można zamówić na nowo rok modelowy 2023, ale po obecnej cenie... Kolejni chytrzy, a chytry dwa razy traci...
Ale szczegóły są tutaj kluczowe, bo zmieniła się specyfikacja i dotychczasowe opcje dodatkowo płatne weszły w skład wyposażenia podstawowego, do tego zwiększyła się pojemność baterii oraz dodano pompę ciepła.
Nie ma nic za darmo. Anulowano dotychczasowe zamówienia bo auta w dotychczasowej konfiguracji już nie będą produkowane.
Wyszło jak wyszło ...

Tomaszglog

Ciekawe co się zmieni w Tiguanie w roku modelowym 2023.

MaxTG

Cytat: Kabe w 2022/06/16 15:41

Ale szczegóły są tutaj kluczowe, bo zmieniła się specyfikacja i dotychczasowe opcje dodatkowo płatne weszły w skład wyposażenia podstawowego, do tego zwiększyła się pojemność baterii oraz dodano pompę ciepła.
Nie ma nic za darmo. Anulowano dotychczasowe zamówienia bo auta w dotychczasowej konfiguracji już nie będą produkowane.
Wyszło jak wyszło ...
I tak jest to słabe... Rozumiem, że za dodatkowe wyposażenie (większą baterię i pompę ciepła) trzeba by dopłacić, ale anulowanie i możliwość zamówienia samochodu po całkiej nowej cenie jest nie w porządku względem klienta. Np w Tiguanie w roku modelowym 2023 do wyposażenia Elegance weszło by zawieszenie DCC, które teraz kosztuje dodatkowo 4710 zł. Oczywiście to zwiększa cenę. Ale to można dopłacić te 4710, bo w wypadku anulacji i zamówienia na nowo na chwilę obecną zapłacił bym 18000 więcej. Co innego dopłacić różnicę, a co innego zamówić na nowo wg nowych cenników.

Kabe

Cytat: MaxTG w 2022/06/16 17:29
Co innego dopłacić różnicę, a co innego zamówić na nowo wg nowych cenników.
Zgadza się i to nas klientów boli, tyle że ceny wzrosły u wszystkich a nie tylko w Hyundai/Kia czy VW. Jak auto będzie produkowane we wrześniu 2022 to niezależnie kiedy było zamówione (rok czy 2 temu) to producent poniesie koszty teraz kiedy wszytko podrożało i kosztuje go sporo drożej.
Zawsze można się obrazić a dealer sprzeda auto nowemu klientowi po aktualnej cenie bez rabatów. Ba ... nawet klienci będą się licytowali który kupi bo auto dostępne od ręki to obecnie skarb :D
Popyt - Podaż - Prawa rynku
Ostatnio ktoś z rodziny odbierał zamówionego VW i jak auto przyjechało do dealera to od razu była informacja, że jeśli pieniążki nie wpłyną do dnia X to cena zmienia się na aktualną bez rabatów, bo jest kolejka chętnych ...