Zamawianie, czas oczekiwania i odbiór nowego auta

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/20 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

SilverReflex

Cytat: Boo w 2022/06/12 22:00
Z powodu tej właśnie kierownicy wybrałem wersję Elegance a R-line.


Pan Pertyn się mocno odkleił. Jeżdżę od roku z tą kierownicą i przypadkowe naciśnięcie zdażyło mi się... raz może dwa razy. Generalnie działa bardzo fajnie i świetnie się prezentuje, a możliwość gładzenia przycisków do głośności (jest wrażenie, jakbyśmy kręcili ukrytym pokrętłem) pokazuje jaki w tym jest potencjał.

S-Tig

Nie, nie odkleił się, te przyciski to nieporozumienie.

BShKF

Cytat: SilverReflex w 2022/06/13 11:11Pan Pertyn się mocno odkleił. Jeżdżę od roku z tą kierownicą i przypadkowe naciśnięcie zdażyło mi się... raz może dwa razy.
Też tak uważam, tzn. że recenzenci robią z igły widły. Ta kierownica dotykowa wygląda imo znacznie ładniej i nowocześniej niż zwykła. Fajnie że gdy auto jest wyłączone, to w ogóle nie widać przycisków na kierownicy - włączają się dopiero razem z zapłonem. Podobnie wygląda to np. w Land Roverach. A funkcjonalność jest spoko, na pewno wymaga to lekkiego przyzwyczajenia, ale serio, chciałbym mieć tylko takie "problemy" w życiu.

Cytat: S-Tig w 2022/06/13 11:23Nie, nie odkleił się, te przyciski to nieporozumienie.
Pytanie czy wydajesz ten osąd po jeździe testowej czy np. po tygodniu użytkowania? Jak w takim razie przebolałeś dotykowy panel klimatyzacji? :)

_saperek_

Cytat: Mave w 2022/06/13 08:45
Znajomi zamawiali w lipcu 2021 i odebrali 31 mają. Elegance - dach panorama, fotele ergo, ładowanie indukcyjne telefonu, Discovery Media + head up, kolor dolphin.

Jeśli to nie tajemnica, to jaki motor, moc i napędy ?

Mave

... żadna tajemnica, kupili za własne pieniądze  ;D  tyle tylko że ja zapomniałem napisać te dane, wiec silnik: 1.5 TSI ACT 150KM, napęd:  FWD

_saperek_

Dzięki, to jak tutaj sledze wpisy to wnioskuje ze doposażone Tigi ze słabszymi motorami produkują się w terminie 10-11miesiecy. Mocniejsze wersje silnikowe potrzebują ok 12miesicy, a Hybrydy ok 18miesięcy :)
Teraz tylko, żeby Putler nie zakręcił Hansom gazu i jakoś to będzie ;)


S-Tig

Cytat: BShKF w 2022/06/13 11:54Pytanie czy wydajesz ten osąd po jeździe testowej czy np. po tygodniu użytkowania? Jak w takim razie przebolałeś dotykowy panel klimatyzacji?
Obejrzyj Pertyna jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem tego co mówi.

SilverReflex

#5062
Cytat: S-Tig w 2022/06/13 21:00
Obejrzyj Pertyna jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem tego co mówi.


Wnioskując po opisie w profilu na temat kierownicy wypowiada się osoba, która jej nie posiada  ;D
Do auta można mieć różne zarzuty, ale tak kategoryczne krytykowanie kierownicy to raczej dowód na pewny problemy z przyswajaniem nowych technologii (może podeszły wiek komentującego), a nie realny z nią problem. Przyjęło się, że z zasady krytykowane są wszystkie elementy dotykowe. Większość osób na oczy ich nie widziała, ale oczywiście leci hejt.


Co do sterowania klimatyzacją - jest w 100% wystarczające. Można spokojnie zmienić temperaturę nie patrząc na drogę. Swoją drogą, bawią mnie ci drogowi puryści, którzy NIGDY ALE TO NIGDY nie odrywają wzroku od drogi, a spojrzenie przez 0.5s na moduł klimatyzacji to murowane potrącenie na pasach zakonnicy w ciąży. Ogarnijcie się.

_ad4m

Ja też mam mieszane uczucia do większości nagrywających na YT, a Pertyn to już ewenement (aż dziwne, że tak ocenił samochód, biorąc pod uwagę, że to chyba jedyny na YT fanboy grupy VAG).
Nie rozumiem tej napinki na klimę w Tigu, ponieważ jest to rozwiązane jeszcze w miarę ok i wygląda spoko, przy zachowaniu dobrej użyteczności. Nie jest to rozwiązanie, że trzeba wszystko ustawiać na głównym ekranie dotykowym, tak jak np. w Volvo.
Tak samo nie rozumiem hejtu ludzi na zegary cyfrowe. Hurr, durr, tylko fizyczne zegary, elektroniczne to gówno. A nie oszukujmy się, w VAGu, BMW czy innym Mercedesie te zegary są 5 razy lepsze od fizycznych, bo można sobie je dowolnie skonfigurować i wygląd też mają super (np. z widokiem mapy po środku jak w Tigu). Przyczepiać się można do jakiś zegarów w Toyotach i innych azjatyckich samochodach, ale to też się już zmienia (np. po lifcie w Sportage już wszystko wygląda na XXI wiek).
A co do kierownicy, to akurat jej ciężko bronić. Jedyny plus to względy estetyczne, ale wydaje mi się, że te przyciski dotykowe, są po prostu za gęsto rozstawione. Jakby było ich o połowę mniej to jeszcze możnaby to ergonomicznie używać, ale tak seryjnie trzeba się nad tym skupić. Inne marki też z uporem to wprowadzają, więc niedługo nie będzie wyboru :D

BShKF

Cytat: S-Tig w 2022/06/13 21:00
Obejrzyj Pertyna jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem tego co mówi.
W taki sposób nie mam zamiaru rozmawiać. Masz coś do napisania to napisz, a jak nie to daruj sobie

van_daal

Co do kwestii przycisków kierownicy, to mam jedno "ale": brak dedykowanego przycisku wyciszenia. Nie pojmuję, jak VW mógł tego nie dać. Nie wiem jak obecnie ale w moim Rapidzie (MY2016) taki przycisk jest i dość często go używam. Dla mnie to największy minus obecnej kierownicy VW - niezależnie czy z dotykiem czy z przyciskami.
Skoda, tak obecnie jak i wcześniej, daje też rolki po obu stronach kiery co IMHO jest prostym i bardzo wygodnym rozwiązaniem do obsługi niektórych funkcji pozwalającym na zagospodarowanie na niewielkiej przestrzeni funkcjonalności aż 3 przycisków (góra, dół i naciśnięcie). Dzięki temu można "rozrzedzić" pozostałe.
Pewnych rozwiązań VW może uczyć się od siostry, która naprawdę potrafi być "simply clever"...

thanek

Zgadzam się z Tobą @van_daal. To mój pierwszy VW i dopiero przy odbiorze odruchowo chciałem wyciszyć muzyczkę z radia, żeby pogadać w ciszy. Klikam na pokrętełko (w moim na szczęście jeszcze mam pokrętełko ;) ) a tu cały infotainment się wyłącza. Mega mnie to zaskoczyło, bo w poprzednim aucie wciśnięcie pokrętła głośności tylko pauzowało odtwarzanie muzyki czy to z radia, mp3, czy czegokolwiek innego, a tu całość się wyłącza i pojawia się zegarek jako wygaszacz ekranu :)

Kabe

W Discover Pro 9,2 krótkie naciśnięcie na dotykowy przycisk włączania/wyłączania radia:
- dla radia: mute
- dla Spotify/inne źródła: pause

van_daal

Dobrze wiedzieć.
Tyle że, tak jak thanek, będę miał DM...  :-\

BShKF

Cytat: Kabe w 2022/06/14 09:32W Discover Pro 9,2 krótkie naciśnięcie na dotykowy przycisk włączania/wyłączania radia:
- dla radia: mute
- dla Spotify/inne źródła: pause
W ciemno obstawiam, że jest też jakiś skrót dla wyciszenia i na kierownicy (dotykowej). Np. jakiś podwójny albo dłuższy dotyk w okolicy regulacji głośności